waco Skrevet 25. mai 2013 #101 Skrevet 25. mai 2013 Jeg personlig ignorerer konsekvent menn som truer med seksuell vold, og svarer av prinsipp aldri disse. Jeg foretrekker å debattere med ordentlige menn som klarer å argumentere saklig for sine synspunkter. Anonym poster: 14e66124fee0c628270ed79de9bb37d9 Haha, du har aldri opplevd det! got u! Ingen har truet deg med seksuell vold, du finner på historier sånn som de andre jentene her. Mennene her er så fæle de truer med seksuell vold, de sitter i et annet fylke å truer meg til taushet! Bare tull. 1
WubWub Skrevet 25. mai 2013 #102 Skrevet 25. mai 2013 Dere gutter med de store hodene deres som skviser dere ut av vaginaene våre så de revner og når dere blir store skal dere pinadø skvise dere inn i en vagina igjen. Dere er så brautende og påtrengende! Er det rart vi blir gretne? haha :D good one ^^ +1
waco Skrevet 25. mai 2013 #103 Skrevet 25. mai 2013 Det er ikke bare trusler jeg refererer til. Det er denne svært aggresive måten noen menn argumentere på, når det kommer til saklig debatt om spørsmål rundt abort, likestilling og kjønnskvotering. Noen av mennene i kommentarfeltet er rasende, å klarer å lire av seg så syrlig bitre kommentarer at det overskygger hele det politiske poenget de prøver å fremstille. Noen av dem har ikke engang et poeng, de er bare sinte. Jeg mener, har dere sett kommentarene på Aftenpostens debatt om Høyre og senabort? Dette er en av de snillere kommentarene. 'Bestemme over egen kropp? Betal for abort selv. At folk som ikke bruker prevensjon skal få dette dekket av skattepenger er sleipt.' Alle har lov å ha en mening om et tema, men hvorfor tar noen menn disse temaene så fryktelig personlig? Og de mennene her inne som blir defensive; vi refererer ikke til dere. Jeg som TS, prøvde å gjøre det klart at det bare handler om visse menn. Så hvorfor ser dere det som deres plikt å forsvare deres 'medmenn' som ikke klarer å oppføre seg, bare fordi de er menn? Kanskje noen av oss er feminister, men noen av dere viser tydelige sjåvinistiske trekk. Det at jeg tar opp økende kvinnehat som et tema, betyr ikke at jeg benekter at menn blir trakassert. At menn blir trakassert, gjør det ikke greit at kvinner blir det. Jeg tror det er veldig sunt jeg at menn snakker om abort, likestilling og kjønnskvoteringer. Takk det var alt jeg ville si. At enkelte kvinner hater at menn skal ha en mening angående abort, likestilling og kjønnskvoteringer ja det tar jeg også som et sunnhetstegn. Noen må holde disse kvinnene i tøylene, det er ihvertfall helt sikkert. Kvinner som ikke liker å forsvare menn selv om menn betyr menneske! Herregud for noen skapninger. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #104 Skrevet 25. mai 2013 Jeg tror det er veldig sunt jeg at menn snakker om abort, likestilling og kjønnskvoteringer. Takk det var alt jeg ville si. At enkelte kvinner hater at menn skal ha en mening angående abort, likestilling og kjønnskvoteringer ja det tar jeg også som et sunnhetstegn. Noen må holde disse kvinnene i tøylene, det er ihvertfall helt sikkert. Kvinner som ikke liker å forsvare menn selv om menn betyr menneske! Herregud for noen skapninger. Hvordan tenker du det skal gjøres? Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40 1
Alina X Skrevet 25. mai 2013 #105 Skrevet 25. mai 2013 Hvordan tenker du det skal gjøres? Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40 Jeg tror ikke han mener det på den måten du tror. Er ikke snakk om å kue noen, men å få de som ikke ønsker andres meninger til å holde kjeften sin. Han sier man må roe ned de som ikke ønsker menns meninger i debatter, og det er sant. Debatter kan bli ubehagelige, men da må man tenke etter om akkurat det som debatteres gjelder en selv, hvis ikke er det ikke noe vits å hisse seg opp over debatten.