Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Masser av gutter opplever titalls ganger om dagen "netthets" og "drapstrussler" når de gjør noe så simpelt som å spille et online skytespill. Forskjellen er at de ikke er noen hårsåre sutrekopper og de forstår at slikt over nettet er useriøst og trolling og tar det derfor selvfølgelig ikke alvorlig.

Jeg kan love deg at du finner ikke en eneste mannlig seriøs gamer som ikke har mottatt en hel haug av både hets og trusler. Men det betyr ikke at han går og sutrer til media og politiet av den grunn.

Hvis en gutt spiller et FPS spill på nettet og han får denne kommentaren: "I will fucking kill you and rape you in the ass" Så tar han det ikke seriøst og går og griner til media om det... Han tar det som det det er trolling eller provokasjon for å "få han ut av ballanse".

jeg må si jeg er enig med deg flesvik. Kvinner er hårsåre det er problemet.

Det jeg kommenterte var at ingen skriver at man skal drepe noen med kjøttøks og så voldta og så gjøre det i virkeligheten.

Har man sånne planer så holder man det hemmelig, sånt må damer snart begynne å forstå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flesvik, du svarer skreppa på spørsmålet om kvinner skal finne seg i disse truslene fordi de er kvinner, med at "jammen, menn som spiller onlinspill har det på samme måte (for det kan du love, og da må vi vel bare tro deg?), men sutrer ikke".

Jeg vil si at det er forskjell på å motta trusler i et onlinespill, og å motta trusler IRL, mot seg selv, og sine navngitte familie og venner.

Anonym poster: f181d5ce4e53ff03dc80174baaf3bda1

Hvor er du har lest disse påståtte truslene da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er du har lest disse påståtte truslene da?

I SVT-dokumentaren, som skreppa viser til. Det er forresten ikke "påståtte trusler".

Jeg klarer ikke å ta motdebattanter seriøst, når de regelrett overser hvor alvorlig dette er.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Flesvik, du svarer skreppa på spørsmålet om kvinner skal finne seg i disse truslene fordi de er kvinner, med at "jammen, menn som spiller onlinspill har det på samme måte (for det kan du love, og da må vi vel bare tro deg?), men sutrer ikke".

Jeg vil si at det er forskjell på å motta trusler i et onlinespill, og å motta trusler IRL, mot seg selv, og sine navngitte familie og venner.

Tema for tråden:

Kvinnehat på nettet

Vil du diskutere noe annet får du opprette en ny tråd

Endret av flesvik
AnonymBruker
Skrevet

Tema for tråden:

Kvinnehat på nettet

Nok et desperat roforsøk for å slippe å svare på spørsmålet, og undergrave og relativisere enhver skjevhet som slår ut i kvinners disfavør.

Hva vil du si er mest alvorlig og virkelighetsnært:

Trusler i en fiktiv spillverden?

eller

Trusler, konkrete, mot egen person, familie og venner?

Det er din sammenligning.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Masser av gutter opplever titalls ganger om dagen "netthets" og "drapstrussler" når de gjør noe så simpelt som å spille et online skytespill. Forskjellen er at de ikke er noen hårsåre sutrekopper og de forstår at slikt over nettet er useriøst og trolling og tar det derfor selvfølgelig ikke alvorlig.

Jeg kan love deg at du finner ikke en eneste mannlig seriøs gamer som ikke har mottatt en hel haug av både hets og trusler. Men det betyr ikke at han går og sutrer til media og politiet av den grunn.

Hvis en gutt spiller et FPS spill på nettet og han får denne kommentaren: "I will fucking kill you and rape you in the ass" Så tar han det ikke seriøst og går og griner til media om det... Han tar det som det det er trolling eller provokasjon for å "få han ut av ballanse".

Jeg antar du har kilder å vise til?

Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40

• Liker 1
Skrevet

Vel, da burde han faktisk gå og sutre. Det er sånn type mentalitet som er så ødeleggende. "Jeg skal bare finne meg i det". Da kan man jo ikke annet enn å skylde på seg selv hvis sånt noe ikke kommer ut. Også er det forskjell på konnkurransementalitet og det å benytte ytringsfriheten for sin sak. Men slik ordbruk er faktisk ikke okay, spill eller ikke. Noen burde faktisk si ifra og sette retninglinjer for ordbruk i spillet, men hvis dere godtar det, så kan dere heller ikke klage, og ihvertfall ikke kritisere kvinner ifra å si ifra. og hvis dere menn tåler så mye, så trenger dere vel ikke legge så mye energi på og gå etter kvinnfolka for å gjøre det.

