Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

* Nå kan også kvinner tvinges ut i krig, ettersom flere partier har gått inn for kjønnsnøytral verneplikt, noe jeg støtter. Problemet er paradoksalt nok gutta selv, er jo flere mannlige soldater som mener kvinner ikke har noe i krig å gjøre. Den holdningen er det størst problemer knyttet til, enn at jenter slipper unna verneplikt (ofte fordi de skal føde barn, et meget utdatert syn). Men uansett, det blir nå slik at kvinner også kan havne i krig.

Det har du rett i, men det blir da bare å utvide uretten, og bruke unødvendig mye ressurser med tanke på at man allerede er svært så selektiv. Hvor er logikken? Man har valgt å begynne å kalle inn ganske få soldater, samtidig som man utvider verneplikten. Tvungen krigstjeneste er en svært grov form for slaveri. Dette gjelder uansett ikke for kvinner som før det implementeres er fylt 20. Som sikkert uansett er grunnen til at de har valgt å endre vernepliktsloven, hadde voksne kvinner risikert det samme som dagens unge jenter også gjør hadde politikerne aldri i livet valgt å fatte kjønnsnøytral verneplikt. En vanlig misforståelse er at verneplikten bare varer i ett år, dette er dog feil, den varer i 25 år. Det blir dog en annen sak.

* Kvotering, det er svært mange kvinners om mister muligheten til å bli sykepleier, førskolelærer, lærer osv, fordi menn har fortrinnsrett til den type utdanning og jobb - på bekostning av kvalifiserte kvinner.

Disse kan telles på en-to hender, og felles for alle er at yrkene verken innebærer høy lønn eller høy status.

* Ang. kø på flyplasser er jeg litt usikker på om jeg forstår deg rett, om det er slik at det blir kø pga mangel på kvinnelige vektere, kan jeg skjønne, siden det er en norm at kvinner skal sjekke kvinner og menn skal sjekke menn. Ikke menn - kvinner eller omvendt og en slik praksis kan jeg forstå. Men da får de heller gjøre det mer effektivt enn å stoppe opp ved å finne andre løsninger.

Mente mannlige vektere.

Videre stusser jeg litt på at du sier at feminister kunne også jobbet litt mer for menns rettigheter. Jeg trodde poenget med feminisme var å jobbe for kvinners rettigheter, så da blir det litt rart om de sulle gå utenfor "boksen"?

Tja, men da kan også feminister holde seg til gode for å ha kalle seg likestillingsforkjempere og stemple alle som ikke er feminister som motstandere av likestilling. Dette er en svært uredelig taktikk som brukes flittig av feminister for å få oppslutning, i hvert fall slik at det virker som at de har oppslutning.

Endret av meh
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn er mest utsatt for overfall :opplyser: Feministel skal absolutt ha klassesamfunn :rolleyes:

Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380

Hva har det med å gjøre at det ble opprettet jentetaxier til kvinner for å forebygge voldtekter?

Ja, menn blir overfalt ute på byen, men er det noen motsetningsforhold mellom overfall av menn og voldtekter av kvinner? Dere menn må gjerne kjøre en kampanje og kreve deres egne guttetaxier for min del. Dere har min fulle støtte, så bare kjør på!

Anonym poster: 14e66124fee0c628270ed79de9bb37d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Gjennomsnitt mann kontra gjennomsnitt kvinne. Hvem er mest sårbar i forhold til evt vold? Hvem tror du er mest redd for vold?

Kommer helt an på type vold, omstendigheter og sånt. Hvorfor utelukke ugjennomsnittlige forresten? :lete:

Skrevet

Hva har det med å gjøre at det ble opprettet jentetaxier til kvinner for å forebygge voldtekter?

Ja, menn blir overfalt ute på byen, men er det noen motsetningsforhold mellom overfall av menn og voldtekter av kvinner? Dere menn må gjerne kjøre en kampanje og kreve deres egne guttetaxier for min del. Dere har min fulle støtte, så bare kjør på!

Det er ikke jentetaxiene jeg reagerer på, for all del. Dog så er dette for meg en prinsippsak, hvorfor skal man tillate tjenester som bare er tilgjengelige for kvinner - mens man ikke tillater tjenester som bare er tilgjengelige for menn? Dog så er som nevnt tidligere private klubber i hvert fall til nå et unntak, men vet ikke akkurat om jeg vil klassifisere det som "tjenester".

AnonymBruker
Skrevet

Det blir som å si at svarte må ta vare på seg selv. Det er litt feil. Menn blir og utsatt for seksualforbrytelser og ballesparking er forresten overfallsvoldtekt. En voldtekt som er særdeles smertefull og nedverdigende. I henhold til feministisk lovgivning så skal jentene som gjør dette ha opptil 21år i fengsel for + de andre konsekvense (på liste med pedofile etc).

AnonymBruker
Skrevet

hat mot enkelte kvinner er ikke kvinnehat. hvorfor må kvinner tolke alt de opplever som ubehagelig som et angrep på kvinner generelt?

