Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange av de spørsmålene sier jo litt om hvor god evne en har til å være kreativ og resonere, men likevel tviler jeg på at jeg hadde klart å forholde meg til noen av de spørsmålene på en seriøs måte om det skulle dukket opp ;)

Jeg sitter her og gjør masse research til en jobb jeg skal søke på som markedskoordinator. For første gang er det en stillinger som passer perfekt inn i min erfaring og mange av de fagene og kvalifikasjonene jeg har for øvrig. Og for en gangs skyld er det ikke en stilling som presenteres som en markedsføringsstilling og som i realiteten er en ren salgsstilling av diverse kjipe slag.

Denne søknaden her skal være PERFEKT, og jeg SKAL ha den jobben!! :) Så det er best å jobbe intenst med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siste intervju fikk jeg spørsmålet "Hva forbinder du med kjekke gutter?"... Der g da døde jeg litt, hva svarer man til sånt?

Det viste seg at intervjuer tenkte på en gammel marsj, og spurte fordi jeg hadde nevnt min korpsbakgrunn i søknaden... Der og da var jeg likevel sikker på at intervjuet gikk fløyten... De sa derimot at jeg kanskje hører fra dem neste uke, så krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en mail i dag om at det var over hundre søkere på en jobb jeg veldig gjerne vil ha, og at de har plukket ut 15 stykker, deriblant meg :sjokkert: De skal sortere videre og kalle inn noen av dem til intervju. Det er jo fortsatt 15 stykker, og slett ikke sikkert jeg blir kalt inn til intervju, og om jeg blir det er det hvert fall ikke sikkert at jeg får jobben, men det er veldig gøy å se at folk liker søknadene mine! :) Jeg har et par andre søknader inne også, så det blir spennende å se framover.

Jeg har ikke vært på så mange intervjuer, så jeg blir fortsatt usunt nervøs bare av å få høre at jeg kaaaaanskje får intervju. Vet ikke hvor normalt det er å bli så nervøs. Men det er jo fordi jeg så veldig gjerne vil ha jobb! Hvordan takler dere nervene? Det rare er at jeg vet at jeg gjør det bra når jeg først kommer inn til intervjuet, og jeg har hørt flere ganger at jeg gir folk et veldig bra førsteinntrykk. Men jeg ødelegger så fælt for meg selv ved å slite meg ut med nerver i forkant og overanalysering etterpå...

Ellers sliter jeg litt med det jeg antar er normal, norsk selvtillit :P Jeg tror liksom at alle andre er så mye bedre kvalifisert enn meg. Jeg prøver å finne min indre amerikaner, som ikke vet hva jantelov er. Jeg syns det er så vanskelig å si at jeg er best for denne jobben her. Men jeg prøver å psyke meg opp nå, ved å skrive ned alt som er bra med meg som jobbsøker :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en mail i dag om at det var over hundre søkere på en jobb jeg veldig gjerne vil ha, og at de har plukket ut 15 stykker, deriblant meg :sjokkert: De skal sortere videre og kalle inn noen av dem til intervju. Det er jo fortsatt 15 stykker, og slett ikke sikkert jeg blir kalt inn til intervju, og om jeg blir det er det hvert fall ikke sikkert at jeg får jobben, men det er veldig gøy å se at folk liker søknadene mine! :) Jeg har et par andre søknader inne også, så det blir spennende å se framover.

Jeg har ikke vært på så mange intervjuer, så jeg blir fortsatt usunt nervøs bare av å få høre at jeg kaaaaanskje får intervju. Vet ikke hvor normalt det er å bli så nervøs. Men det er jo fordi jeg så veldig gjerne vil ha jobb! Hvordan takler dere nervene? Det rare er at jeg vet at jeg gjør det bra når jeg først kommer inn til intervjuet, og jeg har hørt flere ganger at jeg gir folk et veldig bra førsteinntrykk. Men jeg ødelegger så fælt for meg selv ved å slite meg ut med nerver i forkant og overanalysering etterpå...

