Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en jobb som jeg har lyst på. Jeg minnes jobbklubb, men jeg syns det er så vanskelig med alle de punktene som de listet opp.

Motivasjonen min for å søke på jobben er nemlig at jeg ønsker en jobb nærmere der jeg bor så jeg slipper å bruke 2 timer på pendling, og får tid med barnet mitt.



Anonymous poster hash: dadf0...9ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte inn 3 søknader på butikkjobber i går. En av dem har søknadsfrist om 2 uker. I dag fikk jeg mail med en link til en personlighetstest som de ville at jeg skulle ta i forbindelse med jobben. Men hvorfor skal jeg ta den før søknadsfristen i det hele tatt er gått ut?
Jeg trodde at det kun var snakk om slikt når de hadde valgt ut noen kandidater, men det kan jo være at de velger ut kandidatene sine ut fra testene også for å være sikker på at de har funnet den rette kandidaten.

Det blir spennende å se hvordan det går i hvert fall :)

Har også sendt 3-4 søknader på andre stillinger den siste uka. Endelig tar det seg litt opp på jobbmarkedet, og jeg føler meg faktisk enda mer avslappet og motivert igjen :)
Det er et herk når det føles som at alt går i mot, men oppturen blir jo desto mer gledelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på intervju idag for en butikkstilling. Er veldig usikker på hvordan det gikk! Hadde lest meg litt opp på kjeden før jeg dro dit og planlagt noen spørsmål jeg kunne stille. Jeg hadde også funnet frem til mulige svar på "3 positive og negative ting om meg", men jeg ble ikke spurt om noe sånt:o

Veldig uvant. Det var en god tone under intervjuet da , så jeg håper på det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med praksisplass gjennom nav?

Jeg søkte på utlyst stillig, hadde et bra intervju og så hørte jeg ikke noe mer på 2 uker. Jeg ringte men ingen tok tlf, sendte mail uten å få svar.

Dette er i utgangspunktet en seriøs bedrift!

I går ringte de meg. Beklaget seg. Sa de gjerne vil ansette meg, men at det plutselig går dårlig økonomisk (da jeg var på intervju var der SÅ travelt og SÅ mange nye kunder at de MÅTTE ansette noen)

Så da spurte de om jeg var villig til å begynne via praksisplass i nav.

Har tenkt en del på det, og det er mye som ikke er helt som det stemmer! Plutselig dårlig økonomi, 2 uker etter at de ville ansette nye..?

Men har vært uten arbeid en stund (januar) og er faktisk villig til å prøve.

Hvordan går man frem? Har meldt meg arbeidsledig men aldri snakket med nav.. Har man en kontaktperson? Og hvordan vet jeg hvem det er?

Hvor mye får man per mnd?

Kan man bli utnyttet? Gå på luselønn i 1 år og så ikke få fast jobb? Eller har man gode rettigheter?

Anonymous poster hash: ef072...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli utnyttet? Gå på luselønn i 1 år og så ikke få fast jobb? Eller har man gode rettigheter?

Anonymous poster hash: ef072...135

Det er ingen garanti for fast jobb, nei.

Får beskjed om at enten må bedriften ansette deg om de vil ha deg for nå får du ikke praksisplass mer, også kan bedriften velge

Anonymous poster hash: dadf0...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et viktig intervju imorgen og lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen tips.

1. Er en bank. Burde jeg ta på blazer og skjorte?
2. Når de spør: ja, så fortell litt om deg selv.... Hvordan begynner dere? snakker dere om hobbyer og livet, eller bare skole og jobb?

3. Jeg bruker en annen bank. Kan de kreve at jeg bytter bank personlig om jeg får jobb? (dumt spørsmål, men)

4. Pleier dere å stille mye spørsmål? Burde jeg det?jeg prøver vanligvis å ikke stille særlig med spørsmål for jeg er redd de tror jeg ikke skjønner stillingen eller krever mye lønn etc...

