Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med kakaoen; jeg ville også startet med flaske igjen om kvelden. Det kan jo virke som om hs sitt råd ikke funket særlig bra. Det er iallefall verdt er forsøk, for ingen er tjent med at du sliter deg helt ut.

Håper det ordner seg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asanti

Hadde man skulle fulgt råd man får fra hs så hadde vår vesla vært utsultet. Vi har følgt vår magefølelse og innstinkt når det gjelder mme og mengden. Gjør det samme om dere føler det blir rett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller gitt den flaska jeg. om du føler hun er roligere og sover bedre med mer mat i magen!

Skjønner godt at du blir sprø, trøtt og sliten :klemmer:

Har du prøvd reiving/svøping?? altså at du pakker henne stramt inn i et teppe slik at hun ikke klarer å kave?? Mini her roa seg mye fortere om jeg svøpte han! Helt til han begynte å bryte seg løs :P

Har gitt henne ca 150ml MME et par kvelder nå, og merker at hun sove litt roligere, så blir nok flaske fremover, ja:-) Hun er jo kjempestor av vekst, er en stund siden vi veid og målte henne, men vi har begynt å bruke str. 74 nå, så hun er lang, og tipper hun er nesten 8 kg. Ikke så rart at hun trenger mat, kanskje;-) I tillegg tror jeg at produksjonen min har gått litt ned pga lite søvn...

Ikke prøvd svøping, nei. Hmmmm. Er kanskje verd å prøve? Men det er beina som er mest aktiv, og de kan hun vel løfte opp og ned uansett...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med kakaoen; jeg ville også startet med flaske igjen om kvelden. Det kan jo virke som om hs sitt råd ikke funket særlig bra. Det er iallefall verdt er forsøk, for ingen er tjent med at du sliter deg helt ut.

Håper det ordner seg! :klem:

Har bestemt meg for å ikke høre på HS når det gjelder akkurat det. Hun kom jo ganske raskt frem til den konklusjonen, uten at hun visste så mye om oss. Jeg kjenner jo mitt barn best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde man skulle fulgt råd man får fra hs så hadde vår vesla vært utsultet. Vi har følgt vår magefølelse og innstinkt når det gjelder mme og mengden. Gjør det samme om dere føler det blir rett! :)

Skal gjøre det nå fremover, ja;-) takk for støtte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Hvor ofte spiser hun? Her spises det med 3 timer imellom fram til i 5-6tiden så 2 timer etter det så kveld. Hun er surkete og trøtt om det tar lengre tid. Hun får å mer enn det det står på pakken til alderen hennes. Men hun spiser til hun er mett og er ikke tykk ennå. ;)

Svøping har vi å gjort når hun er urolig. :)

Håper det går bedre for dere alle. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte spiser hun? Her spises det med 3 timer imellom fram til i 5-6tiden så 2 timer etter det så kveld. Hun er surkete og trøtt om det tar lengre tid. Hun får å mer enn det det står på pakken til alderen hennes. Men hun spiser til hun er mett og er ikke tykk ennå. ;)

Svøping har vi å gjort når hun er urolig. :)

Håper det går bedre for dere alle. :klemmer:

Ehh.. hun spiser hele tida:-) Det går sjeldent mer enn 2 timer mellom måltidene. Men når hun får flaske på kvelden, kan det gå 4-6 timer før hun våkner. Etter det ligger hun mer eller mindre konstant på puppen frem til vi står opp.

Det går mye bedre allerede, faktisk. Den kveldsflaska har jo effekt. Hun sov roligere, og da virker det som om hun finner søvnen lettere på dagen også. Og etter at jeg fikk sove noen timer i natt, ser jeg myyyye lysere på livet, hehe;-) Overnatta hos foreldrene mine i natt. Og søsteren min, som er hjemme på sommerferie, kommenterte: "Er du høy på livet, eller!?" da jeg tulla rundt på stua i morges. God form og godt humør;-) Skal ikke mye til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører kun på hs om ho gir meg et råd jeg vil ha :P Ellers så ignorerer jeg det og gjør det jeg føler passer ;)

Lillegutt spiste også hver 2. time helt til jeg slutta å amme. Han eide ikke tålmodighet til å henge på puppen, så han ble aldri skikkelig mett.

Og prøv svøping. Stor sjans for at ho roer seg bare ho har noe stramt rundt seg. Det føles ofte tryggere for de. Lillegutt roer seg med en gang jeg tar og holder han fast i senga med armene inntil kroppen. Med en gang jeg slipper så er det full rulle igjen.

Nytter ikke svøpe han, for han bare bryter seg løs. Om ikke han er tulla inn et gigantisk teppe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei og hå :hallo:

Hvordan går det med deg?? Tenk at jenta di er over 6 mnd allerede da :hoppendeglad: Tia flyr virkelig..

Håper dere har det bra sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :hallo:

Hvordan går det med deg?? Tenk at jenta di er over 6 mnd allerede da :hoppendeglad: Tia flyr virkelig..

Håper dere har det bra sammen..

Vi har det kjempebra! Vesla er verdens blideste baby og har masse humor:-D vi har snakket om det, at når hun alltid er så blid og glad, blir absolutt alt myye lettere. Når hun våkner kl 0515 og vil stå opp (står vanlivis opp 0630, men slår av og til til kl 0500....) og jeg har fått 4 usammenhengende timer søvn og vet ikke bakfrem på meg selv, og hun skratter og ler i det hun ser at jeg ser på henne, ja da er dagen begynt fantastisk likevel.

