Gå til innhold

Post mortem-fotografier


Stueloff

Anbefalte innlegg

God morgen, takketvære denne tråden drømte jeg om døde små barn som sto rundt senga mi på stativ og kikka på meg med påtegnede øyne! :-O (reagerer ikke på bildene med æsj og fysj, synes de er "fine" på sin måte jeg altså, men da har jeg altså lært å ikke gå inn her etter klokka 19!)

Ha ha! Groteskt vittig! :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare lyst til å skryte denne tråden! Den har blitt ryddet litt, men i bunn og grunn er dette en mønstertråd, synes jeg!

Temaet er spennende (og tydelig engasjerende, vi er jo på side 16!), istedet for å slenge dritt så gir folk ny informasjon til tråden, og avsporinger er likevel såpass innenfor at det går fint.

Dere som er aktive i denne tråden, bra jobbet! Skulle ønske alle tråder her på KG var like bra sammensatt som denne. :)

Anonym poster: 78249dccb98d8685eb4f6b972ac44dca

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

denne tråden får meg til å tenke på to malerier vi hadde i stua på hytta da jeg var liten. Blir jo off topic for det var jo malerier, ikke fotografier. De er av noe tipp tipp greier langt bak i slekta. De bildene skremte vettet av meg som liten for jeg følte de stirra på meg og fulgte meg med blikket om jeg ble ekstra redd og fantasien løp løpsk hehe. Får litt samme feelingen av mange av bildene i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for ny lærdom. 😊

Alt jeg har lært, jeg har aldri hørt om denne praksisen før.

Fantasien får vinger når jeg ser disse bildene, med tanke på historien bak. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fascinerende, hadde ikke hørt om dette før.. Når jeg først gikk inn på denne tråden trodde jeg vi skulle poste fotografier av brukeren mortem;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fascinerende, hadde ikke hørt om dette før.. Når jeg først gikk inn på denne tråden trodde jeg vi skulle poste fotografier av brukeren mortem;)

:rulle:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en drøm i natt om at jeg leide ei campingvogn hvor jeg fant masse PM-fotografier. Det viste seg at akkurat den vogna var et sted hvor folk kunne komme og legge bilder av sine nære som var tatt etter deres død, så hele tiden kom det folk innom og la igjen bilder. Var utrolig mye spennende og se, blant annet noen hvor ånden til den avdøde sto ved siden av kroppen sin og så inn i kameraet, og likevel var alt jeg klarte å tenke gjennom hele drømmen "dette må jeg skrive om på KG." :tongue: Ble fryktelig skuffet når jeg våknet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten over: hvem er død på det øverste bildet? Ville umiddelbart sagt yngstejenta foran, men ser at gutten har et stativ bak seg (muligens bare for å stå stille).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten over: hvem er død på det øverste bildet? Ville umiddelbart sagt yngstejenta foran, men ser at gutten har et stativ bak seg (muligens bare for å stå stille).

Det første jeg tenkte var at kanskje yngstejenta hadde sovnet... Skulle ønske alle bildene kom med en fasit. Nå som vi vet at mange brukte stativ for å holde folk stille, og ikke bare for å støtte opp de døde, så blir det ofte veldig vanskelig å vite hva som er hva. Og så blir jeg så nysgjerrig på historiene bak bildene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Det første jeg tenkte var at kanskje yngstejenta hadde sovnet... Skulle ønske alle bildene kom med en fasit. Nå som vi vet at mange brukte stativ for å holde folk stille, og ikke bare for å støtte opp de døde, så blir det ofte veldig vanskelig å vite hva som er hva. Og så blir jeg så nysgjerrig på historiene bak bildene.

de kommer vel ikke med fasit. de som tok bilde ønsket tydeligvis å late som at alle lever på bildene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte var at kanskje yngstejenta hadde sovnet... Skulle ønske alle bildene kom med en fasit. Nå som vi vet at mange brukte stativ for å holde folk stille, og ikke bare for å støtte opp de døde, så blir det ofte veldig vanskelig å vite hva som er hva. Og så blir jeg så nysgjerrig på historiene bak bildene.

Jeg tror mange av de på bildene ikke er døde. Altså at ikke alle er Post-morten-bilder.

Skulle også hatt historien bak bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg tror mange av de på bildene ikke er døde. Altså at ikke alle er Post-morten-bilder.

Skulle også hatt historien bak bildene.

ja og ikke alle menneskene på bildene er død. På mange er det tydelig at det bare er en som er død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja og ikke alle menneskene på bildene er død. På mange er det tydelig at det bare er en som er død

Jeg mente at ikke alle bildene her er av døde mennesker. Noen er bare familiebilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg mente at ikke alle bildene her er av døde mennesker. Noen er bare familiebilder.

ja jeg vet hva du mente, men jeg måtte også legge til det siste for det virker som om mange tror at alle er døde på alle bildene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten over: hvem er død på det øverste bildet? Ville umiddelbart sagt yngstejenta foran, men ser at gutten har et stativ bak seg (muligens bare for å stå stille).

Tror ikke det kan være han til venstre, da han har et ganske anstrengt ansiktsuttrykk (se på øyenbrynene), og det må jo ligge litt muskelarbeid i ansiktet bak. Hendene hans taler også i mot at han er død, da det ikke ser ut til at den ene blir støttet opp av noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten over: hvem er død på det øverste bildet? Ville umiddelbart sagt yngstejenta foran, men ser at gutten har et stativ bak seg (muligens bare for å stå stille).

Må jo være jenta foran, hu ser jo DØD ut! Jenta lengre ned i sort kjole og den voksne mannen som står er grøssecreepy!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...