Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kan ikke helt se sammenhengen mellom dårlige vitser og kvinnehat. Forøvrig har menn vært vitset om i nesten hver eneste sitcom de siste 20 årene. Tenk kongen av queens, alle elsker raymond, malcolm i midten. Alle disse har den patetiske og ubrukelige mannen som hovedvits. Vitsing om kjønn i populærkulturen rammer alle.

Men jeg er enig at det er mye bekymringsverdig grums som kommer frem i kommentarfeltene i nettavisene. Jeg antar at dette ikke reflekterer en vanlig holdning blant menn, det er i alle fall ikke noen jeg kjenner som vil vedkjenne seg slike holdninger. Jeg håper jeg har rett og at mesteparten av hatet kommer fra troll.

Endret av studerende
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva er feilbarlig med dem Cordelia? Nå får du peke på nøyaktig hvilke metodiske feil, el du mener de har!

- Handler tråden om trakassering av kvinner? Ja

- Påstår du i dine innlegg at kvinner er mer utsatt? Ja:

- Handler de to kildene jeg har lagt ut om trakassering og viser fordelingen blant kvinner og menn? Igjen: Ja:

Den første: Förtroendevaldas utsatthet och oro för hot, våld och trakasserier

Fra den andre: nedsättande kommentarer, att de hotats

= Er da disse kildene urelevant? NEI.

- Har du en total mangel på logikk? Tydeligvis.

- Har du lagt ut noe som helst bevis for å støtte under dine påstander? Nei.

Og du nekter og blir aggressiv når det etterspørres (ikke et godt tegn)

Er du riv ruskende blind at du ikke har sett den kritikken jeg har kommet med av dine kilder gang på gang?

Jeg har lagt ut flere artikler med eksempler på det jeg har sagt, men du er visst litt hissig når jeg har hintet til hvor du bommer og overser det jeg sier.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jo det har jeg såvisst, og det vet du godt. Du derimot har gått i sikksakk rundt mine argumenter. Så ikke kom her med bullshitet ditt.

Så legg ut alle de kilder du har brukt her i tråden som linker her nå da! Det tar deg noen sekunder hvis du virkelig har gjort det.

For jeg har ikke funnet dem...

Endret av flesvik
Skrevet (endret)

Er du riv ruskende blind at du ikke har sett den kritikken jeg har kommet med av dine kilder gang på gang?

Jeg har lagt ut flere artikler med eksmepler på det jeg har sagt, men du er visst litt hissig når jeg har hintet til hvor du bommer og overser det jeg sier.

Hvor er statistikken og faktaene du har lagt ut? Linker nå takk!

Dette tar deg noen få sekunder hvis det virkelig er sant

(nei jeg vil ikke ha noen tabloide avisartikler.. eller se & hør....)

Du har ikke kommet med noen ordentlig kritikk av mine kilder. Du har skrevet et de ikke er relevant (uten å begrunne det) og du har skrevet at de handler om forbrytelser (noe som ikke er sant)

Endret av flesvik
  • Liker 1
Skrevet (endret)

At kvinner får flere seksuelle trusler kunne jeg trodd på uten statistikk som bevis, men det betyr uansett ikke at truslene er grovere eller hyppigere generelt sett, eller at vi må fokusere på å bekjempe akkurat denne typen netthets over andre typer.

All netthets er ille. Men når noen får så alvorlige trusler bare får og komme med noen milde feministiske meninger, da er noe galt. Og hva har kilde rmed akkurat det å gjøre, flere har da dratt frem eksempler. Jeg har aldri sagt at det er mer trusler mot kvinner, men at det er en annen toleransegrense, og at mange kvinner må tåle grove seksuell hets bare for å delta litt i en offntelig debatt. Der ligger forkjellen for meg.

Jeg sa altså at det virker som at toleranesgrensen er mindre ovenfor kvinner. (Det er det jeg har reagert på når visse andre krever kilder for noe jeg ikke har sagt, og påstår at jeg ikke har lagt frem kilder for det jeg har sagt i det hele tatt).

Grov netthets generelt bør straffes uavhengig av kjønn.

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Skrevet

Så legg ut alle de kilder du har brukt her i tråden som linker her nå da! Det tar deg noen sekunder hvis du virkelig har gjort det.

For jeg har ikke funnet dem...

Ikke mitt problem at du er lat og vrang.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Cordelias samlede verker i denne tråden:

http://www.tv2.no/ny...gg-3989536.html

Nettopp! En artikkel som belyser temaet. Jeg har ikke lagt frem statistikk som andre her har.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Skrevet

Og Cordelie fortsetter å desperat prøve å finne en type hets hvor kvinner er mer utsatt slik at man kan fokusere på kvinner som offer... Patetisk.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nettopp! En artikkel som belyser temaet.

En tabloid avisartikkel om ett individ....

Er det det du kaller statistikk eller beviser for at en gruppe er mer utsatt? Da kan det ikke stå bra til med utdanningen din eller din kritiske tenkeevne generelt.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Skrevet

Og Cordelie fortsetter å desperat prøve å finne en type hets hvor kvinner er mer utsatt slik at man kan fokusere på kvinner som offer... Patetisk.

Igjen tilllegger du meg holdninger jeg ikke har. Det er patetisk og desperat flesvik! Vennligst ikke legg ord i munnen på meg. Det er en forferdelig uvane.

