waco Skrevet 24. mai 2013 #21 Skrevet 24. mai 2013 Snow, nesten alle vitser i verden er på menn sin bekostning. Det er svært sjeldent vitser handler omjenter, da må man poengtere at det er en kvinnevits tilfelle kvinner blir nærtagende og frekke tilbake. Skal jeg fortelle dere feminister som virkelig liker å forakte menn noe? Vet dere hva menn er forkortelse for? Menn er forkortelse for menneske! Sånn at når dere angriper menn så angriper dere hele menneskeheten. Hvorfor vil ikke feminister heller være litt snille mot menn? Foreslå lavere straffer? Foreslå flere rettigheter for foreldre og menn? Være litt greie og reale i stedet for å være så sinte og lete etter hat hele tiden når dere ofte ER hatet? Jeg som en likestillingsorientert mann synes dette her er besynderlig? På engelsk betyr man = mann eller man = mennskeslekten. Kvinner betyr female eller women, - altså hunn-mennesket eller på norsk, hunn-mannen. Så dere feminister må slutte å krige mot dere selv! Det blir borgerkrig når dere holder på sånn. Menneske sloss mot mennesker? Hvorfor? 1
Gjest Blubberella Skrevet 24. mai 2013 #22 Skrevet 24. mai 2013 Dere gutter med de store hodene deres som skviser dere ut av vaginaene våre så de revner og når dere blir store skal dere pinadø skvise dere inn i en vagina igjen. Dere er så brautende og påtrengende! Er det rart vi blir gretne? 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #23 Skrevet 24. mai 2013 I mine øyne er svaret ja på spørsmålet du stiller i overskriften. http://www.dagbladet.no/tag/kvinnehat http://www.forskning.no/artikler/2011/august/296919 http://www.minervanett.no/hvem-har-ansvaret-for-kvinnehat/ Alt må kommenteres, trakkasseres og latterliggjøres. Utseende, seksualitet++ Vi har også sett skremmende eksempler på at kvinner skal straffes ved voldtekt med bruk av bl. a baseballkølle. Sjikaneringen består ofte av hva vi kvinner "fortjener" av seksuell nedverdigelser. Så ja, av det jeg har sett som "gammel" traver i internettets verden så har kvinnehatet økt drastisk de siste årene. Det ironiske, synes jeg, er at det er min sønns generasjon som ser ut til å være verstingene her. Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #24 Skrevet 24. mai 2013 Synes kvinner er svært så hatefulle og hetsende mot Hanne Nabintu Herland. Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #25 Skrevet 24. mai 2013 I mine øyne er svaret ja på spørsmålet du stiller i overskriften. http://www.dagbladet.no/tag/kvinnehat http://www.forskning...1/august/296919 http://www.minervane...-for-kvinnehat/ Alt må kommenteres, trakkasseres og latterliggjøres. Utseende, seksualitet++ Vi har også sett skremmende eksempler på at kvinner skal straffes ved voldtekt med bruk av bl. a baseballkølle. Sjikaneringen består ofte av hva vi kvinner "fortjener" av seksuell nedverdigelser. Så ja, av det jeg har sett som "gammel" traver i internettets verden så har kvinnehatet økt drastisk de siste årene. Det ironiske, synes jeg, er at det er min sønns generasjon som ser ut til å være verstingene her. Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40 Det virker som om "hatet" og de ufine kommentarene rettes mot feminister, ikke kvinner. Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380 2
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 24. mai 2013 #26 Skrevet 24. mai 2013 "Den andre halvparten bruker de på å bryte ned utseendet på jenter til minste detalj" Er det unaturlig? Hvor mye tid, energi og penger bruker ikke mange kvinner på alle detaljer ved utseendet sitt? Hvorfor skulle ikke det være samtaleemne for menn?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #27 Skrevet 24. mai 2013 Det virker som om "hatet" og de ufine kommentarene rettes mot feminister, ikke kvinner. Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380 Med minst mulig respekt: du er en kujon! Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #28 Skrevet 24. mai 2013 Med minst mulig respekt: du er en kujon! Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40 Noen er bitter! Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380
