Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!

Tina_O

Anbefalte innlegg

Jeg syns den er kjempestor! Men det er klart, med klær på, ser den ikke så stor ut. Og familien og venner bare ler, de syns den er liten, "bare vent":-) Men er litt urettferdig da, de sammenligner meg med søsteren som venter tvillinger hvilken dag som helst! DET er fascinerende stor mage det.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15+0...:-D

Kiden har det bra, men mammaen må begynne å ta hensyn til at hun er gravid! Har vært lite aktiv her inne i det siste. Har vært veldig travelt på jobb og ganske mye press. Det har tatt litt på, og kjenner kroppen trenger å hente seg inn. Prøvde å tvinge meg til litt trimming fredag kveld, men måtte gi opp etter kort tid. I går fikk vi oss en kjempefin tur oppover lia, nydelig fint vær på noen traktorveier og stier jeg ikke har sjekka ut før. Koste meg skikkelig, men formen var så som så. Måtte endre rute og lengde underveis. I dag har vi roligdag med sykkelVM på tv og null stress. Deilig! Mannen er i samme form, så det passet bra:-) Heia Edvald!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0...:-D

Kiden har det bra, men mammaen må begynne å ta hensyn til at hun er gravid! Har vært lite aktiv her inne i det siste. Har vært veldig travelt på jobb og ganske mye press. Det har tatt litt på, og kjenner kroppen trenger å hente seg inn.

Høres ut som dagene mine om dagen. Har vært helt sinnsykt hektisk på jobb, med jobb fra 7 om morgenen til 10 om kvelden hele forrige uke. I tillegg måtte jeg jobbe i går, og jeg kjenner at jeg ikke tåler slikt kjør like godt som før lenger, og lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom denne uka som mest sannsynlig kommer til å bli lik forrige uke.... :( Gleder meg til helg allerede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søt liten babykul. :rodmer:

Forstår veldig godt hvordan du har det. En gravidkropp tåler rett og slett ikke så mye som en vanlig kropp, men det er vanskelig å ta hensyn. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+6:-)

Magen har virkelig skutt fart siste uka, og morsomt å se forskjell fra bilde jeg postet 3. august

Så fin gravidmage :hjerte:

Magen min har også poppet frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dagene mine om dagen. Har vært helt sinnsykt hektisk på jobb, med jobb fra 7 om morgenen til 10 om kvelden hele forrige uke. I tillegg måtte jeg jobbe i går, og jeg kjenner at jeg ikke tåler slikt kjør like godt som før lenger, og lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom denne uka som mest sannsynlig kommer til å bli lik forrige uke.... :( Gleder meg til helg allerede....

Ahh, da er vi i samme båt...:-) Mandag nå, og gledet meg ikke til å dra på jobb, kjenner jeg er sliten etter forrige uke enda. Skal ta meg sammen denne uka, legge en plan, snakke med sjefen osv. Mannen var streng med meg, vi har liksom snudd roller nå. Vanligvis er det jeg som er streng med han og ber han roe seg, på en måte litt godt at det er litt motsatt og;-)

Frøken Vims - du må ta grep du og! Jeg skal være litt streng med deg, og sjekke i løpet av uka, du må jo bare roe ned du også. Har du muligheter til å snakke med sjefen for å få litt avlastning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en søt liten babykul. :rodmer:

Magen min har også poppet frem

:-D Jeg er så stolt! Var veldig moro på fredag da jeg skulle ha på turbuksa, og måtte la være å knappe knappene. Og like skuffa på søndag da jeg fint kunne knappe igjen.... Tror nok jeg bare var litt oppblåst;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min har også poppet frem :)

Forresten - la du inn et bilde her? Kom ikke frem noe! Jeg vil se!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merker det godt når kroppen begynner å innta gravid-formen, så blir man mer sliten og trøtt.

Tilrettelegging for gravide i jobb er viktig, og vi som er gravide må si ifra, eller så kan tiden bli lang og tung. Vi må ta vare på oss selv.

Ønsker deg en strålende mandag, Tina! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Vims - du må ta grep du og! Jeg skal være litt streng med deg, og sjekke i løpet av uka, du må jo bare roe ned du også. Har du muligheter til å snakke med sjefen for å få litt avlastning?

Jeg har prøvd å snakke med sjefen min, men han er mer en "manager" enn en "leader" kan du si. Veldig opptatt av arbeidsoppgaver, og ikke fullt så opptatt av de myke verdiene. Når jeg sa at jeg trodde jeg måtte være litt tøffere fremover ifht hva jeg tar på meg av ansvarsoppgaver så var tilbakemeldingen at det var jo ikke så hektisk hele tiden, dessuten kunne jeg avspasere litt når de hektiske periodene er over. Og det er sant det, men etter 2-3 uker med fullt kjør er jeg helt utslitt. Får spenningshodepine, sover dårlig, ligger rett ut i helgen, og da veier ikke et par dager fri opp for et par uker med ubehag. Så jeg må nok være litt tøffere, og ikke si ja til å kjøre tre prosjekter samtidig sånn som jeg har gjort de siste ukene. Men det er ikke så greit å si nei når man er ny i jobben, man vil jo bygge opp litt credit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt mage du har fått, Tina! :jepp: Koselig når det begynner å synes på kroppen. Gleder meg så mye til å kjenne liv jeg nå, det er vel kanskje ikke så lenge før du gjør det! :biggrin:

Det kan være vanskelig å ta hensyn til seg selv og helsa samtidig som man skal yte på jobb. Men det er ingen som takker deg om du jobber deg ihjel i graviditeten heller, og ender opp som sykemeldt. Nei, vi må være litt harde der, og sørge for at arbeidsoppgavene blir tilrettelagt bedre. Det er tross alt en veldig begrensa periode det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt grep nå! Jobben flyter over, men har tatt følgende grep:

- går hjem etter 7,5 time (!)

- har planlagt en ukes ferie om 1,5 uke (hurra)

- har sagt til sjefen at fremover vil jeg "bare" jobbe 100%;-)

- prøver å ikke få dårlig samvittighet når jeg delegerer nesten alt

- øver meg på å si "nei"

Oioi, dette må da få resultater;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å snakke med sjefen min, men han er mer en "manager" enn en "leader" kan du si. Veldig opptatt av arbeidsoppgaver, og ikke fullt så opptatt av de myke verdiene. Når jeg sa at jeg trodde jeg måtte være litt tøffere fremover ifht hva jeg tar på meg av ansvarsoppgaver så var tilbakemeldingen at det var jo ikke så hektisk hele tiden, dessuten kunne jeg avspasere litt når de hektiske periodene er over. Og det er sant det, men etter 2-3 uker med fullt kjør er jeg helt utslitt. Får spenningshodepine, sover dårlig, ligger rett ut i helgen, og da veier ikke et par dager fri opp for et par uker med ubehag. Så jeg må nok være litt tøffere, og ikke si ja til å kjøre tre prosjekter samtidig sånn som jeg har gjort de siste ukene. Men det er ikke så greit å si nei når man er ny i jobben, man vil jo bygge opp litt credit..

Skjønner at det ikke er så lett. Spesielt siden du er ny i jobben. Men det bør ikke ha noe å si, du er like gravid selv om du er ny i jobben! Du må bare sette grensene selv, og være litt "streng". Det er jo lettere med forståelse, men det er uansett du som må sette grensene. Jeg får forståelse, men det er likevel jeg som må sette grensene. Alle er forskjellig og alle graviditeter er forskjellig, så det er bare du som vet hvordan din graviditet er og hvor dine grenser går.

Hmmm det virker mye mer opplagt når det gjelder andre enn meg selv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det ikke er så lett. Spesielt siden du er ny i jobben. Men det bør ikke ha noe å si, du er like gravid selv om du er ny i jobben! Du må bare sette grensene selv, og være litt "streng". Det er jo lettere med forståelse, men det er uansett du som må sette grensene. Jeg får forståelse, men det er likevel jeg som må sette grensene. Alle er forskjellig og alle graviditeter er forskjellig, så det er bare du som vet hvordan din graviditet er og hvor dine grenser går.

Hmmm det virker mye mer opplagt når det gjelder andre enn meg selv;-)

Hehe, ja det er i teorien veldig lett. Det er bare det at det i praksis er litt vanskeligere å gjennomføre. Men du har helt rett, det er bare meg som passer på meg, og jeg må sette grenser selv.

Nå er det bare denne uken med villmannsjobbing igjen, og det er betydlig mindre å gjøre denne uken enn forrige. Og så har jeg tatt meg fri torsdag, fredag og mandag neste uke for en tur på fjellet med min kjære :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt grep nå! Jobben flyter over, men har tatt følgende grep:

- går hjem etter 7,5 time (!)

- har planlagt en ukes ferie om 1,5 uke (hurra)

- har sagt til sjefen at fremover vil jeg "bare" jobbe 100%;-)

- prøver å ikke få dårlig samvittighet når jeg delegerer nesten alt

- øver meg på å si "nei"

Oioi, dette må da få resultater;-)

Flinkis! :tommelsmil:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er i teorien veldig lett. Det er bare det at det i praksis er litt vanskeligere å gjennomføre. Men du har helt rett, det er bare meg som passer på meg, og jeg må sette grenser selv.

Nå er det bare denne uken med villmannsjobbing igjen, og det er betydlig mindre å gjøre denne uken enn forrige. Og så har jeg tatt meg fri torsdag, fredag og mandag neste uke for en tur på fjellet med min kjære :strix:

Missunner deg SÅ mye en fjelltur!

Akk og sukk, jeg og vil ha muligheten ;)

Du får nyte det fryktelig masse, litt ekstra på mine vegne også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært hos jordmor i dag:-) Fikk litt nye innspill på terminen min.....:

Min mens-termin er 19.03.13, det betyr at skulle ha vært 15+3 i dag

Min tidlig ultralydtermin, sier senest 12.03.13, men jeg har hele tiden trodd at jeg vet mer enn legen (!), så har holdt fast på "min" termin....

Jordmoren sa i dag at livmormålet mitt tilsa at jeg definitivt var kommet minst til uke 16, men hun trodde heller på uke 17...!

Kjente jeg fikk høy puls og ble helt rød - så moro! Men samtidig begynte jeg å tenke på at da får jeg jo mindre itd å forberede meg, huset, jobben, ting og tang osv. knis. Hallo. en uke fra eller til spiller vel egentlig ikke så stor rolle;-)

Jaja. får vel endre terminen min da:-) Putter den en uke frem i første omgang, så får jeg endelig bekreftelse hos ordinær UL 19. oktober:-)

Hørte forresten hjertelyd i dag, sterkt hjerte med klar lyd, så det her blir nok en spreking! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å bli satt fram da! :jepp: Nesten halvannen uke mer enn mensterminen sa, hvis det er riktig med 17 da! :biggrin: Wow, dette går plutselig så fort!! :blink: Sikkert herlig å høre hjertelyd! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet... Jeg skrøt jo veldig av meg selv i går kveld, men ser allerede nå at uka blir travlere enn jeg planla... Ahh ja. Vi får bare prøve så godt vi kan;-)

God tu på fjellet - heldiggrisen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...