Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg har sett en jobb som passer meg perfekt. MEN, på hjemmesiden deres har de fullt navn og bilde av de ansatte, noe jeg absolutt ikke vil. Jeg har ikke blitt innkalt til intervju ennå, men når ville dere evt tatt det opp? For hvis det er et krav så er det jo bare bortkastet tid å søke igrunn

Med mindre du lever på hemmelig adresse eller noe sånn synes jeg ikke dette er en grunn til å droppe en jobb. Du kan selvsagt forhøre deg, fortrinnsvis etter at du har fått jobben, om du kan få slippe.

Anonymous poster hash: 0e27b...ae4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AAAARGH :-( :-( Noen andre der ute som søker jobb i Trondheim? For et forferdelig arbeidsmarked!!! Jeg har søkt på to stillinger. Har ikke blitt innkalt til intervju på noen av dem. Den ene var det 149 søkere på, og den jeg nylig fikk avslag på, var det 283 søkere på. Helt vanlige jobber innen offentlig forvaltning som krever mastergrad eller tilsvarende. Innser nå at dette kommer til å ta laaaaaaang tid.

Anonymous poster hash: 6e942...ce8

To stillinger er ingenting, så ingen grunn til å miste motet enda.

Den ene av de to stillingene jeg søkte på, ble plutselig trukket. Den andre jeg søkte på hadde veldig mange søkere og flere interne, så den har jeg også avskrevet. Letingen fortsetter. :)

Anonymous poster hash: 0e27b...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en jobb som passer meg perfekt. MEN, på hjemmesiden deres har de fullt navn og bilde av de ansatte, noe jeg absolutt ikke vil. Jeg har ikke blitt innkalt til intervju ennå, men når ville dere evt tatt det opp? For hvis det er et krav så er det jo bare bortkastet tid å søke igrunn

Fikk ikke du nettopp jobb? :) Har du funnet en bedre?

M

Anonymous poster hash: dadf0...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange søkere der det vanligvis på stillingene dere konkurrerer om? Jeg ble bare så deppa da det var 283 på min siste ...



Anonymous poster hash: 6e942...ce8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på et intervju, og levert omlag 9 søknader personlig.

Men fremdeles ingen napp:/

Det beste sjakktrekket mitt nå var å søke om dagpenger, og det fikk jeg sporenstreks. Hjelper litt på, men drømmen hadde vært en fast jobb, som muliggjør drømmen om å kunne ta seg opp noe lån!

Jeg skal oppdatere dere på hvordan det går fram mot sommeren:)

Kanskje har vi alle fått jobb! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkes at det begynner å bli lite jobber her som lyses ut. I hvert fall som er av interesse for min del. Det er mye vikariater og sommerjobber som utlyses nå, og mye butikkjobber. Det har man da prøvd før, og med små barn så er det ganske vanskelig å få jobb med ettermiddag og kveldsarbeid til å fungere...

Nå har jeg sendt 2 søknader til. Håper det blir napp snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søkt to jobber? Hvertfall 30 her, så langt bare avslag i Oslo. De med tilbakemelding sier jeg er overkvalifisert. Ærlig talt... Er jo bare 24 år og søkt enkle jobber fordi jeg ikke takler stress så bra.

AAAARGH :-( :-( Noen andre der ute som søker jobb i Trondheim? For et forferdelig arbeidsmarked!!! Jeg har søkt på to stillinger. Har ikke blitt innkalt til intervju på noen av dem. Den ene var det 149 søkere på, og den jeg nylig fikk avslag på, var det 283 søkere på. Helt vanlige jobber innen offentlig forvaltning som krever mastergrad eller tilsvarende. Innser nå at dette kommer til å ta laaaaaaang tid.

Anonymous poster hash: 6e942...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke du nettopp jobb? :) Har du funnet en bedre?

M

Anonymous poster hash: dadf0...9ea

Jobben som jeg fikk i fjor er så grusom at det går på helsen løs. Jeg må komme meg vekk der før jeg får hjerteinfarkt eller nervøst sammenbrudd. Jeg var så lei av å være arbeidsledig at jeg takket ja til den, og jeg visste at jobben ville bli tøff, men det er så mye verre en fryktet. Jeg er kjempeglad for å ha jobb, og jeg kommer ikke til å gi meg eller si opp før jeg får en annen jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter bare og angrer meg på det meste jeg sa på intervjuet jeg var på. Jeg var så nervøs :P

Men jeg var på praksis der tidligere (via studiene, som lærer) og har fått høre masse i ettertid om at jeg gjorde et veldig bra inntrykk da! Jeg ga nok ikke et bra inntrykk på intervjuet. De hadde fått like mye fornuftig ut av meg om jeg hadde vært bevisstløs. Så nervøs var jeg. Men hvor mye teller det i forhold til praksis montro?

