Butter Skrevet 5. mars 2014 #1681 Skrevet 5. mars 2014 I dag har jeg spist: Frokost: 1/3 beger mager cc, en spiseskje hjemmelaget jorbærmarmelade, en neve nøtter. Kaffe. Lunsj: 1 knekkebrød med philadelphia, 1 med smørebrunost (måtte teste ut :-) ). 1 tomat. Te. Mellom: 1 atkins bar. Middag: I porsjon salat med brokkoli, agurk, paprika, parmesan og bulgur (eller couscous). KVeld: 1 musliknekkebrød (hjemmelaget, stort) med jarsberg. 1 appelsin. Te. Vet det er vanskelig å anslå uten nærmere mengdeangivelser, men er det noen som har peilig på sånn ca hvor mange kalorier dette tilsvarer? Er bare nysgjerrig på hvor mye jeg ca får i meg. Selv anslår jeg mellom 1400 - 1500, men tror jeg er dårlig til å anslå.
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1682 Skrevet 5. mars 2014 Da skal du ikke tenke på å gå ned i vekt og iallefall ikke sulte deg selv med lite mat. Veien til anoreksia er kort fra å spise for lite og blir for opptatt av et tall i din alder. Har sett det så alt for mange ganger. Du vil ikke ha en spiseforstyrrelse. Det er en vei som fører deg til et mørkt sted uten glede. Fokuser på mer mat og heller sunn og næringsrik mat. Tren jevnlig så du få muskler. Da vil du få en sterk, frisk og definert kropp Ikke noe mager og syk kropp, som heller ikke er særlig delikat. Eg trener, men aner ikkje kordan man trener styrke, ka man bør gjere.
Gjest Runforit Skrevet 5. mars 2014 #1683 Skrevet 5. mars 2014 Eg trener, men aner ikkje kordan man trener styrke, ka man bør gjere. Det kan de hjelpe deg med på treningsstudioet. Du viser deg hvordan du skal bruke apparatene. Om du skal trene skikkelig styrke så MÅ du spise godt. Om ikke vil du ikke få gode resultater. Her er en fin guide fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1684 Skrevet 5. mars 2014 Det kan de hjelpe deg med på treningsstudioet. Du viser deg hvordan du skal bruke apparatene. Om du skal trene skikkelig styrke så MÅ du spise godt. Om ikke vil du ikke få gode resultater. Her er en fin guide fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Vi har ikkje ordentlige treningssenter. Ka bør eg spise?
Pringle Skrevet 5. mars 2014 #1685 Skrevet 5. mars 2014 Er det ikke vanligvis 16-årsgrense på treningssentrene (altså vektavdelingen)? 2
Gjest Runforit Skrevet 5. mars 2014 #1686 Skrevet 5. mars 2014 Vi har ikkje ordentlige treningssenter. Ka bør eg spise? Spis normal, men ren og næringsrik mat. Det gir deg stabilt blodsukker og energi. Eks. Havregrøt, skinkepålegg, egg, kylling, laks, nøtter, oljer, frukt, grønnsaker, fullkornsris/pasta, søtpotet etc
Gjest Runforit Skrevet 5. mars 2014 #1687 Skrevet 5. mars 2014 Er det ikke vanligvis 16-årsgrense på treningssentrene (altså vektavdelingen)? Jo det stemmer vel. Hun hadde uansett ikke tilgang på studio. Men det er mye du kan gjøre hjemme, samt st kardio også er bra
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1688 Skrevet 5. mars 2014 Er det ikke vanligvis 16-årsgrense på treningssentrene (altså vektavdelingen)? Vi har eit sånn vektrom, men ingen passer på.
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1689 Skrevet 5. mars 2014 Spis normal, men ren og næringsrik mat. Det gir deg stabilt blodsukker og energi. Eks. Havregrøt, skinkepålegg, egg, kylling, laks, nøtter, oljer, frukt, grønnsaker, fullkornsris/pasta, søtpotet etc Dett blir vansklig, men eg har lyst å bli sterkere
Gjest Runforit Skrevet 5. mars 2014 #1690 Skrevet 5. mars 2014 Dett blir vansklig, men eg har lyst å bli sterkere Hvorfor tror du det blir vanskelig?
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1691 Skrevet 5. mars 2014 Hvorfor tror du det blir vanskelig? Veit ikkje kordan eg skal forklare
Gjest Runforit Skrevet 5. mars 2014 #1692 Skrevet 5. mars 2014 Veit ikkje kordan eg skal forklare Ikke overtenk. Eks Frokost Havregryn kokt i mikroen i 1 min med nøtter og frukt Lunsj Grove knekkebrød med egg og masse skinkepålegg/kyllingsalat med avokado Mellom Frukt og nøtter/gresk yoghurt med musli/banan etc Middag Minst 200 gram kjøtt med en knytteneve ferdigkost fullkornsris/pasta og masse grønnsaker Dessert Fruktsalat Kvelds Skinkeomelett/pannekaker med havregryn Ikke så vanskelig med maten iallefall Start med en eller annen form for aktivtet du liker. Om det er styrke, jogging, kampsport, klatring etc og gjør det 2-3 ganger i uka. Godt kosthold kombinert med aktivtet=sterk og frisk kropp
Pringle Skrevet 5. mars 2014 #1693 Skrevet 5. mars 2014 Frokost: Knekkebrød med peppermakrell, melk, eple med peanøttsmør. Lunsj: Knekkebrød med salamiost. Brokkoli. Mellom: Banansmoothie. Middag: Kyllinglår med søtpotetmos og erter. Kvelds: Pasjonsfrukt og peanøttsmør.
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1694 Skrevet 5. mars 2014 Ikke overtenk. Eks Frokost Havregryn kokt i mikroen i 1 min med nøtter og frukt Lunsj Grove knekkebrød med egg og masse skinkepålegg/kyllingsalat med avokado Mellom Frukt og nøtter/gresk yoghurt med musli/banan etc Middag Minst 200 gram kjøtt med en knytteneve ferdigkost fullkornsris/pasta og masse grønnsaker Dessert Fruktsalat Kvelds Skinkeomelett/pannekaker med havregryn Ikke så vanskelig med maten iallefall Start med en eller annen form for aktivtet du liker. Om det er styrke, jogging, kampsport, klatring etc og gjør det 2-3 ganger i uka. Godt kosthold kombinert med aktivtet=sterk og frisk kropp Eg går på dans, spinning, volley og fotball allerede
Sofie_22 Skrevet 6. mars 2014 #1695 Skrevet 6. mars 2014 (endret) Det kan de hjelpe deg med på treningsstudioet. Du viser deg hvordan du skal bruke apparatene. Om du skal trene skikkelig styrke så MÅ du spise godt. Om ikke vil du ikke få gode resultater. Her er en fin guide fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Hun er vel litt ung til å trene på et treningssenter. Tror i hvert fall aldersgrensen på de fleste treningssentre er noe over 15 år. (edit: så nå at noen hadde kommenterte det ovenfor) Endret 6. mars 2014 av Sofie_22
Anneline80 Skrevet 6. mars 2014 #1696 Skrevet 6. mars 2014 Frokost: en skive rugbrød med brunost, en kiwi og et glass appelsinjuice. Kaffe. Mellom: en gulrot. Lunsj: omelett med spekeskinke, sopp, rødløk og ruccola. En halv banan og kaffe. Mellom: ca 30 gram nøtter/tørket frukt Middag: baconsurret torsk, urtebakte poteter og søtpotet. Kvelds: et glass sjokolademelk, en halv rull smil og en appelsin.
Gjest Belle âme Skrevet 6. mars 2014 #1697 Skrevet 6. mars 2014 (endret) To boller. 4 små kyllingvinger med salat, craime freche, potet og dressing. Noken krispolls med brunost. Snart ein yoghurt med 0% fett. Trur eg skal begynne å spise såpass mye, er ikkje godtesjuk! :D Endret 6. mars 2014 av Belle âme
Gjest Vinglepetra Skrevet 6. mars 2014 #1698 Skrevet 6. mars 2014 Frokost: en brødskive med ost og syltetøy lunsj: en yoghurt middag: to store porsjoner tomatsuppe med makaroni, to små tynne loffskiver, litt ost kvelds: en skål tomatsuppe med egg
Mormont Skrevet 6. mars 2014 #1699 Skrevet 6. mars 2014 Frokost: Havregrøt med banan og gojibær Lunsj: Grov baguette med mozarella og tomat Middag: Wok av diverse grønnsaker med kyllingfilet og eggnudler Kvelds: To brødskiver med makrell i tomat + et kokt egg
amisu Skrevet 6. mars 2014 #1700 Skrevet 6. mars 2014 Frokost: havregrøt med banan og rugsprø med makrell Lunsj: to beger yoplait Middag: kyllingwok Kvelds: tre rugsprø med skinkeost
Fremhevede innlegg