Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et intervju!

Det er ikke den jobben jeg aller helst ønsker meg, men det er en fulltidsstilling hvertfall!

De jobbet fort - jeg søkte på fredag, de ringte meg idag og intervjuet er imorgen!

Jeg er litt nervøs siden jeg ikke har noen erfaring i akkurat den type jobb, om hva jeg skal svare når de spør om jeg kan det og det..... Også er jeg nervøs or å ha en 8-4 jobb - min første fulltid!

Derimot lurte jeg - den jobben jeg aller helst vil ha sa de skulle ta kontakt i løpet av denne uken. Men jeg har intervju imorgen, det går vel noen dager før de ringer og sier om jeg har jobb eller ikke? Så jeg kan få sett om den andre jobben vil ha meg på intervju?

puh! kjempespent! og nervøs. Derimot spurte han om hva jeg tenker angående lønn. Hvorfor spør man om dette på telefonen? Betyr det at det er skikkelig dårlig lønn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har slitt med å få meg jobb siden sommeren, fikk praksisplass gjennom NAV i 3 mnd, er ferdig der nå. Jeg var på jobbintervju for noen dager siden, og tror jeg har gode sjanser. Men jeg vet ikke om jeg vil ha jobben. Jeg er fryktelig usikker på om jeg kommer til å takle arbeidsoppgavene.

Det er bare snakk om ca 15-20 timer i uka, men arbeidsgiver forventer og ønsker at de som blir ansatt vil være lojale i mange år! "Vi blir jo veldig glade hvis du begynner å studere, da trenger du jo pengene og må jo i hvert fall bli her i tre år, hehe!".

Jeg har en veldig dårlig følelse på denne jobben, til tross for at arbeidsgiver er kjempehyggelig.

Får forresten ingen form for støtte fra NAV, så det er ingenting som tilsier at jeg MÅ ta denne jobben. Noen inspill? :vetikke::(



Anonymous poster hash: a3cab...ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ønsker å jobbe i barnehage fra august/september. når bør jeg begynne å kontakte barnehager for å høre om de trenger en vikar? mai/juni kanskje?



Anonymous poster hash: a84f7...513
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra NAV i dag. De spurte om de kunne sende CV'en min til et firma som har jobb her i området en måneds tid snart.
Viste seg at det var et firma som driver med spørreundersøkelser og at jobben med all sannsynlighet går ut på å dele ut spørreskjemaer.
Jeg sa nå ja til det i frykt for å miste dagpenger. Det er jo bare noen uker det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har referansene mine blitt ringt, fra stedet jeg var på intervju forrige uke. :danse: :sjokkert: :biggrin: Det var som sagt 5 stykker inne til intervju. Lurer på om de ringer referansene til alle 5, eller bare de par beste? Noen som vet hva som er vanlig?

Åå, nå ble jeg nervøs igjen... :fnise: Får nok ikke vite noe før på fredag. De nevnte at de kanskje ville kalle inn til annengangsintervju også, men noen dager senere sa de at de skulle ta beslutningen om en ukes tid, så det spørs hva de mener med "beslutningen". Beslutningen om hvem som får jobben eller hvem som blir innkalt til annengangsintervju? Kanskje de fikk vite det de trengte på første intervjuet, og derfor endret mening. :vetikke: Nei, jeg tenker nok for mye. Må bare vente til fredag og se hva som skjer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med å få meg jobb siden sommeren, fikk praksisplass gjennom NAV i 3 mnd, er ferdig der nå. Jeg var på jobbintervju for noen dager siden, og tror jeg har gode sjanser. Men jeg vet ikke om jeg vil ha jobben. Jeg er fryktelig usikker på om jeg kommer til å takle arbeidsoppgavene.

Det er bare snakk om ca 15-20 timer i uka, men arbeidsgiver forventer og ønsker at de som blir ansatt vil være lojale i mange år! "Vi blir jo veldig glade hvis du begynner å studere, da trenger du jo pengene og må jo i hvert fall bli her i tre år, hehe!".

Jeg har en veldig dårlig følelse på denne jobben, til tross for at arbeidsgiver er kjempehyggelig.

Får forresten ingen form for støtte fra NAV, så det er ingenting som tilsier at jeg MÅ ta denne jobben. Noen inspill? :vetikke::(

Anonymous poster hash: a3cab...ace

Hvorfor tror du at du ikke kommer til å takle arbeidsoppgavene? Det meste virker jo vanskeligere før man kommer ordentlig inn i det :) Og hvorfor har du en dårlig følelse? Er det andre arbeidsoppgaver enn du ønsker deg?

Alle arbeidsgivere ønsker vel lojale ansatte, men du forplikter deg ikke til å jobbe der i mange år om du ikke skulle trives. Du er bare forpliktet til å jobbe i oppsigelsestida! ;)

Nå som jeg vet så lite om situasjonen ville jeg vel rådet deg til å prøve jobben et halvt års tid og heller si opp hvis du virkelig mistrives. Men hvis vi får vite mer om jobben og hvorfor du ikke vil ha den, så er det kanskje lettere å gi råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvordan det gikk med Flickan? Fikk hun jobb til slutt..?



Anonymous poster hash: 0bd0e...6fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har referansene mine blitt ringt, fra stedet jeg var på intervju forrige uke. :danse: :sjokkert: :biggrin: Det var som sagt 5 stykker inne til intervju.

Det ble plutselig annengangsintervju i dag, og det står mellom to søkere! Spennende! Jeg gjorde visst bedre inntrykk på case-oppgavene, men den andre har mer relevant erfaring... Så vi får se... Syns hvert fall jeg klarte å prate bedre for meg i dag enn forrige gang. Håper så inderlig jeg får den!