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #106 Skrevet 25. mai 2013 Haha, du har aldri opplevd det! got u! Ingen har truet deg med seksuell vold, du finner på historier sånn som de andre jentene her. Mennene her er så fæle de truer med seksuell vold, de sitter i et annet fylke å truer meg til taushet! Bare tull. Ja? Hva var det du ville poengtere med kommentaren? For den skjønte jeg ikke, for å være ærlig. Ellers er det ikke noe big deal at du ikke tror meg Anonym poster: 14e66124fee0c628270ed79de9bb37d9 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #107 Skrevet 25. mai 2013 Når ble populære vitser og 'meme's det samme som hat? Når forvillet du deg ut fra kjøkkenet forresten Snow89? Make me a sandwitch! Anonym poster: 9c9f1dd57f855f9f6f68650f3b03f0d6 Anonym poster: 328a798735d9880935d56145e0cdbb18 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #108 Skrevet 25. mai 2013 Han gjør jo ikke det, det er jo et slags motsvar til det å bare fokusere på kvinner - det at kvinner trakasseres ses på som et enormt problem, men det at menn trakasseres i enda større grad enn kvinner vender man kinnet til. Dette gjelder forresten all slags kriminalitet, drap, vold osv. OK. Jeg understreker igjen at jeg ikke er noen tilhenger av trusler om vold, uansett. Man skal kunne ytre sin mening uten å bli truet med både det og det andre. Forskjellen i dette ligger i at menn blir truet for sine meninger og ikke fordi de er mann, mens kvinner som opplever å bli truet med seksuell vold fordi hun er kvinne. For de fleste mennesker, så er seksuelle preferanser, sex og alt knyttet til dette veldig personlig, så når kvinner (og menn for den saks skyld) blir truet med å bli voldtatt og så videre bare fordi de har de meningene de har, så tar de som utøver truslene debatten til et nedrig nivå. Jeg tror det er i de flestes, også menns, interesse å bli kvitt de som ikke tilfører debatten annet enn nedrige og skitne debattskikk (gjelder begge kjønn), og da er det måten å gjøre det på. Få det opp i dagen. Hadde det vært en konkurranse hadde mennene som argumenterer her vært idioter. Vi er dømt til å tape på KG. Skriver jeg f.eks. om noe negativt som kvinner gjør, får jeg et svar ala "Menn gjør også det!", og dette svaret får mange plusser og bred støtte. Skriver dere noe negativt om menn, og jeg sier "Kvinner gjør også det!", så får det ingen plusser, og dere sier "Herregud, dette er en tråd om menn, og ikke om kvinner. Hvis du vil det skal handle om kvinner, så lag din egen tråd". Jeg har sett slike tendenser og jeg er enig med deg. Noen menn og kvinner evner ikke å se utenfor boksen og ser seg blinde på enkelte ting, og skyter rett fra hofta uten å ta seg tid til å reflektere over hva som skrives. Jeg leser gjerne hva menn skriver, men da bare de saklige kommentarene. Usaklige menn (og kvinner) hopper jeg veldig lett over. Men samtidig så skriver jeg som jeg gjør, fordi det ER jo trådens tema. Jeg forsøker alltid å holde trådens tema, uavhengig av hvem "skytsets" rettes mot Anonym poster: 14e66124fee0c628270ed79de9bb37d9 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #109 Skrevet 25. mai 2013 Alle har rett til å ytre sin mening uten å bli møtt med trusler. Og dette temaet tar opp menn som hetser kvinner på nettet. Det påstås også at det er snakk om kvinnehat. Internet var mannsdominert i begynnelsen (du vet, datanerder og sånn) og har opplevd hatmeldinger, sjikane og trusler om seksuell vold veeeldig lenge. Hva får deg til å tro at dette ikke er akkurat det samme? Ekte Kvinnehat (eller mannshat) er ille. La oss si at en mann ikke tåler at kvinner kan drive på med MMA, også utsetter han kvinnelige fightere for hets, latterligjøring og hat sånn at deres trivsel, velvære og trygghetsfølelse ødelegges. Eller feminister vs kvinnelige strippere...det er kvinnehat. Utover så synes jeg du tar opp et viktig tema (dersom temaet er hatmeldinger og nettsjikane), men utover det så er vinklingen noe som kan sammenlignes med vinklinger vi kjenner fra stormfront og sånne steder. Synes du oppforder til en sexsistisk vinkling. Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #110 Skrevet 25. mai 2013 QQ Det er ikke bare trusler jeg refererer til. Det er denne svært aggresive måten noen menn argumentere på, når det kommer til saklig debatt om spørsmål rundt abort, likestilling og kjønnskvotering. Noen av mennene i kommentarfeltet er rasende, å klarer å lire av seg så syrlig bitre kommentarer at det overskygger hele det politiske poenget de prøver å fremstille. For deg. Det gjelder ikke for alle andre. Å ikke like maskluline utrykk = misandry Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #111 Skrevet 25. mai 2013 Her har du også i denne "serien" noen hundre reklamer som portretterer menn i et dårlig lys (nå virker da mannen som kommenterer litt vel nærtakende i likhet med mange feminister - men det er reklamene som er poenget). http://www.youtube.com/watch?v=j7U0r7vIrgM Noter og at mannlige minoritetsgrupper (emo etc) ikke er representerte. Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380 1
Gjest meh Skrevet 25. mai 2013 #112 Skrevet 25. mai 2013 (endret) Forskjellen i dette ligger i at menn blir truet for sine meninger og ikke fordi de er mann, mens kvinner som opplever å bli truet med seksuell vold fordi hun er kvinne. For de fleste mennesker, så er seksuelle preferanser, sex og alt knyttet til dette veldig personlig, så når kvinner (og menn for den saks skyld) blir truet med å bli voldtatt og så videre bare fordi de har de meningene de har, så tar de som utøver truslene debatten til et nedrig nivå. Hvordan vet du det? Jeg tror ærlig talt ikke Audun Lysbakken og Bjørnar Moxnes mottar færre trusler enn de kvinnelige partikollegene - nevner de siden det ikke er til å legge skjul på at de fleste trusler rettes mot venstresiden. Sistnevnte du snakker om gjelder også alle typer trusler. Jeg tror det er i de flestes, også menns, interesse å bli kvitt de som ikke tilfører debatten annet enn nedrige og skitne debattskikk (gjelder begge kjønn), og da er det måten å gjøre det på. Få det opp i dagen. Selvsagt, men dette gjør man ikke ved å feie det at menn også trakasseres under teppet. Endret 25. mai 2013 av meh
Trude.lutt Skrevet 25. mai 2013 #113 Skrevet 25. mai 2013 Selvsagt kan det stamme fra det, blir en overkjørt nok ganger av feministisk politikk som diskriminerer menn over en lav sko så skjønner jeg godt at man blir bitter. Akkurat slik alle som regnes som annenrangs borgere i land før eller senere står opp for seg selv. Kvinner i Norge år 2013 har de samme mulighetene, pluss litt til. Vitser om hvor "dumme" kvinner er osv, er selvsagt idiotisk - men det går like mye andre veien. Annenrangs borgere- dette må du forklare nærmere. Hvordan da? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #114 Skrevet 25. mai 2013 hvorfor må kvinner tolke alt de opplever som ubehagelig som et angrep på kvinner generelt? Det er radikale sosialistkjerringer som er fascistiske mot politiske motstandere? Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380
Gjest meh Skrevet 25. mai 2013 #115 Skrevet 25. mai 2013 (endret) Annenrangs borgere- dette må du forklare nærmere. Hvordan da? - Menn kan når som helst tvinges i krig, å gjøre det samme mot en kvinne er en forbrytelse. - Svært mange menn mister sjanser til utdanning, jobb og karriere på grunn av kjønnskvotering - bl.a så er jo en av de fremste kandidatene til posisjonen som forsvarssjef i Norge kvotert. - Mange menn får urettmessig fratatt muligheten til å opprettholde kontakt med sine barn siden mødre sitter med nesten all makt i barnefordelingssaker. Og nå snakker jeg selvsagt ikke om menn som nektes kontakt på grunn av vold osv. - Omskjæring av gutter er helt lovlig og utbredt praksis, feminister sitter i posisjon til å kunne få fattet et forbud på kort tid siden de sitter i alle posisjoner som har "likestilling" og "barn" i navnet - men velger