Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klarte ikke å vente til sjefen var tilbake neste uke, så jeg ringte han i dag, jeg, hihi. Han syns det var kjempestas! Og lurte på om han fikk fortelle nyheten til de andre i ledergruppa med en gang:-) så nå er det offisielt en baby på gang!

Greit å ha en arbeidsplass som jubler for alle kommende barn, selv om det innebærer at man blir borte for en stund:-) sitter i styret i selskapet også, og der var det diskutert spesielt at selv om det er en jobb som krever mye av alle, skal det være rom og legges til rette for de som har barn. Fine jobben min.

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så bra ut på UL :) Det er noe med den magefølelsen. Jeg følte gutt med en gang jeg fikk positiv test. Men ble gradvis mer og mer usikker når det nærma seg UL. Men gutt blir det :)

Deilig at nyheten er sluppet. Slipper du tenke på at du bærer en hemmelighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+5 (eller er det 13+5 eller mer?!?) :hjertesmil: :hjertesmil:

På tide med litt status:

Unnfangelsen finner sted omkring: 24. juni 2012

Hjertet begynner å slå: 19. juli 2012

Embryoet beveger seg: 12. august 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 19. august 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. august 2012

Risiko for spontanabort avtar: 2. september 2012

Første svangerskapskontroll: 6. september (utsatt til 10. september)

Tidlig ultralyd: 6. aseptember

Kvalmen avtar for de fleste: 9. september 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 16. september 2012

Fosteret svelger og tisser: 30. september 2012

Tid for ultralyd: 7. oktober 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 14. oktober 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 28. oktober 2012

Fosteret begynner å høre: 18. november 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16. desember 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 20. januar 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 26. februar 2013

Antatt termindato: 19. mars 2013

Risiko for spontanabort er avtatt og har sett kiden på ultralyd! Legen sa også at han så at blæra til kiden var full av urin, betyr det at han (sier han jeg, føles helt som en han) har begynt å tisse?! Kiden var jo 75mm lang, noe som skulle tilsi at jeg er langt ut i 13. uke, og ikke 12. uke. Men tissing skjer jo normalt ikke før i uke 15 eller noe.

Mannen kunne ikke være med på UL i går, da han var bortreist på jobb. men tok helt av da han fikk se bildene :smilorange: Han skjønner ikke at kiden allerede kan ha 10 fingre :gjeiper: Merker at han er stolt over å skulle bli pappa igjen. Han har jo barn fra før, men godt at han syns dette er skikkelig stas. Tror ikke han har vært så involvert tidligere, så nesten alt er ny informasjon og veldig spennende :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så bra ut på UL :) Det er noe med den magefølelsen. Jeg følte gutt med en gang jeg fikk positiv test. Men ble gradvis mer og mer usikker når det nærma seg UL. Men gutt blir det :)

Deilig at nyheten er sluppet. Slipper du tenke på at du bærer en hemmelighet :)

Rart det der med den følelsen at man vet... Det får jo vise seg om jeg har rett, da;-) Da mamma fikk se UL-bildene sa hun med en gang: "Det er en gutt!". Rart;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at alt så bra ut på ul!! :strix: Det må være en ubeskrivelig følelse!! :jepp: Jeg tror magefølelsen ofte kan stemme jeg, kanskje det er en liten gutt der inne...:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må du vente helt til ord UL for å få vite!? :sjokkert: Hadde ikke klart å vente så lenge, jeg :sjenert:

Var sikkert moro å se så mye allerede på tidlig UL, da! Koselig med engasjert kjæreste :hjerte:

Og du, jeg er sikker på at du har en guttebass inni der! Iallfall når du selv er så skråsikker :) Det er VIRKELIG guttas "år" i år (Les: neste år.. ;) ) .. Den termingruppa jeg er med i er det 70% gutter!! :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+6:-)

Ahhh.... Regnvær! Blir gal! Hvordan skal jeg få trimma og tatt vare på kroppen og hodet og kiden i dette været?! Viktig for meg å være i god form, tenker på at jeg trenger det fremover, både til å gå med stor mage, til fødselen og tiden etterpå. Er ikke veldig glad i innetrening, men spørs om jeg må krype til korset etterhvert hvis dette fortsetter. Vi har planlagt en uke med sykling i varmere vær om 4 uker, det bør jo være litt motivasjon til å holde kroppen i gang:-)

Skal ta en alvorsprat med gubben når han står opp, han bør ta ansvar og være med og støtte meg på treningssenteret slik at jeg kan ta vare på barnet hans;-) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIl gjerne følge deg jeg:) Og gratulerer så masse .: ) !

Takk og velkommen! Jeg tar en tur innom prøvedagboka di:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIl gjerne følge deg jeg:) Og gratulerer så masse .: ) !

Hei igjen - det var jo ikke prøvedagbok, men graviddagbok!!!! Gratulerer!!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+0:-)

I går hadde vi babyshower for søstersen:-) hun ble så glad at hun gråt! Og med mine hormonnivåer om dagen, begynte jeg selvfølgelig å gråte, jeg og -hehe. Kjempekoselig kveld. Mat, gaver og koseprat til langt på kveld.

Har lyst til å skryte litt av mannen. Er så takknemlig for at jeg har han. Han tilpasser alt så det skal passe min timeplan om dagen og anstrenger seg virkelig for at jeg og vi sammen skal ha det bra. Når jeg har planer med andre, sørger han for å flytte sine planer slik at det det blir samtidig. Selv om det involverer mange andre. Og i går da jeg var desperat etter bevegelse, ble han med meg på tur selv om været var grusomt og han ikke var helt i form og hadde gledet seg til en dag på sofaen. Og han duller og steller og vasker og ordner. Jeg må bare huske å være takknemlig og fortelle han at jeg sette pris på det... Er litt lett å ta ting for gitt.

I går hadde han samling med kompiser, mens jeg holdt babyshower (vi har to boliger). Jeg fikk melding kl fem i morges at de var i ferd med å avslutte! Hehe. Han benytter ihvertfall anledningen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så god kar du har Tina :)

Jeg har dog en magefølelse på at du er flink å fortelle/vise han hvor mye du setter pris på han ;)

Som regel er det de som klarer å se og fortelle hvor god partneren er til andre, som er flinke til å vise det til hverandre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god kar du har Tina :)

Jeg har dog en magefølelse på at du er flink å fortelle/vise han hvor mye du setter pris på han ;)

Som regel er det de som klarer å se og fortelle hvor god partneren er til andre, som er flinke til å vise det til hverandre også!

Hmmm... Det handler vel om å være raus med hverandre.. Jeg merker at når han er raus med meg, ønsker jeg å være det tilbake. Og når han er forståelsesfull, vil jeg være ekstra forståelsesfull tilbake. Og ydmyk. Og så videre... Jeg må innrømme at jeg har lært litt av han. Jeg var vel ikke bortskjemt med raushet i mitt tidligere forhold, og da var ikke jeg så raus heller... Eller kanskje var det omvendt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fryktelig kjent ut ;)

Jeg er også slik. Eller, på en måte både og.

Jeg har alltid vært raus rundt meg hele livet (modern er ekstrem der, og jeg har nok fått noen av genene hennes), men aldri helt opplevd det tilbake :)

Helt nytt, og fantastisk, å møte en mann som er like raus tilbake :) Da får man bare SÅ mye mere lyst til å ta seg av han!

Det er faktisk litt koselig å rydde og dalle for han. Ikke overdrevent selvfølgelig, men småting :)

F.eks å kunne ha en middag klar til når han kommer hjem fra jobb og slikt.

Jeg fikk en god aha-opplevelse for noen dager siden med tanke på venner rundt meg.

Jeg spurte pent på FB om noen kunne avsi 1 time for meg i helgen for å hjelpe meg å sette sammen en Ikea-kommode.

Det var neimen ikke noe respons å få nei....

Ei fra gamle stallen på 14 år kom gjerne (hun er fantastisk god!), og ei av mine barndomsvenninner kunne.

Da har jeg tenkt at det er ca 10-15 folk jeg alltid har stilt opp for. Kjørt overalt med bil, hjulpet til med flyttelass, bygd staller med, vært støtte ved samlivsbrudd og slikt for. Mange jeg har hjulpet masse, men når jeg selv trenger hjelp så er det ingenting å spore av raushet....

Det ble jeg litt trist over i grunn huh.png

Men som modern sier så skal man alltid være raus, uansett.

Før eller siden (siden?!?!) så får man igjen for det :)

Men det var en tankevekker.

Sambo her kan godt glemme å støvsuge på noen uker som små-irriterer meg, men om jeg har vondt eller det virkelig er noe, så viker han ikke fra siden min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men som modern sier så skal man alltid være raus, uansett.

Før eller siden (siden?!?!) så får man igjen for det :)

Jeg syns vi skal høre på moren din, jeg! Og så kan vi jo selvfølgelig tenke på oss selv i blant. Vi har lov å si nei, vi også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Innom og oppdaterer meg etter en lat ferieuke.

Gratulerer så mye med vel overstått UL og 12 uker. :hoppe:

Takk! det er en kjempelettelse, merker jeg. Være over den magiske grensen, og faktisk se at det er en liten en som spreller der inne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...