5. Er det teit å si hvor mye jeg ønsker jobben og jeg hadde satt stor pris på å få svar før påsken? (er siste intervju runde, men med en annen sjef)

hehe, takk de som gidder å svare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjorte. Du skal ikke søke direktørstilling, vel?

Forteller hvem jeg er. Hva man gjør på fritiden gjelder hvis dette er din første jobb.

Nei.

Kun relevante.

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et viktig intervju imorgen og lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen tips.

1. Er en bank. Burde jeg ta på blazer og skjorte?

2. Når de spør: ja, så fortell litt om deg selv.... Hvordan begynner dere? snakker dere om hobbyer og livet, eller bare skole og jobb?

3. Jeg bruker en annen bank. Kan de kreve at jeg bytter bank personlig om jeg får jobb? (dumt spørsmål, men)

4. Pleier dere å stille mye spørsmål? Burde jeg det?jeg prøver vanligvis å ikke stille særlig med spørsmål for jeg er redd de tror jeg ikke skjønner stillingen eller krever mye lønn etc...

5. Er det teit å si hvor mye jeg ønsker jobben og jeg hadde satt stor pris på å få svar før påsken? (er siste intervju runde, men med en annen sjef)

hehe, takk de som gidder å svare :D

1. Jeg ville nok gått for blazer og skjorte! Ser stortsett alltid bra ut :)

2. Jeg forteller om ting som får meg til å se bra ut, forteller gjerne at jeg har gått på idrettslinje og er glad for erfaringene det har gitt meg, som jeg har hatt bruk for senere i livet.

3. De krever neppe at du bytter, men du vil nok få fordeler i din nye bank som gratis ( eller billig ) forsikring og slikt om du bytter.

4. Jeg bruker å spørre om ting som er relevant for stillingen, " er det mye overtid? hvordan er arbeids miljøet, kommer gjerne med spørsmål til ting intervjuene sier "

5. Litt teit er det, hvis det er en jobb jeg ønsker pressiserer jeg alltid at dette er et ste det ser ut som jeg kunne trivdes godt, og at jeg gleder meg til å høre fra dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg ville nok gått for blazer og skjorte! Ser stortsett alltid bra ut :)

2. Jeg forteller om ting som får meg til å se bra ut, forteller gjerne at jeg har gått på idrettslinje og er glad for erfaringene det har gitt meg, som jeg har hatt bruk for senere i livet.

3. De krever neppe at du bytter, men du vil nok få fordeler i din nye bank som gratis ( eller billig ) forsikring og slikt om du bytter.

4. Jeg bruker å spørre om ting som er relevant for stillingen, " er det mye overtid? hvordan er arbeids miljøet, kommer gjerne med spørsmål til ting intervjuene sier "

5. Litt teit er det, hvis det er en jobb jeg ønsker pressiserer jeg alltid at dette er et ste det ser ut som jeg kunne trivdes godt, og at jeg gleder meg til å høre fra dem.

Takk så mye :blomst:

Blir spennende imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på 2 jobbintervjuet hele mitt liv, og aldri fått jobben, noe som stopper meg veldig. Samtidig som jeg har søkt på mange mange jobber.
Har liksom gitt opp litt.. Tror jeg aldri kommer til å få noe uansett :( men jeg MÅ ha jobb nå, som jeg er ferdig på skolen.

Noen som vet om noen ledige jobber i Oslo innen varehandel(er veldig glad i detaljhandel) så PM meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Jeg har vært på 2 jobbintervjuet hele mitt liv, og aldri fått jobben, noe som stopper meg veldig. Samtidig som jeg har søkt på mange mange jobber.

Har liksom gitt opp litt.. Tror jeg aldri kommer til å få noe uansett :( men jeg MÅ ha jobb nå, som jeg er ferdig på skolen.

Noen som vet om noen ledige jobber i Oslo innen varehandel(er veldig glad i detaljhandel) så PM meg!!!

Gå rundt med cv med bilde og attestar på føremiddagen, og presenter deg for sjefen. Sei at du vil ha jobb, og at du kan byrje raskt. Datra mi fekk jobb på første forsøk på den måten, og ho er 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detaljhandel er vanlig dagligvare, detaljist innenfor delen av verdikjeden.

gå via Manpower eller nav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere jobbsøkere,

Lurte på, har dere sånn "fancy" design på cv'en? Eller bare plain og enkel? Ser at Word har sånne ferdige maler, men lurer på om enkelte av dem er for fancy. Litt sånn "her har vi en som prøver for hardt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobb er fått, og Froz1 melder seg ut av denne tråden!

(hvertfall til neste gang jeg leter etter jobb)

:danse:

Lykke til videre folkens. Jobben kommer når man minst venter det! (I would know)

Fikk jobben en god to timer etter 2.intervjuet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb er fått, og Froz1 melder seg ut av denne tråden!

(hvertfall til neste gang jeg leter etter jobb)

:danse:

Lykke til videre folkens. Jobben kommer når man minst venter det! (I would know)

Fikk jobben en god to timer etter 2.intervjuet!

Gratulerer! Jeg også! Det er så fantastisk! :-D

Anonymous poster hash: b3d05...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er leeeenge siden jeg har skrevet her nå.. Har ikke orket å være her, da jeg ble regelrett deprimert av hele situasjonen. Det har vært en helt meningsløst tøff tilværelse, og hadde jeg ikke hatt mann og barn vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Har jobbet knallhardt hele veien for å holde humøret og motivasjonen oppe. Har søkt over 200 jobber det siste drøye året, vært på utallige intervjuer, og fått over 200 avslag.. Helt til nå!

Jeg har fått jobb!!!! Relevant stilling som saksbehandler i det offentlige! Herregud, det er så sykt at jeg nesten ikke tror det. Og jeg endte faktisk opp med en jobb jeg ikke en gang hadde søkt på. En av de jeg hadde vært på intervju hos i fjor, og som jeg søkte på ny stilling hos nå nylig, videresendte cv og søknaden min til en kollega. Han ringte meg dagen etterpå og bare knappe to uker etterpå fikk jeg tilbudet. Jeg begynner nå etter påske, og jeg er i himmelen! Det er et vikariat, men jeg føler meg trygg på at det vil ordne seg etter det. Nå er jeg i gang.

Det føles så godt å kunne skrive dette, og med ett er nattesøvnen tilbake, humøret på topp og etterhvert fyldigere lommebok. Har klart meg på ringevikariatet i hjemmetjenesten også, men man blir ikke rik som ufaglært i helsevesenet, gitt. Selv om jeg har jobbet ca 80 % siden i fjor sommer, har jeg hatet jobben hele veien.

Så, hva skal man si? Ikke gi opp!! Jeg vet hvordan det er å ville slippe alt og bare kapitulere, melde seg ut av livet og samfunnet. Unngå å treffe mennesker og isolere seg helt. Hvordan det er å ville dø så man slipper å føle seg som en taper. Men det eneste som hvertfall ikke hjelper er å gi opp. Tving deg selv til å prøve igjen og igjen. Plukke opp seg selv etter avslag og fortsett med hevet hode. Jeg garanterer ikke resultater, det tør jeg ikke etter 16 mnd med søking selv. Men jeg garanterer at det ikke hjelper å gi opp!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått jobb!!!! Relevant stilling som saksbehandler i det offentlige!

Gratulerer så utrolig mye! Du er en av de som jeg virkelig har fått inntrykk av at har hatt det ufortjent tøft, og det er både gledelig og oppmuntrende for min egen del at du har fått en relevant stilling. Har full tro på at når du først har erfaring fra det offentlig/som saksbehandler vil det dukke opp en fast stilling etterhvert. Du har rett og slett fått den berømte foten innenfor, så nå ordner det seg nok.

Lykke til i ny jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...