Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gratulere! Så gøy!

Jeg har faktisk sagt ja til å dele ut spørreskjemaer på bussen. De betaler jo 175 kroner timen, og det går over 3 uker, så da får jeg jo vist at jeg faktisk er innstilt på å faktisk jobbe og ikke får lange avbrudd og huller av diverse art i CV'en.

Ikke det mest givende en kan gjøre sikkert, men det er nå en jobb i det minste :)

Haha, det er jo en genial jobb da i forhold til lønna! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søknadsskrivetid her, snille samboeren har faktisk dratt på kino alene så jeg kan få skrive i fred litt før han leser gjennom.

Men lurer veldig på hva jeg skal gjøre med en ting: En av stillingene jeg skal søke på, en saksbehandlerstilling i offentlig sektor, er utlyst på nynorsk. Jeg kan klare å skrive grei nynorsk om jeg bruker litt ekstra tid og dobbeltsjekker gramatikken, men det er jo bokmål jeg bruker og foretrekker i hverdagen. Bør jeg likevel skrive søknaden på nynorsk? Og i så tilfelle: Bør jeg også endre CVen min som alt ligger inne i webcruiter til nynorsk?

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er jo en genial jobb da i forhold til lønna! :)

Hihi, det var litt vanskelig å si nei når hun sa at det var det jeg fikk i timen for å sitte på buss og dele ut noen ark og samle inn igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Søknadsskrivetid her, snille samboeren har faktisk dratt på kino alene så jeg kan få skrive i fred litt før han leser gjennom.

Men lurer veldig på hva jeg skal gjøre med en ting: En av stillingene jeg skal søke på, en saksbehandlerstilling i offentlig sektor, er utlyst på nynorsk. Jeg kan klare å skrive grei nynorsk om jeg bruker litt ekstra tid og dobbeltsjekker gramatikken, men det er jo bokmål jeg bruker og foretrekker i hverdagen. Bør jeg likevel skrive søknaden på nynorsk? Og i så tilfelle: Bør jeg også endre CVen min som alt ligger inne i webcruiter til nynorsk?

Hva tenker dere?

Nei, eg ville ikkje stressa med det. Og slett ikkje endra ting i webcruiter. Det kjem uansett ut i det språket rekrutteraren vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her!

Jeg har søkt en del jobber i det siste. Ble ferdig jurist før jul og søker på alt mulig som kan passe. Har vært på to intervjuer som jeg ikke tror gikk særlig bra dessverre. Venter fortsatt på svar og tror den første allerede er bestemt. Da kommer det vel et avslag på mail om en måneds tid.

Denne prosessen går veldig inn på meg kjenner jeg. Det er vanskelig å fortsette å være optimistisk når man har fått så mange avslag. Samtidig vet jeg at jeg ikke har prøvd så veldig lenge siden det bare er to måneder siden nyttår.

Kan jeg spørre hvor i landet du bor? Selv var jeg ferdig jurist før jul 2012, og søker fortsatt. Har et par på gang nå, men den ene tror jeg nok er kjørt... Kanskje morgendagens intervju ender i jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor i landet du bor? Selv var jeg ferdig jurist før jul 2012, og søker fortsatt. Har et par på gang nå, men den ene tror jeg nok er kjørt... Kanskje morgendagens intervju ender i jobb...

Bor i Oslo. Du da? Hva har du gjort mens du har søkt? Godt du fortsatt får intervjuer for det er lett å miste motet!

Anonymous poster hash: b3d05...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i trøndelag... Har heldigvis beholdt deltidsjobben jeg hadde under studiene, så jeg klarer meg, men savner litt økonomisk overskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue.

Slenger meg på her. Ferdig utdannet med mastergrad før jul, og har sendt noen søknader samt åpne søknader, uten hell. Ut i fra søkerlistene ser det ut til at jeg konkurrerer med ca 80 personer, de fleste med høyere utdannelse eller mer erfaring, så det ser ikke lyst ut! :sukk:

Hvordan holde motet oppe? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner i jobb på mandag, 09.30-14! Gruer meg egentlig endel... er en jobb jeg ikke føler meg helt komfortabelt med =/

Hvordan går/gikk første dag på jobb? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i trøndelag... Har heldigvis beholdt deltidsjobben jeg hadde under studiene, så jeg klarer meg, men savner litt økonomisk overskudd.

Skjønner det. Selv om det er færre søkere, så er det vel også færre jobber! Jeg håper du får den her! :-)

Anonymous poster hash: b3d05...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går/gikk første dag på jobb? :)

Gikk greit egentlig... jobben var velidg mye tyngre enn jeg hadde trodd! så har vondt i bena...men jeg vender meg vel til det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk greit egentlig... jobben var velidg mye tyngre enn jeg hadde trodd! så har vondt i bena...men jeg vender meg vel til det =)

Å, synd det var så tungt! Håper det var greit ellers da, du sa jo du ikke var helt komfortabel med jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått jobbintervju i morgen, så jeg er veldig veldig spent. Jeg har så lyst på denne jobben at jeg vet nesten ikke hva jeg gjør om det ikke går veien ._.