• Liker 2
Skrevet

En tabloid avisartikkel om ett individ....

Er det det du kaller statistikk eller beviser for at en gruppe er mer utsatt? Da kan det ikke stå bra til med utdanningen din eller din kritiske tenkeevne generelt.

Min utdanning er fin flesvik. Idet faktum at jeg aldri har lagt frem noe som sannhet. Jeg la frem et eksempel på seksuell hets, og med uttalleser av flere ekperter. Jeg har alså ikke som du med din maniske hang til statistikk lagt frem noe slikt og påsått det som sannheten og statistisk valid. Da jeg min kommentar ikke var om det temaet i utgangpunktet Fordi kilden min faktisk er relevant for temaet. Jeg har ikke dratt frem et skjema som omtaler noe helt annet enn det debatten faktisk er om. Skal du legge frem er relevant skjema må det beskrive grader og typer av netthets, ikke kriminalitet generelt.

• Liker 1
Gjest Jigsaw
Skrevet

Da kan det ikke stå bra til med utdanningen din eller din kritiske tenkeevne generelt.

Det der er helt utrolig.

Helt utrolig at du tror at å trekke frem utdannelsen hennes har noe som helst betydning for noe som helst.. Annet enn at det viser dine heller smålige evner til å holde deg saklig.

• Liker 4
Skrevet

Det der er helt utrolig.

Helt utrolig at du tror at å trekke frem utdannelsen hennes har noe som helst betydning for noe som helst.. Annet enn at det viser dine heller smålige evner til å holde deg saklig.

Når du først skal blande deg inn, så kan du se hva begge parter har skrevet mot hverandre.

Skrevet (endret)

Min utdanning er fin flesvik. Idet faktum at jeg aldri har lagt frem noe som sannhet. Jeg la frem et eksempel på seksuell hets, og med uttalleser av flere ekperter. Jeg har alså ikke som du med din maniske hang til statistikk lagt frem noe slikt og påsått det som sannheten og statistisk valid. Da jeg min kommentar ikke var om det temaet i utgangpunktet Fordi kilden min faktisk er relevant for temaet. Jeg har ikke dratt frem et skjema som omtaler noe helt annet enn det debatten faktisk er om. Skal du legge frem er relevant skjema må det beskrive grader og typer av netthets, ikke kriminalitet generelt.

Min første kilde er delt opp i 6 grader/typer/kategorier. Hvis du har noe statistikk med flere inndelinger så får du legge det frem. Ellers får vi gå ut fra den dokumentasjon som vi har.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har lagt ut flere artikler med eksempler på det jeg har sagt, men du er visst litt hissig når jeg har hintet til hvor du bommer og overser det jeg sier.

Åh, jo jeg skal ta en kritikk. Jeg så feil i at jeg hadde lagt ut flere artikler. Det skulle være flere har lagt ut artikler.

Skrevet

Min første kilde er delt opp i 6 grader/typer/kategorier. Hvis du har noe statistikk med flere inndelinger så får du legge det frem. Ellers får vi gå ut fra den dokumentasjon som vi har.

Wow, er det delt inn i kategorier og? Kategorier av kriminalitet altså. Igjen, det belyser ikke bredden i netthetsen.

• Liker 1
Gjest Jigsaw
Skrevet

Når du først skal blande deg inn, så kan du se hva begge parter har skrevet mot hverandre.

Jeg er redd for at det er helt unødvendig, når målet mitt var å påpeke usakligheten av hva flesvik sa angående utdanningen til Cordelia.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er redd for at det er helt unødvendig, når målet mitt var å påpeke usakligheten av hva flesvik sa angående utdanningen til Cordelia.

Så du kommer med andre ord løpende for å beskytte Cordelia mot usaklighet, når hun rett før f.eks. har kalt flesvik for sippunge? Det viser at menns beskytterinstinkt overfor kvinner fortsatt står sterkt. Muligens derfor debatten om internetthets vekker så stor oppmerksomhet når kvinner rammes?

Gjest Jigsaw
Skrevet (endret)

Så du kommer med andre ord løpende for å beskytte Cordelia mot usaklighet, når hun rett før f.eks. har kalt flesvik for sippunge? Det viser at menns beskytterinstinkt overfor kvinner fortsatt står sterkt. Muligens derfor debatten om internetthets vekker så stor oppmerksomhet når kvinner rammes?

Du kommer løpende inn hit som morra til flesvik og forsvarer ham. Flesvik kan selv svare på tiltale.

Du anklager meg for å beskytte en annen person, når du selv gjør akkurat det samme.

Jeg håper ikke du med dette, forsøker å forsvare det faktum at flesvik mente det var veldig rikt for diskusjonen å dra opp utdanningen til Cordelia.

Forøvrig så forsvarer jeg ikke Cordelia, jeg liker bare ikke å bivåne slik idioti som jeg gjorde - og ikke gjøre noe med det - og derfor så spør jeg flesvik hva det tilførte diskusjonen. Jeg forsvarer ikke Cordelia, jeg konfronterer flesvik. Jeg har ennå til gode å få vite hva det supplerte til diskusjonen, annet enn mangel på saklighet.

Endret av Jigsaw
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...