Gjest meh Skrevet 24. mai 2013 #29 Skrevet 24. mai 2013 Alt må kommenteres, trakkasseres og latterliggjøres. Utseende, seksualitet++ Vi har også sett skremmende eksempler på at kvinner skal straffes ved voldtekt med bruk av bl. a baseballkølle. Her hopper du som svært mange andre glatt over at menn også utsettes for trakassering, latterliggjøring, kommentarer på utseendet, diskriminering pga seksualitet osv - en klassiker er jo f.eks å stemple menn som griser. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #30 Skrevet 24. mai 2013 http://www.forskning...1/august/296919 For det første så finnes det rasister og rasistiske element i alle politiske miljø (spesielt i feministiske), for det andre så unviker forfatteren det mest vesentlige med den abrahamittiske terroristen anders behring breivik; Barndommen og oppveksten. Det er ikke et eneste kritisk blikk rettet mot alenemorskap og det at han faktisk ble mishandlet av mor. Her er en bedre "kronikk" av personen: Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #31 Skrevet 24. mai 2013 Her hopper du som svært mange andre glatt over at menn også utsettes for trakassering, latterliggjøring, kommentarer på utseendet, diskriminering pga seksualitet osv - en klassiker er jo f.eks å stemple menn som griser. Jeg har ennå tilgode å se at menn blir truet med voldtekt fordi de kommer med sine meninger. Jeg sier ikke at det aldri har forekommet men ikke i samme skala som kvinner. Men hvorfor kan vi ikke diskutere kvinnehat i denne tråden så kan du opprette en tråd der mannshat kan diskuteres? Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40 8
Jalp Skrevet 24. mai 2013 #32 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Jeg synes det er tragisk hvis en kritisk holdning til resultatene av tiår med ensidig feministisk politikk kalles kvinnefiendtlighet. Det finnes strukturelle skjevheter som rammer både kvinner og menn og jeg skjønner bare ikke hvorfor feminister klikker i vinkel når dette påpekes. Men da kommer jo påstandene om kvinnehat med en gang. Det er et demokratisk problem og en like stygg hersketeknikk som når innvandrere drar rasismekortet i hytt og pine. Så for de som trenger dette med teskje: Det handler ikke om kvinnehat. Det handler om noe så fundamentalt som politisk uenighet. Noe så enkelt og selvsagt som at begge kjønn bør ha noe man skal ha sagt når det kommer til hvordan vi skal ha det her i landet. Endret 24. mai 2013 av Jalp 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #33 Skrevet 24. mai 2013 Men hvorfor kan vi ikke diskutere kvinnehat i denne tråden så kan du opprette en tråd der mannshat kan diskuteres? Anonym poster: 4f749bc637b47b11b00ca89561ccac40 Ok. Kvinnehat kan komme av at man har blitt mishandlet av mor, tante og kvinner ellers, og som du sa at vi mangler full likestilling så blir ikke disse barneovergriperne å få erfare de samme represaliene som tilsvarende menn. Derfor trenger vi mer mannsaktivisme og antifeminisme. Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #34 Skrevet 24. mai 2013 Det er helt feil at feminister skal behandles annerledes enn nynazister. Så for de som trenger dette med teskje: Det handler ikke om kvinnehat. Det handler om noe så fundamentalt som politisk uenighet. +1 Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #35 Skrevet 24. mai 2013 Jeg synes det er tragisk hvis en kritisk holdning til resultatene av tiår med ensidig feministisk politikk kalles kvinnefiendtlighet. Det finnes strukturelle skjevheter som rammer både kvinner og menn og jeg skjønner bare ikke hvorfor feminister klikker i vinkel når dette påpekes. Men da kommer jo påstandene om kvinnehat med en gang. Det er et demokratisk problem og en like stygg hersketeknikk som når innvandrere drar rasismekortet i hytt og pine. Så for de som trenger dette med teskje: Det handler ikke om kvinnehat. Det handler om noe så fundamentalt som politisk uenighet. Noe så enkelt og selvsagt som at begge kjønn bør ha noe man skal ha sagt når det kommer til hvordan vi skal ha det her i landet. Og jeg synes det er tragisk hvis en kritisk holdning til resultatene av 10000vis av år med ensidig mannsdominert politikk kalles mannehat (feminisme).... Anonym poster: 0f3ad31cbccddc2f4c51288a6e1749b3 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #36 Skrevet 24. mai 2013 Jeg synes det er tragisk hvis en kritisk holdning til resultatene av tiår med ensidig feministisk politikk kalles kvinnefiendtlighet. Det finnes strukturelle skjevheter som rammer både kvinner og menn og jeg skjønner bare ikke hvorfor feminister klikker i vinkel når dette påpekes. Men da kommer jo påstandene om kvinnehat med en gang. Det er et demokratisk problem og en like stygg hersketeknikk som når innvandrere drar rasismekortet i hytt og pine. Så for de som trenger dette med teskje: Det handler ikke om kvinnehat. Det handler om noe så fundamentalt som politisk uenighet. Noe så enkelt og selvsagt som at begge kjønn bør ha noe man skal ha sagt når det kommer til hvordan vi skal ha det her i landet. Jeg synes du er tendensiøs her, og at du ikke ser nyanser. Internett og sosiale medier flommer over av sinte menn som skylder kvinner for alt som går galt for dem. En god del av disse danner seg et fiendebilde av feminister og kvinner, og ser ikke at det som foregår er hakket mer sammensatt. Det blir alt for enkelt å skylde på feminisme og kvinner! Og DETTE er fiendlighet. At det finnes menn og kvinner som er politisk uenige, blir en annen sak, og noe litt annet enn det TS tar opp. Anonym poster: f181d5ce4e53ff03dc80174baaf3bda1 10
Cordelia Skrevet 24. mai 2013 #37 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Hvis en vits om kvinner eller slengbemerkninger skal gå under definisjonen kvinnehat, så er det høyst rotfestet i virkeligheten ja. Heldigvis har det du nevner i hovedinnlegget intet med kvinnehat å gjøre, ts, du er bare sart og gynosentrisk. Jeg blir kalt faggot, gay, boleole, hvite svin, og mye merkverdig piss jeg driter i. Du er sart, du innser ikke at kjønn, høyde, utseende, demografi etc er ting folk kommer til å bemerke med deg, deal with it. Hvis man har fått med seg noen artikler og dokumentarer om visse kvinner som stikker seg ut i offentligheten, så er det ikke bare snakk om slengbemerkninger, men utsagn som er så grove at det ikke går an å kommentere en gang. Det var en tenåringjente som kom med meninger mot en strippeklubb i nærheten og noen av eksemplene hun kom med håper jeg de ansvarlige blir straffeforfulgt for. Det er ikke akseptabelt uansett hvor uenig man er. Folk har andre meninger enn andre, fucking deal with it. Og selv om det finnes mye surt oppkast mot mannfolk, så er det ikke på langt nær det visse kvinner må finne seg i for enkle ytringer, som visse grupper ikke liker. Jeg deler ikke mange av de selverklærte feministenes meninger, men de skal ikke måtte finne seg i slikt. Om en mann skal få like ille kommentarer så skal han komme opp med rimelig usmakelige meninger. Og nei, bitterpikker, bitterfitter og den typen skjellsord er ikke i den skalaen, selv om det er barnslig og usakelig. Akkurat her er det faktisk en kjønnsforskjell. (edit.) Endret 24. mai 2013 av Cordelia 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #38 Skrevet 24. mai 2013 Og selv om det finnes mye surt oppkast mot mannfolk, så er det ikke på langt nær det visse kvinner må finne seg i for enkle ytringer, som visse grupper ikke liker. kurt westergaard Anonym poster: 643947c67ec6aa9342e6c02c27a47380
Jalp Skrevet 24. mai 2013 #39 Skrevet 24. mai 2013 Jeg synes du er tendensiøs her, og at du ikke ser nyanser. Internett og sosiale medier flommer over av sinte menn som skylder kvinner for alt som går galt for dem. En god del av disse danner seg et fiendebilde av feminister og kvinner, og ser ikke at det som foregår er hakket mer sammensatt. Det blir alt for enkelt å skylde på feminisme og kvinner! Og DETTE er fiendlighet. At det finnes menn og kvinner som er politisk uenige, blir en annen sak, og noe litt annet enn det TS tar opp. Anonym poster: f181d5ce4e53ff03dc80174baaf3bda1 Akkurat det meningsløse sinnet og hatet du viser til her, er omtrent akkurat det samme hatet menn i 3-4 tiår har blitt utsatt for av feminismen. Man lærer av dem som gjør deg til sine fiender. Dette hatet er høyst levende, selv om deler av feminismen har moderert seg noe. Det finnes en del forskning på dette og kvinnehat har noen ganger bakgrunn i at man som barn eller voksen har blitt utsatt for mishandling og overgrep fra kvinner, samtidig som samfunnet feier disse overgrepene under teppet. Det sammen kan man si om enkelte feministers mannshat. Men kvinner blir i større grad trodd når de forteller om overgrep. Feminismen er såpass ensidig at den skaper skjevheter som igjen fører til at enkelte blir såpass marginalisert av systemet at det utvikler seg til kvinnehat. Så løsninger er enkel. Det handler om å se og anerkjenne begge kjønns problemer. 1
skreppamedleppa Skrevet 24. mai 2013 #40 Skrevet 24. mai 2013 Veldig enig med deg ts, menn som netthater kvinner er et skremmende fenomen, det er forskjell på å skrive at en mann er en gris om han tilfeldigvis er 54 år og sikler på en 15 åring kontra å skrive «jeg håper du blir voldtatt av en gjeng negere med aids» til noen som har ytret sin mening om en t skjorte på fb Etter å ha sitt dokumentaren «menn som netthater kvinner» og sitt alle de ekstreme tilfellene av menn som spyr ut av seg eder og galle og er så herskesyke at deres eneste måte å si sin mening på er å komme med trusler for å nedsable alle andres meninger enn deres egne så kan en bli skremt av mindre. «Det du trenger, er å knulles i stykker med en baseballkølle» «En dag kommer jeg personlig til skjære halsen over på deg og etterlate deg med en kniv kjørt opp i fitten» «Jeg håper du blir voldtatt av en gjeng negre med Aids. Jeg vet hvor du bor, jeg skal ta deg i kveld» «Den dagen Lunde skulle bli utsatt for noe slikt (voldtekt), håper jeg ingen griper inn og stopper det» «du fortjener å dø din jævla hore» «Foreldrene dine må skamme seg over å ha satt noe så grusomt til verden» Gjør menn seg først så små at de ikke klarer å si sin mening om feminisme eller at kvinner snakker i forsamlinger og kommer med sine meninger på nettet eller i media generelt, at de må komme med trusler og spre hat og true med kjøttkniv så har en seriøse kommunikasjonsproblemer og de er ikke feminismen som gjør de små det klarer de helt alene med slike tåpelige metoder for å holde andre mennesker nede. Man skal selvsagt ta truslene med en klype salt, (for en ting er det å være sint og bitter bak tastaturet en annen ting er faktisk praksis) men fungerer en klype med salt alltid når man får høre at noen ønsker å voldta deg, søsteren din etc og de sporer opp både adresse og navn på deg? Jeg synes det er tåpelig og skremmende i seg selv at menn kan forsvare slike uttalelser fordi de er uenig med feminismen, kritiske holdninger og høy debatt-temperatur er en ting men å forsvare at kvinner får trusler om voldtekt og drap er en helt annen ting og har ingen verdens ting med hverandre å gjøre. 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå