Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flesvik du vet ikke en dritt om mine holdninger så hold kjeft! Verden er ikke svart og hvit. Og det er et faktum at kvinner er mottakere av seksuell trakassering av menn. Det har ingenting med offerolle å gjøre. Man kan ha to tanker i hodet på en gang. Det er et faktum at det fremdeles finnes kvinnediskriminering, det kan du ikke benekte, like mye som jeg ikke kan benekte at menn oftere taper i barnefordelingssaker.

Og det er et faktum at menn er mottakere av trakassering fra kvinener. Og det er et faktum at det fremdeles finnes masse mannediskriminering (selv om ikke ordlista vil godkjenne det).

Så hvorfor handler den svenske dokumentaren om kun kvinner som trakasseres når fakta viser at menn trakasseres minst like mye? Og hvorfor er alle artikler i media og uttalelser fra politikere om diskriminering av kvinner og vold mot kvinner og ikke menn?

Dette viser en bevisst strukturell diskriminering av menn.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er et faktum at menn er mottakere av trakassering fra kvinener. Og det er et faktum at det fremdeles finnes masse mannediskriminering (selv om ikke ordlista vil godkjenne det).

Så hvorfor handler den svenske dokumentaren om kun kvinner som trakasseres når fakta viser at menn trakasseres minst like mye? Og hvorfor er alle artikler i media og uttalelser fra politikere om diskriminering av kvinner og vold mot kvinner og ikke menn?

Dette viser en bevisst strukturell diskriminering av menn.

Fordi veldig få mannfolk faktisk gidder og stikke hodet ut å sette fokus. Hvor er manneforeningene lurer jeg på? Eller sitter de fleste mannsaktvistene på forum som dette tro, og innbiller seg at det er en effektiv metode for å få fokus på egen sak.

• Liker 4
Skrevet

Internett er en veldig god måte å spre idéer på. Uansett hvor man befinner seg på internett så ser man kommentarfelt eller forum med lignende meninger. Gi det mer tid. En manneforening hadde ikke hjulpet uten bred støtte, og hvor skal man få støtten fra?

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Det som er kjipt, er at når vi sier at noe er urettferdig, så blir vi møtt med at vi er grinete og sutrer. Veldig provoserende egentlig. Ikke alle som gjør det, men man blir jo bare enda mer irritert når folk er så uforstående og empatiløse. Så lar man kanskje frustrasjonen gå ut over andre.

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Skrevet

Fordi veldig få mannfolk faktisk gidder og stikke hodet ut å sette fokus. Hvor er manneforeningene lurer jeg på? Eller sitter de fleste mannsaktvistene på forum som dette tro, og innbiller seg at det er en effektiv metode for å få fokus på egen sak.

Fordi dette skjer når man stikker hodet ut:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det som er kjipt, er at når vi sier at noe er urettferdig, så blir vi møtt med at vi er grinete og sutrer. Veldig provoserende egentlig. Ikke alle som gjør det, men man blir jo bare enda mer irritert når folk er så uforstående og empatiløs.

Absolutt. Jeg ville aldri stått frem som en "sutrete" mann med navn og bilde. Har fortsatt en karriere jeg må ta hensyn til, og jeg tror det ikke er populært å dukke opp som "bitter mann" når arbeidsgivere googler navnet mitt.

Endret av Eriks
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det man risikerer hvis man tar opp noe som berører kvinner da? Det blir ikke tatt imot med jubel og lovsang akkurat. Noe denne tråden, og historien, viser.

Anonym poster: f181d5ce4e53ff03dc80174baaf3bda1

• Liker 3
Gjest Animula
Skrevet

Og ikke i et innlegg ser jeg at kvinner i denne tråden forsvarer at menn blir truet på livet, ikke et innlegg om at bare menn er mannssjåvinistiske nok så kan man true de om å drepe deres lille chiwawa og legge den i postkassen deres fordi man har brukt tid og krefter på å finne ut av hvor du bor, ikke et innlegg om at bare menn sier nok ganger til en dame «kutt nå ut med det maset og gå å lag meg det smørbrødet jeg ba deg om» så forsvarer det å bli voldtatt, mens menn i denne tråden synes det er tragisk (jalp) at vi kvinner er så hårsåre fordi vi mottar drapstrusler om en er feminist, er en feminist så må en godta slikt, vel det holder i grunn å være en kvinne ikke sant? En ser med andre ord tydelige forskjeller i holdninger på trusler og netthets.

