AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #241 Skrevet 27. mai 2013 Ja hvorfor skjer ikke det du? Hvilken holdninger blant kvinnene på dette forumet forteller det om når de på død og liv skal ekskludere og undergrave menn som offer i alle settinger? Hvorfor er denne tråden kunn om KVINNER som offer tror du? Hvorfor starte en tråd om bare halvparten av offerene? Det finnes ingen annen forklaring enn sexisme og diskriminering på dette. Du er på Kvinneguiden.no, og da er det naturlig at de fleste trådene handler om kvinner generelt og problemer rundt det å være kvinne. Denne tråden er intet unntak. Start en tråd om mannshets, at menn blir utsatt for vold osv selv, og ikke forvent at alle skal danse etter din pipe og diskutere på dine premisser. Anonym poster: 14e66124fee0c628270ed79de9bb37d9 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #242 Skrevet 27. mai 2013 Hva som legges fram av meninger er jo revnende likegyldig, hva som er relevans er selve trakasseringen, ikke foranledningen - og nå har da ikke menn spesielt mer radikale meninger enn kvinner heller. Så det faller uansett på sin egen urimelighet å påstå at menn ikke trues for "enkle, ikke-radikale uttalelser" når menn jevnt over trues og trakasseres mer. Det er uansett ingenting annet enn idiotisk av deg å vende fullstendig kinnet ditt til kildene som er blitt presentert utallige ganger så langt som sier at menn i større grad enn kvinner er utsatt for trakassering (og nesten all annen kriminalitet for den saks skyld) - og hvem sier at seksuelle trusler er verre enn trusler om grov vold? Så det er viktigere å ha fokus på det faktum at menn blir utsatt for vold, enn at kvinner blir utsatt for seksuell vold? Og derfor skal man ikke ha fokus på sistnevnte? Fordi førstnevnte er større og antallet er flere? Anonym poster: 14e66124fee0c628270ed79de9bb37d9 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #243 Skrevet 27. mai 2013 Legg merke til at det bare er en side i denne debatten som har prøvd å få det til å handle om bare ett kjønn. Og det er kvinner. All den andre kritikken har bare gått på å ta med menn OGSÅ. De to sidene her er altså 1. Kun kvinner som offer og menn som overgriper. Og kun fokus på å hindre hets mot kvinner. 2. Begge er kjønn er utsatt for og kommer med hets og trusler og begge burde dermed få fokus. Også kritikk av det ensidige fokuset både i tråden og media. Sjekk trådens tema, det er du som har forsøkt å vri debatten til å gjelde noe annet enn det som er ment med denne tråden. Igjen vil jeg oppfordre deg til å starte en egen tråd der du kan ta opp tema om menn og voldstrusler og man diskutere hvorfor, årsak og hvordan forebygge. Det kan bli interessant, men da får du starte en slik tråd. Anonym poster: 14e66124fee0c628270ed79de9bb37d9 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #244 Skrevet 27. mai 2013 Jeg skrev "kvinner" som i at det er kvinner som offer som er den siden med ensidig fokus, ikke nødvendigvis at det bare er kvinner som kommer med dette ensidige fokuset (det er nok av "white knigth" menn her også) eller at det er alle kvinner som har dette ensidige fokuset. Jeg skrev om gruppen det fokuseres på, ikke hvem som utøver denne fokuseringen. Men jeg skjønner at det var utydelig skrevet av meg. Så menn skal automatisk være på din side, i kraft av menn. De kan altså ikke mene noe annet enn deg, fordi de er menn? Anonym poster: 14e66124fee0c628270ed79de9bb37d9 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå