Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Nå ser det ut til å lysne litt for meg :) jeg har fått høre om en veldig spennende jobb som ikke er utlyst, og sannsynligvis får jeg høre om de er interesserte i meg på mandag. :danse:

I tillegg har jeg fått mulighet til å jobbe litt freelance, lønnet denne gangen! ;) det er det ikke mye av freelancejobbingen jeg har hatt som har vært... Og i tillegg er det innen et felt jeg ikke har noe erfaring jeg kan skrive på cven fra før, så det ser bra ut på cven :) Så i dag har jeg tatt et kjempesteg i riktig retning! :biggrin:

Så bra :)

Er du journalist siden du jobber ulønnet freelance?

Anonymous poster hash: c6c8c...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke i det hele tatt. Er selvsagt mulig å kombinere to deltidsjobber. Men ofte innebærer en deltidsjobb å jobbe annenhver lørdag og jeg vil jo ikke ende opp med å jobbe hver lørdag.

Blæh, vet ikke hva jeg skal gjøre. Ønsker virkelig noe å fylle dagene med!

Du øsker å ha noe å fylle dagene med? Men ikke jobbe hver lørdag? Når du ønsker jobb, så kan du ikke være så kresen. Og hva er ille med lørdag.? En plass må du starte, og da blir det ofte ulemper

Anonymous poster hash: fb3ae...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

Er du journalist siden du jobber ulønnet freelance?

Anonymous poster hash: c6c8c...ae4

Ja, jeg er veldig fornøyd med dagen! Jeg er utdannet innen media og kommunikasjon, og vil helst jobbe innen informasjon/kommunikasjon :) Der er ikke arbeidsmarkedet helt optimalt. Skulle hatt ingeniørutdannelse eller noe sånt i stedet... Men man må jo velge noe man er interessert i også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, blitt innkalt til et intervju på en fulltidsstilling :D Fikk bare en mail (som forøvrig var særdeles upersonlig, så ut til å bare ha fylt inn navn og dato..) om når og hvor. De har satt av en hel time til intervjuet! De andre jeg har vært på har vart i toppen 30min. Skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, blitt innkalt til et intervju på en fulltidsstilling :D Fikk bare en mail (som forøvrig var særdeles upersonlig, så ut til å bare ha fylt inn navn og dato..) om når og hvor. De har satt av en hel time til intervjuet! De andre jeg har vært på har vart i toppen 30min. Skummelt!

Så bra!! :-) En time går fort, ikke tenk på det. Ikke sikkert det tar en time heller ;)

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt fire år på å sende søknader? Har du ikkje vore i andre tiltak?

Jeg kjenner ikke personen du siterer, men AAP gis til folk som har mistet arbeidsevnen. Så jeg tviler på at hun har brukt 4 år på jobbsøking. Hun har antakeligvis vært syk et par-tre år. Hun skriver hun har holdt på over et år med jobbsøking. Tiltak fører ikke alltid til jobb. Ofte fører det bare til en pause, så et tiltak til. Repeat. Sånn har det i alle fall ofte vært for folk jeg kjenner.

Du som skrev om AAP, hvor gammel er du? Hvis du ikke er så mye over 30 kan du prøve å få plass i dette tiltaket. Da kan Nav betale deler av lønnen din til en eventuell arbeidsgiver. Da blir du mer attraktiv å ansette. Og så får du hjelp til å finne mulige arbeidsgivere. Ellers har de et annet tiltak som heter Vilje Viser Vei, der det kommer litt an på hvilken saksbehandler du får om du får særlig utbytte av det. Men poenget er hjelp til å komme ut i jobb. De kan kontakte mulige arbeidsgivere for deg, for eksempel.

Anonymous poster hash: e8aa9...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Dreamdrops

Du øsker å ha noe å fylle dagene med? Men ikke jobbe hver lørdag? Når du ønsker jobb, så kan du ikke være så kresen. Og hva er ille med lørdag.? En plass må du starte, og da blir det ofte ulemper

Anonymous poster hash: fb3ae...cb5

Innlegget du siterer er jo kjempe gammelt :fnise:

Og ja, jeg klarte å finne en jobb der jeg ikke jobber hver lørdag. De aller færreste ønsker å jobbe hver eneste helg :)

Må man, blir det jo noe annet selvsagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt fire år på å sende søknader? Har du ikkje vore i andre tiltak?