De kommer til og med til å bruke den ene oppgava vi ga til elevene, på et pedagogisk tilbud til elever som dropper ut for at de skal oppleve mestring og sånn.

Så på den ene siden tenker jeg at jeg har stor sjanse for å få jobben siden jeg gjorde det så bra i praksis. På den andre siden tenker jeg at jeg dreit meg ut så heftig på jobbintervju at jeg bare fremsto som uvitende innen feltet, usikker og teit :P pluss at jeg "bare" har bachelor.

Men så vet jeg jo at det er mulighet for å videreutdanne seg etter man har fått jobben. Men så er det sikkert ørten andre med 3 mastergrader fra eksklusive studier i utlandet og 10 år med relevant arbeidserfaring som har søkt. Jeg er jo bare en fis i forhold til sånne folk!

Må bare lufte ut tankene mine et sted!

Vet at jeg kommer til å ta det ille om jeg ikke får jobben fordi jeg har fått så mye skryt i praksis, de har "fått" oppgava vår og elevene satte pris på meg og. Det var så positivt. Og om jeg ikke får jobben så føler jeg at all innsatsen ikke telte likevel! Liksom.

Nå høres jeg litt teit ut, men en blir jo litt egoistisk i sånne situasjoner :P og jeg blir så sykt stressa av sånt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben som jeg fikk i fjor er så grusom at det går på helsen løs. Jeg må komme meg vekk der før jeg får hjerteinfarkt eller nervøst sammenbrudd. Jeg var så lei av å være arbeidsledig at jeg takket ja til den, og jeg visste at jobben ville bli tøff, men det er så mye verre en fryktet. Jeg er kjempeglad for å ha jobb, og jeg kommer ikke til å gi meg eller si opp før jeg får en annen jobb

Du har min fulle sympati. Lykke til med jobbsøkingen!

M

Anonymous poster hash: dadf0...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utdannelse innen markedskommunikasjon, men finner ingen jobber som passer meg. Jeg er innadvendt så en salgsjobb ønsker jeg ikke. Er heller ingen typisk leder. Aner rett og slett ikke hva jeg vil jobbe med. Kunne også studert mer, men vet ikke hva.

Hva gjør man når man ikke aner hva man vil eller passer til? Coaching er ikke akkurat billig.

Kunne gjerne tatt en midlertidig jobb, men hva.. ikke butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Jeg har utdannelse innen markedskommunikasjon, men finner ingen jobber som passer meg. Jeg er innadvendt så en salgsjobb ønsker jeg ikke. Er heller ingen typisk leder. Aner rett og slett ikke hva jeg vil jobbe med. Kunne også studert mer, men vet ikke hva.

Hva gjør man når man ikke aner hva man vil eller passer til? Coaching er ikke akkurat billig.

Kunne gjerne tatt en midlertidig jobb, men hva.. ikke butikk.

Det høyrest ut som om du bør jobbe med tekstbasert marknadsføring. Der er det mange aktuelle jobbar, som t.d. internettmarknadsføring, tekstforfattarstillingar, kommunikasjonsstab i eit konsern, med intranettløysingar osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slengt ut masse jobbsøknader, og fått et par intervju, krysser alt jeg har for å få napp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg med her... nå har jeg vært arbeidsledig i to uker og holder på å bli gal. Har ikke søkt på jobber, bare en. Ventet på at jeg skulle høre noe fra de (de hadde jeg jobbet med i noen uker før jeg ble ledig og jeg håpet på at dem skulle ha meg tilbake) men nå har jeg ikke hørt noe så nå starter letinga på alvor. Jeg sa til meg selv at hvis jeg ikke finner en god jobb innen slutten av april, så skal jeg søke på alt annet av ufaglært arbeid, helt til jeg finner det jeg vil :) får se hvordan detta går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*utblåsning*

Jeg blir så frustrert. Nesten alle utlyste stillinger på finn er via byråer. Dermed har jeg blitt registert i nærmest alle som finnes nå. De lover så mye og tar meg på intervju og sier de vasser i stillinger, men INGEN har tilbudt meg noen stilling (unntatt en ukes vikariat, men siden jeg ikke fikk med meg at hun ringte og ringte og 15(!) min senere hadde hun allerede gitt den til en annen).

Andre sier at jeg er overkvalifisert og dermed vil de ikke ha meg...???

Som sagt har jeg vært på mange intervjuer hos byråer. Nå kommer det ut nye stillinger fra disse byråene som jeg søker på på nytt, men nå vil de ikke ha meg inn. Kanskje de ikke likte meg også har jeg ødelagt sjansen for stillinger utlyst via byråer. Jeg er så frustrert!

Det siste nå er et byrå jeg var på intervju hos for en stilling sa at hun skulle ringe meg mandag/tirsdag denne uken og at med en gang hun hører noe så skal hun ta kontakt med meg. Men nå er det jo fredag? Hun kan jo ikke bare droppe meg, men jeg vil ikke ringe og mase heller....

Trenger jobb og penger!

Endret av Froz1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*utblåsning*

Jeg blir så frustrert. Nesten alle utlyste stillinger på finn er via byråer. Dermed har jeg blitt registert i nærmest alle som finnes nå. De lover så mye og tar meg på intervju og sier de vasser i stillinger, men INGEN har tilbudt meg noen stilling (unntatt en ukes vikariat, men siden jeg ikke fikk med meg at hun ringte og ringte og 15(!) min senere hadde hun allerede gitt den til en annen).

Andre sier at jeg er overkvalifisert og dermed vil de ikke ha meg...???

Som sagt har jeg vært på mange intervjuer hos byråer. Nå kommer det ut nye stillinger fra disse byråene som jeg søker på på nytt, men nå vil de ikke ha meg inn. Kanskje de ikke likte meg også har jeg ødelagt sjansen for stillinger utlyst via byråer. Jeg er så frustrert!

Det siste nå er et byrå jeg var på intervju hos for en stilling sa at hun skulle ringe meg mandag/tirsdag denne uken og at med en gang hun hører noe så skal hun ta kontakt med meg. Men nå er det jo fredag? Hun kan jo ikke bare droppe meg, men jeg vil ikke ringe og mase heller....

Trenger jobb og penger!

Vikarbyrå er noe dritt :( ... Jeg var ansatt via vikarbyrå i 5 måneder og oppdraget ble avsluttet fordi jeg ble for dyr for oppdragsgiver. De (vikarbyrået) hadde ikke informert meg om at oppdragsgiver måtte punge ut 10 % av årslønnen min hvis jeg skulle bli fast ansatt hos oppdragsgiver. Derfor tok de inn en hel ny person som trengte opplæring og hele pakka istedenfor å ha meg tilbake. Synes det var utrolig dårlig gjort at jeg ikke ble informert om det tidligere, hadde aldri meldt meg hos dem og hadde helt sikkert hatt en jobb den dagen i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AAAARGH :-( :-( Noen andre der ute som søker jobb i Trondheim? For et forferdelig arbeidsmarked!!! Jeg har søkt på to stillinger. Har ikke blitt innkalt til intervju på noen av dem. Den ene var det 149 søkere på, og den jeg nylig fikk avslag på, var det 283 søkere på. Helt vanlige jobber innen offentlig forvaltning som krever mastergrad eller tilsvarende. Innser nå at dette kommer til å ta laaaaaaang tid.

Anonymous poster hash: 6e942...ce8

Det er et utrolig tungt arbeidsmarked, men det er ikke umulig! Send masse søknader og øv deg på intervju og presentasjon.

Jeg fikk ette mye om og men jobb her, så det skal gå an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker jobber selv.. syns det er så vanskelig nå som jobbmarkedet er dødt.

har levert søknad om dagpenger men sliter litt med å få det innvilget da jeg har hatt variende arbeidstid de siste månedene.

Håper det snart dukker opp noen stillinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på et intervju i dag, og har hatt en rar følelse allerede siden i går på at denne jobben blir min..! Tror det gikk ganske bra og! Er veldig spent nå på om magefølelsen min blir riktig eller ikke, jeg pleier å være god på å kjenne slikt, og denne gangen er det en utpreget følelse altså... Nå gjenstår det bare å vente, ca to-tre uker til jeg får svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...