Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Og jeg fikk jobben som butikksjef :)

fikk du vite at du hadde fått jobben på selve intervjuet?

Anonymous poster hash: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fikk du vite at du hadde fått jobben på selve intervjuet?

Anonymous poster hash: d2372...a63

Nei ble oppringt rundt fem tiden i dag. Intervjuet var halv åtte på morningen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så usikker på hva jeg skal gjøre! Jeg jobber nå 4,5 time i en stilling jeg trives kjempe godt i, jobben er fra 09-13.30. Dette blir litt lite og jeg skulle gjerne ha jobbet noen timer på kvelden men alle kveldsjobbene så vil de at man skal ha mulighet til å jobbe på dagen innemellom også :(

Økonomien går ikke rundt med denne deltids stillingen =/



Anonymous poster hash: 66e21...067
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på intervju her også.

Følte det gikk veldig bra, og de snakket som om jeg allerede har fått jobben, men man vet jo aldri hva slags andre kandidater de har i mappa si.....jeg spurte om prosessen videre og de sa de kom til å ta avgjørelsen iløpet av utgangen av neste uke.

Jeg likte firmaet veldig godt denne gangen og ikke minst menneskene og var veldig motivert for å begynne der. Det tror jeg er viktig, for på alle de andre stedene jeg har vært har jeg alltid bare vært sånn halvlunken og egentlig i tvil om jeg vil være der eller ikke. Tror det skinner ganske tydelig igjennom på et intervju hvis man ikke er ordentlig motivert.

Anonymous poster hash: d2372...a63

Da har jeg fått jobbtilbud :).

Anonymous poster hash: d2372...a63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så usikker på hva jeg skal gjøre! Jeg jobber nå 4,5 time i en stilling jeg trives kjempe godt i, jobben er fra 09-13.30. Dette blir litt lite og jeg skulle gjerne ha jobbet noen timer på kvelden men alle kveldsjobbene så vil de at man skal ha mulighet til å jobbe på dagen innemellom også :(

Økonomien går ikke rundt med denne deltids stillingen =/

Anonymous poster hash: 66e21...067

Jeg har vært i samme situasjon. Jeg jobbet deltid i en jobb jeg trivdes kjempegodt i, men jeg fikk ikke høyere stillingsprosent, og det var vanskelig å finne jobber som lot seg kombinere. Det endte dessverre med at jeg måtte si opp yndlingsjobben da jeg fikk en annen 100 % jobb. Men jeg håper du vil klare å finne en annen jobb som lar seg kombinere med den du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med en liten problemstilling jeg håååper at noen av dere kan hjelpe meg med.

For øyeblikket jobber jeg svært lite (24-30%) og har en god timelønn, men dessverre ikke noe til å leve av. Jeg har nå fått et tilbud i en annen kjede (konkurrent) med høyere stilling (40-50%), men jeg går da ned i tariffsats og vil ha en minde timelønn.

Jeg er egentlig på utkikk etter hvertfall 80 og kategoriserer meg som en svenske når det kommer til arbeidsmengde, jo mer, jo bedre. Er litt usikker på om jeg vil forlate det jeg kjenner så godt med verdens beste kollegaer til fordel for en ny kjede men med mindre goder hvor alt er absolutt nytt (jeg blir den med mest erfaring i forhold til bransjen av de som vil begynne å jobbe der)

What to do? Jeg vet dette er et vanskelig spørsmål, men for øyeblikket føler jeg meg som en hodeløs kylling som bare surrer rundt og vet ikke helt om jeg skal takke ja eller nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger det an til mer jobbing og ekstravakter på de to ulike stedene da? Og fremtiden? Noe sjanse for høyere prosentstilling i fremtiden på noen av de?

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger det an til mer jobbing og ekstravakter på de to ulike stedene da? Og fremtiden? Noe sjanse for høyere prosentstilling i fremtiden på noen av de?

Mulig for 50 på den nye, ingen for jeg har nå, men får full ved juletider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, noe mulighet for å kombinere de to jobbene? Få vakter på ulike dager?

Hvis ikke så synes jeg arbeidsmiljø og trivsel er utrolig viktig! Behold den gamle jobben, ta de vakter du kan i jula og kryss fingrene for mer på nyåret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter med en liten problemstilling jeg håååper at noen av dere kan hjelpe meg med.

For øyeblikket jobber jeg svært lite (24-30%) og har en god timelønn, men dessverre ikke noe til å leve av. Jeg har nå fått et tilbud i en annen kjede (konkurrent) med høyere stilling (40-50%), men jeg går da ned i tariffsats og vil ha en minde timelønn.

Jeg er egentlig på utkikk etter hvertfall 80 og kategoriserer meg som en svenske når det kommer til arbeidsmengde, jo mer, jo bedre. Er litt usikker på om jeg vil forlate det jeg kjenner så godt med verdens beste kollegaer til fordel for en ny kjede men med mindre goder hvor alt er absolutt nytt (jeg blir den med mest erfaring i forhold til bransjen av de som vil begynne å jobbe der)

What to do? Jeg vet dette er et vanskelig spørsmål, men for øyeblikket føler jeg meg som en hodeløs kylling som bare surrer rundt og vet ikke helt om jeg skal takke ja eller nei.

Hvis du kan kombinere jobbene, legge opp vaktene slik at det ikke krasjer så kan du jo både jobbe mer, tjene mer og fortsette på det gamle stedet :) Har selv jobbet to ulike stedet for å fylle opp en heltidsstilling og det går fint over en viss periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp håpet. Virkelig. Hvor lenge skal en gå ledig? får ingen jobb der jeg bor i trøndelag. virkelig altså, holder på å bli gal av denne tilværelsen. Vet ikke hva jeg skal gjøre enn det jeg gjør? alt av utdanning er jo bortkasta. Hjelper ikke shit her. Hvor lenge jeg skal gå ledig vet jeg ikke. Men det er ingen håp innen fagfeltet mitt på dette stedet.



Anonymous poster hash: d28e4...b93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp håpet. Virkelig. Hvor lenge skal en gå ledig? får ingen jobb der jeg bor i trøndelag. virkelig altså, holder på å bli gal av denne tilværelsen. Vet ikke hva jeg skal gjøre enn det jeg gjør? alt av utdanning er jo bortkasta. Hjelper ikke shit her. Hvor lenge jeg skal gå ledig vet jeg ikke. Men det er ingen håp innen fagfeltet mitt på dette stedet.

Anonymous poster hash: d28e4...b93

Hva med å flytte på seg? Eller søke jobber utenfor fagfeltet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, noe mulighet for å kombinere de to jobbene? Få vakter på ulike dager?

Hvis ikke så synes jeg arbeidsmiljø og trivsel er utrolig viktig! Behold den gamle jobben, ta de vakter du kan i jula og kryss fingrene for mer på nyåret?

Vil regne med det ikke er mulig å kombinere, i de fleste kontrakter står det jo at man ikke kan jobbe for konkurrerende kjede :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan kombinere jobbene, legge opp vaktene slik at det ikke krasjer så kan du jo både jobbe mer, tjene mer og fortsette på det gamle stedet :) Har selv jobbet to ulike stedet for å fylle opp en heltidsstilling og det går fint over en viss periode.

Det er nettopp det jeg ikke kan siden det er konkurrerende bransjer. Jeg fikk dog jobben men har til i dag (mandag) å tenke på det og kommer nok til å takke nei fordi jeg må ha en større stillingprosent og jeg vil helst ikke ned i lønn (og ha mindre arb dager, men lenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil regne med det ikke er mulig å kombinere, i de fleste kontrakter står det jo at man ikke kan jobbe for konkurrerende kjede :)

Som oftest står det at man ikke kan det uten å ha avklart det med sin leder. Det går jo an å spørre sjefen om det er greit å jobbe begge steder?

Anonymous poster hash: 5aac8...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...