Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Hei Tina, hvordan går det med dere? :hjerte:

Hei! Det går bra med oss:-)

Det ble bare litt mye på en gang her, først ble mannen syk, så dro vi på ferie, og så kom det en "overraskelse" på jobb. Så har vært litt lite inne på KG i det siste, ser jeg;-)

For en liten oppdatering:

Som dere skjønner så fikk mannen et illebefinnende. Det var ganske dramatisk for meg, men han er ikke alvorlig syk. Han trenger å legge om livet på flere områder for å unngå at det skjer igjen. Mindre stress, mindre press, mindre reise osv.. Så her blir det mer fokus på hjemme- og familietid fremover;-) Det har satt i gang noen tanker hos oss begge, og vi har snakket mye om det som venter oss ift. babyen som kommer og hvilke forandringer det vil innebære. Vi skjønner begge at man ikke kan være to dobbeltarbeidende ledere samtidig som man har et rolig og balansert familieliv.... Så her har vi begynt med tiltakene allerede. Ikke så galt at det ikke er godt for noe:-) Etterhvert er vi kanskje overflødige på jobben begge to og kan leve i sus og dus under solskinn flere måneder i året?! :fnise: (jaja, vi drømmer....hihi)

Kiden har det bra, tror jeg :hjerte: Kjenner noen smågreier inni der av og til, men klarer ikke identifisere om det er kiden jeg kjenner eller noe annet. Skal på ultralyd på fredag, det blir stas! Blir veldig spennende med terminen da, er nesten mer spent på den enn på kjønnet!

Og magen har vokst kjempemye!! Jeg skvetter hver gang jeg ser ned :fnise: Har lagt på meg 4 kg til nå (den siste 1,5 på ferie forrige uke, haha), men føles som om jeg har lagt på meg minst 8 bare på magen og puppene haha!

Nå skal jeg logge av og skynde meg hjem til min kjære mann :rodmer: :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre alt er bra med dere :) Skjønner det må ha vært en helt forferdelig opplevelse for deg, jeg føler meg iallefall ekstra sårbar og "avhengig" av sambo nå som jeg er gravid. Uff, orker ikke engang å tenke på hva jeg skulle gjort hvis det skjedde han noe :(

Så du kjenner liv du også? Jeg har kjent liv i ca 1,5 uke, men det er først siden fredag jeg har vært sikker på at det er knøttet jeg kjenner. I går kjente til og med kjære sparkene utenpå magen! Magisk :hjerte:

Magen min er også blitt ganske stor, faktisk så har den blitt så stor at folk har begynt å spørre om jeg er gravid, iallefall hvis jeg har på ettersittende genser. Og vanlige bukser gav jeg opp for flere uker siden, her er det bare mammabukser som gjelder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ koselig å høre fra deg, Tina! Også høres det ut som at dere har det veldig bra! :strix: Og godt å høre at mannen din ikke er alvorlig syk!

Det er lov å drømme :Nikke: Det er viktig!! Iallfall når det skjer slike ting i livet, hvor man faktisk må stoppe opp litt. Det setter litt perspektiv på ting!

Spennende med bevegelser i magen, da :hjerte: Også UL snart! OG du er over 19 uker nå!! Herlighet som tiden flyr :sjokkert::danse:

Mage-bilde? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre alt er bra med dere :) Skjønner det må ha vært en helt forferdelig opplevelse for deg, jeg føler meg iallefall ekstra sårbar og "avhengig" av sambo nå som jeg er gravid. Uff, orker ikke engang å tenke på hva jeg skulle gjort hvis det skjedde han noe :(

SÅ koselig å høre fra deg, Tina! Også høres det ut som at dere har det veldig bra! :strix: Og godt å høre at mannen din ikke er alvorlig syk! Det er lov å drømme :Nikke: Det er viktig!! Iallfall når det skjer slike ting i livet, hvor man faktisk må stoppe opp litt. Det setter litt perspektiv på ting!