Jaja, kan ikke gjøre annet enn å prøve så godt jeg kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, synd det var så tungt! Håper det var greit ellers da, du sa jo du ikke var helt komfortabel med jobben...

Jobben i segselv er grei egentlig :) Det jeg gruer meg til er at jeg må gjøre alt av matinnkjøp til lunch til 50 personer.. og jeg syns det er veldig vanskelig å beregne hvor mye jeg bør kjøpe og slikt. Jeg satt igang med litt ekstra vasking i dag og da var de veldig fornøyd! Så virker som de er veldig positive til meg :) Veldig hyggelige folk som jobber der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben i segselv er grei egentlig :) Det jeg gruer meg til er at jeg må gjøre alt av matinnkjøp til lunch til 50 personer.. og jeg syns det er veldig vanskelig å beregne hvor mye jeg bør kjøpe og slikt. Jeg satt igang med litt ekstra vasking i dag og da var de veldig fornøyd! Så virker som de er veldig positive til meg :) Veldig hyggelige folk som jobber der.

Det med matinnkjøp tar det ikke lang tid før du lærer da! :-)

Anonymous poster hash: b3d05...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Spør om hjelp! Ein må aldri vere redd for det. Dei som jobbar der frå før kan masse, og ein må berre spørje og spørje, skal ein lære ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :)

I går var jeg på et jobbintervju for en stor dagligvareforetning, og fikk høre om at 35 stk hadde søkt på den samme stillingen.

Likevel innbiller jeg meg at det ikke var hvem som helst som ble kalt inn til intervju..

Spørsmålet nå er om jeg kan ha gode sjangser til å vinne denne stillingen, da det ble sagt under intervjuet at det er en fordel at jeg er nordlending. Da det er mer tak i slike folk.

Utover dette så la jeg merke til at arbeidsgiveren noterte flittig under intervjuet, og hennes overordnede informerte meg om hvordan lønnen er.

Det ble også spurt om jeg hadde en referranseperson for hånd, og det hadde jeg. Og min tidligere arbeidsplass er bare et steinkast unna den butikken jeg var på intervju hos.

Tror dere jeg har gode sjangser for å vinne stillingen?

Det er en 70 % stillinger er snakk om! så jeg håper jeg får den!

Anonymous poster hash: a4b5c...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du bør spørre om hjelp, goldenchanel :) Det er vel noen der som vet hvor mye du skal kjøpe?

Jeg skal snart på kontraktsmøte der jeg har fått jobb :biggrin: Jeg er fortsatt litt usikker på dress coden der... Folk kler seg litt forskjellig, men min sjef kler seg formelt. Da er det vel bedre om jeg kler meg litt for formelt til møtet, enn å risikere å kle meg for uformelt? Det er min første ordentlig relevante jobb, så jeg vil gjerne opptre profesjonelt :)

Endret av Dragonfly84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker om lærlingsplass jeg, har så vidt begynt prosessen.. Er kjempe redd for at jeg ikke skal få en plass :/ (har derfor begynt tidlig)

Er det noen smarte sider jeg brude vite om, sider som finn og NAV hvor jeg kan registrere CV ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Dragonfly84 med jobb!

Selv sitter jeg litt fast i et vikariat som ikke har noe relevans for utdanningen min. Luksusproblem, men to måneder ble til fire, ble til et halv år. Og jeg sliter sånn med å motivere meg for jobbsøking etter en lang arbeidsdag, selv om jeg ikke kan se for meg å bli i denne jobben lenger enn jeg må, måned for måned.

Samtidig må jeg jo understreke at jeg vet jeg er heldig som ikke gikk ledig særlig lenge, og som nå har (dog lav) fulltidsinntekt. Men det var altså det å få skrevet søknader (som må omskrives og bli bedre, jeg har ikke fått napp på noen av de rundt førti relevante-men-oppnåelige stilligene jeg har søkt på det siste halvåret), når man til stadighet er helt utmattet og aldri hjemme på et tidspunkt der huset er tomt. Luksusproblem, noe som vel er grunnen til at jeg syter her fremfor til venner.

Siste syt: Hvorfor kan de ikke presisere at det er en jurist/sykepleier/annen fagperson de ønsker seg fremfor å kun skrive saksbehandler/rådgiver/konsulent i annonseoverskriftene? Så mye bomklikk! :bond:

Mange bomklikk og sendte jobbsøknader her også:/ Alle de ørti søknadene jeg har skrevet har jeg skrevet spesielt til stillingen, og prøver å knekke koden for en god søknad, men det er så vanskelig! Og jeg er også i et vikariat som bare ble lengre og lengre, men som jeg egentlig kjeder meg noe utrolig i. Det eneste er at lønna er høy.

I tillegg irriterer det meg at mange av stillingene jeg søker tydeligvis er tiltenkt noen som allerede er der i vikariat. Da er det så bortkastet tid å søke. Blir direkte sur for tiden når jeg får mail om at den og den er ansatt, og så ser du at vedkommende allerede jobber der.

Anonymous poster hash: 9169f...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...