Jeg har aldri sagt at trusler mot menn kan på noen måte forsvares, men det er heller ikke temaet i denne tråden. Temaet er netthets mot kvinner noe mange menn tydeligvis mener ikke er så farlig, å skrive til folk «faen jeg håper du blir drept av en kjøttøks etter at du er blitt voldtatt» fordi du er en kvinne, fordi du muligens er feminist. Det er holdningene mot netthets (og her i denne tråden netthets mot kvinner) jeg synes er bedritne. Men jeg får jo et inntrykk av at du og andre mener det er helt greit?

Jeg synes dette gode innlegget til Skreppa trenger en liten repetisjon her nå. (Jeg uthevet siste avsnitt)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Internett er en veldig god måte å spre idéer på. Uansett hvor man befinner seg på internett så ser man kommentarfelt eller forum med lignende meninger. Gi det mer tid. En manneforening hadde ikke hjulpet uten bred støtte, og hvor skal man få støtten fra?

Andre forumbrukere? Men jeg mener at hvis man står frem saklig, så er det lettere å bli tatt seriøst og. Hvis man angriper andre grupper istedet for å fokusere på egen sak kan det fort bli problematisk. Det er en grunn til at OTTAR ikke er så populær blant de fleste av eget kjønn heller. Likstillings status quo er slik at det finnes utfordringer på begge sider. Men man på kunne utrykke seg selv konstruktivt. Og litt motbør må man regne med, det har kvinnesakskvinnen og fått plenty av. Forholdene er lettere for å nå frem nå, ihverfall i Norge, kanskje verre i Sverige.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Latterlig, er det den teknikken du bruker når du ikke har mer å påvise. Du er frekk som faen, fordi du manipulerer meninger jeg ikke har hatt. Jeg har dratt frem seksuell hets mot kvinner. Les det jeg skriver.

Latterlig hvem? Ikke få meg til å le. Og hvorfor opprettes det tråder som er om hvor store offer mannfolkene er for de store og skumle feministene da du. :hoho:Åh, herregud....

Vettu kamerat, jeg er helt for menns rettigheter jeg, men når sånne typer som deg ødelegger for saken, så blir jeg helt matt. Dere er ikke mannforkjempere, dere sitter bare bak dataen og kommer opp med surt oppgulp fordi dere er sure på noen kvinnfolk. De ekte mannforkjemperne deltar iden offentlige debatten side om side med feministenem og andre likestillingsforkjempere. Dere kan ikke bare hive vekk en hel feminsmen og fnyse av den. Den eksisterer, og har rett til å eksistere, side om side hvis noen menn hadde stått på barrikadene. Man kommer ikke noensteds ved å sitte på kg.

Dere kan ikke sitte å vente på at kvinnnene skal ordne opp for dere. Det er deres jobb å samarbeide med andre som er for likestillingen der ute. Kon dere til helvete ut av KG og ut i den offentlige debatten, og slutt å fuck opp en i utgangspunktet god sak. Jeg så møkkelei sånne sippunger som dere.

Det er ikke bare menn som blir truet av feminister.

http://www.youtube.com/watch?v=QhliqceyoL8&feature=youtu.be

De som bringer frem sannheten skal drepes, det er mottoet til feminister. Marxisme i høyeste grad og verre enn nazismen. Domestic violence expert og vet hva ho snakker om.

Endret av glidemiddel
Skrevet

All netthets er ille. Men når noen får så alvorlige trusler bare får og komme med noen milde feministiske meninger, da er noe galt.

Hva som legges fram av meninger er jo revnende likegyldig, hva som er relevans er selve trakasseringen, ikke foranledningen - og nå har da ikke menn spesielt mer radikale meninger enn kvinner heller. Så det faller uansett på sin egen urimelighet å påstå at menn ikke trues for "enkle, ikke-radikale uttalelser" når menn jevnt over trues og trakasseres mer.