Ellers sliter jeg litt med det jeg antar er normal, norsk selvtillit :P Jeg tror liksom at alle andre er så mye bedre kvalifisert enn meg. Jeg prøver å finne min indre amerikaner, som ikke vet hva jantelov er. Jeg syns det er så vanskelig å si at jeg er best for denne jobben her. Men jeg prøver å psyke meg opp nå, ved å skrive ned alt som er bra med meg som jobbsøker :fnise:

Jeg har ikke slitt med den type nervøsitet før intervjuer (merkelig nok), men slet med det samme før eksamener da... :ler: Så jeg forstår problemet veldig godt, og fikk aldri løst det, var kjempenervøs før min siste eksamen nå før jul også, selv om den også gikk kjempebra.

Men lykke til hvertfall, håper du får et intervju! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en mail i dag om at det var over hundre søkere på en jobb jeg veldig gjerne vil ha, og at de har plukket ut 15 stykker, deriblant meg :sjokkert: De skal sortere videre og kalle inn noen av dem til intervju. Det er jo fortsatt 15 stykker, og slett ikke sikkert jeg blir kalt inn til intervju, og om jeg blir det er det hvert fall ikke sikkert at jeg får jobben, men det er veldig gøy å se at folk liker søknadene mine! :) Jeg har et par andre søknader inne også, så det blir spennende å se framover.

Jeg har ikke vært på så mange intervjuer, så jeg blir fortsatt usunt nervøs bare av å få høre at jeg kaaaaanskje får intervju. Vet ikke hvor normalt det er å bli så nervøs. Men det er jo fordi jeg så veldig gjerne vil ha jobb! Hvordan takler dere nervene? Det rare er at jeg vet at jeg gjør det bra når jeg først kommer inn til intervjuet, og jeg har hørt flere ganger at jeg gir folk et veldig bra førsteinntrykk. Men jeg ødelegger så fælt for meg selv ved å slite meg ut med nerver i forkant og overanalysering etterpå...

Ellers sliter jeg litt med det jeg antar er normal, norsk selvtillit :P Jeg tror liksom at alle andre er så mye bedre kvalifisert enn meg. Jeg prøver å finne min indre amerikaner, som ikke vet hva jantelov er. Jeg syns det er så vanskelig å si at jeg er best for denne jobben her. Men jeg prøver å psyke meg opp nå, ved å skrive ned alt som er bra med meg som jobbsøker :fnise:

Oi, så spennende!

Det var nesten hundre søkere til den jobben jeg var til intervju til forrige gang. Og det var bare 12 som var utvalgt i første omgang. Fikk ikke jobben, men fornøyd med å være blant de 10-12 beste i den søkermassen :)

Jeg har vært der selv hvor jeg har vært så ekstremt nervøs i flere dager i forkant. Det jeg gjør da er å nøye planlegge hva jeg skal svare på standardspørsmålene (altså hvordan jeg skal få mine positive og negative og alt det der til å passe den bestemte jobben), og lese meg godt opp om bedriften og tenke over hvorfor jeg vil jobbe der, og hvorfor akkurat jeg passer inn.

Det hjelper å føle seg godt forberedt :)

Lykke til! Krysser fingrene for at det blir intervju på deg snart :)

Har sendt inn den søknaden jeg skulle bruke hele helgen på i dag. Er rimelig fornøyd, og føler at jeg har hevet den noen hakk i forhold til tidligere. Håper virkelig at jeg kommer videre, for det er som sagt første gang en telefonsalg/direktesalgsjobb ikke bare er kalt markedsføringsjobb. Dette er faktisk en ordentlig jobb for å si det dumt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke slitt med den type nervøsitet før intervjuer (merkelig nok), men slet med det samme før eksamener da... :ler: Så jeg forstår problemet veldig godt, og fikk aldri løst det, var kjempenervøs før min siste eksamen nå før jul også, selv om den også gikk kjempebra.

Men lykke til hvertfall, håper du får et intervju! :)

Haha, jeg var motsatt! Ikke nervøs før eksamener, ikke mer enn litt sommerfugler i magen og følte meg ekstra skjerpet. Jeg syns egentlig det var litt gøy å få vist hva jeg kunne... Men disse jobbgreiene er ganske så nytt for meg. Jeg har dinglet rundt i jobber som ikke er relevante, og da har det ikke vært noe problem å være på intervju heller, for da har jeg visst at jeg er god nok. Men nå som det er jobber som virkelig er viktige for meg, og det er snakk om fulltid og ikke bare tillegg til studier og sånt, se daaa er det helt annerledes.

