Gå til innhold

Hva har dere spist i dag?

Fremhevede innlegg

Gjest Belle âme
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke riktig. Etter å ha spist så lite over en lengre periode mister man sulfølelsen, men det betyr ikke at kroppen ikke trenger mer mat. Du bryter rett og slett ned kroppen. Jeg snakker av egen erfaring (har selv slitt med spiseforstyrrelser). Nå sier jeg ikke at du har en spiseforstyrrelse, for jeg kjenner ikke hele din situasjon, men med et slikt matinntak over lengre tid er det lett å surre seg inn i noe som er vanskelig å komme seg ut av. Vær så snill å gjør noe med det, og ikke vent. Jo lengre tid det går, jo vanskligere er det å jobbe seg ut av det. Jeg tror du egentlig skjønner at du spiser for lite.

Er det derfor eg bare blir svakere og svakere i armene også?

Idag:

5-6 knekkebrød med brunost.

Svinestek med brun saus, brokkoli og potet.

Tre bananer.

+ trening

Endret av Belle âme
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Du skriver at du er godtesyk 24/7, det må da vel klassifiseres som sult? Spiser du alt for lite blir du gjerne godtesyk fordi kroppen lengter etter drivstoff. Kutter du ut usunne matvarer kan du spise deg mett hver dag og gå ned i vekt på en sunn måte.

Anonymous poster hash: d0d2e...9d5

Eg syns eg spiser nok, men ka meir burde eg spise da? Kortid liksom?

Skrevet

Er det derfor eg bare blir svakere og svakere i armene også?

Idag:

5-6 knekkebrød med brunost.

Svinestek med brun saus, brokkoli og potet.

Ein banan.

+ trening

Ja, det kan nok være derfor. Dersom du trener i tillegg trenger du i hvert fall mye mer mat.

Eg syns eg spiser nok, men ka meir burde eg spise da? Kortid liksom?

Hvorfor synes du det er nok?

Jeg er ingen ernæringsfysiolog, men frokost, lunsj, middag og kvelds, samt 1-2 mellommåltid er en god start.

Du finner ganske mye nyttig informasjon og gode oppskrifter på sunnjenteidrett sin nettside.

http://www.sunnjenteidrett.no/Sider/velkommen.aspx

Gjest Belle âme
Skrevet

Ja, det kan nok være derfor. Dersom du trener i tillegg trenger du i hvert fall mye mer mat.

Hvorfor synes du det er nok?

Jeg er ingen ernæringsfysiolog, men frokost, lunsj, middag og kvelds, samt 1-2 mellommåltid er en god start.

Du finner ganske mye nyttig informasjon og gode oppskrifter på sunnjenteidrett sin nettside.

http://www.sunnjenteidrett.no/Sider/velkommen.aspx

Fordi eg vil ikkje opp i vekt(ironisk) Men skal se på den siden

Skrevet (endret)

Du går ikke opp i vekt av å spise mer enn du gjør nå. Hvis du vil ha en velfungerende kropp og klare å yte maksimalt er det viktig å spise nok. Det du risikerer ved å ligge på et så lavt kaloriunderskudd er også at hvileforbrenningen din "skrus ned".

Hvor gammel er du?

Endret av Sofie_22
Gjest Belle âme
Skrevet

Du går ikke opp i vekt av å spise mer enn du gjør nå. Hvis du vil ha en velfungerende kropp og klare å yte maksimalt er det viktig å spise nok. Det du risikerer ved å ligge på et så lavt kaloriunderskudd er også at hvileforbrenningen din "skrus ned".

Hvor gammel er du?

15 år.

Skrevet (endret)

Frokost: To knekkebrød med brunost, og vann.

Lunsj: Et rundstykke og et eple, vann.

Middag: 2 sånne småpakker med yoghurt i ei skål, med litt havregryn i.

Kvelds: 2 horn og 3 glass juice.

Jeg har hatt ei god treningsøkt mellom middag og kvelds:)

Endret av Explosive
Skrevet (endret)

15 år.