Men du skal ha ros for faktisk å legge til er relevant eksempel flesvik. Statistikk og kilder er ikke alltid det eneste saliggjørende.

• Liker 4
Skrevet (endret)

jeg må si jeg er enig med deg flesvik. Kvinner er hårsåre det er problemet.

Det jeg kommenterte var at ingen skriver at man skal drepe noen med kjøttøks og så voldta og så gjøre det i virkeligheten.

Har man sånne planer så holder man det hemmelig, sånt må damer snart begynne å forstå!

Hårsår meg midt i ræva. Bare fordi dere er så "tøffe" karer, så gjør ikke det det noe bedre. Det er ikke sutring, det er fullstendig uakseptabelt med slike trusler. Hvis dere faktisk finner dere i det, så får dere ta på dere skylden selv for at slike ting ikke kommer i lyset. Jeg blir helt matt av ansvarsfraskrivelser.

Det er ikke okay, og det er ikke noe vi skal finne oss i. Dere får ha et annet syn, men ikke klag på kvinnfolka når dere ikke gjør en dritt for det selv.

Endret av Cordelia
  • Liker 9
Skrevet (endret)

Nok et desperat roforsøk for å slippe å svare på spørsmålet, og undergrave og relativisere enhver skjevhet som slår ut i kvinners disfavør.

Hva vil du si er mest alvorlig og virkelighetsnært:

Trusler i en fiktiv spillverden?

eller

Trusler, konkrete, mot egen person, familie og venner?

Det er din sammenligning.

Ok hvis du absolutt vil diskutere off topic:

Menn er mye mer utsatt for det IRL også:

Voldkjoslashnn_zpsf287fee3.jpg

https://www.ssb.no/s...t=&checked=true

Endret av flesvik
  • Liker 2
Skrevet

At dere finner på at folk har skrevet det der vil jeg tro er enda farligere. Det å manipulere virkeligheten!

Du har med andre ord nettopp oppdaget det o store internett og har selvsagt aldri sett kommentarfelt før. :velkommen: etter er det jeg har å si da. jeg snakker om en dokumentar (som heeeeelt sikkert er forfalsket av feminismen og dens undergrunns bevegelse :klaske: )

.

Det er forskjell på spill og det å bli sablet ned pga meningene dine, det er forskjell på å navngi moren din og adressen hennes i et kommentarfelt som bobler over av trusler som - jeg skal voldta deg i natt.

At du forsvarer trusler og grov netthets istedenfor å ta et oppgjør med det og si at en ønsker en redelig debatt om temaer gjør at du godtar netthets mot begge kjønn . Du godtar det den dagen det er din mors adresse de har gravd frem, du godtar det den dagen det er du som får beskrevet hvordan huset ditt ser ut med en beskjed at du eller din samboer, sønn, datter som blir drapstruet fordi du har en mening om en sak.

Jeg derimot godtar det ikke,

• Liker 8
Skrevet

Dere snakker om ting dere har sett på tv, ja da skjønner jeg raseriet deres. Det er ikke noe dere selv har opplevd eller selv kan vise til.

Hvorfor er dere så ampre, sinte og pågående da? Det stemmer ikke helt med den profilen om den "redde usikre jenta som blir utsatt for drapstrusler" når det tross alt er dere som provoserer og slenger spydigheter?

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på spill og det å bli sablet ned pga meningene dine, det er forskjell på å navngi moren din og adressen hennes i et kommentarfelt som bobler over av trusler som - jeg skal voldta deg i natt.

At du forsvarer trusler og grov netthets istedenfor å ta et oppgjør med det og si at en ønsker en redelig debatt om temaer gjør at du godtar netthets mot begge kjønn . Du godtar det den dagen det er din mors adresse de har gravd frem, du godtar det den dagen det er du som får beskrevet hvordan huset ditt ser ut med en beskjed at du eller din samboer, sønn, datter som blir drapstruet fordi du har en mening om en sak.

Jeg derimot godtar det ikke,

Dette her er jo ikke noe du har opplevd? Dette her er noe du har sett på tv? Forresten tror jeg ikke for eksempel jens stoltenberg får noen mindre flatterende innlegg på sin facebook, tror du det?

Så hvorfor tror du kvinner er mer utsatt for dette her når det er stort sett kvinner som trakasser her på kvinneguiden?