Ja, dette har vært litt av en opplevelse... Men det gikk heldigvis bra:-) Nå føler jeg meg som en hønemor som går rundt og passer på mannen hele tiden. Jeg blir nervøs når han stresser, når han ikke får nok søvn, når han tar seg et glass vin etc.... Puh... Blir jo litt lei av meg selv. Men det kan jeg jo heller ikke gjøre i lengden, han må jo ta ansvaret selv. og det gjør han jo...:-) Så må jobbe litt med meg selv her;-)

Så du kjenner liv du også? Jeg har kjent liv i ca 1,5 uke, men det er først siden fredag jeg har vært sikker på at det er knøttet jeg kjenner. I går kjente til og med kjære sparkene utenpå magen! Magisk :hjerte:

Magen min er også blitt ganske stor, faktisk så har den blitt så stor at folk har begynt å spørre om jeg er gravid, iallefall hvis jeg har på ettersittende genser. Og vanlige bukser gav jeg opp for flere uker siden, her er det bare mammabukser som gjelder :fnise:

Spennende med bevegelser i magen, da :hjerte: Også UL snart! OG du er over 19 uker nå!! Herlighet som tiden flyr :sjokkert::danse:

Mage-bilde? :popcorn:

Vel, er litt redd for at jeg ønsker det skal være bevegelser slika t jeg tror det selv. Kjenner av og til noen svake små bevegelser, av og til er det min egen puls, av og til er det luft i magen, og av og til klarer jeg ikke å identifisere bevegelsene, og da vil jeg jo gjerne tro at det er kiden;-)

Magebilde - here it comes!

post-59587-0-57494200-1350378099_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiine magen!!! Begynner virkelig å vises nå :strix:

Tror du vil komme til å oppleve at du kjenner baby-bevegelser mer enn du tror :Nikke:

Er mange som plutselig kjenner masse liv etter UL, for da har de sett han/henne bevege seg på skjermen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, takker:-D Er jo moro med litt mage!

Tenkte å legge ut flere bilder, så dere ser utviklingen uke 5, 8, 15 og 19:

post-59587-0-41353500-1350382521_thumb.j

post-59587-0-70900400-1350382537_thumb.j

post-59587-0-79629500-1350382552_thumb.j

post-59587-0-11462200-1350382559_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har vært litt av en opplevelse... Men det gikk heldigvis bra:-) Nå føler jeg meg som en hønemor som går rundt og passer på mannen hele tiden. Jeg blir nervøs når han stresser, når han ikke får nok søvn, når han tar seg et glass vin etc.... Puh... Blir jo litt lei av meg selv. Men det kan jeg jo heller ikke gjøre i lengden, han må jo ta ansvaret selv. og det gjør han jo...:-) Så må jobbe litt med meg selv her;-)

Vel, er litt redd for at jeg ønsker det skal være bevegelser slika t jeg tror det selv. Kjenner av og til noen svake små bevegelser, av og til er det min egen puls, av og til er det luft i magen, og av og til klarer jeg ikke å identifisere bevegelsene, og da vil jeg jo gjerne tro at det er kiden;-)

Magebilde - here it comes!

Så fin mage! :)

Ifht bevegelser så synes jeg bevegelsene i starten kjentes ut som en stor luftboble som beveget seg gjennom tarmsystemet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage du har fått :) Og det skal bli spennende med UL til fredag. Gleder meg til å se hva du oppdaterer etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det går bra med dere!! :jepp: Sånne hendelser får en virkelig til å tenke og kanskje prioritere litt annerledes.

Så fin babymage du har fått!! :strix: Lykke til på ul på fredag!! Jeg tipper på gutt. ;)

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen! Er veldig stolt av magen min nå, men for bare noen uker siden, prøvde jeg liksom å gjemme den bort. Syns det var rart og litt privat på en måte og ville holde den litt for meg selv. Men nå kjenner jeg at jeg vil vise den frem til alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen :)

Bare vent til du blir kjempestor og alle begynner å se på magen din før de ser deg i øyene :fnise:

Har aldri tenkt over hvor synlig det er når man ser på en gravidmage, men ja.. det er VELDIG synlig :gjeiper:

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner til den! Hvis jeg møter noen som ikke vet at jeg er gravid, så er det nesten morsom hvor mye de stirrer på magen. Og de tør ikke spørre, i frykt for å ta feil, hihi. Ikke alltid det er like relevant å nevne i en bisetning at jeg er gravid, så da blir det gjerne til at det forblir unevnt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tipper også gutt!!

Hihi, er vanskelig akkurat i de ukene hvor magen er litt "ambivalent" :fnise: Deilig når den først begynner og vises! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...