Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Da har de begynt med det nå nylig! Selv om kamerat hadde en god del på BSU fikk han aldri beskjed om å ta den pga skattetapet han ville få!

Det er saksbehandleren som avgjør, så det kan gå begge veier, og man har ingen klagemulighet. Hvis avslutning av kontoen fører til at man går i minus er det sikkert en større sjanse for at de lar det ligge, men det finnes utallige eksempler på arbeidsledige som har måttet tømme BSU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mange arbeidsgivere som i intervju spør om tre negative sider?

Hva svarer dere? Vil jo ikke si hva som er negativt om seg selv. Men poenget er kanskje å vri det over til noe positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange arbeidsgivere som i intervju spør om tre negative sider?

Hva svarer dere? Vil jo ikke si hva som er negativt om seg selv. Men poenget er kanskje å vri det over til noe positivt?

har fått det spørsmålet mange ganger jeg også. På mange måter et duste spørsmål i en salgssetting, men det er visst ment å vise selvinnsikt, at man innser at man kan forbedre ting uansett hvor bra man har gjort det. Gode svar her er vel egentlig mer et utrykk for hvor godt man forbereder seg til intervjuet

Anonymous poster hash: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått det spørsmålet mange ganger jeg også. På mange måter et duste spørsmål i en salgssetting, men det er visst ment å vise selvinnsikt, at man innser at man kan forbedre ting uansett hvor bra man har gjort det. Gode svar her er vel egentlig mer et utrykk for hvor godt man forbereder seg til intervjuet

Anonymous poster hash: d2372...a63

Ja, et teit spørsmål. Å si at man er introvert, innadvendt og beskjeden hjelper ikke på å få jobb.

Men kan kanskje si at man fort blir stressa og forklare hvordan man løser oppgaver under stress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et teit spørsmål. Å si at man er introvert, innadvendt og beskjeden hjelper ikke på å få jobb.

Men kan kanskje si at man fort blir stressa og forklare hvordan man løser oppgaver under stress?

tror det er lurt å holde seg litt unna personlige egenskaper.

men enig i at det bør være noe du har vist at du greier å gjøre mer positivt.

Anonymous poster hash: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktivt søkt jobber siden februar. Har ikke fått ett eneste jobbtilbud :-( pengene og selvtilliten er gått tom, og jeg må på sosialen :-( at det skal være så vanskelig å få jobb med universitetesutdannelse!!!!

Anonymous poster hash: 2662e...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clavel

Er det mange arbeidsgivere som i intervju spør om tre negative sider?

Hva svarer dere? Vil jo ikke si hva som er negativt om seg selv. Men poenget er kanskje å vri det over til noe positivt?

Har fått det spørsmålet i flere intervjuer nylig..endte med å si at jeg har lite erfaring med å holde presentasjoner/snakke til forsamlinger i jobbsammenheng...men at dette er noe jeg ønsker å bli tryggere på da.. syns det spørsmålet der er ganske håpløst..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som hører dårlig, men fortsatt kommuniserer og hører godt nok til at fremmede ikke legger merke til hørselshemningen med en gang: Hvorfor er det så vanskeligere for oss å få jobb? "/ Jeg ønsker meg en jobb mer enn alt annet i verden, men jeg får det ikke. Og det er pga. hørselen min. Som alle andre begynner man jo fra bunnen av md lite jobberfaring og så bygger man seg oppover. Men jeg får jo ikke sjansen til å begynne engang. Kjenner jeg blir litt deprimert av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktivt søkt jobber siden februar. Har ikke fått ett eneste jobbtilbud :-( pengene og selvtilliten er gått tom, og jeg må på sosialen :-( at det skal være så vanskelig å få jobb med universitetesutdannelse!!!!

Anonymous poster hash: 2662e...7a1

Hva slags jobber søker du? Jeg søkte i tre måneder på utlyste stilling som interesserte meg, men når sommerferien var over etter endte studier tok jeg kontakt med Manpower, og fikk en jobb gjennom de. Ikke spesielt relevant på noe som helst måte, men hadde bare en måned oppsigelsestid, og var dermed fri til å søke videre. Etter mange søknader mens jeg jobbet som vikar har jeg nå fått en utdanningsrelevant jobb, og det viste seg at de satte pris på den "irrelevante" erfaringen, og selvsagt de gode referansene, jeg fikk fra vikarjobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske uvanlig å be om at søknader skal sendes som brev? Mange mange år siden jeg gjorde det ihvertfall



Anonymous poster hash: 44b60...4da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske uvanlig å be om at søknader skal sendes som brev? Mange mange år siden jeg gjorde det ihvertfall

Anonymous poster hash: 44b60...4da

Er vel ikke akkurat normen, men det hender. Da gjerne offentlig.

