Gå til innhold

Post mortem-fotografier

Stueloff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Honey Dew
2 timer siden, Gasellen skrev:

Vaksinemotstandere burde ta en titt i denne tråden. 
Flesteparten av disse barna døde høyst sansynlig av typiske sykdommer som vi har vaksiner imot i dag. 
Slutter vi å vaksinere blir dette en realitet igjen.. 

jeg synes disse bildene er brutale, og ærlige. Tenk som verden har forandret seg. De planla og kledde opp de døde barna, brukte store deler av pengene sine på ett bilde og satt i ro i en halvtime for å få bra bilder sammen med barna sine. 
Nå står folk på badet og knipser 40 selfies i speilet med hundefilter og prøver å se søte ut. 
Respekten for foto var så enormt mye større før. Foto var å forevige mennesker og øyeblikk.
Jeg liker at det er folk som tar vare på disse gamle bildene, og digitaliserer dem slik at de ikke forsvinner.

Jeg synes bildene er vakre. De er tatt utelukkende av kjærliget, og ikke for likes og oppmerksomhet slik mye av dagens bilder blir. 

For en verden folkens !

Det synes jeg også. Det er utrolig sterkt å se sorgen i øynene til søsken/foreldre. Spesielt foreldrene som sitter med sitt døde barn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MonicaM
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

902EACED-5BCB-435B-AA6F-528E4FAE1B36.thumb.jpeg.a5fbcc6eee9a29f8718828185fd329f4.jpeg

Her er det ikke lett å vite hvem som er død. Håret ser fuktig ut og er gredd på en måte som ikke var en måte å «pynte opp» håret med. Hun lille til høyre ser redd ut. Hva tenker dere?

Anonymkode: cb5d2...b78

Dette @Honey Dew

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

På flere av disse bildene er det åpenbart at ingen er døde da.

Anonymkode: 9a072...62a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Helgeline
På 25.8.2020 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Og jeg syns det ser ut som om det er nr.3 fra venstre (som er tvilling(?) med hun til høyre). Tvillingen holder veldig godt rundt henne, det samme gjør hun eldste. Hun eldste har dessuten beina i kors, er ikke det vanskelig å få til hvis hun er død?

Anonymkode: e2164...541

Jeg er ganske sikker på at det er hun nr 2 fra venstre som er død. Ser det på ansiktet. Hun lille ved siden av har et levende ansikt, om det gir mening. Har sett en del døde i jobben, heldigvis ingen barn 😢

Dødsstivheten avtar etter en stund. Da er det uproblematisk å plassere bena slik.

Det var vakre jenter. Alle 4. 😢

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
29 minutter siden, Helgeline skrev:

Jeg er ganske sikker på at det er hun nr 2 fra venstre som er død. Ser det på ansiktet. Hun lille ved siden av har et levende ansikt, om det gir mening. Har sett en del døde i jobben, heldigvis ingen barn 😢

Dødsstivheten avtar etter en stund. Da er det uproblematisk å plassere bena slik.

Det var vakre jenter. Alle 4. 😢

Hvilket bilde?🙊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sheik

Jeg synes post mortem-fotografier er så vakre. Det ble gjort av stor respekt til de avdøde, pluss at på den tiden var det svært dyrt å få tatt fotografier. Jeg har selv tatt et par post mortem-bilder. Det er ikke noe jeg viser frem til folk, det var fordi mormor var så vakker, selv etter hun døde ❤️ det høres groteskt ut at jeg har et bilde av en avdød person lagret et sted, men det var viktig for meg for å komme over dødsfallet. 

Og nei, øynene var ikke lukket da hun døde. Og det er også vanlig med bånd under haken og på hodet for at ikke kjeven skal være åpen. Når musklene slapper av, er kjeven åpnet, og det er like vanlig å dø med øyne åpne som lukket. 

Uansett håper jeg på flere fine bilder her ❤️

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helgeline
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket bilde?🙊

Det med de fire blonde søstrene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
11 minutter siden, Sheik skrev:

Jeg synes post mortem-fotografier er så vakre. Det ble gjort av stor respekt til de avdøde, pluss at på den tiden var det svært dyrt å få tatt fotografier. Jeg har selv tatt et par post mortem-bilder. Det er ikke noe jeg viser frem til folk, det var fordi mormor var så vakker, selv etter hun døde ❤️ det høres groteskt ut at jeg har et bilde av en avdød person lagret et sted, men det var viktig for meg for å komme over dødsfallet. 

