Gå til innhold

Post mortem-fotografier


Stueloff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flere av de avdøde har åpne øyne, hvordan fikk dem det til? Altså å åpne øynene deres?

Anonymkode: cb5d2...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flere av de avdøde har åpne øyne, hvordan fikk dem det til? Altså å åpne øynene deres?

Anonymkode: cb5d2...b78

og stående? Wtf

Anonymkode: 748ad...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere av de avdøde har åpne øyne, hvordan fikk dem det til? Altså å åpne øynene deres?

Anonymkode: cb5d2...b78

Det er helt vanlig å dø med øynene åpne. Ofte må øynene lukkes etterpå.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

og stående? Wtf

Anonymkode: 748ad...2b1

Det er støttet opp av menneskene rundt og/eller andre gjenstander. 

Anonymkode: e2164...541

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

902EACED-5BCB-435B-AA6F-528E4FAE1B36.thumb.jpeg.a5fbcc6eee9a29f8718828185fd329f4.jpeg

 

Her er det ikke lett å vite hvem som er død. Håret ser fuktig ut og er gredd på en måte som ikke var en måte å «pynte opp» håret med. Hun lille til høyre ser redd ut. Hva tenker dere?

Anonymkode: cb5d2...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

902EACED-5BCB-435B-AA6F-528E4FAE1B36.thumb.jpeg.a5fbcc6eee9a29f8718828185fd329f4.jpeg

 

Her er det ikke lett å vite hvem som er død. Håret ser fuktig ut og er gredd på en måte som ikke var en måte å «pynte opp» håret med. Hun lille til høyre ser redd ut. Hva tenker dere?

Anonymkode: cb5d2...b78

Det er jo rart hvis hun i midten er død siden hun venter ansiktet bort. Men tenker det er henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

902EACED-5BCB-435B-AA6F-528E4FAE1B36.thumb.jpeg.a5fbcc6eee9a29f8718828185fd329f4.jpeg

 

Her er det ikke lett å vite hvem som er død. Håret ser fuktig ut og er gredd på en måte som ikke var en måte å «pynte opp» håret med. Hun lille til høyre ser redd ut. Hva tenker dere?

Anonymkode: cb5d2...b78

Hvis noen er død på det bildet, er det hun i midten. Nettopp fordi hun ikke er vendt mot kamera. I tillegg virker hånden og beina slappe. Det bortvendte hodet kan f eks være fordi de ikke fikk til å støtte det opp. Hun har også mørk/farget kjole, mens de andre to har hvit/lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, pia mater said:

Samme her! Lurer virkelig på hvordan de løste utfordringer med kroppsvæsker og slikt. Bare påkledningen kan være veldig utfordrende.

Ja enig. Men jeg mener å ha hørt at man faktisk setter en propp opp i anus for å hindre luftlekkasje og lekkasje av kroppsvæsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sommerfugl154 skrev:

Ja enig. Men jeg mener å ha hørt at man faktisk setter en propp opp i anus for å hindre luftlekkasje og lekkasje av kroppsvæsker

Det er ihvertfall en metode som fortsatt brukes i dag, bare med bomullsdotter. Men det kan sive væske fra blant annet munn og nese også, som ikke kan "proppes" igjen. 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2020 den 17.20, Apocalypte skrev:

Hun på bilde nummer to ser ut som om hun er gravet opp igjen flere år etter sin død. 

På mange av bildene kan man ikke se hvem som er død. 

 

Synes det er veldig lett å se hvem som er død eller ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

og stående? Wtf

Anonymkode: 748ad...2b1

Det var ofte et stativ som holdt dem oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, charactouy skrev:

Hvis noen er død på det bildet, er det hun i midten. Nettopp fordi hun ikke er vendt mot kamera. I tillegg virker hånden og beina slappe. Det bortvendte hodet kan f eks være fordi de ikke fikk til å støtte det opp. Hun har også mørk/farget kjole, mens de andre to har hvit/lys.

Kan også være at hun har en skade på den ene delen av ansiktet som familien ikke vil at andre skal se?🤔 Jeg tenker mtp at hun er vendt bort?

Anonymkode: cb5d2...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, pia mater skrev:

Det er ihvertfall en metode som fortsatt brukes i dag, bare med bomullsdotter. Men det kan sive væske fra blant annet munn og nese også, som ikke kan "proppes" igjen. 🤔

Grøss🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Honey Dew skrev:

Synes det er veldig lett å se hvem som er død eller ikke jeg.

Så hvem av dem er den døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2020 den 18.15, AnonymBruker skrev:

må jo lukte ille...

Anonymkode: 748ad...2b1

Begynner ikke å lukte øyeblikkelig. 
Enkelte steder i verden er det fremseles vanlig med balsamering også. Da lukter det ikke like ille .

trist med alle barna. Dette er ett produkt av sin tid, og disse bildene var de eneste de hadde av barna sine. Jeg kan godt forstå at de gjorde det

Anonymkode: 97567...154

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å se. Fra en annen tid der det var mye vanligere at barn døde fex. Hvor nærmere menneskene var døden. Noen groteske bilder, noen vakre. Noen lenger oppe postet et rørende bilde der pappaen sitter med babyen, mens mammaen hviler hodet i hendene i sorg 😢
Var vel på den YouTube-filmen.

Endret av Helgeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinemotstandere burde ta en titt i denne tråden. 
Flesteparten av disse barna døde høyst sansynlig av typiske sykdommer som vi har vaksiner imot i dag. 
Slutter vi å vaksinere blir dette en realitet igjen.. 

jeg synes disse bildene er brutale, og ærlige. Tenk som verden har forandret seg. De planla og kledde opp de døde barna, brukte store deler av pengene sine på ett bilde og satt i ro i en halvtime for å få bra bilder sammen med barna sine. 
Nå står folk på badet og knipser 40 selfies i speilet med hundefilter og prøver å se søte ut. 
Respekten for foto var så enormt mye større før. Foto var å forevige mennesker og øyeblikk.
Jeg liker at det er folk som tar vare på disse gamle bildene, og digitaliserer dem slik at de ikke forsvinner.

Jeg synes bildene er vakre. De er tatt utelukkende av kjærliget, og ikke for likes og oppmerksomhet slik mye av dagens bilder blir. 
 

For en verden folkens !

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...