AnonymBruker
Skrevet

Men slik ordbruk er faktisk ikke okay, spill eller ikke. Noen burde faktisk si ifra og sette retninglinjer for ordbruk i spillet, men hvis dere godtar det, så kan dere heller ikke klage, og ihvertfall ikke kritisere kvinner ifra å si ifra.

herregud, ta igjen eller sett flameshield /on :regn:

spill med 'strong language' etc er forresten populære hos gutter.

så trenger dere vel ikke legge så mye energi på og gå etter kvinnfolka for å gjøre det.

Kvinner skal behandles annerledes enn menn? Er enig i at personangrep = lame da

Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380

AnonymBruker
Skrevet

Feminister som dikter opp historier:

Kan ikke utelukke at dette er en del av den Svenske "dokumentaren" heller.

Anonym poster: 9c9f1dd57f855f9f6f68650f3b03f0d6

Skrevet (endret)

Kvinner skal behandles annerledes enn menn? Er enig i at personangrep = lame da

Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380

Forskjellen er jo at mennene da finner seg i det, mens kvinnene synes at det er uakseptabelt. Da blir det rett og slett en forskjell som kjønnene skaper selv. Personlig hadde jeg ikke akseptert det, selv om det var et spill. Og jeg vet ikke om det bare er bullshitprat mennene i mellom, eller direkte sjikane. Der ligger litt av forkjellen for meg. Det er vanskelig å vite hvilke intensjoner som ligger bak en tekst.

I det svenske programmet tok man kontakt med noen av de mennene som hadde kommet med sjikanene, mange av dem gav utrykk for at de egentlig ikke mente det så seriøst, men bare skrev noe. Problemet er at de som mottar slik ikke nødvendigvis vet intensjonene til de som skriver. Men man skal ikke trenge å godta slike kommentarer selv om det ikke er seriøst ment. For det er regelrett sjikane og trakassering.

(edit.)

Endret av Cordelia
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Istedet for å svare konkret på om kvinnehat på nettet har rot i virkeligheten er gutta mer opptatt av å lete frem kilder på at menn også opplever trusler. Ja, så er det visst veldig viktig å poengtere at vi er hårsåre feminister og at det er ikke kvinnehat vi opplever men politiske uenigheter.

At det er lagt ut linker der kvinner med egne ord forteller hva de har opplevd av grove trusler og sjikane blir forbigått i stillhet.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Istedet for å svare konkret på om kvinnehat på nettet har rot i virkeligheten er gutta mer opptatt av å lete frem kilder på at menn også opplever trusler. Ja, så er det visst veldig viktig å poengtere at vi er hårsåre feminister og at det er ikke kvinnehat vi opplever men politiske uenigheter.

At det er lagt ut linker der kvinner med egne ord forteller hva de har opplevd av grove trusler og sjikane blir forbigått i stillhet.

Ja, det er nøyaktig dette som forundrer meg også. Kvinnehat er bare en konstruert forestilling i de små, dumme hodene våre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere snakker om ting dere har sett på tv, ja da skjønner jeg raseriet deres. Det er ikke noe dere selv har opplevd eller selv kan vise til.

Hvorfor er dere så ampre, sinte og pågående da? Det stemmer ikke helt med den profilen om den "redde usikre jenta som blir utsatt for drapstrusler" når det tross alt er dere som provoserer og slenger spydigheter?

Du mener ikke på alvor at vi skal komme med eksempler hvor vi selv eventuelt har blitt utsatt for kvinnehat, for at det skal være troverdig?

• Liker 7
Skrevet

Og jeg har gitt plenty av eksempler. Vil du finne noen flere så får du tråle bloggekommentarfelter, der finner du svaret. Og ta et metodekurs!

Jeg orker ikke å lese noe særlig i hjerneløse blogger om tommhoders meninger om mote og klær, men tok meg en tur på det som tydeligvis er en av Norges mest leste blogg fotballfrue.no og så på de 4 siste postenes kommentarer. Totalt over 400 stk. Og jeg så ikke en eneste kommentar med hverken hets eller trusler. Så hvor er all denne nett hetsen som dere påstår flommer over hos kvinner?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke å lese noe særlig i hjerneløse blogger om tommhoders meninger om mote og klær, men tok meg en tur på det som tydeligvis er en av Norges mest leste blogg fotballfrue.no og så på de 4 siste postenes kommentarer.

På blogger kan man vel ofte selv moderere bort kommentarer?

Anonym poster: b67a5cbb75d52b72c092607eb18859e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...