Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg får svar fra to intervjuer på mandag + at jeg har et nytt da også. Har vært på ett jeg ikke fikk jobben.

Merker at jeg vil så gjerne ha den ene jobben, men det er en intern søker som skal intervjues til uken.

Hvor ofte får utenforstående jobben når det er interne søkere egentlig??

Anonymous poster hash: 744c1...efb

Det spørs sikkert litt på den interne søkeren. De kjenner jo den interne mye bedre enn eksterne, men det betyr jo ikke at den interne alltid trenger å være det beste kortet, selv om det er et sikrere kort enn en ekstern.

Anonymous poster hash: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri giddet å holde på slik som dere, har alltid fått jobb ( men da tatt hva som helst ) hvis jeg var langtidsledig hadde jeg startet opp noe selv!



Anonymous poster hash: 07f33...905
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri giddet å holde på slik som dere, har alltid fått jobb ( men da tatt hva som helst ) hvis jeg var langtidsledig hadde jeg startet opp noe selv! Anonymous poster hash: 07f33...905

Så fint at du ikke er oss da.

Anonymous poster hash: 744c1...efb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter endt utdanning, fikk jeg panik og trodde det kommer til å bli vanskelig å få jobb. Derfor søkte jeg over 50 jobber på under 2 uker. Ble ringt av ihvertfall 30 av dem. Og var på intervju på 8, da jeg takket nei til resten. Fikk tilbud om 4 jobber, resten har jeg enda ikke fått høre noe. Takket ja til den enne jobben på fredag :)



Anonymous poster hash: 588f1...6dc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervjuet i dag gikk bra, men jeg vet vel egentlig ikke om dette er jobben for meg. Nå er det sommerferie og stille på utlysningsfronten.

Er det noen her inne som vet om det tar seg veldig opp på høsten?



Anonymous poster hash: d2372...a63
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bustyvel

Hva mener dere om å søke vikariater? Har gjort det nå, og gruer meg til intervju, for jeg vil jo helst ha fast jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om å søke vikariater? Har gjort det nå, og gruer meg til intervju, for jeg vil jo helst ha fast jobb...

Ofte så er et vikariat inngangen til fast stilling, så spørs evt på intervjuet om det er mulighet for fast ansettelse og evt når. Veldig mange jeg vet om har fått fast jobb sånn :)

Anonymous poster hash: 744c1...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nesten 4 uker som arbeidsledig har jeg fått 2 jobbtilbud og kommer til å takke ja til det ene. Ønsker alle jobbsøkere masse lykke til og god sommer :)

Endret av Storma Nordvesta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke holdt på mer enn noen uker altså, men er nyutdannet og føler ikke at jeg får prøvd hva slags muligheter som egentlig finnes der, før etter sommerferien.

Hilsen -A-



Anonymous poster hash: d2372...a63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på intervju til en jobb som var utrolig spennende og midt i blinken for meg. Under intervjuet fikk jeg et meget dårlig inntrykk av bedriften og dens arbeidsmetoder. Det er også et vikariat på 6 måneder, 70% stilling, og jeg tror jeg kommer til å rive av meg halve håret hvis jeg skal jobbe med den personen som intervjuet meg (noe jeg må, hun er sjefen). Har jeg råd til å si nei?

Har nettopp startet å søke da jeg er nyutdannet, men jobbmarkedet er dødt nå for tiden.. Is i magen?



Anonymous poster hash: f2273...623
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, driver å søker på en ledig stilling innen en dagligvarebutikk. Til denne butikken må jeg levere søknad gjennom sånt elektronisk søker skjema. Et av spørsmålene i søker skjemaet er "Relevante kurs og sertifiseringer for denne stillingen", hva skal jeg skrive her? Har ikke tatt noen kurs annet enn et privat internett kurs til en tidligere jobb i sportsbutikk, tror ikke det er akkurat det de lurer på her!? Har mye erfaring innen salg og service ettersom jeg har hatt en del jobber innen det feltet.

