Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fy fasan jeg var på jobbintervju på onsdag. Og det gikk ganske bra. Jeg får beskjed om jeg fikk jobben innen denne uka!! Jeg er så spent! Håper jeg får den!! :bond:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er aktiv arbeidssøker for tida og lurer på om sykehusene tar i mot åpne søknader? :) Jeg har ikke sykepleierutdanning, men søkte på en stilling som jeg ikke fikk, som var assistent på en avdeling på sykehuset hvor man ikke trengte utdanning. Det finnes jo flere avdelinger, så en åpen søknad skader kanskje ikke? Eller tar som regel ikke sykehusene i mot åpne søknader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp avslag på en butikkjobb jeg hadde skikkelig lyst på :murvegg:

Jeg følte selv at jeg var godt kvalifiisert, for ikke å snakke om engasjert, også fikk jeg ikke en gang komme til intervju?? ÅH JEG ER SÅ LEI :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orkan

Slenger meg inn i denne tråden jeg! Er ferdig utdannet til sommeren, så har begynt å søke jobber nå. Er kanskje litt sent ute, men samtidig har jeg hatt øynene ute etter noe fristende i lange stunder nå. Det er i grunnen to ting jeg vegrer meg for. Det første er søknaden. Jeg har ikke skrevet søknad siden jeg fikk jobb som 18-åring, samme jobben som jeg enda har. I tillegg til dette er jeg på utveksling i utlandet, så føler jeg kommer bakerst i rekka når det gjelder folk de ønsker å intervjue. Opplyser jo om at jeg er tilgjengelig på skype eller andre alternative metoder, men skjønner jo at det blir mer unødvendig arbeid for arbeidsgiver... Sukk :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG FIKK JOBBEN!!!!! :danse::bolledeig::bond::hoppendeglad:

ENDELIG!!! Jeg har søkt på så mange jobber, endelig fikk jeg napp!! Er så lykkelig!!!
Er forresten på Shell/7-Eleven :) Så nå blirr'e pølseservering og bollebaking på høyt nivå! :ler:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer.
Selv har jeg nettopp hatt telefonintervju. Småirriterende at kjæresten sendte avgårde første jobbsøknad på fredag og fikk innkalling til intervju allerede i dag. Dersom hun får den så blir er ikke min jobbsøknad aktuell lengre da det innebærer flytting. Meh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Teora

Andregangsintervju på fredag, og jeg gruer meg som bare det. Hadde ikke forestilt meg at det skulle bli så tungt å skulle forberede seg til intervju etter en lang dag på jobb, og jeg må løpe rett fra jobb til intervju i lunsjen på fredag, så ingenting tid til å ta en time i forkant til å tenke gjennom mulige spørsmål.

Men jeg er selvsagt kjempeglad for å ha kommet videre, så er i full gang med å samle alt av papirer til intervjumappen, også blir det vel å gå gjennom sterke og svake sider, motivasjon etc. for harde livet etter jobb i morgen. Sykt nervøs og spent allerede!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Egentlig håper jeg jo at det ikke er så mange som henger i denne tråden nå som husker meg fra i sommer/høst, men tenkte uansett jeg kunne komme med en oppdatering. :)

Ble nedbemannet i fjor vinter og gikk noen mnd på dagpenger. Konkurrerte med 200-300 søkere på alle jobber jeg søkte, og var ganske fortvila til tider. Var overlykkelig da jeg fikk et kjempebra vikariat som startet i slutten av oktober! Har storkost meg her i seks måneder og ikke vært særlig gira på å søke ny jobb fra september når vikariatet mitt går ut. Men i går kalte sjefen meg inn og sa at de var så fornøyd med meg at de oppretter en ny stilling slik at jeg får fortsette! :strix:

Er så deliig å vite at jeg slipper å bekymre meg for jobb en stund, og alt har løst seg mye bedre enn jeg fryktet i deppeperiodene mine i fjor. Eneste skår i gleden nå er at det må holdes hemmelig frem til sjefen har fått informert de som informeres skal, så jeg kan ikke fortelle det til kollegene enda. Gleder meg til jeg får underskrevet ny kontrakt neste uke! :jepp:

Krysser fingrene for alle dere som er aktive i tråden nå, om noen måneder er det dere som har noen hyggelige historier å dele. :klem:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teora

:goodbye: Egentlig håper jeg jo at det ikke er så mange som henger i denne tråden nå som husker meg fra i sommer/høst, men tenkte uansett jeg kunne komme med en oppdatering. :)

Husker deg, og ville gratulere med sikker jobb fremover! Jobben jeg skal på intervju for er også et vikariat, men det spiller liksom ingen rolle når det er første sjanse jeg får på en jobb der utdannelsen min er en viktig faktor. Og bare det å få erfaringen... Også håper jeg selvsagt at jeg skal ende opp som deg, dersom jeg får jobben og trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig utdannet nå i vår og er aktiv jobbsøker. Jeg har søkt på godt over 20 jobber hittil og kun vært på et par intervjuer. Jeg begynner å bli litt motløs, for alle arbeidsgivere er ute etter folk med erfaring, og som nyutdannet er det jo nettopp det jeg mangler.. Jeg har gode karakterer (A i snitt), og har jobbet litt ved siden av studiene for å gjøre meg mer attraktiv på arbeidsmarkedet (jeg har to barn så å jobbe veldig mye hadde ikke vært mulig). Jeg skriver gode søknader og føler jeg har gjort det bra på de intervjuene jeg har vært på. Likevel, ikke napp ennå..

Jeg er passe frustrert nå fordi en studievenninne som har omtrent gitt totalt blaffen i studiene (bidrar lite på gruppeoppgaver, sitter på nett og ser på klær, osv gjennom alle forelesningene, har ca C-D i snitt) har fått jobb, men ikke jeg.. Jeg søkte også på jobben hun fikk, men den var ikke utlyst og jeg var uheldig og oppdaget den først timer før fristen gikk ut. Jeg stresset selvfølgelig med å ordne søknad, men klarte å levere før fristen. Jeg synes imidlertid det var rart at hun ble kalt inn på intervju og ikke meg, og det viser seg da at i alt stresset hadde jeg glemt å legge ved karakterer og attester.. Har selvfølgelig bare meg selv å takke, og jeg burde være glad for at hun har fått seg jobb. Men det er jo typisk at hun som har daffet seg gjennom tre år på høgskole får en skikkelig bra jobb, mens jeg som har stått på og sjonglert A'er med to unger, hus, jobb og trening, jeg må kanskje ta til takke med en jobb som ikke er særlig relevant.. Jeg føler at jeg har jobbet og stått på til ingen nytte på en måte..



Anonymous poster hash: 9055f...423
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på et intervju forrige uke og det gikk kjempe bra - fikk beskjed om at dersom alt gikk bra med referansene mine, så var det min jobb.. men så fikk jeg fellesmail i dag om at de har behandlet søknaden min og ikke kan tilby meg jobb... blir skikkelig deprimert og lei meg... hadde 2 ledere som referanse som begge tilbød seg å være referanse da jeg skulle slutte i den gamle jobben...skjønner virkelig ikke hva som har gått galt :( så nå har jeg trøstespist 2 muffins og er bare helt på bånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

jeg var på et intervju forrige uke og det gikk kjempe bra - fikk beskjed om at dersom alt gikk bra med referansene mine, så var det min jobb.. men så fikk jeg fellesmail i dag om at de har behandlet søknaden min og ikke kan tilby meg jobb... blir skikkelig deprimert og lei meg... hadde 2 ledere som referanse som begge tilbød seg å være referanse da jeg skulle slutte i den gamle jobben...skjønner virkelig ikke hva som har gått galt :( så nå har jeg trøstespist 2 muffins og er bare helt på bånn :(

De andre kandidatene hadde bedre referanser enn deg, bare.

Noen ganger når jeg gir referanser er de av typen "anbefaler på det varmeste og dere er heldige om denne personen vil ha jobb hos dere". Andre ganger er referansene mer av typen positive og negative sider.

Det hender seg at de som etterspør referanser har svært spesifikke ting de er ute etter, som hvordan folk fungerer i konfliktsituasjoner, hvor fort de lærer. Mange forskjellige måter å innhente referanser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir snart opp :-( jeg har ikke inntekt kun 1 helg pr mnd, ferdig student i juni, søkt oppmot 50 jobber, noen relevante, og mange butikk/kontor osv. Jeg får ikke napp :-( forstår ikke hvorfor arbeidsmarkedet skal være så vanskelig!! Jeg må si opp jobben min (1 helg i mnd) for å få dagpenger, og viss jeg gjør det får jeg vel bare dagpenger som utgjør 60% av inntekten av en helg i mnd?! Herlighet, hva gjør jeg da?

