Gå til innhold

Post mortem-fotografier


Stueloff

Anbefalte innlegg

Dette var en svært interessant tråd! Morbid og vakkert. Selv tør jeg ikke google fenomenet, men stoler på at bildene som blir lagt ut her har passert en viss sensur.

Jeg så forresten et bilde med to babyer i en kiste på en side lenger framme. For meg så det ut som den ene lever mens den andre er død. Hva tror dere? (kanskje dette er blitt spurt om tidligere, jeg har ikke lest så nøye, ble ivrig etter å se på bildene. Beklager isåfall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var en svært interessant tråd! Morbid og vakkert. Selv tør jeg ikke google fenomenet, men stoler på at bildene som blir lagt ut her har passert en viss sensur.

Jeg så forresten et bilde med to babyer i en kiste på en side lenger framme. For meg så det ut som den ene lever mens den andre er død. Hva tror dere? (kanskje dette er blitt spurt om tidligere, jeg har ikke lest så nøye, ble ivrig etter å se på bildene. Beklager isåfall.)

Tviler på at noen av dem lever, i og med at begge ligger i kista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig vakkert...

TwinsCoffinCC.jpg

Synes du ikke det, Stueloff, at den ene babyen ser dødere ut? (Uff, forferdelig ordvalg når jeg bruker ordet "dødere"...)

Jeg mener, ser ikke fargene til babyen til venstre friskere ut? Kan det ikke være en slags symbolikk eller noe i det, hvor et uadskillelig tvillingpar blir avbildet en siste gang sammen eller noe?

Bildet er uansett utrolig vakkert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du ikke det, Stueloff, at den ene babyen ser dødere ut? (Uff, forferdelig ordvalg når jeg bruker ordet "dødere"...)

Jeg mener, ser ikke fargene til babyen til venstre friskere ut? Kan det ikke være en slags symbolikk eller noe i det, hvor et uadskillelig tvillingpar blir avbildet en siste gang sammen eller noe?

Bildet er uansett utrolig vakkert.

Tror det bare er skyggen som gjør den ene babyen blekere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du ikke det, Stueloff, at den ene babyen ser dødere ut? (Uff, forferdelig ordvalg når jeg bruker ordet "dødere"...)

Det var ikke uvanlig at de ventet en god stund med begravelsen, så den ene kan ha dødd før den andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du ikke det, Stueloff, at den ene babyen ser dødere ut? (Uff, forferdelig ordvalg når jeg bruker ordet "dødere"...)

Jeg mener, ser ikke fargene til babyen til venstre friskere ut? Kan det ikke være en slags symbolikk eller noe i det, hvor et uadskillelig tvillingpar blir avbildet en siste gang sammen eller noe?

Bildet er uansett utrolig vakkert.

Jeg syns også babyen til venstre ser levende ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et post mortem bilde? Med tanke på holdningen hennes, stativet bak henne og at det ser ut som foten er over gulvet?

post-49593-0-38155400-1352485464_thumb.j

Lurer på om noen av de folka med stativ bak seg er døde i det hele tatt. De fleste mangler det tomme og slappe utrykket døde får i ansiktet. Tror kanskje stativet var for noe annet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen av de folka med stativ bak seg er døde i det hele tatt. De fleste mangler det tomme og slappe utrykket døde får i ansiktet. Tror kanskje stativet var for noe annet.......

Stativet ble (som nevnt før) brukt for at modellen skulle ha et fast holdepunkt for lettere å kunne stå stille. Det er lettere å ikke bevege seg om man har tre pinner i bakhodet som gir ytterligere informasjon til hjernen om kroppens posisjon i rommet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stativet ble (som nevnt før) brukt for at modellen skulle ha et fast holdepunkt for lettere å kunne stå stille. Det er lettere å ikke bevege seg om man har tre pinner i bakhodet som gir ytterligere informasjon til hjernen om kroppens posisjon i rommet.

Da er jo halvparten av de bildene som er lagt ut her bare vanlige bilder da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere grunner til at den ene babyen har mer farge enn den andre selv om begge er død, som de over meg sier, så personlig tror jeg ikke noen lever, men hvem vet.

Er dette et post mortem bilde? Med tanke på holdningen hennes, stativet bak henne og at det ser ut som foten er over gulvet?

post-49593-0-38155400-1352485464_thumb.j

Dette kan godt være PM, ser også ut som at armen som ligger på søylen ikke er borti overflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo halvparten av de bildene som er lagt ut her bare vanlige bilder da.

Sannsynligvis, ja. Selv om noen også er PM og stativene der ble brukt for å støtte opp den døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg. Denne tråden har generelt ødelagt gamle fotografier for meg, altså. Jeg kan ikke se sånne blider nå uten å lure på om noen er døde på dem... :fnise:

Men fascinerende makabert er det. Jeg forstår at folk hadde er nærmere forhold til døden enn vi har i dag, men at de ville ha slike fotografier på peishylla er meg likevel en gåte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Poenget er jo det de skrev.. Og han mannen ser rimelig dau ut spør du meg :P

Leste litt av det. Syns heller det ser ut som han er dårlig til beins og trenger støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...