Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1661 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Nei, det er ikke riktig. Etter å ha spist så lite over en lengre periode mister man sulfølelsen, men det betyr ikke at kroppen ikke trenger mer mat. Du bryter rett og slett ned kroppen. Jeg snakker av egen erfaring (har selv slitt med spiseforstyrrelser). Nå sier jeg ikke at du har en spiseforstyrrelse, for jeg kjenner ikke hele din situasjon, men med et slikt matinntak over lengre tid er det lett å surre seg inn i noe som er vanskelig å komme seg ut av. Vær så snill å gjør noe med det, og ikke vent. Jo lengre tid det går, jo vanskligere er det å jobbe seg ut av det. Jeg tror du egentlig skjønner at du spiser for lite. Er det derfor eg bare blir svakere og svakere i armene også? Idag: 5-6 knekkebrød med brunost. Svinestek med brun saus, brokkoli og potet. Tre bananer. + trening Endret 5. mars 2014 av Belle âme
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1662 Skrevet 5. mars 2014 Du skriver at du er godtesyk 24/7, det må da vel klassifiseres som sult? Spiser du alt for lite blir du gjerne godtesyk fordi kroppen lengter etter drivstoff. Kutter du ut usunne matvarer kan du spise deg mett hver dag og gå ned i vekt på en sunn måte.Anonymous poster hash: d0d2e...9d5 Eg syns eg spiser nok, men ka meir burde eg spise da? Kortid liksom?
Sofie_22 Skrevet 5. mars 2014 #1663 Skrevet 5. mars 2014 Er det derfor eg bare blir svakere og svakere i armene også? Idag: 5-6 knekkebrød med brunost. Svinestek med brun saus, brokkoli og potet. Ein banan. + trening Ja, det kan nok være derfor. Dersom du trener i tillegg trenger du i hvert fall mye mer mat. Eg syns eg spiser nok, men ka meir burde eg spise da? Kortid liksom? Hvorfor synes du det er nok? Jeg er ingen ernæringsfysiolog, men frokost, lunsj, middag og kvelds, samt 1-2 mellommåltid er en god start. Du finner ganske mye nyttig informasjon og gode oppskrifter på sunnjenteidrett sin nettside. http://www.sunnjenteidrett.no/Sider/velkommen.aspx
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1664 Skrevet 5. mars 2014 Ja, det kan nok være derfor. Dersom du trener i tillegg trenger du i hvert fall mye mer mat. Hvorfor synes du det er nok? Jeg er ingen ernæringsfysiolog, men frokost, lunsj, middag og kvelds, samt 1-2 mellommåltid er en god start. Du finner ganske mye nyttig informasjon og gode oppskrifter på sunnjenteidrett sin nettside. http://www.sunnjenteidrett.no/Sider/velkommen.aspx Fordi eg vil ikkje opp i vekt(ironisk) Men skal se på den siden
Sofie_22 Skrevet 5. mars 2014 #1665 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Fordi eg vil ikkje opp i vekt(ironisk) Men skal se på den siden Du går ikke opp i vekt av å spise mer enn du gjør nå. Hvis du vil ha en velfungerende kropp og klare å yte maksimalt er det viktig å spise nok. Det du risikerer ved å ligge på et så lavt kaloriunderskudd er også at hvileforbrenningen din "skrus ned". Hvor gammel er du? Endret 5. mars 2014 av Sofie_22
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1666 Skrevet 5. mars 2014 Du går ikke opp i vekt av å spise mer enn du gjør nå. Hvis du vil ha en velfungerende kropp og klare å yte maksimalt er det viktig å spise nok. Det du risikerer ved å ligge på et så lavt kaloriunderskudd er også at hvileforbrenningen din "skrus ned". Hvor gammel er du? 15 år.
Explosive Skrevet 5. mars 2014 #1667 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Frokost: To knekkebrød med brunost, og vann. Lunsj: Et rundstykke og et eple, vann. Middag: 2 sånne småpakker med yoghurt i ei skål, med litt havregryn i. Kvelds: 2 horn og 3 glass juice. Jeg har hatt ei god treningsøkt mellom middag og kvelds:) Endret 5. mars 2014 av Explosive
Sofie_22 Skrevet 5. mars 2014 #1668 Skrevet 5. mars 2014 (endret) 15 år. Jeg synes du burde snakke om dette med helsesøster. Det er kanksje ikke et problem nå, men dersom du fortsetter å ligge på et så lavt kaloriunderskudd, og i hver fall i din alder, risikerer du en hel rekke skader. En spiseforstyrrelse er ikke noe glamorøst. Det er et helvete for å være ærlig. Endret 5. mars 2014 av Sofie_22 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1669 Skrevet 5. mars 2014 Frokost: litt cottage cheese med vaniljeyoghurt dobbel 0%, og kanel Lunsj: Et eple og en skyr Etter jobb: To rugsprø med kokt egg Nå sitter jeg og holder på å dø av sult, før jeg skal lage grønnsakssuppe til middag, når kjæresten min kommer hjem fra jobb Anonymous poster hash: cf447...672 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1670 Skrevet 5. mars 2014 15 år. Ta til deg det som er sagt. Spesielt når du er så ung som du er er det viktig å få i seg nok mat slik at kroppen har mulighet til å utvikle seg på en sunn måte. Anonymous poster hash: 56b0f...122 2
Gjest Runforit Skrevet 5. mars 2014 #1671 Skrevet 5. mars 2014 Frokost Eggerøre med skinke og nøtter Lunsj Avokadosalat med laks og rømme Mellom Frukt og mandler Middag Kylling, blomkålmos og grønnsaker Kvelds Sjokoladepannekaker 1
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1672 Skrevet 5. mars 2014 Jeg synes du burde snakke om dette med helsesøster. Det er kanksje ikke et problem nå, men dersom du fortsetter å ligge på et så lavt kaloriunderskudd, og i hver fall i din alder, risikerer du en hel rekke skader. En spiseforstyrrelse er ikke noe glamorøst. Det er et helvete for å være ærlig. Eg har snakka med læreren min for ho og er beskymra, takk trur eg
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1673 Skrevet 5. mars 2014 Ta til deg det som er sagt. Spesielt når du er så ung som du er er det viktig å få i seg nok mat slik at kroppen har mulighet til å utvikle seg på en sunn måte. Anonymous poster hash: 56b0f...122 Sjal gjere det
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1674 Skrevet 5. mars 2014 Er forkjølet og kostholdet er litt påvirket av det. Frokost: 1 egg, 1 kopp te med honning, 1 glass juice Mellom: 1 egg, 1 kopp te med honning Lunsj: 1 laksefilet, 1 vårrull vegetar, en halv skive leverpostei En slags middag: 1 pizzabit Kveldsmat: Daimsjokolade og cola Anonymous poster hash: 0546c...e05
Anneline80 Skrevet 5. mars 2014 #1675 Skrevet 5. mars 2014 Frokost: gresk yoghurt med granola og bringebær. Et glass melk. Kaffe. Mellom: en appelsin. Lunsj: stekt laks med spinatsalat og potetbåter. Mellom: en grov rosinscone og kaffe. Middag: sushi og en øl. Kveldskos: fire salinas med blåmuggost og marmelade og en after eight.
Gjest Runforit Skrevet 5. mars 2014 #1676 Skrevet 5. mars 2014 Fordi eg vil ikkje opp i vekt(ironisk) Men skal se på den siden Du er bare 15 år. Hvor høy er du og hvor mye veier du?
Gjest Belle âme Skrevet 5. mars 2014 #1677 Skrevet 5. mars 2014 Du er bare 15 år. Hvor høy er du og hvor mye veier du? 161 cm. Veide meg for 5 minutter og det viste ca. 58 kg.
Gjest Runforit Skrevet 5. mars 2014 #1678 Skrevet 5. mars 2014 161 cm. Veide meg for 5 minutter og det viste ca. 58 kg. Da skal du ikke tenke på å gå ned i vekt og iallefall ikke sulte deg selv med lite mat. Veien til anoreksia er kort fra å spise for lite og blir for opptatt av et tall i din alder. Har sett det så alt for mange ganger. Du vil ikke ha en spiseforstyrrelse. Det er en vei som fører deg til et mørkt sted uten glede. Fokuser på mer mat og heller sunn og næringsrik mat. Tren jevnlig så du få muskler. Da vil du få en sterk, frisk og definert kropp Ikke noe mager og syk kropp, som heller ikke er særlig delikat. 1
amisu Skrevet 5. mars 2014 #1679 Skrevet 5. mars 2014 Forferdelig matdag!!! 8 beger yoplait og 3 epler. Flott å ikke ha med seg noe annet på jobb og konstant gå sulten. Føsj
Mormont Skrevet 5. mars 2014 #1680 Skrevet 5. mars 2014 Frokost: Havregrøt med en banan og rosiner Lunsj: En skyr müsli + to knekkebrød med makrell i tomat + snacksgulrøtter Middag: Hjemmelaget tomatsuppe med makaroni Kvelds: En boks mager vaniljekesam med druer + et kokt egg
Fremhevede innlegg