Anonymous poster hash: c9d62...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig utålmodig!

Var på intervju nå i ferien, og fikk beskjed om at de ville ta en avgjørelse nå over ferien, men jeg har ikke hørt noe enda..... og det er bare så utrolig vanskelig å sitte her å vente.... uten å kunne gjøre noe hverken fra eller til og heller ikke søke nye jobber, siden markedet ikke har kommet skikkelig i gang enda etter ferien.

-A-



Anonymous poster hash: d2372...a63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan skal jeg føre opp på cven at jeg begynte på et studie august 2011, hadde permisjon fra studiet pga sykdom fra januar 2013 og fortsatte på studiet fra august 2013, men sluttet igjen i februar 2014?

skal jeg skrive

august 2011 - februar 2014 høyskole (ikke fullført)

eller

august 2011 - desember 2013 høyskole

januar 2013 - juli 2013 permisjon

august 2013 - februar 2014 høyskole

blir jo veldig rotete uansett, men grunnen til at jeg ikke klarte å fullføre var sykdom



Anonymous poster hash: a84f7...513
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags erfaring har dere med bemanningsbyråer?

Min erfaring med Manpower er at det var fryktelig dårlig betalt og de tok ikke hensyn til utdannelse og erfaring som de påstod at de skulle. De betalte alltid ut for lite så jeg måtte etter hver eneste utbetaling kontakte de og de kunne ikke overføre resten før neste lønning. Opplevde de lokale saksbehandlerne som litt sløve og useriøse. Men det er hvor jeg bor.

En kompis opplevde at Manpower der han bor lovte han den ene jobben etter den andre, ringte han og avtalte tid, sted osv. Men noen dager etter fikk han tlf om at det ikke ble noe av.

Broren min bor langt unna og fikk seg et vikariat via Manpower som ga normal lønn for hans utdannelse, og han fikk fast jobb der etter bare noen få mnd.

Broren min var heldig, men jeg vil ikke jobbe for et vikarbyrå igjen. Jeg hadde mer kr når jeg levde på dagpenger.

Anonymous poster hash: f3e3d...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tragisk lei meg! Angrer bittert for studievalg, for i det hele tatt å ha studert. Jeg sitter med flere hundre tusen i gjeld. Får ikke jobb. Blir grillet og lukes ut pga. evnetest eller karakterer. At jeg kunne være så dum å studere noe jeg trodde det var bevov for, istedenfor å bare bli noe yrkesrettet. Jeg visste faktisk ikke at karakterer var så viktig:( fornøyd den dagen jeg hadde diplomet i hånden jeg. Men det er ikke verdt en dritt. Alle timene på forelesning, alt jeg ofret, er bare bortkastet. Er så lei meg. Jeg føler meg dum, rett og slett stokk dum. Alt for å please andre, være noen, bruke evner jeg trodde jeg hadde, tjene greit. Men det er jo ikke meg, for tror nesten jeg lider av adhd og andre forstyrrelser.

Anonymous poster hash: 12f2d...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange arbeidsgivere som i intervju spør om tre negative sider?

Hva svarer dere? Vil jo ikke si hva som er negativt om seg selv. Men poenget er kanskje å vri det over til noe positivt?

Jeg pleier å si at jeg har lett for å bli litt for engasjert, jeg er litt utålmodig og kan være perfeksjonist på eget arbeid. Velg ting som er riktig og både kan være negativt og positivt alt ettersom hvordan man vinkler det. Å si at du er sjenert, og deretter legge til at du anser deg for å være en god lytter kan være en måte å ta den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo umulig å få heltidsjobb i Trondheim. Blir møkka lei denne byen som intet gjør noe annet enn å sluke sparepengene mine( bruker sparepenger for å leve) jeg har jo bachelor og master og sliter som F! I tillegg har jeg arbeidserfaring + referanser og alt annet drit. Jeg blir gærn av å sitte hjemme

Anonymous poster hash: d28e4...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er nyutdannede:
Da vi leverte masteren på våren, var det bare noen få i klassen som hadde fått seg jobb allerede. I løpet av sommeren var det ingen fler som fikk jobb (få jobber er ute om sommeren). Men til jul hadde alle sammen fått jobb!

Det er helt vanlig å lete noen måneder og kanskje et halvt år før man får seg jobb altså.



Anonymous poster hash: 5aac8...820
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...