Hvorfor må menn tolke tråder som dette som et angrep på menn generelt?

Anonym poster: 6ee08fe1f24b68b361331d009e64b013

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir som å si at svarte må ta vare på seg selv. Det er litt feil. Menn blir og utsatt for seksualforbrytelser og ballesparking er forresten overfallsvoldtekt. En voldtekt som er særdeles smertefull og nedverdigende. I henhold til feministisk lovgivning så skal jentene som gjør dette ha opptil 21år i fengsel for + de andre konsekvense (på liste med pedofile etc).

Selvfølgelig, som sagt, dere har min fulle støtte, bare kjør på og krev 21 års fengsel for ballesparking og slikt. Ikke sitt her på nettet og klag. Husk at kvinnene på 60-tallet opprettet mye ved å kreve at kvinner fikk rettigheter også og oppnådde det. De satt ikke og klagde. De gikk ut og krevde endringer. Hvis dere vil ha endringer, så må dere gjøre det samme som kvinnene gjorde på 60-tallet. Hjelper ikke ett gram å klage her på nettet.

Så: UT med dere, menn og dere har min støtte. Jeg heier på dere!

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig, som sagt, dere har min fulle støtte, bare kjør på og krev 21 års fengsel for ballesparking og slikt. Ikke sitt her på nettet og klag. Husk at kvinnene på 60-tallet opprettet mye ved å kreve at kvinner fikk rettigheter også og oppnådde det. De satt ikke og klagde. De gikk ut og krevde endringer. Hvis dere vil ha endringer, så må dere gjøre det samme som kvinnene gjorde på 60-tallet. Hjelper ikke ett gram å klage her på nettet.

Så: UT med dere, menn og dere har min støtte. Jeg heier på dere!

Nettopp, ut av KG og opp på barrikadene som våre formødre gjorde. Nytter ikke sitte her å klage på oss kvinnfolka. Det er dere som må ta opp kampen. Jeg har ennå til gode å se dere mannfolka stå frem og synge ut noe større. Hjelper ikke sitte her og sutre.

• Liker 5
Skrevet

Det skjer jo i stadig større grad i de fleste vestlige land, men sinkes veldig av at nesten alle og enhver som våger å si noe i mot feministisk politikk stemples som sutrete mannsjåvinister. Samtidig så er det jo nærmest sosialt selvmord når majoriteten som ikke har peiling på politikk, oppriktig tror at feminisme går på å kjempe for rettene til begge kjønn, derav likestilling - dette etter at løgnen har blitt gjentatt nok ganger til å bli sementisert.

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer jo i stadig større grad i de fleste vestlige land, men sinkes veldig av at nesten alle og enhver som våger å si noe i mot feministisk politikk stemples som sutrete mannsjåvinister. Samtidig så er det jo nærmest sosialt selvmord når majoriteten som ikke har peiling på politikk, oppriktig tror at feminisme går på å kjempe for rettene til begge kjønn, derav likestilling - dette etter at løgnen har blitt gjentatt nok ganger til å bli sementisert.

De tidlige kvinnesaksforkjemperne ble beskyldt for å være lesbiske, for å være "bråkmakere", ingen menn ville ha noe med disse kvinnene å gjøre, og de fleste kvinnene så på "sine egne" med forakt. Det tok noen år før det ble stuerent å kjempe for rettigheter. Slik har det alltid vært, de første som stikker frem hodene sine og son krever endringer, vil ofte få hodene sine bitt av. Men en gang må det være første, så hvorfor ikke du, Meh?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare unnskyldninger for å slippe å gjøre noe slik at dere heller kan sitte her og syte.

Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40

• Liker 1
Skrevet

Dette er bare unnskyldninger for å slippe å gjøre noe slik at dere heller kan sitte her og syte.

Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40

Nå det, som mindreårig er det ganske så begrenset hvor mye du kan gjøre.

Skrevet (endret)

Har du lest mange av de begrunnelsene mange menn brukte for at kvinner ikke skulle ha stemmerett før i tiden? A la "De passer best ved oppvaksbenken", "De er for emosjonelle", "De er ikke mentalt utstyrt for høyere stillinger etc", ikke direkte sitater, men i samme tonen og tema.

Og forresten ditt synspunkt om hva som er rett kunnskap om politikk eller ikke, er høyst subjektiv.

Endret av Cordelia
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, som sagt, dere har min fulle støtte, bare kjør på og krev 21 års fengsel for ballesparking og slikt.

Det ER allerede en lovgivning når det kommer til voldtekt. 21 år for grove tilfeller. Selv er jeg nei til feminisme og vil heller utslette ethvert spor av det som feministene har utrettet.

Menn har faktisk utviklet 'countermeasures' vs hatmeldinger, spam og nettsjikane. Det er jo menn som (til sendere tid) i størst grad har brukt internet så. Tro meg, kommentatorfeltene har vært verre. :ninja:

Jeg har ennå til gode å se dere mannfolka stå frem og synge ut noe større. Hjelper ikke sitte her og sutre.

antifeministene kommer sikkert snart ut i de norske gatene. eeeha! :trampe:

AnonymBruker
Skrevet

Har du lest mange av de begrunnelsene mange menn brukte for at kvinner ikke skulle ha stemmerett før i tiden? A la "De passer best ved oppvaksbenken", "De er for emosjonelle", "De er ikke mentalt utstyrt for høyere stillinger etc", ikke direkte sitater, men i samme tonen og tema.