Det er uansett ingenting annet enn idiotisk av deg å vende fullstendig kinnet ditt til kildene som er blitt presentert utallige ganger så langt som sier at menn i større grad enn kvinner er utsatt for trakassering (og nesten all annen kriminalitet for den saks skyld) - og hvem sier at seksuelle trusler er verre enn trusler om grov vold?

Skrevet (endret)

Det burde være fokus på at kvinner også kan gjøre dritt. Menn har blitt en ond homogen gruppe, og folk forstår ikke at det er individer som utfører handlinger. Det har mye med miljø og samfunn å gjøre, i tillegg til hudfarve,religion osv og psykologiske aspekter.Men skal man "grave frem"dritt om kvinner for å kaste forbannelsen tilbake, er jeg litt skeptisk til. Skal man komme med endeløse tirader basert på kjønn og "konkurranse"om hvilket kjønn som utsettes med for vold,diskriminering i rettsapparatet osv så hjelper ikke det stort. Det er bare en sutrekampanje fra begge sider. Hvem er det mest synd på?Hvem har det verst?Buhuhu...det ser man på tittelen her og "Netthets mot kvinner" hvorfor ikke bare "Netthets"?Og bare diskutere fenomenet i seg selv?Istedenfor å lage det til enda en drakamp om hvem som er verst/best.

Og de av dere som mener feminismen er skylden i så og si alt her i verden får åpne øynene litt. Feminismen har nå skyld i noe, men det er kapitalismen og sosialismen som har skyld i mer. Kapitalismen tjener på at vi arbeider og forbruker. De kommer opp med ideer å selge(feks Cupcakes), og videreformidler denne ideen via TV og Internett.Folk fatter interesse for ideen og utifra det skapes det produkter for å tjene på ideen(sprøytespisser i 100mønstre,cupcakekurs,cupcake oppskriftsbøker og programmer,cupcake former,cupcake stekejern,cupcake ferdig frosting,cupcakestativ og cupcakebrett)....Dette med kapitalsmen er bare ETT eksempel. Det er mye annet som har skyld i at det er kjønnsproblemer i Norge.

Tror dere ikke feks så enormt fokus på perfeksjon også spiller inn?Man sier feminismen har skyld i ekteskapsproblemer, men kan det også komme fra andre steder?Igjen, en ide som selges og som vi får innprentet at vi må lykkes med. Et heftig sexliv,et perfekt ekteskap(som ikke finnes)en illusjon om evig lykke uten noe hakk i platen, et perfekt ytre som skal bestemme hvem som får parre eller ikke, og utnyttelse av menns seksualdrift og kvinners emosjonelle problemer.

Kvinners emosjonelle problemer:Kvinner som gjør alt for å få menns oppmerksomhet, og når oppmerksomheten kommer fra feil mann, er det dårlig....eks: Birgitta på 18 som skal på byen med heftig push up og lav utrigning. Vil ha oppmerksomhet fra kjekkasen Kalle og kompisene, men blir sint hvis en gammel mann glor på puppene. Klager over oppmerksomhet men gjør ALT for å få den....

Menns seksualdrift: Det skaper et press på å prestere,være populær blandt damene,være kjekkas,stor kuk,holde ut lenge, sexgud og skamlegging av mannlige lyster.

Det er ikke feminismen som har skapt disse ideene om det perfekte mennesket. Her har vi igjen skitne ideer som gis folket og produkter som skal gi folket det de har blitt fortalt de vil ha... ;)

Alt dette skaper forvirring og kaos hos oss, og da blir det ubalanse. Moral og etikk har også mye å gjøre med problemene mellom kvinner og menn. Før var man opptatt av å gifte seg og skape en familie før man er 25,nå er fokuset å feste mest mulig og ligge med flest før man tilslutt roer seg ned når man er 30, og ikke kom og lek engang at dette er typisk for bare ett av kjønnene.