Endret av Dragonfly84
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det faktisk er mulig å få seg jobb ved å søke via finn.no?

Jeg er levende bevis på det. Fått mange jobbtilbud tidligere fra linker jeg fant på finn.no.

Hvor søker andre jobb? Går dere via bedriften dere ønsker å jobbe i?

Endret av brl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er levende bevis på det. Fått mange jobbtilbud tidligere fra linker jeg fant på finn.no.

Hvor søker andre jobb? Går dere via bedriften dere ønsker å jobbe i?

Så bra! Jeg har aldri opplevd å få noe der, ikke et eneste intervju. Derfor måtte jeg bare spørre om det faktisk var mulig :)

De gangene jeg har fått jobb, har jeg fått gjennom kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått jobb!! :strix: svangerskapsvikariat, så bare ett år, men åh, jeg er så glaaaaad!! :strix:

Gratulerer! Så glad på dine vegne! :hoppe: Tro meg, ett år er mye bedre enn ingenting! Du kommer deg ut av den negative spiralen du er i nå som du har gått ledig så lenge, du får en god pause før du må begynne å søke på nytt, du får ny erfaring på cv-en og gode referanser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner i jobb på mandag, 09.30-14! Gruer meg egentlig endel... er en jobb jeg ikke føler meg helt komfortabelt med =/

Har funnet en deltids våken nattevakt jobb også, med god lønn! lurer på om jeg skal søke eller droppe det, da vil jeg i teorien være på jobb hele natten også rett på jobb på dagtid igjen =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så glad på dine vegne! :hoppe: Tro meg, ett år er mye bedre enn ingenting! Du kommer deg ut av den negative spiralen du er i nå som du har gått ledig så lenge, du får en god pause før du må begynne å søke på nytt, du får ny erfaring på cv-en og gode referanser. :)

Tusen takk! Det har fortsatt ikke gått helt opp for meg... Jeg tror fortsatt jeg må sjekke jobbannonser, for det har blitt en vane. Åh, jeg er så letta nå! Endelig! :)

Ja, ny erfaring og referanse er mye verdt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Dragonfly84 med jobb!

Selv sitter jeg litt fast i et vikariat som ikke har noe relevans for utdanningen min. Luksusproblem, men to måneder ble til fire, ble til et halv år. Og jeg sliter sånn med å motivere meg for jobbsøking etter en lang arbeidsdag, selv om jeg ikke kan se for meg å bli i denne jobben lenger enn jeg må, måned for måned.

Samtidig må jeg jo understreke at jeg vet jeg er heldig som ikke gikk ledig særlig lenge, og som nå har (dog lav) fulltidsinntekt. Men det var altså det å få skrevet søknader (som må omskrives og bli bedre, jeg har ikke fått napp på noen av de rundt førti relevante-men-oppnåelige stilligene jeg har søkt på det siste halvåret), når man til stadighet er helt utmattet og aldri hjemme på et tidspunkt der huset er tomt. Luksusproblem, noe som vel er grunnen til at jeg syter her fremfor til venner.

Siste syt: Hvorfor kan de ikke presisere at det er en jurist/sykepleier/annen fagperson de ønsker seg fremfor å kun skrive saksbehandler/rådgiver/konsulent i annonseoverskriftene? Så mye bomklikk! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, Teora :)

Hm, skjønner det er slitsomt... Kanskje du rett og slett må sette deg ned en lørdag formiddag og bestemme deg for at NÅ skal du skrive en skikkelig bra søknad. Har du én bra søknad, tar det ikke såå lang tid å skrive den om til å passe andre, lignende jobber. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått jobb!! :strix: svangerskapsvikariat, så bare ett år, men åh, jeg er så glaaaaad!! :strix:

Gratulere! Så gøy!

Jeg har faktisk sagt ja til å dele ut spørreskjemaer på bussen. De betaler jo 175 kroner timen, og det går over 3 uker, så da får jeg jo vist at jeg faktisk er innstilt på å faktisk jobbe og ikke får lange avbrudd og huller av diverse art i CV'en.

Ikke det mest givende en kan gjøre sikkert, men det er nå en jobb i det minste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere! Så gøy!

Jeg har faktisk sagt ja til å dele ut spørreskjemaer på bussen. De betaler jo 175 kroner timen, og det går over 3 uker, så da får jeg jo vist at jeg faktisk er innstilt på å faktisk jobbe og ikke får lange avbrudd og huller av diverse art i CV'en.

Ikke det mest givende en kan gjøre sikkert, men det er nå en jobb i det minste :)

Tusen takk! :) Det er en relevant jobb også, og den jobben jeg hadde mest lyst på av de jeg søkte på, så det var moro! :biggrin:

Ja, 175 kr timen for å dele ut spørreskjemaer hørtes ut som ganske lettjente penger sånn egentlig :)

Endret av Dragonfly84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her!

Jeg har søkt en del jobber i det siste. Ble ferdig jurist før jul og søker på alt mulig som kan passe. Har vært på to intervjuer som jeg ikke tror gikk særlig bra dessverre. Venter fortsatt på svar og tror den første allerede er bestemt. Da kommer det vel et avslag på mail om en måneds tid.

Denne prosessen går veldig inn på meg kjenner jeg. Det er vanskelig å fortsette å være optimistisk når man har fått så mange avslag. Samtidig vet jeg at jeg ikke har prøvd så veldig lenge siden det bare er to måneder siden nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...