Det er så moro om dagen, personligheten begynner virkelig å komme frem - digger det! Som sagt; blid og har humor, men også bestemt, ekstremt nysgjerrig, sosial og "våken". Når vi leker med henne, kan vi se at hun stopper opp for å tenke i blant: "hva mener de nå, skal de låne leka mi?" Så fascinerende. Mamma jobber i barnehage, og jeg tok med vesla for å besøke barnehagen en dag. Hun stortrivdes:-) Fikk masse oppmerksomhet og hun digga det! Mamma sa hun så mentalt klar ut for å begynne i barnehagen allerede. Det sosiale må hun ha arvet fra faren sin, altså jeg er veldig sosial jeg og, men mannen er ekstremt sosial og eelsker oppmerksomhet.

Spent på i morra! Vi skal jo gifte oss i november, og jeg har sterk mistanke om det er et utdrikningslag på gang i morra! Jeg har ennå ikke vært borte fra vesla på kvelden/natta, så det kan bli spennende for mannen, hoho! Tror jeg skal takle det, for mannen har så godt lag med henne, at det ordner seg nok på et vis. Selv om det kan bli utfordende når vesla våkner på natta og skal ha pupp. Hun bruker meg som smokk, så er ikke bare bare å erstatte puppen med flaske. Smokken nekter hun. Men det må de finne ut av;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører kun på hs om ho gir meg et råd jeg vil ha :P Ellers så ignorerer jeg det og gjør det jeg føler passer ;)

må forresten fortelle mer om dette... Fikk jo tyn fra helsesøstra for vekta hennes på 3 mnd kontroll, og det gjentok seg på 5 mnd kontroll. Men da vi var på 6mnd kontroll hos legen, fortalte jeg hva helsesøstra hadde sagt. Og hun reagerte litt sånn uforstående til det. "Hva så??" Hun er innafor normalen, har vokst og lagt på seg helt jevnt hele tiden, og er absolutt sunn og frisk, så det var ikke noe å tenke på. HS burde ikke ha stressa med det i det hele tatt. Skal man si noe sånt, bør hun også komme med en konsekvens. Og ingen grunn til noen konsekvens her. Puh! Visste det! Fikk lyst til å løpe inn til HS og si det, men klarte å holde meg;-)

Men stor er vesla mi, dét er det ikke noen tvil om, lang og rund:-D Godt over 70 cm (var det for 4 uker siden) og har bikka 9 kg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har det kjempefint! Og jeg er helt enig, når man blir vekt at ei blid sol så gjør det ikke noe at det er litt tidlig. :)

Om du allerede er på utdrikkningslag så får jeg ønske deg lykke til og kos deg masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho! Yes - hadde rett i mine mistanker, ja;-) Fikk en helt fantastisk dag, jeg har verdens beste venner!! Startet dagen med å holde spinningtime for alle sammen i Jane Fonda-antrekk. Les turkis tights, glitter-badedrakt utenpå, belte i midja.... Herlig... Deilig overdådig lunsj. Fallskjermhopp! Opphold på flott gjestegård, vinsmaking, 5-retters, vindrikking. Og verdens beste frokost. Herrejemini. Og folk kom tilreisende fra halve landet. Heeelt utrolig. Men - er det ikke typisk: Hadde min første sjanse til mer enn 3 timer sammenhengende søvn på 6,5 mnd - og jeg sov ikke ett minutt! Savna vesla, jeg. Og hadde mye å fordøye, og hadde drukket vin. hehe.

Pappan og Vesla hadde det kjempebra mens jeg var borte. Var visst litt slitsomt om natta, men ikke mer en man må forvente slik jeg forstod. Godt å vite at man kan være borte og at de har det greit hjemme. Nå har vesla blitt syk da (og jeg). Infeksjon i luftveiene, kanskje brokyliolitt(?) og/eller falsk krupp visstnok. Legevakten og medisiner i går kveld. Og litt vel slitsom natt i natt. Så nå er formen laber på både mor og datter. Men humøret er bra da, på begge to;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er så træg til å svare at jeg blir flau!!

Men for et flott utdrikningslag da. Fallskjermhopp??? WOW.. Det høres så konge gøy ut :)

Typisk at man ikke får sove når man først kan ja! Kjenner til den :P

Begynner ho å bli noe aktiv og komme seg fremover eller?

Håper du har fine dager. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei Tina.. Er du noe her inne lenger? Ser at prinsessa nå har blitt et år allerede :) Har tenkt litt på deg innimellom og er veldig nysgjerrig på hvordan det går med dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Heihei - Tina her😁 Titter innom, var moro å lese gjennom hele tråden her, mye jeg ikke husket, og artig å se hvor fornøyd jeg stort sett var gjennom hele svangerskapet! Det gir godt håp for tida fremover, for nå venter vi nr. to😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
6 timer siden, Kakaoen skrev:

Åååå det var lenge siden :rodmer:

Gratulerer med nr 2 på vei :strix: Når ankommer herligheten?

Takk!! Nr 2 kommer i november😁😁⭐ Så relativt tidlig ennå...😊 Jeg har opprettet ny dagbok - du er selvfølgelig velkommen til å følge den😄

10+1 og magen tuter fram - er ikke lenge vi klarer å holde det skjult😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...