Endret av Alina X
  • Liker 2
Skrevet

Det burde være fokus på at kvinner også kan gjøre dritt. Menn har blitt en ond homogen gruppe, og folk forstår ikke at det er individer som utfører handlinger. Det har mye med miljø og samfunn å gjøre, i tillegg til hudfarve,religion osv og psykologiske aspekter.Men skal man "grave frem"dritt om kvinner for å kaste forbannelsen tilbake, er jeg litt skeptisk til. Skal man komme med endeløse tirader basert på kjønn og "konkurranse"om hvilket kjønn som utsettes med for vold,diskriminering i rettsapparatet osv så hjelper ikke det stort. Det er bare en sutrekampanje fra begge sider. Hvem er det mest synd på?Hvem har det verst?Buhuhu...det ser man på tittelen her og "Netthets mot kvinner" hvorfor ikke bare "Netthets"?Og bare diskutere fenomenet i seg selv?Istedenfor å lage det til enda en drakamp om hvem som er verst/best.

Hadde tråden og innleggene i utgangspunktet vært nøytralt formulert så ville heller ikke disse "tiradene" kommet.

Men mener du virkelig at når trådens tema og innleggene i den så til de grader er skjevt framstilt i forhold til virkeligheten så skal men ikke påpeke og kritisere det? Skal man da bare sitte stille og jatte med?

Skrevet

Hadde tråden og innleggene i utgangspunktet vært nøytralt formulert så ville heller ikke disse "tiradene" kommet.

Men mener du virkelig at når trådens tema og innleggene i den så til de grader er skjevt framstilt i forhold til virkeligheten så skal men ikke påpeke og kritisere det? Skal man da bare sitte stille og jatte med?

Det er sant. Nøytralitet er best.

Jo, man kan påpeke det, men hvis man går til angrep på en usakelig måte og gjør alt man kan for å fremme sitt kjønn,går det skeis. Når mange innlegg går slik "jeg later som om jeg har lest det du har skrevet, og sier meg halvveis enig, men vrir fokuset automatisk på mitt eget kjønn igjen".

blablabla jeg forstår gutter har det vondt og det er vanskelig, men jenter har det også vondt og vanskelig....blablabla....kilde fra en av en million rapporter om temaet....blablabla...følelsesmessig synsing....blablabla...eksempel som man har les/sett/hørt/opplevd blablabla....

Skrevet (endret)

Det er sant. Nøytralitet er best.

Jo, man kan påpeke det, men hvis man går til angrep på en usakelig måte og gjør alt man kan for å fremme sitt kjønn,går det skeis. Når mange innlegg går slik "jeg later som om jeg har lest det du har skrevet, og sier meg halvveis enig, men vrir fokuset automatisk på mitt eget kjønn igjen".

Legg merke til at det bare er en side i denne debatten som har prøvd å få det til å handle om bare ett kjønn. Og det er kvinner. All den andre kritikken har bare gått på å ta med menn OGSÅ.

De to sidene her er altså

1. Kun kvinner som offer og menn som overgriper. Og kun fokus på å hindre hets mot kvinner.

2. Begge er kjønn er utsatt for og kommer med hets og trusler og begge burde dermed få fokus. Også kritikk av det ensidige fokuset både i tråden og media.

Endret av flesvik
Skrevet (endret)

Legg merke til at det bare er en side i denne debatten som har prøvd å få det til å handle om bare ett kjønn. Og det er kvinner. All den andre kritikken har bare gått på å ta med menn OGSÅ.

De to sidene her er altså

1. Kun kvinner som offer og menn som overgriper. Og kun fokus på å hindre hets mot kvinner.

2. Begge er kjønn er utsatt for og kommer med hets og trusler og begge burde dermed få fokus. Også kritikk av det ensidige fokuset både i tråden og media.

Åja sier du det? Hva er det du gjør nå da?Er du ikke ensidig i dette innlegget, og hvorfor snakker du om side når du først etterspør nøytralitet?Angriper ikke du den andre siden nå?Eller vil du si at innlegget ditt er 100% nøytralt,100%fakta og ikke anklagende/forsvarende?

Les det første du skriver. Stemmer ikke. Du skriver "det er kvinner" nei, det er enkelte kvinner, andre(inkludert meg)har ikke skrevet noe om bare det ene kjønnet.---Du angriper og kommer ikke med ren fakta.

1.)Nei,majoriteten kanskje, men du kan ikke snakke om alle kvinner som en side. Jeg sier meg uenig i veldig mye av det kvinnene her skriver. Nå faller du i fellen av å velge side istedenfor å være nøytral.

