Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har søkt på rundt 10-11 lærerjobber (begynner å miste tellingen snart).

Jeg har fått avslag på alle, ikke blitt kalt inn til intervju engang.

Min utdanning arbeidserfaring: Lektor i engelsk, 2 års erfaring.



Anonymous poster hash: 109c4...e1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG er det min tur til å si de magiske ordene; JEG har fått JOBB! Ah, for en lettelse! Etter 1 år som arbeidsledig og utallige søknader med påfølgende avslag, intervjuer, venting, nederlag... I dag var dagen da det hele skulle snu :-D

Nå håper jeg bare at mine kolleger er hyggelige, slik at dette kan bli en jobb jeg vil trives i. HURRA!

Anonymous poster hash: df915...5f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde meg inn her jeg også. Merker jeg blir skikkelig pessimistisk av å se etter jobber allerede.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fått jobb, men vet ikke hva jeg får i lønn. Dette ble ikke nevnt noe om på intervjuet, og jeg turte derfor heller ikke spørre!

Nå som jeg har fått jobben, er det "lov" å sende mail og spørre angående lønn...??

Jeg begynner i jobben på mandag, men jeg er så spent på den lønnen.... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en tur innom for å sutre litt.

Har søkt et tresifret antall jobber de siste fire årene og fremdeles ikke kommet noen vei. Har vært nære på, men så kommer det en yngre kandidat og snapper jobben foran meg.

Jeg er 30, har et barn på 2 og forsøker å finne en ny jobb i et veldig tøft jobbmarked. Med nye nedskjæringer nå om dagen er det snakk om at 1000 nye vil miste jobben og dermed blir det enda større konkurranse om de stillingene som lyses ut.

Akkurat nå føler jeg at "ynglealderen" min ødelegger, samt at veldig mange av jobbene går via bekjente. Og jeg har allerede forsøkt meg via mine bekjente. Selvtilliten er helt på bånn, jeg klarer knapt å skrive søknader lengre fordi jeg føler det ikke nytter og at ingen er interessert likevel.

Står på stedet hvil og spinner, vet ikke hva jeg nå kan gjøre for å komme meg videre. :bond:



Anonymous poster hash: 29415...24f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det høres ikke noe gøy ut! :klem:

Jeg har litt motsatt problem, jeg blir ofte satt som nummer to, hvor noen eldre med mer erfaring får jobben. Har ikke søkt like mange som deg ennå, men kjenner på frustrasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Hei!

Jeg har fått jobb, men vet ikke hva jeg får i lønn. Dette ble ikke nevnt noe om på intervjuet, og jeg turte derfor heller ikke spørre!

Nå som jeg har fått jobben, er det "lov" å sende mail og spørre angående lønn...??

Jeg begynner i jobben på mandag, men jeg er så spent på den lønnen.... :-P

Det skal vel stå i arbeidskontrakta di? Eller får du den kanskje første dag på jobb, mandag? Må være lov å sende mail å spørre om du ikke har fått vite det enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Kan melde meg inn her jeg også :)

Har sendt en søknad så langt. Enn så lenge så nyter jeg å ha fri, men det går vel fort over tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel stå i arbeidskontrakta di? Eller får du den kanskje første dag på jobb, mandag? Må være lov å sende mail å spørre om du ikke har fått vite det enda :)

Har ikke fått papirene enda, får alt på mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Oi, det høres ikke noe gøy ut! :klem:

Jeg har litt motsatt problem, jeg blir ofte satt som nummer to, hvor noen eldre med mer erfaring får jobben. Har ikke søkt like mange som deg ennå, men kjenner på frustrasjonen!

Har samme problem, er visstnok for ung og uerfaren...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet her før, var jeg som gikk økad har A i snitt og sliter med å få jobb. Fikk nettopp et avslag på en jobb der jeg kom meg til annengangsintervju og det sto mellom 4 stk..

Ser det er utlyst en del helsesekretærjobber. Er det et sted å starte tror dere? Vet om ei som ikke har utdanning som jobber som helsesekretær.. Det er jo kontorarbeid, og bedre og mer relevant enn å stå i kassa på Kiwi (har gjort det og hatet det). Jeg merker at jeg begynner å bli stressa over å ikke ha en jobb, men så er det dumt å akseptere noe som er lite relevant når jeg kanskje kunne ventet noen mnd og fått noe mer relevant. Men samtidig, hvis jeg ikke er bra nok for jobb nå, hva skulle da tilsi at jeg er bra nok om noen mnd? Vanskelig dette her.



Anonymous poster hash: 9055f...423
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her, vært arbeidsledig siden november, av og på i 2013. Innkallt til jobbklubb 2.juni, og jeg gleder meg i grunn litt. Noen som vil fortelle hvordan det er?

Har søkt på 10 jobber, men bare vært på 2 intervju, ikke fått noen av dem selv om den ene skrøt skikkelig av meg, erfaringer min, søknaden, personligheten, utstrålingen (selger). Alikavel fikk jeg ikke jobben.

Hva sier dere egentlig når de spør om du kan fortelle om deg selv? Jeg kan småprate om ALT annet, men når jeg kommer til meg selv så stopper det? Føler meg som verdens kjedeligste person:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, poster her i håp om noen gode råd...

Min kjære er arbeidsledig og i starten av 20-årene. Av diverse årsaker har han ikke fullført vgs og har gått på AAP i 2-3 år. Han er nå i full stand til å jobbe, men er jo vanskelig å få noe med lite erfaring og null vitnemål. Etter å ha søkt på masse jobber i en periode så tror jeg selvtilliten har fått en kraftig knekk og nå går det litt i rykk og napp... jeg vet at han gidder, og at han har lyst på inntekt for at vi etter hvert kan finne et bedre sted å bo osv, men han har nok mistet mye mot etter å ha fått så mange avslag. Tar meg selv i å kjefte og bli utålmodig, men lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe?



Anonymous poster hash: 0874a...861
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt jobber en stund nå, rundt 20 totalt tenker jeg. Fikk innkallelse på et intervju til en stilling jeg hadde skikkelig lyst på. Hadde brukt 3 dager på å tilpasse og cv og søknadsbrev, så ble ganske glad da jeg ble innkalt. Brukte mange timer til forberedelse til intervjuet og ikke minst var jeg veldig spent, nervøs og glad for å få muligheten til å vise meg frem.

Da jeg kom sa de at stillingen allerede var blitt besatt, men at de allikevel ville ta en prat fordi jeg virket spennende. Jeg ble jo helt paff fordi jeg trodde jeg skulle på intervju, og ikke hadde de noe ledig for øyeblikket heller. Det er mulig det åpner seg noe utover høsten og vinteren, men i og med at jeg er arbeidsledig og har små barn, så hadde jeg virkelig trengt en jobb snarest mulig.

Nå sitter jeg igjen med mange ubesvarte spørsmål og en hel haug med forvirring.. Hva skjedde egentlig??! Jeg kjenner til han ene som var med på intervjuet, så en bitteliten del av meg er litt sånn "gjorde de dette for å messe med meg og late som jeg var interessant". Helt unødvendige tanker..

Det går så lenge mellom hver stilling jeg virkelig vil ha, så dette var litt knekken kjente jeg.. Flere som har opplevd dette eller som har noen råd?

Anonymous poster hash: 744c1...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet her før, var jeg som gikk økad har A i snitt og sliter med å få jobb. Fikk nettopp et avslag på en jobb der jeg kom meg til annengangsintervju og det sto mellom 4 stk..

Ser det er utlyst en del helsesekretærjobber. Er det et sted å starte tror dere? Vet om ei som ikke har utdanning som jobber som helsesekretær.. Det er jo kontorarbeid, og bedre og mer relevant enn å stå i kassa på Kiwi (har gjort det og hatet det). Jeg merker at jeg begynner å bli stressa over å ikke ha en jobb, men så er det dumt å akseptere noe som er lite relevant når jeg kanskje kunne ventet noen mnd og fått noe mer relevant. Men samtidig, hvis jeg ikke er bra nok for jobb nå, hva skulle da tilsi at jeg er bra nok om noen mnd? Vanskelig dette her.