Og forresten ditt synspunkt om hva som er rett kunnskap om politikk eller ikke, er høyst subjektiv.

DU! Det er langt ifra bare menn som har hatt sånne meninger. :sur:

AnonymBruker
Skrevet

Det ble til og med hevdet at kvinner ville bli til vanskapte misfostre om de fikk stemmerett :P

Kan ikke si at jeg ser ut som en vanskapt misfoster (kanskje bortsett fra hos enkelte mennesker som fortsatt henger etter tidsmessig), nå ble jeg litt usikker, gitt...synes det ene øyet virker litt mørkere enn det andre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ER allerede en lovgivning når det kommer til voldtekt. 21 år for grove tilfeller. Selv er jeg nei til feminisme og vil heller utslette ethvert spor av det som feministene har utrettet.

Menn har faktisk utviklet 'countermeasures' vs hatmeldinger, spam og nettsjikane. Det er jo menn som (til sendere tid) i størst grad har brukt internet så. Tro meg, kommentatorfeltene har vært verre. :ninja:

Dessverre, hakke lyst til å stå ved oppvaskbenken og passe unger og være opplagt til "kveldens koz" *grøss*

Så jeg vil nekte plent å være med på dette, da kan du banne på at jeg går ut i gatene med en diger plakat "Frata menn stemmeretten". Rett skal være rett. :sminkedokke:

• Liker 3
Skrevet

Hmm....

-Parkeringsplassene er kanskje plassert nærmest inngangsdøren? Og godt opplyst? Lurer på hvorfor.Kan det ha noe med overfallsvoldtekter og gjøre?

Menn er mer utsatt for overfall, ran og vold enn kvinner.

- Taxi for damer, kanskje også med kvinnelig sjåfør? Kanskje fordi kvinner føler seg sårbare, spes hvis de har drukket litt? Hvis en mann vil ha en mannlig sjåfør, ikke så vanskelig å få tak i.

Menn er mer utsatt for overfall, ran og vold enn kvinner.

- Treningssenter kun for damer? forferdelig at kvinner vil trene alene.Hvorfor bli så fornærmet? Finner vel noe treningssenter hvor det nesten bare er menn. Og det finnes jo stede hvor kvinner ikke har adgang- Frimurerlosjen f.eks. og hva var det som skjedde da gutte klubben grei skulle møtes før Jul? Jo, kvinner ikke ingen adgang. Jo, kvinner fikk lov til å være der hvis de var sevitører.

Det finnes ikke noe liknende tilbud for menn. Det kalles kjønnsdiskrimminering. Men du er vel tilhenger av det du?

Og når det gjelder Frimurerlosjen så bommet du nok stygt for det finnes frimurer losjer forbeholdt kvinner også blant annet Mariaordenen og Rebekka ordenen.

Skrevet

OK. Jeg understreker igjen at jeg ikke er noen tilhenger av trusler om vold, uansett. Man skal kunne ytre sin mening uten å bli truet med både det og det andre. Forskjellen i dette ligger i at menn blir truet for sine meninger og ikke fordi de er mann, mens kvinner som opplever å bli truet med seksuell vold fordi hun er kvinne.

Hvordan i all værden kan du si det?

Jeg har nettopp gått gjennom over 400 kommentarer på forballfrue.no og fant INGEN trakasering. Hun er kvinne er hun ikke? Men altså INGEN trakasering.

Hvis man blir trakassert fordi man er kvinne så burde vel også hun ha en del trakasering på siden sin?

Faktum er at man får dritt tilbake når man kommer med upopulære utsagn som andre føler seg rammet av (altså for det meste politiske utsagn). Uansett om man er kvinne eller mann.

Jeg tror det er i de flestes, også menns, interesse å bli kvitt de som ikke tilfører debatten annet enn nedrige og skitne debattskikk (gjelder begge kjønn), og da er det måten å gjøre det på. Få det opp i dagen.

Jeg leser gjerne hva menn skriver, men da bare de saklige kommentarene. Usaklige menn (og kvinner) hopper jeg veldig lett over.

Å stemple dine debattmotstandere som "skakkarslige" er en hersketeknikk. Så du burde kanskje ta en titt på din egen snittene debatteringsteknikk før du beskylder andre for det.

Skrevet

Ok. Gjennomsnitt mann kontra gjennomsnitt kvinne. Hvem er mest sårbar i forhold til evt vold? Hvem tror du er mest redd for vold?

Menn er som jeg har dokumentert mest utsatte for vold.

Voldkjoslashnn_zpsf287fee3.jpg

Hvilken irrasjonell frykt og paranoia folk evt har burde man ikke basere politikk, tilltak og politiresurser på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...