Jeg synes du burde snakke om dette med helsesøster. Det er kanksje ikke et problem nå, men dersom du fortsetter å ligge på et så lavt kaloriunderskudd, og i hver fall i din alder, risikerer du en hel rekke skader. En spiseforstyrrelse er ikke noe glamorøst. Det er et helvete for å være ærlig.

Endret av Sofie_22
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Frokost: litt cottage cheese med vaniljeyoghurt dobbel 0%, og kanel

Lunsj: Et eple og en skyr

Etter jobb: To rugsprø med kokt egg

Nå sitter jeg og holder på å dø av sult, før jeg skal lage grønnsakssuppe til middag, når kjæresten min kommer hjem fra jobb :biggrin:

Anonymous poster hash: cf447...672
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

15 år.

Ta til deg det som er sagt.

Spesielt når du er så ung som du er er det viktig å få i seg nok mat slik at kroppen har mulighet til å utvikle seg på en sunn måte.

Anonymous poster hash: 56b0f...122

• Liker 2
Gjest Runforit
Skrevet

Frokost

Eggerøre med skinke og nøtter

Lunsj

Avokadosalat med laks og rømme

Mellom

Frukt og mandler

Middag

Kylling, blomkålmos og grønnsaker

Kvelds

Sjokoladepannekaker

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Jeg synes du burde snakke om dette med helsesøster. Det er kanksje ikke et problem nå, men dersom du fortsetter å ligge på et så lavt kaloriunderskudd, og i hver fall i din alder, risikerer du en hel rekke skader. En spiseforstyrrelse er ikke noe glamorøst. Det er et helvete for å være ærlig.

Eg har snakka med læreren min for ho og er beskymra, takk trur eg :)

Gjest Belle âme
Skrevet

Ta til deg det som er sagt.

Spesielt når du er så ung som du er er det viktig å få i seg nok mat slik at kroppen har mulighet til å utvikle seg på en sunn måte.

Anonymous poster hash: 56b0f...122

Sjal gjere det

AnonymBruker
Skrevet

Er forkjølet og kostholdet er litt påvirket av det.

Frokost: 1 egg, 1 kopp te med honning, 1 glass juice

Mellom: 1 egg, 1 kopp te med honning

Lunsj: 1 laksefilet, 1 vårrull vegetar, en halv skive leverpostei

En slags middag: 1 pizzabit

Kveldsmat: Daimsjokolade og cola

Anonymous poster hash: 0546c...e05
Skrevet

Frokost: gresk yoghurt med granola og bringebær. Et glass melk. Kaffe.

Mellom: en appelsin.

Lunsj: stekt laks med spinatsalat og potetbåter.

Mellom: en grov rosinscone og kaffe.

Middag: sushi og en øl.

Kveldskos: fire salinas med blåmuggost og marmelade og en after eight.

Gjest Runforit
Skrevet

Du er bare 15 år. Hvor høy er du og hvor mye veier du?

Gjest Belle âme
Skrevet

Du er bare 15 år. Hvor høy er du og hvor mye veier du?

161 cm. Veide meg for 5 minutter og det viste ca. 58 kg.

Gjest Runforit
Skrevet

161 cm. Veide meg for 5 minutter og det viste ca. 58 kg.

Da skal du ikke tenke på å gå ned i vekt og iallefall ikke sulte deg selv med lite mat. Veien til anoreksia er kort fra å spise for lite og blir for opptatt av et tall i din alder. Har sett det så alt for mange ganger. Du vil ikke ha en spiseforstyrrelse. Det er en vei som fører deg til et mørkt sted uten glede.

Fokuser på mer mat og heller sunn og næringsrik mat. Tren jevnlig så du få muskler. Da vil du få en sterk, frisk og definert kropp :) Ikke noe mager og syk kropp, som heller ikke er særlig delikat.

• Liker 1
Skrevet

Forferdelig matdag!!!

8 beger yoplait og 3 epler. Flott å ikke ha med seg noe annet på jobb og konstant gå sulten. Føsj

Skrevet

Frokost: Havregrøt med en banan og rosiner

Lunsj: En skyr müsli + to knekkebrød med makrell i tomat + snacksgulrøtter

Middag: Hjemmelaget tomatsuppe med makaroni

Kvelds: En boks mager vaniljekesam med druer + et kokt egg

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...