Jeg begynte på et utdanningsløp, og fullførte to år. Så ble jeg alvorlig syk, inn og ut av sykehus i nærmere et år, og mistet studieplassen (ja, jeg kunne sikkert kjempet for å beholde den, men det er grenser for hvor mye man orker å kjempe mot byråkratiet når man er utmagret og sengeliggende). Det siste av de fire årene, altså etter at jeg ble (noenlunde) frisk igjen, har gått med til jobbsøking.

Anonymous poster hash: eca3f...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som skrev om AAP, hvor gammel er du? Hvis du ikke er så mye over 30 kan du prøve å få plass i dette tiltaket. Da kan Nav betale deler av lønnen din til en eventuell arbeidsgiver. Da blir du mer attraktiv å ansette. Og så får du hjelp til å finne mulige arbeidsgivere. Ellers har de et annet tiltak som heter Vilje Viser Vei, der det kommer litt an på hvilken saksbehandler du får om du får særlig utbytte av det. Men poenget er hjelp til å komme ut i jobb. De kan kontakte mulige arbeidsgivere for deg, for eksempel.

Anonymous poster hash: e8aa9...7a6

Tiltaket du nevner har jeg forhørt meg om, men de ville altså jeg skulle finne arbeidsplassen selv, og så langt har jeg ikke funnet en arbeidsgiver som ville ha meg, selv om jeg hadde jobbet gratis. Jeg har heller ikke fast saksbehandler hos NAV, er kasteball pga. dårlig bemanning. Jeg har ikke fått snakke med samme person mer enn to ganger.

Vilje Viser Vei kan jeg sikkert lese meg opp om, takker for tipset.

Anonymous poster hash: eca3f...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker jobb, og har vært arbeidsledig siden før jul. Begynner nesten å bli desperat etter en jobb, og merker at jeg blir mindre og mindre kresen.

Hvordan takler dere jobbsøkere all fritiden man har som arbeidsledig? (Dere som er arbeidsledig)....

Jeg har så mye fritid og det går på humøret, selvtilliten og jeg føler jeg ikke gjør noen nytte. Kjipt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker jobb, og har vært arbeidsledig siden før jul. Begynner nesten å bli desperat etter en jobb, og merker at jeg blir mindre og mindre kresen.

Hvordan takler dere jobbsøkere all fritiden man har som arbeidsledig? (Dere som er arbeidsledig)....

Jeg har så mye fritid og det går på humøret, selvtilliten og jeg føler jeg ikke gjør noen nytte. Kjipt.

Huff, jeg kjenner meg godt igjen i det du sier. Har problemer med å fylle dagene selv! Jeg har jo heldigvis to hunder som trenger sitt. Men det er jo grenser for hvor lenge de kan være ute på tur av gangen også.

Jeg merker også at det begynner å gå ut over humøret. Min ulempe er at jeg har en mann som har en jobb som gjør at det blir mye skiftarbeid og reising. Og da passer f.eks. ikke butikkjobber så godt. Noen skal jo være hjemme med barna også, og barnevakt 3 kvelder i uka og annenhver lørdag er i hvert fall ikke noen god løsning.

Det er utrolig vanskelig å klare å møte alle hensyn, men huset er i hvert fall rent og hundene lydige ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare at jeg skulle gi en update. :) Det viste seg at arbeidsgiver oversolgte jobben i annonsen, så da blir det ikke jobb-bytte ennå. Men jeg merker at dette intervjuet har gjort at jeg begynner å vurdere om jeg ikke skal se meg om etter noe nytt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søker jobb, og har vært arbeidsledig siden før jul. Begynner nesten å bli desperat etter en jobb, og merker at jeg blir mindre og mindre kresen.

Hvordan takler dere jobbsøkere all fritiden man har som arbeidsledig? (Dere som er arbeidsledig)....

Jeg har så mye fritid og det går på humøret, selvtilliten og jeg føler jeg ikke gjør noen nytte. Kjipt.