Tusen takk :)

Oi, så spennende!

Det var nesten hundre søkere til den jobben jeg var til intervju til forrige gang. Og det var bare 12 som var utvalgt i første omgang. Fikk ikke jobben, men fornøyd med å være blant de 10-12 beste i den søkermassen :)

Jeg har vært der selv hvor jeg har vært så ekstremt nervøs i flere dager i forkant. Det jeg gjør da er å nøye planlegge hva jeg skal svare på standardspørsmålene (altså hvordan jeg skal få mine positive og negative og alt det der til å passe den bestemte jobben), og lese meg godt opp om bedriften og tenke over hvorfor jeg vil jobbe der, og hvorfor akkurat jeg passer inn.

Det hjelper å føle seg godt forberedt :)

Lykke til! Krysser fingrene for at det blir intervju på deg snart :)

Har sendt inn den søknaden jeg skulle bruke hele helgen på i dag. Er rimelig fornøyd, og føler at jeg har hevet den noen hakk i forhold til tidligere. Håper virkelig at jeg kommer videre, for det er som sagt første gang en telefonsalg/direktesalgsjobb ikke bare er kalt markedsføringsjobb. Dette er faktisk en ordentlig jobb for å si det dumt :)

Det var lurt :) Jeg har begynt å forberede meg litt allerede, ved å lese meg opp på nettsidene deres og tenke ut hva som gjør meg til et bra valg. Men det var fint å få høre hvordan du forbereder deg! Må tenke mer på standardspørsmålene og spisse svarene mine til den jobben.

Så bra du er fornøyd med søknaden! Og at det er en ordentlig jobb ;) Jeg syns det blir for dumt når de skjuler hva jobben egentlig er. Og når de bare skriver massevis av standardfraser, av typen "energisk, kreativ medarbeider med oppbrettede ermer". Ååå, jeg trodde dere ville ha en sliten, lite kreativ og lat medarbeider, jeg. :glare:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er fornøyd med søknaden! Og at det er en ordentlig jobb ;) Jeg syns det blir for dumt når de skjuler hva jobben egentlig er. Og når de bare skriver massevis av standardfraser, av typen "energisk, kreativ medarbeider med oppbrettede ermer". Ååå, jeg trodde dere ville ha en sliten, lite kreativ og lat medarbeider, jeg. :glare:

Haha, ja ikke sant? En gang fikk jeg en jobb som ble presentert som account manager for kunder i et bestemt område.

Uerfaren som jeg var så spurte jeg ikke hvilken type salgsvirksomhet det var. Og når de tilbydde meg jobben som DØRSELGER sa jeg blankt nei. Litt selvrespekt har man da :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja ikke sant? En gang fikk jeg en jobb som ble presentert som account manager for kunder i et bestemt område.

Uerfaren som jeg var så spurte jeg ikke hvilken type salgsvirksomhet det var. Og når de tilbydde meg jobben som DØRSELGER sa jeg blankt nei. Litt selvrespekt har man da :fnise:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp en jobb som kunne vært noe for meg. Men hele teksten forklarte egentlig ikke hva jobben går ut på! Jeg tror jeg skjønte det, men de snakket så forferdelig rundt det at jeg mistenker det er en salgsjobb, selv om det sto INGENTING om salg. Sååå jeg sendte en mail til direktøren jeg og spurte rett ut. (det sto at man kunne sende mail om du hadde spørsmål om stillingen... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått intervjuuuuu! :hoppendeglad: Over hundre søkere og så er jeg en av dem som har blitt plukka ut til intervju! :biggrin: Nå kan jeg ta helg med god samvittighet :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått intervjuuuuu! :hoppendeglad: Over hundre søkere og så er jeg en av dem som har blitt plukka ut til intervju! :biggrin: Nå kan jeg ta helg med god samvittighet :)

Gratulerer! Når er intervjuet! Lykke til!