de å gjøre det? Nei. - Vi har en likestillingslov som paradoksalt nok er diskriminerende mot menn. - Gutter mottar vesentlig lavere karakterer enn jenter for tilsvarende innleveringer i skolen. - Menn straffes i USA 40% strengere enn kvinner for tilsvarende forbrytelser - med tilnærmet likt system og kultur er det vel ikke akkurat til å se bort i fra at tallene er lignende i Norge? - Vi har et likestillingsombud hvorav majoriteten av de som sitter der er kvinner - de har bl.a vedtatt at midlertidige køer for menn på flyplasser hvis det er mangel på mannlige vektere er ulovlig, alt for å gjøre køtidene kortere for begge kjønn. Ikke så lenge før dette vedtok de at det er helt greit med egne parkeringsplasser, taxier og treningsentre for kvinner. Midlertidige restriksjoner for kvinner - ikke greit. Fullstendig utelukke menn fra tjenester - greit. Mmkay. - Partnervold hvor det er menn som rammes er nesten like vanlig som partnervold hvor kvinner er offeret, men volden mot menn mottar fortsatt bare en brøkdel av oppmerksomheten. Samme gjelder egentlig all vold, globalt sett så er menn vesentlig mer utsatt for vold enn kvinner, men mottar her også bare en brøkdel av oppmerksomheten. Tok meg tida til å sjekke antall resultater på google for "violence against women" kontra "violence against men". Henholdsvis 332 og 218 millioner resultater. Endret 25. mai 2013 av meh 1
Trude.lutt Skrevet 25. mai 2013 #116 Skrevet 25. mai 2013 Hmm.... -Parkeringsplassene er kanskje plassert nærmest inngangsdøren? Og godt opplyst? Lurer på hvorfor.Kan det ha noe med overfallsvoldtekter og gjøre? - Taxi for damer, kanskje også med kvinnelig sjåfør? Kanskje fordi kvinner føler seg sårbare, spes hvis de har drukket litt? Hvis en mann vil ha en mannlig sjåfør, ikke så vanskelig å få tak i. - Treningssenter kun for damer? forferdelig at kvinner vil trene alene.Hvorfor bli så fornærmet? Finner vel noe treningssenter hvor det nesten bare er menn. Og det finnes jo stede hvor kvinner ikke har adgang- Frimurerlosjen f.eks. og hva var det som skjedde da gutte klubben grei skulle møtes før Jul? Jo, kvinner ikke ingen adgang. Jo, kvinner fikk lov til å være der hvis de var sevitører. 3
Gjest meh Skrevet 25. mai 2013 #117 Skrevet 25. mai 2013 (endret) Hmm.... -Parkeringsplassene er kanskje plassert nærmest inngangsdøren? Og godt opplyst? Lurer på hvorfor.Kan det ha noe med overfallsvoldtekter og gjøre? Hvor mange overfallsvoldtekter er begått i parkeringshus der det er overvåkningskamera på hvert eneste hjørne? Uansett, hvordan skal dette være relevant på lys dag? Slike tiltak for å forhindre kriminalitet mot menn vil aldri tillates. - Treningssenter kun for damer? forferdelig at kvinner vil trene alene.Hvorfor bli så fornærmet? Finner vel noe treningssenter hvor det nesten bare er menn. Og det finnes jo stede hvor kvinner ikke har adgang- Frimurerlosjen f.eks. og hva var det som skjedde da gutte klubben grei skulle møtes før Jul? Jo, kvinner ikke ingen adgang. Jo, kvinner fikk lov til å være der hvis de var sevitører. Jeg har personlig ingenting som helst mot det, det jeg har noe i mot er forskjellsbehandlingen. Det er ulovlig å rette tilbud spesifikt mot menn og utelukke kvinner. Sistnevnte du snakker om er jo uansett litt morsomt med tanke på at likestillingsombudet tok saken opp, resultatet aner jeg ikke. Endret 25. mai 2013 av meh