Noen ideer om hva jeg kan skrive?

Håper på svar! Takk på forhånd! :-)



Anonymous poster hash: f315c...8c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, driver å søker på en ledig stilling innen en dagligvarebutikk. Til denne butikken må jeg levere søknad gjennom sånt elektronisk søker skjema. Et av spørsmålene i søker skjemaet er "Relevante kurs og sertifiseringer for denne stillingen", hva skal jeg skrive her? Har ikke tatt noen kurs annet enn et privat internett kurs til en tidligere jobb i sportsbutikk, tror ikke det er akkurat det de lurer på her!? Har mye erfaring innen salg og service ettersom jeg har hatt en del jobber innen det feltet.

Noen ideer om hva jeg kan skrive?

Håper på svar! Takk på forhånd! :-)

Anonymous poster hash: f315c...8c9

Kommer jo an på hva kurset i sportsbutikken dreide seg om og om det du lærte også kan være nyttig i en matbutikk. Ellers lar du det stå blankt. Sånne skjema er standardiserte og skal passe alle typer jobber.

Anonymous poster hash: b3d05...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i samme situasjon. Har en bobob følelse av et vikariat jeg har søkt på. Jeg har mastergrad og sitter i et vikariat om dGen. Tilbudet jeg fikk virker til å være samne type jobb som jeg sitter med i dag, men for en større bedrift. Jeg sjekket samtlige fremtidige medarbeidere og fikk et litt dårlig inntrykk. Har ikke den beste følelsen og min usikkerhet gjorde at de nrsten slengte på røret. De krever mye av meg, men jeg blir heller i vikariatet hvir jeg trives enn å bli brukt som slave hos noen andre.

Har vært på intervju til en jobb som var utrolig spennende og midt i blinken for meg. Under intervjuet fikk jeg et meget dårlig inntrykk av bedriften og dens arbeidsmetoder. Det er også et vikariat på 6 måneder, 70% stilling, og jeg tror jeg kommer til å rive av meg halve håret hvis jeg skal jobbe med den personen som intervjuet meg (noe jeg må, hun er sjefen). Har jeg råd til å si nei?

Har nettopp startet å søke da jeg er nyutdannet, men jobbmarkedet er dødt nå for tiden.. Is i magen?

Anonymous poster hash: f2273...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teora

Jeg har fått meg fast og utdanningsrelevant jobb!

Har tidligere vært på intervju og ikke fått jobb på en nesten lik stilling, men nå har jeg fått en stilling i Nav jeg faktisk tror vil passe meg bra. Skal bare jobbe ferdig den irrelevante vikarbyråjobben jeg har nå, så er jeg endelig back on track med noe som fører rett vei med tanke på karriere fremover. Og endelig en lønn som gir uttelling for studiene i statsvitenskap!

Jeg har aldri vært helt arbeidsledig i mer enn en måneds tid eller to, men har søkt i nesten to år for å få en stilling jeg faktisk ønsket meg. Det jeg kan si er at hver eneste jobb jeg har fått har startet som sommerjobb og/eller vikariat gjennom vikarbyrå. Og de fleste kunne blitt til en fast stilling om jeg hadde valgt å bli værende og satse på den bransjen. Så de som ikke får jobb, og ikke vil benytte seg av vikarbyrå må nesten bare komme over skepsisen sin, for det er den letteste veien inn de aller fleste steder. Selv hadde jeg aldri fått den jobben jeg nå skal starte i om jeg ikke hadde vært i arbeid hele veien, og fått den erfaringen og de gode referansene vikaroppdragene har gitt meg. (Kundeserviceerfaring er for eksempel veldig overførbart til en lang rekke stillinger som strengt tatt ikke er salg og kunderservice.)

Lykke til med søkingen alle sammen, det ordner seg til slutt selv om du må ta noen omveier via jobber du aldri så for deg å ta!

Endret av Teora
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått meg fast og utdanningsrelevant jobb!

Har tidligere vært på intervju og ikke fått jobb på en nesten lik stilling, men nå har jeg fått en stilling i Nav jeg faktisk tror vil passe meg bra. Skal bare jobbe ferdig den irrelevante vikarbyråjobben jeg har nå, så er jeg endelig back on track med noe som fører rett vei med tanke på karriere fremover. Og endelig en lønn som gir uttelling for studiene i statsvitenskap!

Jeg har aldri vært helt arbeidsledig i mer enn en måneds tid eller to, men har søkt i nesten to år for å få en stilling jeg faktisk ønsket meg. Det jeg kan si er at hver eneste jobb jeg har fått har startet som sommerjobb og/eller vikariat gjennom vikarbyrå. Og de fleste kunne blitt til en fast stilling om jeg hadde valgt å bli værende og satse på den bransjen. Så de som ikke får jobb, og ikke vil benytte seg av vikarbyrå må nesten bare komme over skepsisen sin, for det er den letteste veien inn de aller fleste steder. Selv hadde jeg aldri fått den jobben jeg nå skal starte i om jeg ikke hadde vært i arbeid hele veien, og fått den erfaringen og de gode referansene vikaroppdragene har gitt meg. (Kundeserviceerfaring er for eksempel veldig overførbart til en lang rekke stillinger som strengt tatt ikke er salg og kunderservice.)

Lykke til med søkingen alle sammen, det ordner seg til slutt selv om du må ta noen omveier via jobber du aldri så for deg å ta!

Hipp hipp hurra, gratulerer så masse med jobb! Så glad det løste seg for deg! :)

Er så enig i det du skriver om at man bare må ta vikariater, særlig hvis de er relativt relevante for utdanning. Da jeg tok master tok jeg et kort fulltidsvikariat på en spennende arbeidsplass, og da vikariatet var over ble jeg tilbudt deltidsjobb resten av studietiden - erfaring som har betydd masse for å få jobb senere. Som ferdigutdannet fikk jeg et relevant tre mnd vikariat som først ble utvidet med to mnd, så to til, så seks til og til slutt opprettet de en ekstra stilling til meg. Ble dessverre nedbemannet etter noen år pga nedskjæringer, begynte i et vikariat i nåværende jobb i fjor sommer, og nå oppretter de en stilling til meg her også. Alle er selvfølgelig ikke så heldige, men om ikke annet får man solid arbeidserfaring en periode! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Fikk skikkelig krass behandling av bemanningsbyrå. Jeg valgte å avvente et tilbud, fikk beskjed om at jeg hadde en dårlig holdning og at jeg egentlig bare som svar at jeg kastet bort tiden dems. De har ikke funnet noe jeg ønsker, slik er det. Ble helt satt ut jeg. Skulle lilsom ikke få vite noe om stillingen osv.

Anonymous poster hash: 12f2d...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Fikk skikkelig krass behandling av bemanningsbyrå. Jeg valgte å avvente et tilbud, fikk beskjed om at jeg hadde en dårlig holdning og at jeg egentlig bare som svar at jeg kastet bort tiden dems. De har ikke funnet noe jeg ønsker, slik er det. Ble helt satt ut jeg. Skulle lilsom ikke få vite noe om stillingen osv.

Anonymous poster hash: 12f2d...45a

Da ville jeg brukt et annet vikarbyrå/bemmingsbyrå.

Hvilket byrå var det?

Anonymous poster hash: 4f404...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAA!! Fikk nettopp telefon med tilbud om intervju på en jobb som er 100% rett i blinken for det jeg er utdannet som.

Akkurat nå som det så ganske mørkt ut i forhold til at det ikke kommer flere stillinger i ferien.

Tenkte jeg skulle dele - spre litt glede og håp vibber til andre som venter på svar :):bolledeig::bolledeig::bolledeig::bolledeig: :bolledeig: :bolledeig::bolledeig::bolledeig::bolledeig::bolledeig:

Hilsen -A-



Anonymous poster hash: d2372...a63
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...