Gå til innhold

Post mortem-fotografier


Stueloff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke så sikker på om han mannen som står er død, jeg... Det er noe med hele holdningen. Ang det øverste bildet; hvis noen er død der, tror jeg det må være jenta som sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Miah's bilder:

Jeg har flere av typen bilde nr 4. Av tydelig døde barn som ligger med blomster og lys rundt. Fant dem da jeg arvet et gammelt hus. Først synes jeg det var ekkelt, etterpå synes jeg det var vakkert. Skal prøve å få scannet dem inn i løpet av uka, og poste dem her.

Ellers: Jeg har vært inne i denne tråden før. Og må dessverre innrømme at jeg enda ikke er tøff nok til å gå igjennom bildene jeg har tatt ned fra stueveggen (etter å ha sett bildene her). Blant annet av en liten gutt som står på/ved en stol. Det var tidligere mitt yndlingsbilde, men nå er jeg ikke sikker lenger. Han ser rett og slett ikke levende ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Noen av dere som kjenner til Molde jazzfestival? Og mannen som gikk først i jazz-paraden hvert år? Han døde nå i sommer, og her er en artikkel fra likvaken i New Orleans:

http://www.dailymail...ition-wake.html

Jeg har bilde av denne mannen mens han var i live! Var fotograf på Moldejazz et år! Visste ikke at han var død :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bilde av denne mannen mens han var i live! Var fotograf på Moldejazz et år! Visste ikke at han var død :(

Han døde i sommer, kun få dager før starten av årets festival.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blah blah

De stilte ikke opp døde folk i norge, de tok bare bilde av dem i kista ol.

Jo det hendte at de gjorde det.

Er noen slike bilder i min slekt iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det hendte at de gjorde det.

Er noen slike bilder i min slekt iallefall

Kan du ikke legge dem ut da? Eller beskrive dem?

Anonym poster: 190ee80be0ef9ecf2102e672104eb09a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være denne tråden, kan man nesten ta et post Mortem-bilde av meg nå. Det er kjempedumt å finne slike bilder rett før man egentlig skal legge seg, og blir oppe i fire timer til, fordi bildene er så spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blah blah

Kan du ikke legge dem ut da? Eller beskrive dem?

Anonym poster: 190ee80be0ef9ecf2102e672104eb09a

Legge dem ut kan jeg ikke siden jeg ikke lengre har kontakt med den siden av familien og derfor ikke har tilgang på dem, men det er helt vanlige bilder fra den tiden.

Husker det ene bildet av en tippoldefar hvor han er kledd i findressen og hatt, hvor han sitter på en stol, hendene lener seg på en stokk slik at han ser litt ekstra fornem ut liksom. Bak ham er det det et lerret med maleri av en fin stue (man kan så vidt se kantene på lerretet)

Husker iallefall at jeg hadde mareritt om de bildene når jeg var liten fordi bestemor fortalte meg at de var døde på bildet

Endret av blah blah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er den døde her da?

Hvis det er et PM bilde tror jeg det er gutten til høyre. Hendene hans er mørke samt at venstre øyet ser "rart" ut.

Dette var en vanvittig interressant tråd, takk TS for at du tok opp dette. Hadde sikkert aldri fått vite om dette uten deg :)

Jeg må spørre mamma om hun har hørt om det og om det kanskje er en sjanse for at det finnes slike bilder i vår familie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest litt om svarene om "hidden mother"-konseptet, men hva da med dette? http://2.bp.blogspot.com/-OCIeJEmgLjc/TfJqkBUt3NI/AAAAAAAABf4/CN0qybdgIaM/s1600/gothicp25b1.jpg

Jeg leste en plass at det var en vanlig sørgedrakt, der brukte de dette bildet som eksempel. Mest sannsynlig så hadde hun mistet mannen eller kanskje ett barn, og det var forventet å vise at du sørget.

Tror det var på den siden som er nevnt tidligere her i tråden jeg leste det, og der var de også veldig usikker på hva den hvite "pinnen" er.

*the thanatos archives het den siden

Endret av AryaUnderfoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Hvis det er et PM bilde tror jeg det er gutten til høyre. Hendene hans er mørke samt at venstre øyet ser "rart" ut.

Dette var en vanvittig interressant tråd, takk TS for at du tok opp dette. Hadde sikkert aldri fått vite om dette uten deg :)

Jeg må spørre mamma om hun har hørt om det og om det kanskje er en sjanse for at det finnes slike bilder i vår familie.

tror evt det er mora... Siden hun er tildekt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stilte ikke opp døde folk i norge, de tok bare bilde av dem i kista ol.

Å ta bilde av folk i kisten er ikke så utrolig uvanlig... har et bilde av oldemoren min som døde for ca. 16 år siden og farfaren min som døde for ca. 4 år siden. De ligger ikke akkurat fremme, for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror evt det er mora... Siden hun er tildekt?

Personen under teppet satt der nok for å holde minsten rolig. Det er ikke engang sikkert det er moren, det kan være fotografens assistent, tjenestepiken, barnas tante eller naboens datter eller sønn som fikk noen øre for å hjelpe til. Det er ikke sikkert noen av dem er døde, men om noen er det så er det høyst sannsynlig ikke personen under teppet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et PM bilde tror jeg det er gutten til høyre. Hendene hans er mørke samt at venstre øyet ser "rart" ut.

Dette var en vanvittig interressant tråd, takk TS for at du tok opp dette. Hadde sikkert aldri fått vite om dette uten deg :)

Jeg må spørre mamma om hun har hørt om det og om det kanskje er en sjanse for at det finnes slike bilder i vår familie.

Hvorfor er det bare hendene som er mørkere og ikke hele kroppen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...