Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Det er skikkelig nervepirrende å gå rundt å vente....

Satser på positive tilbakemeldinger for deg :)

-A-



Anonymous poster hash: d2372...a63
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmål man kan stille bedriften:

- hvor er bedriften ideelt sett om 5 år?

- hvordan har bedriften tenkt at min stilling skal bidra til dette?(her får du en bedre forståelse av hva du skal jobbe mot)

- er det noe ved mine kvalifikasjoner som bekymrer dere?(så kan du forsvare det med en gang)

- er det muligheter for å klatre/bytte stilling innad i firmaet etter noen år?(vis at du er kommet for å bli)

- har dere planer om utvidelser/oppkjøp/nedbemanning i fremtiden? (En slik endringsprosess krever mye av de ansatte)

- Er det en nyopprettet stilling?(da kan det være et prøveprosjekt hvor stillingen forsvinner etter en tid, eller du kan få bli med å utvikle både stillingen og teamet rundt deg. Kan slå flere veier)

Det er ikke alle spørsmål som er relevante for alle stillinger og firma, men dette er god informasjon å ha.

Anonymous poster hash: f2273...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært jobbsøker i ett år nå. Klin umulig å få noe, fordi jeg ikke har utdannelse eller relevant arbeidserfaring. Har derimot jobba deltid, heltid og frivillig siden jeg var 17 år, så er ikke mangel på arbeidslyst det står på..
Nå derimot, ser jeg mer og mer av at salg/service-yrker KUN vil ha folk med erfaring fra salg/service, så det å få seg en alminnelig butikkjobb idag er jo helt umulig. Om du ikke har jobbet i butikk før, vel og merke.. Never-ending-circle. Hvordan få erfaring, når du må ha erfaring fra før..?

Nå er jeg så lei av å gå hjemme, det tærer på psyken å få så mye avslag og å ikke gjøre noe fornuftig på så lang tid. Man mister alt av motivasjon og livslyst. (I tillegg til at jeg har gått hjemme i 2 år med ett barn også, FØR jeg ble arbeidssøker..)
Så nå har jeg endelig fått Nav på gli og får lov til å ta nettstudie, og fortsette å få sosialhjelp. Vilkåret er at jeg prøver å få meg en deltidsjobb ved siden av. Det er hvertfall bedre å ta ett studie i 2-3 år, så er jeg hvertfall nærmere garantert å få meg en varig jobb, enn å holde med det ustøe arbeidsmarkedet her å risikere å komme tilbake til Nav!



Anonymous poster hash: 32e34...a35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslag i dag igjen :-( orker ikke mer.

Anonymous poster hash: 2662e...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orkan

Jeg har vært på to intervjuer, så nå venter jeg. Og venter, og venter. Egentlig har jeg bare ventet siden mandag, og jeg vet begge bedriftene skulle ha flere intervjuer.

Jeg er bare så veldig spent, spesielt siden jeg følte selv at intervjuene gikk veldig bra. Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det intervju på meg. Det er bare 2 dager etter at jeg skrev om cv'n min, så det virker som om det faktisk har ganske stor betydning hva man velger å ha med.



Anonymous poster hash: d2372...a63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akk og sukk.... Jeg er en smule fortvilet...

Har vært arbeidsledig i et års tid nå. Tok et kurs i helsearbeiderfaget gjennom Nav i vinter, i håp om å bedre jobbutsiktene mine. Fra før har jeg videregående og et årskurs i administrasjon. Jobbet litt i butikk og diverse. Men uansett hva jeg søker på så får jeg ikke napp! Jeg søker helsestillinger, butikk, kontor, fulltid, deltid, engasjement... Nada.

Har søkt høyskole til høsten, men sjansen for at jeg kommer inn på studiet er svært smal da kravet er høyere enn poengene mine...

Nå er dagpengene slutt, heldigvis har jeg en mann som kan forsørge meg frem til jeg kan bidra til felleskassen igjen...

Selvtillititen min er på bånn, motivasjonen likeså. Har søkt ca 40 jobber siden januar. Skriver gode søknader. Vært på noen intervjuer, men de med mer erfaring blir alltid valgt foran meg. Fått respons på at jeg gjør gode intervjuer da...

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, må bare skrive ut litt frustrasjon! Er i utrolig dårlig humør for tiden.

Anonymous poster hash: df915...5f6

Har du vurdert å bruke et år på å ta opp fag som privatist/kveldskurs? Du skriver godt, og du virker ressurssterk som gjør drt bra på intervju og skriver gode søknader. Hva med et år til å ta opp fag før du søker høgskole/uni neste høst igjen?

Anonymous poster hash: 38ea6...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt to videointervjuer. Begge gikk rett vest.

Videointervjuer er djevelens verk, for det blir så kunstig.

Fikk faktisk jobben :) Helt utrolig!

Har også fått tilbud om en annen jobb. Må i tenkeboksen litt, men da ble det iallfall jobb på meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på andregangsintervju på onsdag og skulle få beskjed i løpet av morgendagen. Håper det virkelig skal gå min vei nå. Spesielt siden jeg ikke har noen flere aktuelle jobber å søke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk jobben :) Helt utrolig!

Har også fått tilbud om en annen jobb. Må i tenkeboksen litt, men da ble det iallfall jobb på meg :)

Gratulerer!

Har selv hørt ingenting, noe som selvsagt ikke er et godt tegn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Har selv hørt ingenting, noe som selvsagt ikke er et godt tegn :(

Kan være at det tar litt tid pga. ferie.

Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt tørke på utlysningsfronten i disse dager. *sukk*

Virker som om det er feriemodus over hele linja nå.

Anonymous poster hash: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempegod tone på intervjuene (2x1,5 timer), men blir likevel innstilt som nr 10. Begrunnelsen var visst at de til syvende og sist anså meg som overkvalifisert for stillingen og var redd for min motivasjon på lang sikt. Føler at jobbsøkinga blir bare mer og mer håpløs og angrer bittert på at jeg i det hele tatt har utdannelse ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegod tone på intervjuene (2x1,5 timer), men blir likevel innstilt som nr 10. Begrunnelsen var visst at de til syvende og sist anså meg som overkvalifisert for stillingen og var redd for min motivasjon på lang sikt. Føler at jobbsøkinga blir bare mer og mer håpløs og angrer bittert på at jeg i det hele tatt har utdannelse ...

hva slags stillinger søker du på?

Anonymous poster hash: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslag for meg og. Jeg tror jeg er for ivrig på intervjuer, jeg har jo så masse å si, og jeg er så glad for å få komme på intervju. Og jeg kan utrolig mye, men kanskje jeg høres ut som om jeg er proppfull av selvtillitt, noe jeg absolutt ikke har et fnugg av. Man føler seg så håpløs og verdiløs når man bare får nei uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hva slags stillinger søker du på?

Anonymous poster hash: d2372...a63

Søker på alt jeg er kvalifisert for i grunn. Jeg har utdannelse innen økonomi, men erfaring innen næringsmiddelproduksjon, teknisk produksjon, prosjektledelse og førstelinjestøtte. 150-250 søkere på hver stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bumpet 2 tråder vi kan trøste oss med, det hjelper å lese om andre sine erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegod tone på intervjuene (2x1,5 timer), men blir likevel innstilt som nr 10. Begrunnelsen var visst at de til syvende og sist anså meg som overkvalifisert for stillingen og var redd for min motivasjon på lang sikt. Føler at jobbsøkinga blir bare mer og mer håpløs og angrer bittert på at jeg i det hele tatt har utdannelse ...

har nettopp vært på samme, intervju med veldig god stemning, men føler etterpå at det gikk i dass likevel.

Anonymous poster hash: 87bb4...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får svar fra to intervjuer på mandag + at jeg har et nytt da også. Har vært på ett jeg ikke fikk jobben.

Merker at jeg vil så gjerne ha den ene jobben, men det er en intern søker som skal intervjues til uken.

Hvor ofte får utenforstående jobben når det er interne søkere egentlig??

Anonymous poster hash: 744c1...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...