Anonymous poster hash: 9055f...423

Hvor mange jobber har du søkt?

Hvilken type jobber har du søkt?

Har du bachelor eller master i økad?

Anonymous poster hash: 34fab...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har søkt på rundt 10-11 lærerjobber (begynner å miste tellingen snart).

Jeg har fått avslag på alle, ikke blitt kalt inn til intervju engang.

Min utdanning arbeidserfaring: Lektor i engelsk, 2 års erfaring.

Anonymous poster hash: 109c4...e1c

Jeg er i akkurat samme situasjon. Lektor i engelsk med to års erfaring. Har sendt 8 søknader på stillinger på vgs i Oslo og har ikke fått noen svar

Det er jo slik at lærere mer flere enn ett undervisningsfag er mer attraktive og dermed vil man slite når man kun har engelsk, selv om engelsk er et stor fag

Forøvrig er jeg i gang med å søke andre type stillinger også, så håper det vil gi bedre resultat

Anonymous poster hash: 548f6...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teora

Jeg har skrevet her før, var jeg som gikk økad har A i snitt og sliter med å få jobb. Fikk nettopp et avslag på en jobb der jeg kom meg til annengangsintervju og det sto mellom 4 stk..

Ser det er utlyst en del helsesekretærjobber. Er det et sted å starte tror dere? Vet om ei som ikke har utdanning som jobber som helsesekretær.. Det er jo kontorarbeid, og bedre og mer relevant enn å stå i kassa på Kiwi (har gjort det og hatet det). Jeg merker at jeg begynner å bli stressa over å ikke ha en jobb, men så er det dumt å akseptere noe som er lite relevant når jeg kanskje kunne ventet noen mnd og fått noe mer relevant. Men samtidig, hvis jeg ikke er bra nok for jobb nå, hva skulle da tilsi at jeg er bra nok om noen mnd? Vanskelig dette her.

Anonymous poster hash: 9055f...423

Har du forsøkt å ta kontakt med vikarbyrå, f.eks. Manpower og Proffice? Ikke bare registrert deg, men bedt om å få komme innom for en prat? De burde være veldig interessert i noen med din bakgrunn, begge formidler vikariater for administrative medarbeidere, lønnsmedarbeidere, kundeservice i bank etc. Alt dette burde jo være ok steder for deg å få erfaring, og mange får sin faste jobb ved å starte som vikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange jobber har du søkt?

Hvilken type jobber har du søkt?

Har du bachelor eller master i økad?

Anonymous poster hash: 34fab...c19

Har søkt på 28 stk til nå. Har søkt alt ifra regnskapskonsulent, regnskapsfører, regnskapsmedarbeider og lignende til kontormedarbeiderstillinger, konsulentstillinger, controller, og sekretær.. og i tillegg en traineestilling. Jeg har bachelor.

Anonymous poster hash: 9055f...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å ta kontakt med vikarbyrå, f.eks. Manpower og Proffice? Ikke bare registrert deg, men bedt om å få komme innom for en prat? De burde være veldig interessert i noen med din bakgrunn, begge formidler vikariater for administrative medarbeidere, lønnsmedarbeidere, kundeservice i bank etc. Alt dette burde jo være ok steder for deg å få erfaring, og mange får sin faste jobb ved å starte som vikar.

Ja, jeg har vært i kontakt med noen. Jeg har også vært innom et byrå og snakket med dem (Proffice). Enkelte byråer har bedt meg ta kontakt når jeg har fullført studiet (jeg hadde et par måneders tid igjen når jeg kontaktet dem). Nå er jeg jo ferdig snart så da skal jeg kontakte dem igjen tenkte jeg. Skal spørre om å få komme innom som du sier, så håper jeg de har et vikariat til meg. Takk for tips :)

Anonymous poster hash: 9055f...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...