Anonymous poster hash: 2662e...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig utdannet nå i vår og er aktiv jobbsøker. Jeg har søkt på godt over 20 jobber hittil og kun vært på et par intervjuer. Jeg begynner å bli litt motløs, for alle arbeidsgivere er ute etter folk med erfaring, og som nyutdannet er det jo nettopp det jeg mangler.. Jeg har gode karakterer (A i snitt), og har jobbet litt ved siden av studiene for å gjøre meg mer attraktiv på arbeidsmarkedet (jeg har to barn så å jobbe veldig mye hadde ikke vært mulig). Jeg skriver gode søknader og føler jeg har gjort det bra på de intervjuene jeg har vært på. Likevel, ikke napp ennå..

Jeg er passe frustrert nå fordi en studievenninne som har omtrent gitt totalt blaffen i studiene (bidrar lite på gruppeoppgaver, sitter på nett og ser på klær, osv gjennom alle forelesningene, har ca C-D i snitt) har fått jobb, men ikke jeg.. Jeg søkte også på jobben hun fikk, men den var ikke utlyst og jeg var uheldig og oppdaget den først timer før fristen gikk ut. Jeg stresset selvfølgelig med å ordne søknad, men klarte å levere før fristen. Jeg synes imidlertid det var rart at hun ble kalt inn på intervju og ikke meg, og det viser seg da at i alt stresset hadde jeg glemt å legge ved karakterer og attester.. Har selvfølgelig bare meg selv å takke, og jeg burde være glad for at hun har fått seg jobb. Men det er jo typisk at hun som har daffet seg gjennom tre år på høgskole får en skikkelig bra jobb, mens jeg som har stått på og sjonglert A'er med to unger, hus, jobb og trening, jeg må kanskje ta til takke med en jobb som ikke er særlig relevant.. Jeg føler at jeg har jobbet og stått på til ingen nytte på en måte..

Anonymous poster hash: 9055f...423

Kan jeg spørre deg hvilken bransje og utdanning dette er? Kan det være vanskelig arbeidsmarked der du bor el?

Kjedelig når det er sånn, men er bare å fortsette å gå på. Du får nok napp til slutt :)

Anonymous poster hash: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg hvilken bransje og utdanning dette er? Kan det være vanskelig arbeidsmarked der du bor el?

Kjedelig når det er sånn, men er bare å fortsette å gå på. Du får nok napp til slutt :)

Anonymous poster hash: d2372...a63

Ja, det er økonomiutdanning, bachelor. Vet ikke om arbeidsmarkedet her er vanskeligere enn andre steder, jeg har ikke mulighet til å søke i andre områder pga at jeg er etablert med barn her. Men jeg har til og med søkt på stillinger som 50% kontormedarbeider i en barnehage uten at jeg har fått kommet til intervju engang. Jeg har lagt lista skikkelig lavt, men likevel.. Skikkelig frustrerende.

Anonymous poster hash: 9055f...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er økonomiutdanning, bachelor. Vet ikke om arbeidsmarkedet her er vanskeligere enn andre steder, jeg har ikke mulighet til å søke i andre områder pga at jeg er etablert med barn her. Men jeg har til og med søkt på stillinger som 50% kontormedarbeider i en barnehage uten at jeg har fått kommet til intervju engang. Jeg har lagt lista skikkelig lavt, men likevel.. Skikkelig frustrerende.

Anonymous poster hash: 9055f...423

Huff, dette var demotiverende å høre. Fullfører bachelor i økonomi selv denne våren, og er ekstremt usikker på om jeg skal studere videre eller ikke. Hvor i landet søker du jobb? Jeg har ikke søkt noe særlig enda, siden tanken har vært på videre studier. Men i det siste har jeg begynt å revurdere dette da jeg er så skolelei.

Anonymous poster hash: c9cfb...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere hvor mange det er som har søkt på stillingen? Ser at det er mange som skriver nøyaktig søkertall her. Er det noe man kan finne ut selv eller er det blitt opplyst på telefon/mail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir snart opp :-( jeg har ikke inntekt kun 1 helg pr mnd, ferdig student i juni, søkt oppmot 50 jobber, noen relevante, og mange butikk/kontor osv. Jeg får ikke napp :-( forstår ikke hvorfor arbeidsmarkedet skal være så vanskelig!! Jeg må si opp jobben min (1 helg i mnd) for å få dagpenger, og viss jeg gjør det får jeg vel bare dagpenger som utgjør 60% av inntekten av en helg i mnd?! Herlighet, hva gjør jeg da?

Anonymous poster hash: 2662e...7a1

Ikke si opp jobben. Med en så liten stilling vil du ikke få dagpenger uansett. Du må ha fått redusert arbeidstid med minst 50%.

Anonymous poster hash: 0e27b...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...