Trude.lutt Skrevet 25. mai 2013 #118 Skrevet 25. mai 2013 (endret) Ok. Gjennomsnitt mann kontra gjennomsnitt kvinne. Hvem er mest sårbar i forhold til evt vold? Hvem tror du er mest redd for vold? I forhold til vold mellom en kvinne og en mann. Hun slår han, han slår henne. hvem er sterkest? Endret 25. mai 2013 av Trude.lutt 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #119 Skrevet 25. mai 2013 - Menn kan når som helst tvinges i krig, å gjøre det samme mot en kvinne er en forbrytelse. - Svært mange menn mister sjanser til utdanning, jobb og karriere på grunn av kjønnskvotering - bl.a så er jo en av de fremste kandidatene til posisjonen som forsvarssjef i Norge kvotert. - Mange menn får urettmessig fratatt muligheten til å opprettholde kontakt med sine barn siden mødre sitter med nesten all makt i barnefordelingssaker. Og nå snakker jeg selvsagt ikke om menn som nektes kontakt på grunn av vold osv. - Omskjæring av gutter er helt lovlig og utbredt praksis, feminister sitter i posisjon til å kunne få fattet et forbud på kort tid siden de sitter i alle posisjoner som har "likestilling" og "barn" i navnet - men velger de å gjøre det? Nei. - Vi har en likestillingslov som paradoksalt nok er diskriminerende mot menn. - Gutter mottar vesentlig lavere karakterer enn jenter for tilsvarende innleveringer i skolen. - Menn straffes i USA 40% strengere enn kvinner for tilsvarende forbrytelser - med tilnærmet likt system og kultur er det vel ikke akkurat til å se bort i fra at tallene er lignende i Norge? - Vi har et likestillingsombud hvorav majoriteten av de som sitter der er kvinner - de har bl.a vedtatt at midlertidige køer for menn på flyplasser hvis det er mangel på kvinnelige vektere er ulovlig, alt for å gjøre køtidene kortere for begge kjønn. Ikke så lenge før dette vedtok de at det er helt greit med egne parkeringsplasser, taxier og treningsentre for kvinner. Midlertidige restriksjoner for kvinner - ikke greit. Fullstendig utelukke menn fra tjenester - greit. Mmkay. * Nå kan også kvinner tvinges ut i krig, ettersom flere partier har gått inn for kjønnsnøytral verneplikt, noe jeg støtter. Problemet er paradoksalt nok gutta selv, er jo flere mannlige soldater som mener kvinner ikke har noe i krig å gjøre. Den holdningen er det størst problemer knyttet til, enn at jenter slipper unna verneplikt (ofte fordi de skal føde barn, et meget utdatert syn). Men uansett, det blir nå slik at kvinner også kan havne i krig. * Kvotering, det er svært mange kvinners om mister muligheten til å bli sykepleier, førskolelærer, lærer osv, fordi menn har fortrinnsrett til den type utdanning og jobb - på bekostning av kvalifiserte kvinner. * Ang. kø på flyplasser er jeg litt usikker på om jeg forstår deg rett, om det er slik at det blir kø pga mangel på kvinnelige vektere, kan jeg skjønne, siden det er en norm at kvinner skal sjekke kvinner og menn skal sjekke menn. Ikke menn - kvinner eller omvendt og en slik praksis kan jeg forstå. Men da får de heller gjøre det mer effektivt enn å stoppe opp ved å finne andre løsninger. Jeg støtter ikke egne parkeringsplasser eller treningsentre for kvinner, men derimot kan jeg forstå at det opprettes egne taxier kun for kvinner - det var et stort problem i Stavanger for noen år siden at kvinner ble overfalt og voldtatt av taxisjåfører. Samt etter en rekke overfallsvoldtekter i Oslo. Da er det forståelig at det da opprettes midlertidige løsninger som jentetaxier for å forebygge. Dette er ikke gjort for å diskriminere menn, men for å forebygge voldtekter. Videre stusser jeg litt på at du sier at feminister kunne også jobbet litt mer for menns rettigheter. Jeg trodde poenget med feminisme var å jobbe for kvinners rettigheter, så da blir det litt rart om de sulle gå utenfor "boksen"? Uansett, jeg er enig med deg på punktet som omhandler menns rettigheter jmf egne barn. Her er det sørgelig dårlig, og må jobbes mer med. Pr dags dato så står menn, pga gammeldagse holdninger og tradisjoner som står i veien, svakt i barnefordelings-saker. Det må gjøres noe med. Anonym poster: 14e66124fee0c628270ed79de9bb37d9 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2013 #120 Skrevet 25. mai 2013 Hmm.... -Parkeringsplassene er kanskje plassert nærmest inngangsdøren? Og godt opplyst? Lurer på hvorfor.Kan det ha noe med overfallsvoldtekter og gjøre? Menn er mest utsatt for overfall Feministel skal absolutt ha klassesamfunn Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå