Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på jobbintervju på onsdag, og har enda ikke hørt noe. Selv om hun sa at hun skulle gi meg beskjed iløpet av helgen. Er så sykt spent, dette er jo nesten pining! Orker ikke å ikke vite noe. Håper virkelig hun velger meg til jobben! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teora

Jeg var på jobbintervju på onsdag, og har enda ikke hørt noe. Selv om hun sa at hun skulle gi meg beskjed iløpet av helgen. Er så sykt spent, dette er jo nesten pining! Orker ikke å ikke vite noe. Håper virkelig hun velger meg til jobben! :bond:

Så spennende, og sikkert lettere uutholdelig for deg akkurat nå. Jeg hadde sikkert ikke klart å gjøre annet enn å stirre på mobilen hele dagen. Håper hun ringer snart!

Så et spørsmål til alle, i håp om at noen har erfaring med dette: Er det noen med bakgrunn fra samfunnsvitenskap/humaniora som har hatt suksess med åpne søknader? Det er vel neppe noe vits mot offentlig sektor, men forslag til andre steder dette kunne fungert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte de endelig og fortalte resultatene fra siste intervjurunde - JEG FIKK JOBBEN!! Det danses vilt i stua!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mååå få meg sommerjobb. Sliter litt med å skrive gode søknader føler jeg, og jeg har ikke verdens mest imponerende CV. Må prøve å tjene mest mulig i løpet av sommeren. Tips til jobber jeg burde søke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaah, må få meg sommerjobb jeg også. Har foreløpig søkt 4 steder, men tror jeg må søke på en del til. Bor på et ganske lite sted, så jeg svømmer ikke akkurat i muligheter. Jeg har bare levert søknaden rett i butikken, altså spurt etter daglig leder og levert uten at stilling har vært utlyst. Alle svarene har vært at de ikke er ute etter noen foreløpig, men at de skal se om det kan bli aktuelt med sommerjobb. Vet noen når man sånn ca.får beskjed? Får man i det hele tatt beskjed? De sier kanskje ikke noe om du ikke blir valgt?

Og har noen forslag til litt kreative sommerjobber? :) Jeg blir 18 rett før sommeren, og vil helst slippe å steke burgere på en veikro. Jeg har søkt 3 butikkjobber og 1 i kommunen (sykehjem). Vil egentlig søke på et bibliotek, men jeg kjenner allerede en som jobber der som jeg egentlig helst vil unngå.. Er ikke så altfor glad i kundeservice, så prøver å finne noe annet, men det er ikke så enkelt.



Anonymous poster hash: cbb63...b18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Teora

Om du ikke har egen leilighet du betaler husleie på/har mulighet til å fremleie denne kan det være veldig økonomisk å ta seg jobb på hotell eller turisthytte i fjellheimen. Ikke nødvendigvis fordi lønnen er super, men som regel har du kost og losji der, og det er ingen verdens ting å sløse penger på mens du er der. Du bare jobber, går tur og til nøds kjøper en is og et blad om du kommer deg til en hytte med bedre kiosk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mååå få meg sommerjobb. Sliter litt med å skrive gode søknader føler jeg, og jeg har ikke verdens mest imponerende CV. Må prøve å tjene mest mulig i løpet av sommeren. Tips til jobber jeg burde søke på?

Gå innom å lever søknad! Da får man et bedre inntrykk om du ikke har så imponerende cv :) vi lyste nettopp ut stilling, fikk over 80 søkere og bare 4 var innom butikken. En av de fikk jobben.

Anonymous poster hash: 393aa...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå innom å lever søknad! Da får man et bedre inntrykk om du ikke har så imponerende cv :) vi lyste nettopp ut stilling, fikk over 80 søkere og bare 4 var innom butikken. En av de fikk jobben.

Anonymous poster hash: 393aa...192

Problemet er at jeg ikke ser så mange som lyser ut heltids sommerjobber. Er det "greit" å bare gå innom steder med en generell søknad og CV uten at de har lyst ut noe?

Har noen her erfaring med vikarbyråer forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbintervju på drømmejobben om noen dager :D Jeg både gleder meg og gruer meg noe fryktelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg ikke ser så mange som lyser ut heltids sommerjobber. Er det "greit" å bare gå innom steder med en generell søknad og CV uten at de har lyst ut noe?

Har noen her erfaring med vikarbyråer forresten?

sjekk hva slags type steder som utlyser stilling, om det ikke er heltid. Jeg hadde bare "deltids" sommerjobb på bensinstasjon, men folk vil gi fra seg vakter HELE tida! Så jeg jobba nå ganske mye mer enn det som sto i kontrakten. Gjorde ikke meg noe det da, mer penger:)

Steder med mange ansatte, spesielt yngre folk, der vil jeg tro det er større sjanse for å få ekstra vakter. Sånn som bensinstasjon, matbutikk og restaurant.

Endret av Kjempeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å få jobb før jul, men har havnet i ett mareritt. Jeg skal kaste meg ut i det igjen nå, men jeg er redd for å søke ny jobb når jeg "nettopp" har begynt i en. Jeg var arbeidsledig i to år så det blir nok vanskelig å få noe

M

Anonymous poster hash: dadf0...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobbintervju på mandag og supernervøs! Heldigvis var intervjueren veldig hyggelig og blid. I dag ringte de - Jeg har fått jobben! :danse: Besto også teorien på bil i dag, så dette er virkelig en bra dag :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var så heldig å få jobb før jul, men har havnet i ett mareritt. Jeg skal kaste meg ut i det igjen nå, men jeg er redd for å søke ny jobb når jeg "nettopp" har begynt i en. Jeg var arbeidsledig i to år så det blir nok vanskelig å få noe

M

Anonymous poster hash: dadf0...9ea

Hva slags mareritt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobbintervju på mandag og supernervøs! Heldigvis var intervjueren veldig hyggelig og blid. I dag ringte de - Jeg har fått jobben! :danse: Besto også teorien på bil i dag, så dette er virkelig en bra dag :fnise:

bortkjemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mareritt??

Ett mareritt. Vil ikke utdype det, men ett mareritt. Jeg er motivert for å få ny jobb NÅ!

Anonymous poster hash: dadf0...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ett mareritt. Vil ikke utdype det, men ett mareritt. Jeg er motivert for å få ny jobb NÅ!

Anonymous poster hash: dadf0...9ea

Bra det bare er ett mareritt da og ikke flere.

Hva er det du lurer på egentlig?

Anonymous poster hash: b3d05...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en jobb som passer meg perfekt. MEN, på hjemmesiden deres har de fullt navn og bilde av de ansatte, noe jeg absolutt ikke vil. Jeg har ikke blitt innkalt til intervju ennå, men når ville dere evt tatt det opp? For hvis det er et krav så er det jo bare bortkastet tid å søke igrunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en jobb som passer meg perfekt. MEN, på hjemmesiden deres har de fullt navn og bilde av de ansatte, noe jeg absolutt ikke vil. Jeg har ikke blitt innkalt til intervju ennå, men når ville dere evt tatt det opp? For hvis det er et krav så er det jo bare bortkastet tid å søke igrunn

Jeg ville ikke sagt noe, altså. Si det heller i ettertid, så de ikke begynner å lure eller synes du er vanskelig eller noe, før du har fått jobben. For det står vel ikke i kontrakten at man MÅ ha bilde/navn på internett? For alt vi vet kan det jo hende at det er flere som jobber der som ikke har lagt ut info om seg på nett. :)

Anonymous poster hash: 6e942...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAARGH :-( :-( Noen andre der ute som søker jobb i Trondheim? For et forferdelig arbeidsmarked!!! Jeg har søkt på to stillinger. Har ikke blitt innkalt til intervju på noen av dem. Den ene var det 149 søkere på, og den jeg nylig fikk avslag på, var det 283 søkere på. Helt vanlige jobber innen offentlig forvaltning som krever mastergrad eller tilsvarende. Innser nå at dette kommer til å ta laaaaaaang tid.



Anonymous poster hash: 6e942...ce8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...