Og nei, øynene var ikke lukket da hun døde. Og det er også vanlig med bånd under haken og på hodet for at ikke kjeven skal være åpen. Når musklene slapper av, er kjeven åpnet, og det er like vanlig å dø med øyne åpne som lukket. 

Uansett håper jeg på flere fine bilder her ❤️

Jeg har sett og vært til stede når flere eldre har dødd, også sett flere etter deres død.  Av alle sikkert over 100 døde har det aldri vært noen som har dødd med øynene åpne. 

Anonymkode: 94e1f...00c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sheik
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett og vært til stede når flere eldre har dødd, også sett flere etter deres død.  Av alle sikkert over 100 døde har det aldri vært noen som har dødd med øynene åpne. 

Anonymkode: 94e1f...00c

Jeg har sett begge deler, men ikke så mange som deg. Flere jeg har snakket med har sett folk som døde med øynene åpne. Men dette blir avsporing 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hele vitsen med tråden er jo borte egentlig. En haug med bilder som har blitt lagt ut her,  har jo blitt bekreftet som tull. Mange var i aller høyeste grad i live, da bildene ble tatt. :)

Anonymkode: 9bf93...79f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://dealer042.wixsite.com/post-mortem-photos/misidentified

Her blir det avkreftet at veldig mange av bildene i denne tråden er post mortem. Deriblant bildet med de fire søstrene. Alle er i live. 

Anonymkode: 9a072...62a

Javel, men dette gjelder ikke alle bildene. For noen av oss er det faktisk spennende å analysere bildene og gjette om det er PM eller ikke. Ikke ødelegg tråden for oss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MonicaM
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele vitsen med tråden er jo borte egentlig. En haug med bilder som har blitt lagt ut her,  har jo blitt bekreftet som tull. Mange var i aller høyeste grad i live, da bildene ble tatt. :)

Bekreftet og bekreftet fru blom. Det er rene antagelser og ikke sikre kilder. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, men dette gjelder ikke alle bildene. For noen av oss er det faktisk spennende å analysere bildene og gjette om det er PM eller ikke. Ikke ødelegg tråden for oss!

Ødelegge tråden faktisk. Er jo bare fint da å få det bekreftet. Slik at du får vite om du har rett eller galt i disse analysene dine;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Honey Dew
12 timer siden, MonicaM skrev:

Dette @Honey Dew

Det er den midterste piken som er død. Du kan se at pikene på hver side holder henne i hendene og støtter henne opp bak ryggen. Beina hennes virker helt avslappet og kroppen er tilbakelent. I tillegg er håret er vannkjemmet og ikke stelt på samme måte som de andre pikene.

Når det gjelder pikene på hver side av henne, kan du ser sorgen i øynene deres. Døde mennesker har ofte et tomt blikk. Dessuten er ansiktet vendt bort fra kamera og det er litt merkelig siden de to andre ser rett i kamera.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MonicaM
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Det er den midterste piken som er død. Du kan se at pikene på hver side holder henne i hendene og støtter henne opp bak ryggen. Beina hennes virker helt avslappet og kroppen er tilbakelent. I tillegg er håret er vannkjemmet og ikke stelt på samme måte som de andre pikene.

Når det gjelder pikene på hver side av henne, kan du ser sorgen i øynene deres. Døde mennesker har ofte et tomt blikk. Dessuten er ansiktet vendt bort fra kamera og det er litt merkelig siden de to andre ser rett i kamera.

Takk :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvis man er nysgjerrig på hvordan man har behandlet døde og forholdt seg til døden i «gamle dager» er boka «En lykkelig slutning» av Maren Uthaug god. Den er litt vill og ekkel også (handler om flere generasjoner bedemenn og en av dem er nekrofil), men jeg lærte masse av den. Den er visst oversatt til nynorsk, men jeg leste den på dansk. 

Anonymkode: 37449...6a3

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...