Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Har sovet godt i natt, ny rekord på sammenhengende søvn på flere måneder. Våknetikke for å gå på do før etter 5,5 timer(!) og totalt 8 timer før jeg stod opp:-D Deilig!!

I dag har magen begynt å bli hard. Den strammer seg i perioder og hviler seg i perioder. Har ikke hatt dette før. Det ligner muligens på kynnere? Det høres sikkert rart ut, men jeg har ikke kjent kynnere tidligere i svangerskapet.

Mitt stalltips har vært at vesla kommer neste fredag, men i dag har jeg begynt å lure på om hun kanskje kommer før det... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asanti

Har sovet godt i natt, ny rekord på sammenhengende søvn på flere måneder. Våknetikke for å gå på do før etter 5,5 timer(!) og totalt 8 timer før jeg stod opp:-D Deilig!!

I dag har magen begynt å bli hard. Den strammer seg i perioder og hviler seg i perioder. Har ikke hatt dette før. Det ligner muligens på kynnere? Det høres sikkert rart ut, men jeg har ikke kjent kynnere tidligere i svangerskapet.

Mitt stalltips har vært at vesla kommer neste fredag, men i dag har jeg begynt å lure på om hun kanskje kommer før det... :-)

Det er nok kynnere det, men samtidig så nærmer du deg jo termin. Eller du er jo der imorgen?! Så da kan det jo være noe mer spennende enn kynnere. ;)

Deilig å få så god søvn. Viktig å få hvilt ut nå før lille vesla kommer. Ikke lenge igjen nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kynnere det, men samtidig så nærmer du deg jo termin. Eller du er jo der imorgen?! Så da kan det jo være noe mer spennende enn kynnere. ;)

Deilig å få så god søvn. Viktig å få hvilt ut nå før lille vesla kommer. Ikke lenge igjen nå. :)

Termin i morra ja! Men det er jo bare en dato. Jeg tenker termin som en periode egentlig, så har ikke noen spesielle forventninger til akkurat den datoen;-)

Er nok ikke noe mer spennende enn kynnere, tror jeg, men tar det som et godt tegn på at kroppen gjør seg klar til innsatsen, og at det forhåpentligvis ikke er så lenge igjen:-D

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Termin i morra ja! Men det er jo bare en dato. Jeg tenker termin som en periode egentlig, så har ikke noen spesielle forventninger til akkurat den datoen;-)

Er nok ikke noe mer spennende enn kynnere, tror jeg, men tar det som et godt tegn på at kroppen gjør seg klar til innsatsen, og at det forhåpentligvis ikke er så lenge igjen:-D

Det er sant. Viktig at man ikke stresser med en dato. De små kommer når de kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med en god natts søvn, det kommer vel godt med nå på slutten. :Nikke:

Blir spennende å se når vesla bestemmer seg for å komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet godt i natt, ny rekord på sammenhengende søvn på flere måneder. Våknetikke for å gå på do før etter 5,5 timer(!) og totalt 8 timer før jeg stod opp:-D Deilig!!

I dag har magen begynt å bli hard. Den strammer seg i perioder og hviler seg i perioder. Har ikke hatt dette før. Det ligner muligens på kynnere? Det høres sikkert rart ut, men jeg har ikke kjent kynnere tidligere i svangerskapet.

Mitt stalltips har vært at vesla kommer neste fredag, men i dag har jeg begynt å lure på om hun kanskje kommer før det... :-)

Spennende! Hvis du ikke har hatt kynnere tidligere i svangerskapet så er det ikke umulig at sammentrekningene har noe med fødsel å gjøre nei! :hoppe:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovet relativt godt i natt også:-) Formen er bra. Er til tider litt urven, småkvalm med litt dårlig matlyst. Dårlig matlyst ligner ikke meg!! Kjøpte en pose sjokolade i går, men ble kvalm etter to biter. Ble middag på kvelden, og eneste jeg hadde lyst på var spaghetti og kjøttdeig. Og da spiste jeg kjempemye, såå godt å endelig få i seg mat. Ulempen var kvalme og sure oppstøt til langt på natt.. Hehe, fråtsing straffer seg;-)

Formen mye bedre i dag, ikke urven eller kvalm. Magen fortsetter å stramme seg og hvile om hverandre. Har vært på do to ganger i dag(!), og håper det er nok et tegn på at kroppen forbereder seg;-)

Merker at venner og familie er utålmodig nå, det strømmer på med telefoner og meldinger. Jeg blir heldigvis ikke så stressa av det, og sier at de nok må vente til fredag med å få nyheter;-) De mener jo ikke å mase, de bryr seg jo om oss, så det er jo egentlig litt koselig at folk er utålmodig.

Jeg er litt rastløs og har behov for små prosjekter. Har begynt å pusse opp badet på "hytta". Problemet er bare den hånda mi, så får ikke gjort mye av gangen;-) Men jeg har ihvertfall noe og holde på med:-D og det skal bli såååå fint;-)

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Hurra for enda en god natt søvn! :danse: Synes det høres ut som kroppen din gjør seg klar jeg. ;)

Familie og venner kan mase mye i tider som dette, men man må bare som du gjør se på det som noe helt annet enn mas. For de mener jo bare godt. :)

Kos deg med prosjekter og ha en finfin søndag, muligens den siste med mage? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med modningen, Tina! Håper du har gode netter nå, og at du føler deg uthvilt. Prøver så godt eg kan å følge med på dere som snart skal føde :)

Høres ut som det kan være noe på gang hos deg snart. Spennende!! :popcorn:

Modningene startet hos meg rundt termin-dato, hvis jeg ikke husker helt feil. Nedpress og denslags på dager innimellom. Slimproppen begynte å gå 3 dager før igangsettingen. Men måtte jo bli satt igang to uker etterpå alikevel, da ;) Men ting var jo begynt å skje den natten; menssmerter i korsryggen og litt nedpress.

Alt er jo individuelt, blir spennende å høre din historie, Tina :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedpress har jeg hørt om, men "utpress"?? Føles ut som hun presser både ned og ut, konstant høyt trykk i magen. Trommeskinn på magen;-)

Og ganske flaut: har ikke kontroll på lufta overhodet, det kan komme en promp selv om jeg står i butikken. Det startet på lørdag og har blitt verre for hver dag. Har blitt en mester til å late som ingenting;-) Når mannen får meg til å flire, kan du være sikker på at det kommer en liten bris;-)

Ikke kvalm i dag, deilig. Men sov dårlig i natt. Vondt over alt, så bare ga opp søvnen og stod til slutt opp kl 05:00. Men formen er ganske bra, skal klare å holde ut noen dager til;-)

Oppussingsprosjektet måtte jeg bare gi opp. Hendene tålte ikke malinga, likte ikke at de begynte å verke mer om natta. Men har fått satt i gang mannen, da, hehe;-) Han har nå begynt å legge dekke på verandaen på leiligheta. Ganske lun den når det kommer sol, skal bli sååå fint å sitte der i sola og amme til våren/sommeren;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fising :fnise:

Følger spent med jeg :popcorn:

Hehe. Ikke bare bare;-)

God søvn i natt, og magen ikke så stram i dag. Ikke kvalm og formen er fin:-) Nå skal jeg på bassengtrening, de andre kommer vel til å måpe over at jeg dukker opp, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nedpress har jeg hørt om, men "utpress"?? Føles ut som hun presser både ned og ut, konstant høyt trykk i magen. Trommeskinn på magen;-)

Og ganske flaut: har ikke kontroll på lufta overhodet, det kan komme en promp selv om jeg står i butikken. Det startet på lørdag og har blitt verre for hver dag. Har blitt en mester til å late som ingenting;-) Når mannen får meg til å flire, kan du være sikker på at det kommer en liten bris;-)

Ikke kvalm i dag, deilig. Men sov dårlig i natt. Vondt over alt, så bare ga opp søvnen og stod til slutt opp kl 05:00. Men formen er ganske bra, skal klare å holde ut noen dager til;-)

Oppussingsprosjektet måtte jeg bare gi opp. Hendene tålte ikke malinga, likte ikke at de begynte å verke mer om natta. Men har fått satt i gang mannen, da, hehe;-) Han har nå begynt å legge dekke på verandaen på leiligheta. Ganske lun den når det kommer sol, skal bli sååå fint å sitte der i sola og amme til våren/sommeren;-)

Har fått "utpress" jeg også. Begynner noen ganger å lure på om tassen har misforstått og tror han skal ut gjennom navelen... :ler:

Apropo luft så har ikke jeg hatt 100% kontroll på lufta på ganske lenge.... :rodme: Jeg er av typen som går på do for å gjøre unna luftigheter til vanlig, og kjære synes det er hysterisk festlig når det kommer en ufrivillig en i tide og utide... ;)

Men er det sånn at du nå er over termin?? Jeeezes, det betyr jo at det under en uke til min termin! :sjokkert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er fin! Er imponert at du forsøkte å male! Jeg har ikke klart å male siden i høst, jeg :laugh:

Gikk det bra å bassengtrening, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest asanti

Åååh bassengtrening hørtes helt himmelsk ut nå. :)

Hvorfor bor jeg i en by med elendig bassengtilbud? Det er ikke babysvømming her engang! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Her er det spennende for tiden! :popcorn:

Får håpe jeg har noen nyheter til dere snart, da;-)

Har fått "utpress" jeg også. Begynner noen ganger å lure på om tassen har misforstått og tror han skal ut gjennom navelen... :ler:

Apropo luft så har ikke jeg hatt 100% kontroll på lufta på ganske lenge.... :rodme: Jeg er av typen som går på do for å gjøre unna luftigheter til vanlig, og kjære synes det er hysterisk festlig når det kommer en ufrivillig en i tide og utide... ;)

Men er det sånn at du nå er over termin?? Jeeezes, det betyr jo at det under en uke til min termin! :sjokkert::fnise:

Oioioi, kanskje du blir før meg?! Terminen min var nå på søndag, så da er det vek maks 10 dager igjen på meg...

Så bra at formen er fin! Er imponert at du forsøkte å male! Jeg har ikke klart å male siden i høst, jeg :laugh:

Gikk det bra å bassengtrening, da? :)

Hadde det ikke vært for de hersens hendene mine, så hadde jeg søren meg pussa opp hele badet nå! Bassengtreningen gikk bra, innsatsen større enn nen gang i håp om at det skulle sette i gang noe;-)

Åååh bassengtrening hørtes helt himmelsk ut nå. :)

Hvorfor bor jeg i en by med elendig bassengtilbud? Det er ikke babysvømming her engang! :(

Det er kjempedeilig - tilnærmet vektløs for en liten time, føler meg lett og sprek da;-)

---------

Nå har jeg, selv om det kanskje er i seneste laget, handlet bringebærbladkapsler!! Og gått trappene opp i 5. Etasje. Og i kveld må mannen til pers, hehe:-D

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, da!!

Bringebærkapsler, ja! Jeg tok to om dagen, jeg.. Husket jo søren ikke på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Utpress" er jeg godt kjent med, har en liten frøken i magen som prøver å bryte seg ut gjennom bukskinnet stadig vekk. :fnise:

Bassengtrening høres herlig ut! :Nikke:

Heier litt på babyjenta!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...