Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Heisann! Hatt en fin ferie?

Jeg har også fått beskjed om å komme tilbake til legen om et par uker for å ta blodprøver osv. Jeg har allerede vært hos legen et par ganger pga blødninger, men hvis man ser bort fra det så har ikke legen hittil gjort noe annet enn å gi meg masse brosjyrer og bestilt sykehusplass til meg.

Hvis det er noen trøst så har symptomene mine også avtatt litt. Eller dvs at puppene er nesten ikke ømme lenger i det hele tatt, og de har egentlig vært det eneste virkelig merkbare symtomet jeg har hatt hittil. Nå tror jeg imidlertid at kvalmen har meldt sitt inntog, for jeg har vært småuggen både i går og i dag. Ikke sånn at jeg brekker meg altså, men nok til at jeg kjenner det og at matlysten er på bunn.

Nå har jeg vært gjennom en mental triller med blødninger omtrent annenvher dag hele ferien så jeg tar i mot litt kvalme med åpne armer :fnise:

Btw så er det opprettet en tråd for oss som har termin i mars/april inne på terminklubbene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :) Skal bli morsomt å følge med deg, vi er jo nesten kommet like langt!! Jeg har ikke vært til kontroll ennå, men tenkte å ringe til legen min snart for å høre om når jeg bør komme. :)

Så trivelig at du ser innom, skal titte innm dagboka di:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hatt en fin ferie?

Jeg har også fått beskjed om å komme tilbake til legen om et par uker for å ta blodprøver osv. Jeg har allerede vært hos legen et par ganger pga blødninger, men hvis man ser bort fra det så har ikke legen hittil gjort noe annet enn å gi meg masse brosjyrer og bestilt sykehusplass til meg.

Hvis det er noen trøst så har symptomene mine også avtatt litt. Eller dvs at puppene er nesten ikke ømme lenger i det hele tatt, og de har egentlig vært det eneste virkelig merkbare symtomet jeg har hatt hittil. Nå tror jeg imidlertid at kvalmen har meldt sitt inntog, for jeg har vært småuggen både i går og i dag. Ikke sånn at jeg brekker meg altså, men nok til at jeg kjenner det og at matlysten er på bunn.

Nå har jeg vært gjennom en mental triller med blødninger omtrent annenvher dag hele ferien så jeg tar i mot litt kvalme med åpne armer :fnise:

Btw så er det opprettet en tråd for oss som har termin i mars/april inne på terminklubbene :)

Ahh, misunner deg ikke det med blødningene, nei. Er noe rart tror, jeg, med min nye gravidhjerne. Den har liksom begynt å tenke alle verst tenkelige utfall, selv om fornuften sier at dette er vanlig og at det helt sikkert går bra. Lurer på hvorfor naturen er slik? For at vi skal beskytte vårt ufødte barn?

Takk for tips om terminklubb, skal titte innom der!

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, misunner deg ikke det med blødningene, nei. Er noe rart tror, jeg, med min nye gravidhjerne. Den har liksom begynt å tenke alle verst tenkelige utfall, selv om fornuften sier at dette er vanlig og at det helt sikkert går bra. Lurer på hvorfor naturen er slik? For at vi skal beskytte vårt ufødte barn?

Takk for tips om terminklubb, skal titte innom der!

Jeg blir sånn jeg også, tenker på alt som kan gå galt og klarer ikke slappe av og bare glede meg riktig ennå. Man blir jo så påvirket av alt man hører og leser rundt omkring også, om alt som har gått galt for andre. En venninne opplevde MA i fjor og det er noe jeg er veldig redd for. Tenk å komme på ultralyd og tro at alt er bra, men så er det ikke liv der. :( Men sjansen er jo størst for at alt går bra, så man får bare tenke positivt! :)

Fra naturens side har det sikkert med å gjøre at man skal beskytte det ufødte barnet og ikke utsette seg for noe farlig i graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, 10 uker!!!

Og nå er kiden et foster, og ikke lenger et embryo:-)

Jeg har en merkbar kul på magen, så nå er det slutt på stramme gensre inntil det er offentlig;-)

Formen er faktisk kjempebra nå. Har vært litt daff siste ukene, har pustet som en hval på trening. I går var jeg på fjelltur og kjente jeg hadde masse energi! Fikk behov for å løpe litt oppover og gikk på toppen nesten på rekordtid. Mannen sa han var glad han ikke var med, for det hadde vært litt av et pes, hihi.

Matlysten er også bra, men orker ikke egg til frokost lengre, blir nesten uvel av lukten. Tror det er eneste matsorten jeg ikke orker:-)

Nå skal jeg finne uke-for-uke beskrivelse for 10 uker og lese for mannen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 10 uker :hoppendeglad:

Ikke lengre før dere kan offentligjøre det nå. Har du tenkt på hvordan dere skal fortelle det til familien??

Og så heldig du er som har så mye energi.. Missunnelig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 10 uker! :strix: Så flott at du er i god form! Det sies jo at de fleste har mer energi i andre trimester, og der er jo du snart nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 10 uker, Tina!

Såååå deilig med den lille kulen :hjerte: bare vent til kulen begynner å bevege på seg! Det er såå magisk! Ikke lenge til det, nå :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 10 uker :hoppendeglad:

Ikke lengre før dere kan offentligjøre det nå. Har du tenkt på hvordan dere skal fortelle det til familien??

Og så heldig du er som har så mye energi.. Missunnelig :sjenert:

Takker :smilorange: Blir vel ikke så lenge til vi sier det til familien, nei! Hadde egentlig en morsom plan med T-skjorter: På mannens: Bleieskiftarbeiser. Og på min: Bolle i ovnen. Hehe. Syns det var kjempeide, og er sikker på at det hadde slått an i familien min. Men mannen har fått kalde føtter. Han vil ikke tulle om noe så seriøst....! Hallo! Er vel ikke feil det?! Men må jo respektere det, da. Hvis han føler på det, så kan jeg selvfølgelig ikke kjøre på med tull og fjas. Egentlig er det vel han som er den største fjasern av oss, så overrasket meg litt, men han vil vel være seriøs når det er viktig for han :hjerte: :hjerte:

Så nå er jeg litt i villrede. Er ikke min stil å sette meg ned å ta en alvorlig prat akkurat, jeg liker å tulle litt. Men skal pønske ut noe bra som både jeg og mannen er fornøyd med, hehe. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 10 uker! :strix: Så flott at du er i god form! Det sies jo at de fleste har mer energi i andre trimester, og der er jo du snart nå. ;)

Gratulerer med 10 uker, Tina!

Såååå deilig med den lille kulen :hjerte: bare vent til kulen begynner å bevege på seg! Det er såå magisk! Ikke lenge til det, nå :strix:

Takker! Kjenner det er betryggende med en liten kul på magen, siden jeg ikke akkurat er videre utsatt for svangerskapsplagersymptomer :smilorange:

Ahhh... ja, lengter etter bevegelser!!

-------------

Hohoho! Mannen var så morsom i går. Jeg hadde brukt Ipaden hans til å lese om ulike gravidting og 10-ukersbeskrivelse osv.. Han kommenterte det i går, og så ble det stille en stund. Før han etter 20 min bryter ut: "Det er ikke mye sykkellår på den der ungen vår!" Han satt å så på illustrasjon av et foster i uke 10 - de er ikke akkurat fulle av muskler ennå nei. Hahaha! :biggrin: For de som ikke er helt innvidd i min verden; Vi er hakket over normalt sykkelinteressert kan en si.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+2 og på tide å stryke ut på lista!!!

Unnfangelsen finner sted omkring: 24. juni 2012

Hjertet begynner å slå: 19. juli 2012

Embryoet beveger seg: 12. august 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 19. august 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. august 2012

Risiko for spontanabort avtar: 2. september 2012

Første svangerskapskontroll: 6. september

Tidlig ultralyd: 6. aseptember

Kvalmen avtar for de fleste: 9. september 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 16. september 2012

Fosteret svelger og tisser: 30. september 2012

Tid for ultralyd: 7. oktober 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 14. oktober 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 28. oktober 2012

Fosteret begynner å høre: 18. november 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16. desember 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 20. januar 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 26. februar 2013

Antatt termindato: 19. mars 2013

Alle organer er ferdig utformet og kiden er nå et foster. Ikke verst!! Og 12 dager igjen til risikoen for spontanabort avtar..... Det blir vel den første store milepælen for meg!

Neste milepæl er første svangerskapskontroll og tidlig ultralyd om 15 dager. Det blir stas - klarer knapt å vente:-) - legger inn det, jeg!

Forresten, jeg stryker ut "kvalmen avtar for de fleste" og jeg, den har jo knapt vært der, og den er definitivt borte nå!

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, sykkellår er det dårlig med ja! :fnise: Har ikke så mye kjøtt på bena ennå disse knøttene våre...Min ligner vel foreløpig mest på en reke, men begynner å innta menneskeform nå. ;)

Jeg syns t-skjorte forslaget var supert jeg, men dere finner sikkert på noe annet som er like bra og som begge liker. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke du på UL snart?? Ta å ram inn UL bildet og pakk det inn. Si til de som får det at du syns det er noen du mener de mangler bilde av i huset. Passer jo fint om de ikke har bilder av dere heller :gjeiper:

Da vi sa det til svigers satte vi stellebordet inn på badet og pynta det med min gamle bamse i ført en I love DAD body, og et kort hvor det stod her kommer jeg el. Vi hadde nettop pussa opp badet, så da skulle de jo inn og se.

Men går jo ann å si: Dere må se hva vi har gjort med badet siden sist. Ble ganske stilig.. eller noe sånt.

Eller bare nevn det i en bisetning. Om de tilbyr deg kaffe.. Si nei takk, skal ikke drikke så mye kaffe lenger siden jeg er gravid :gjeiper:

Masse ideer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, sykkellår er det dårlig med ja! :fnise: Har ikke så mye kjøtt på bena ennå disse knøttene våre...Min ligner vel foreløpig mest på en reke, men begynner å innta menneskeform nå. ;)

Jeg syns t-skjorte forslaget var supert jeg, men dere finner sikkert på noe annet som er like bra og som begge liker. :jepp:

Kiden skal nok få sykkellår etter hvert - ingen fare! ;-)

Ja, synd t-skjorteopplegget ikke falt i smak hos mannen, han lo av det i begynnelsen, men når han fikk tenkt seg om trakk han seg... Bare å respektere det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke du på UL snart?? Ta å ram inn UL bildet og pakk det inn. Si til de som får det at du syns det er noen du mener de mangler bilde av i huset. Passer jo fint om de ikke har bilder av dere heller :gjeiper:

Da vi sa det til svigers satte vi stellebordet inn på badet og pynta det med min gamle bamse i ført en I love DAD body, og et kort hvor det stod her kommer jeg el. Vi hadde nettop pussa opp badet, så da skulle de jo inn og se.

Men går jo ann å si: Dere må se hva vi har gjort med badet siden sist. Ble ganske stilig.. eller noe sånt.

Eller bare nevn det i en bisetning. Om de tilbyr deg kaffe.. Si nei takk, skal ikke drikke så mye kaffe lenger siden jeg er gravid :gjeiper:

Masse ideer :)

Jo ikke lenge til UL om to uker, men får venninnebesøk neste helg og har lyst til å si det til de da. Og mener familien bør få vite det først.... Så da må jeg nesten si det før UL. Takk for tips - det med kaffe vil kanskje funke, det går mye i kaffe i familien min, hihi;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, Tina_O!!

Hvordan står det til med deg? Nå nærmer du deg virkelig 12 uker!! STAS :jepp: Skal du på tidlig UL?

Formen bra?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei, Tina_O!!

Hvordan står det til med deg? Nå nærmer du deg virkelig 12 uker!! STAS :jepp: Skal du på tidlig UL?

Formen bra?

:klemmer:

Hei Ninnin! Takk, her er alt bare bra - formen er veldig bra, kan absolutt ikke klage. Men i det siste har jeg kjent hormonene rase rundt i kroppen, og humøret svinger veldig, hihi. Mannen i går: "Jeg føler at du vrir alt jeg sier til det verste...." Ehhhh.... ups. Kan kanskje stemme det, hehe. Men veldig vanskelig å skjerpe seg asså;-)

Tidlig UL 6. september - spennnende!!! Blir godt å få bekreftet at det er noe der - Er jo i uforskamma god form, så nesten vanskelig å skjønne at jeg er gravid. Gleder meg:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL 6. september - spennnende!!! Blir godt å få bekreftet at det er noe der - Er jo i uforskamma god form, så nesten vanskelig å skjønne at jeg er gravid. Gleder meg:-D

Så spennende!! På tross av litt kvalme og at jeg litt trøttere enn vanlig er jeg også i veldig godt form. Har liksom alltid trodd at jeg skulle føle meg gravid, men kan ikke egentlig si at jeg gjør det. Føler meg helt vanlig, kanskje med litt underskudd på søvn.

Jeg var på tidlig-ul på mandag som var, og så skal jeg tilbake 13 september når jeg er 12+3. Hvis alt er bra på ul 12. sept så skal vi fortelle nyheten til familien *skrekkblandetfryd* Gleder meg veldig til å fortelle, men samtidig så blir jo alt veldig virkelig da :overrasket: . Har dere fortalt det til familie enda?

Du burde glede deg til tidig ul, det ble med ett mye mer virkelig når vi fikk se en liten sprellende skapning med bankende hjerte wub.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! På tross av litt kvalme og at jeg litt trøttere enn vanlig er jeg også i veldig godt form. Har liksom alltid trodd at jeg skulle føle meg gravid, men kan ikke egentlig si at jeg gjør det. Føler meg helt vanlig, kanskje med litt underskudd på søvn.

Jeg var på tidlig-ul på mandag som var, og så skal jeg tilbake 13 september når jeg er 12+3. Hvis alt er bra på ul 12. sept så skal vi fortelle nyheten til familien *skrekkblandetfryd* Gleder meg veldig til å fortelle, men samtidig så blir jo alt veldig virkelig da :overrasket: . Har dere fortalt det til familie enda?

Du burde glede deg til tidig ul, det ble med ett mye mer virkelig når vi fikk se en liten sprellende skapning med bankende hjerte wub.png

Gleder meg veldig til tidlig UL, ja! oioi......

Vi fortalte det til familien i helga, haha, de trodde nesten ikke på meg, og måtte si det flere ganger før de tok det innover seg, da ble det selvfølgelig veldig god stemning;-) hihi. Jeg er eldst av mine søsken, og to yngre har fått barn allerede, så de har vel gitt opp meg, hihi.

Kjenner igjen det med "skrekkblandet fryd", ja! Jeg var faktisk kjempenervøs! Skjønner ikke det helt, men det er vel en stor ting og viktig for oss... Følte litt på det samme da jeg og mannen gikk i en lokal gullsmedbutikk for å kjøpe ringer etter at han hadde fridd. Kjempenervøs! :-D

Skal si det til sjefen i dag, blir noe opplegg utover uka som innebærer alkohol, og jeg orker ikke spille skuespill lengre.... Etter tidlig UL neste uke, kan resten få vite det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+4 - tiden går!!

Oioioi.... Har vært 3 dager på oljemessa i Stavanger. Er helt ferdig! Sliten, ondt i ryggen og beina. Spist dårlig mat hele tiden. Henger etter med jobb. Kort sagt: føler meg temmelig oppspist! Har jo vært med på dette kjøret før, men ikke som gravid. Skjønner jeg må ta en del hensyn. Men lenge siden dette var planlagt - før jeg var gravid. Og har ikke sagt det til jobben ennå, bortsett fra nærmeste sjef. Såååå... Gikk på en liten smell, gitt.. Men da lærte jeg forhåpentligvis litt;-)

Skal bli godt å komme hjem til gubben, nå. Godt å savne han litt:-) kjære mannen min, hvis du tilfeldigvis roter deg inn her: jeg har savna deg.... Masse!

Magen tyter ut nå. Sikkert en sammenheng med den dårlige maten. Men for å si det sånn - godt jeg tok med løse topper pluss åpen dressjakke, denne kulen er vanskelig å skjule nå!

Møtte ei jeg kjenner. Vi snakket om barn og hun spurte om mine planer. Jeg fortalte jo villig vekk om planer... Og hun responderte: "du er gravid nå, du!!!!" hmmm, jeg bare lo det bort, men skjønner jeg fortalte litt mye detaljer om hvordan vi har planlagt diverse løsninger fremover. Hihi:-) lett å forsnakke seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...