Fritiden er ikke noe problem, jeg har nok av nyttige greier å drive med. Går jo an å lære seg å snakke spansk, programmere Python, drive med webpublisering eller male. Er da ikke som om arbeidstiden er den eneste verdifulle tiden. Nytteverdi kan man få gjennom å hjelpe andre, og har man brukt tiden på å tilegne seg noen kunnskaper eller ferdigheter kan man fort gjøre mye mange andre, som har sittet på kontoret eller i kassa, ikke kan. For min del er iallefall det største problemet økonomi, ikke å få tiden til å gå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har man vært på møte på NAV igjen.

Som tidligere så fikk jeg beskjed om at dette skal jeg kunne klare på egenhånd. Men i motsetning til tidligere så fikk jeg en del gode tips om hvordan jeg skal vise bedre når potensielle arbeidsgivere søker blant CV'ene som er registrert der. Så nå går det vel et par timer til å fikse på kompetanse osv for å komme bedre ut i forhold til andre :)

Dagpenger ser ut til at tar tid før jeg får. De skulle nemlig ha lønns -og trekkoppgave for 2013 før de kunne benandle søknaden, men det er jo ikke kommet enda! Bare det ordner seg til slutt skal jeg være fornøyd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, blir helt nervevrak når jeg tror jeg har en sjanse til å få noe... Hører mest sannsynlig noe om en spennende mulighet i dag, og i tillegg har jeg fått en mail om at jeg er med videre i neste sorteringsrunde for en jobb jeg søkte på for så lenge siden at jeg trodde det skulle stå "stillingen er besatt" i mailen. Føltes litt som "du er med i trekningen av en sorteringsrunde før en trekning av en intervjurunde for en intervjurunde" :P Men det er da noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gah, blir helt nervevrak når jeg tror jeg har en sjanse til å få noe... Hører mest sannsynlig noe om en spennende mulighet i dag, og i tillegg har jeg fått en mail om at jeg er med videre i neste sorteringsrunde for en jobb jeg søkte på for så lenge siden at jeg trodde det skulle stå "stillingen er besatt" i mailen. Føltes litt som "du er med i trekningen av en sorteringsrunde før en trekning av en intervjurunde for en intervjurunde" :P Men det er da noe.

Åååå, så spennende! Tror aldri jeg har sjekket mail og mobil så ofte som rett etter intervju eller akkurat etter diverse søknadsfrister hehe :) Jeg får nesten panikk om jeg så mye som går ut i posten uten mobilen i lomma, så nervepirrende er slike ventetider uten tvil!

Masse lykke til videre :)

Har ventet og ventet på telefon fra de jeg var på intervju hos på torsdag. De regnet jo med at de skulle ha valgt ut de 4-5 kandidatene som gikk videre innen 12-13 tiden på fredag, men jeg har ikke hørt noe altså.

De sa også at de i hvert fall skulle ha rukket å kontakte samtlige iløpet av dagen i dag. Men at jeg enda ikke har hørt noe tar jeg faktisk ikke som et ekstremt godt tegn. Men så klart, jeg hadde jo forventet at jeg var ute av prosessen for lengst uten intervju siden det tok en mnd fra søknadsfrist og til intervju så hvem vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar av en jeg sendte søknad til, og trodde jeg var bedt på intervju!

men det var jeg ikke. Ikke ennå hvertfall, var en mail hvor det sto at de satte pris på søknaden og alle får svar etter søknadsfristen enten de får intervju eller ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag takket jeg nei til en 70 % stilling. Vet det er dumt, men jeg har bare vært ledig i 12 dager og har sendt masse søknader. Egentlig har jeg ikke lyst på jobben heller.

Anonymous poster hash: 74461...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag takket jeg nei til en 70 % stilling. Vet det er dumt, men jeg har bare vært ledig i 12 dager og har sendt masse søknader. Egentlig har jeg ikke lyst på jobben heller.

Anonymous poster hash: 74461...d32

Dumt å hoppe på det første og beste hvis du kjenner at dette ikke frister. Men godt for selvtilliten iallfall at du fikk tilbud :)

For etterhvert som ukene går kjenner iallfall jeg på at det er vanskelig å holde troen og håpet oppe… MEN jeg prøver så godt jeg kan! Nå har jeg akkurat sendt en søknad til et sted jeg har kjempelyst på jobb!! Hadde de bare gitt meg en mulighet til å komme på intervju….Krysser fingrene!

Skal skrive to søknader til i dag!

Vilja

Anonymous poster hash: f325e...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...