Og hurra for meg også :hoppendeglad: . Jeg har sendt én åpen søknad og de ringte i dag og vil treffe meg! Jippi! Vet ikke hvor mye jobb det er snakk om, men regner med det er en stor sjanse for at jeg iallfall får ett bein innafor!

Så til dere som bare har søkt på utlyste stillinger; send inn åpne søknader også! Jeg har sendt flere søknader på utlyste stillinger, men det er tøft når det er 50+ søkere på stillingene. Jeg har ikke blitt innkalt til intervju fordi jeg alltid mangler relevant erfaring og andre har lengre og bedre erfaring å vise til på cv. Men jeg vet at jeg kan og jeg vet at jeg vil bli godt likt hvis jeg først får mulighet! Så blir spennende å se hvordan samtalen på torsdag går :) .

Vilja

Anonymous poster hash: f325e...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp en jobb som kunne vært noe for meg. Men hele teksten forklarte egentlig ikke hva jobben går ut på! Jeg tror jeg skjønte det, men de snakket så forferdelig rundt det at jeg mistenker det er en salgsjobb, selv om det sto INGENTING om salg. Sååå jeg sendte en mail til direktøren jeg og spurte rett ut. (det sto at man kunne sende mail om du hadde spørsmål om stillingen... :))

Greit å spørre når det er noe konkret man lurer på, bare man er nøye på hvordan man formulerer seg :) .

Vilja

Anonymous poster hash: f325e...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så mye nytt ift fast jobb, men har i det minste kommet videre i prosessen til adeccos sommerjobb som konsersjef :) Har ingen ambisjoner om å få den, men man får i minste litt trening på tester og intervjuer. Kommer man langt nok så får man noe skriftlig å vise til også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker ennå.... Dette tar tid! Og jeg hører ingenting, ikke avslag en gang, det er for dumt. Bekymrer meg for om jeg kommer til å gå arbeidsløs lenge, og vil ikke ta en jobb på rimi i mellomtiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått intervjuuuuu! :hoppendeglad: Over hundre søkere og så er jeg en av dem som har blitt plukka ut til intervju! :biggrin: Nå kan jeg ta helg med god samvittighet :)

Jaaaa, så gøy! Når er intervjuet? Krysser alt som krysses kan for at du får fast jobb denne gangen :) LYKKE TIL!

Gratulerer! Når er intervjuet! Lykke til!

Og hurra for meg også :hoppendeglad: . Jeg har sendt én åpen søknad og de ringte i dag og vil treffe meg! Jippi! Vet ikke hvor mye jobb det er snakk om, men regner med det er en stor sjanse for at jeg iallfall får ett bein innafor!

Vilja

Anonymous poster hash: f325e...765

Så bra! Lykke til! Når skal du møte dem?

Godt å høre at det faktisk er mulig å bli sett og lagt merke til ved å sende åpne søknader. :)

Søker ennå.... Dette tar tid! Og jeg hører ingenting, ikke avslag en gang, det er for dumt. Bekymrer meg for om jeg kommer til å gå arbeidsløs lenge, og vil ikke ta en jobb på rimi i mellomtiden :(

Kjenner til den følelsen. Nå har jeg ikke vært helt ledig lengre enn siden desember, men når en sender inn søknader og det kommer avslag i innboksen (og særlig de dagene det kommer både 2 og 3 på en gang!) så blir en ikke særlig motivert til å fortsette.

Men nå er motivasjonen min på plass igjen, og jeg skal sende 2 søknader i løpet av dagen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søker ennå.... Dette tar tid! Og jeg hører ingenting, ikke avslag en gang, det er for dumt. Bekymrer meg for om jeg kommer til å gå arbeidsløs lenge, og vil ikke ta en jobb på rimi i mellomtiden :(

Kjenner til følelsen. Har du prøvd noen åpne søknader? Jeg har jo som nevnt fått napp på første forsøk på det, så anbefaler å prøve. Jeg tok først en telefon der jeg presenterte meg selv og spurte om jeg kunne sende en åpen søknad og passet på at jeg fikk addressert til riktig person.

Så bra! Lykke til! Når skal du møte dem?