2.)Det skal ikke være fokus baset på kjønn, men hendelse, altså netthets i seg selv. Kritikken er berettiget, men man må kunne komme med konstruktiv kritikk,ikke bare kritikk.

Endret av Alina X
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Åja sier du det? Hva er det du gjør nå da?Er du ikke ensidig i dette innlegget, og hvorfor snakker du om side når du først etterspør nøytralitet?Angriper ikke du den andre siden nå?Eller vil du si at innlegget ditt er 100% nøytralt,100%fakta og ikke anklagende/forsvarende?

Les det første du skriver. Stemmer ikke. Du skriver "det er kvinner" nei, det er enkelte kvinner, andre(inkludert meg)har ikke skrevet noe om bare det ene kjønnet.---Du angriper og kommer ikke med ren fakta.

Jeg skrev "kvinner" som i at det er kvinner som offer som er den siden med ensidig fokus, ikke nødvendigvis at det bare er kvinner som kommer med dette ensidige fokuset (det er nok av "white knigth" menn her også) eller at det er alle kvinner som har dette ensidige fokuset. Jeg skrev om gruppen det fokuseres på, ikke hvem som utøver denne fokuseringen.

Men jeg skjønner at det var utydelig skrevet av meg.

Endret av flesvik
Skrevet

Jeg skrev "kvinner" som i at det er kvinner som offer som er den siden med ensidig fokus, ikke nødvendigvis at det bare er kvinner som kommer med dette ensidige fokuset (det er nok av "white knigth" menn her også) eller at det er alle kvinner som har dette ensidige fokuset. Jeg skrev om gruppen det fokuseres på, ikke hvem som utøver denne fokuseringen.

Men jeg skjønner at det var utydelig skrevet av meg.

Jaja, du gjør jo narr av menn og som har ulike meninger enn deg, så du er ve nøytral.........

jeg stanger huet i veggen hver gang jeg leser om "white knights" "prinsessesyndrom" osv.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva er det man risikerer hvis man tar opp noe som berører kvinner da? Det blir ikke tatt imot med jubel og lovsang akkurat. Noe denne tråden, og historien, viser.

Anonym poster: f181d5ce4e53ff03dc80174baaf3bda1

Ta gjerne opp noe som berører kvinner, men ikke legg skylden på menn om det ikke er menn som har skylden og at kvinner er evige ofre ovenfor menn. Menn har grunn til å være forbanna på feminister og det smitter nok over på andre kvinner også dessverre. Kvinner er mye verre når det gjelder å hetse andre kvinner irl. Jeg hører hore kommer mye oftere ut av kjeften på ei kvinne enn en mann. Vi er lei av at sannheten blir motarbeidet og tystet ned mens propoganda og løgner blir presset frem og kaller dette "politisk korrekt". Se på f.eks hjernevask som gikk på NRK. Når du innser at jenter og gutter er forskjellige med forskjellige evner og egenskaper så er dette en god start og med dette så mener jeg ikke at det ene kjønnet er bedre enn den andre.

Når ideologi og politisk korrekthet skal presses frem samtidig som naturvitenskaplige fakta, riktig statestikk og realiteten skal sensureres og motarbeides, så er det noe galt. Politikere og akademikere klatrer opp i karrieren ved å bruke feminisme og politisk korrekthet. At akademikere bruker dette fører også til indoktrinering. Det er mange som skor seg på feminisme for å klatre opp i karrieren eller øke kommersielle interesser, såkalte "sheconomy". Det at så mange bruker feminisme og effekten rundt dette på å klatre opp i karrieren og kommersielle interesser gjør at det er mange ting som forsterker feminismen. Kvinner er ikke ofre for menn som undertrykker og utnytter dem og vi må slutte å behandle kvinner som ofre og la kvinner utnytte offerrollen. Det blir som om radikale muslimer skal dra rasismekortet når vi ikke tillater de å kapre fly.

Endret av glidemiddel
AnonymBruker
Skrevet

En tabloid avisartikkel om ett individ....

Er det det du kaller statistikk eller beviser for at en gruppe er mer utsatt? Da kan det ikke stå bra til med utdanningen din eller din kritiske tenkeevne generelt.

Du greier altså ikke besvare det Cordelia har lagt frem?

Anonym poster: 14e66124fee0c628270ed79de9bb37d9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...