Godt å høre at det faktisk er mulig å bli sett og lagt merke til ved å sende åpne søknader. :)

Men nå er motivasjonen min på plass igjen, og jeg skal sende 2 søknader i løpet av dagen i dag.

På torsdag. Er veldig spent! Etterpå skal jeg ut å kjøpe nytt antrekk for anledningen :) .

Motivasjonen har virkelig tendens til å komme og gå ja. Men godt du er på opptur, for en må prøve å holde troen på seg selv!

Vilja

Anonymous poster hash: f325e...765

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på dette med referanser... Jeg har to. Han ene er jeg ikke redd for å "bruke opp", han tror jeg ikke blir lei uansett om jeg sier fra en del ganger at nå kanskje noen ringer, gidder du fortsatt være referanse. Men han andre... Han sa seg villig til å være referanse for en stund siden da jeg skulle ha et intervju, og så har jeg endt opp med å si fra hver gang det kanskje kommer en telefon, og spurt om han fortsatt gidder å være referanse. Men han er ganske opptatt, og jeg vil ikke mase. Er det bedre å bare slå meg til ro med at han har sagt han vil være referanse for noen måneder siden, så han gidder nok det nå også, og ikke si fra til ham at noen kanskje ringer? Eller er det bedre å oppgi bare en referanse, nemlig han jeg tror ikke blir lei og som jeg tror vil gi meg en veldig bra referanse? Eller ser det rart ut å bare oppgi en? :klo: De jeg skal på intervju hos nå har ikke nevnt referanser med et ord.

Gratulerer! Når er intervjuet! Lykke til!

Og hurra for meg også :hoppendeglad: . Jeg har sendt én åpen søknad og de ringte i dag og vil treffe meg! Jippi! Vet ikke hvor mye jobb det er snakk om, men regner med det er en stor sjanse for at jeg iallfall får ett bein innafor!

Så til dere som bare har søkt på utlyste stillinger; send inn åpne søknader også! Jeg har sendt flere søknader på utlyste stillinger, men det er tøft når det er 50+ søkere på stillingene. Jeg har ikke blitt innkalt til intervju fordi jeg alltid mangler relevant erfaring og andre har lengre og bedre erfaring å vise til på cv. Men jeg vet at jeg kan og jeg vet at jeg vil bli godt likt hvis jeg først får mulighet! Så blir spennende å se hvordan samtalen på torsdag går :) .

Vilja



Anonymous poster hash: f325e...765

Det er neste uke :) Tusen takk! :)

Ååå, så gøy! :biggrin: Lykke til! Håper de gir deg jobb! Og lykke til med å kjøpe nytt antrekk for anledningen også :)

Jaaaa, så gøy! Når er intervjuet? Krysser alt som krysses kan for at du får fast jobb denne gangen :) LYKKE TIL!

Kjenner til den følelsen. Nå har jeg ikke vært helt ledig lengre enn siden desember, men når en sender inn søknader og det kommer avslag i innboksen (og særlig de dagene det kommer både 2 og 3 på en gang!) så blir en ikke særlig motivert til å fortsette.

Men nå er motivasjonen min på plass igjen, og jeg skal sende 2 søknader i løpet av dagen i dag.

Tusen takk! :biggrin: Koselig at dere gleder dere sånn på mine vegne :) Det er "bare" et ettårig vikariat, men jeg håper det kanskje kan bli noe mer der etter det, eller at det i hvert fall blir lettere å få en annen jobb når jeg alt har jobb.

Ja, sånne dager med 3 avslag er festlige! :murvegg: Men etter en nedtur kommer det en opptur :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Har du spurt for mindre enn eit år sidan så er det ikkje nødvendig å spørje igjen. Eg er referanse for mange, og det ville vere meir mas om alle skulle ringe på nytt for kvar søknad enn med dei telefonane eg får frå folk som faktisk skal sjekke ein referanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Slenger meg på her !=)

Vil ha ny jobb, liker meg ikke lenger her hvor jeg jobber. Verken trivsel eller motivasjon er der.

Kjenner det tærer på og psykisk sliten!

Jobber i butikk, hyggelige kunder.. er det eneste som holder meg her !:)

Søke søke søke.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...