Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

God påske Tina :klemmer:

Tenker du koser deg masse med lillejenta siden dagboka di plutselig døde for oppdateringer :P

Håper du nyter dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God påske Tina :klemmer:

Tenker du koser deg masse med lillejenta siden dagboka di plutselig døde for oppdateringer :P

Håper du nyter dagene :)

Hehe, ja her har det vært lite oppdateringer:-D Vi har det kjempebra! Det er ikke det at hverdagen plutselig har blitt stressende med ei lita ei, men når hun sover og det er "tid til overs", er det helt andre ting enn KG jeg tenker på, hehe. Dusj, mat, klesvask, kos med mannen etc;-)

Alt går over all forventning. Absolutt! Vesla er selvfølgelig verdens fineste! Alle sier hun ligner på pappan sin, og det er jo ikke så verst, men da jeg studerte babybilder av meg selv i går, så ligna hun jammen meg mye på meg som lita også;-) Jippi! Hehe.

I går var hun 3 uker gammel, men føler vi har hatt henne myye lengre enn det. Og hun har vokst! Pappan syns det er stor stas med utvikling, og sykkelvekta er brukt flittig til å sjekke vektutvikling. Pappan har også allerede begynt å "trene" med henne, og mener hun er laaaangt foran normalt i utvikling. Hehe, mulig det altså, men man ser jo det man leter etter;-) Gjett om han er stolt da.

Vi har innbilt oss lenge at hun ha smilt også, men har bortforklart det med at det er ufrivillige grimaser. Men i går er jeg helt sikker på at det kom noen bevisste smil, altså.

Vi er superstolte, og tror og mener hun er verdens fineste, flinkeste og mest våkne. Akkurat slik det skal være med nybakte foreldre, hehe;-)

Formen min er upåklagelig etter fødselen, syns kroppen henter seg fint inn, og jeg har vært flink å trene forsiktig. Bekkenet merker jeg mindre og mindre til. I går gikk jeg to trilleturer, og tur nr. 2 var i oppoverbakker, og jeg ble fristet til litt småjogg. Uten at det var smerter. Jippi! Ikke lenge til kroppen tåler litt trening nå, tror jeg:-D Når det gjelder vekt, har jeg 2,5 kg igjen til utgangspunktet, og det syns jeg er helt greit. Det regner jeg med/håper jeg går fint å ta av i løpet av våren/sommeren uten at jeg trenger å slanke det bort.

Oioi, ble mye skryting her altså. Men tror jeg hadde forberedt meg på det verste, og at de første ukene ble et mareritt. Og så ble det ikke det i det hele tatt. Og da svever jeg på en sky i stedet!

Har til tider litt smerter når jeg ammer. Har prøvd å sjekke ut, og diskutert med ammepoliklinikken, og vi har kommet frem til at det mest sannsynlig er utdrivningssmerter. Og det er jo ikke farlig. Når jeg vet at det er normalt og at det går over, så føles det ikke så ille heller. Var verre før vi kom fram til mulig årsak, da trodde jeg det var sopp eller betennelse, og det bekymret meg en del, merket jeg.

Kommer plutselig innom for oppdatering igjen, hehe:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Det er lov å skryte så skryt ivei. :)

Høres ut som dere har det som plommen i egget og koser dere max.

Kjenner at jeg gleder meg til å kunne være litt mer aktiv nå altså. Værtfall når det oser vår ute, man bli jo våryr etter denne lange dvalen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Håper alt er fint med Tina og veslejenta :) Hadde vært koselig å høre hvordan det går!

Ønsker dere uansett en strålende sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er fint med Tina og veslejenta :) Hadde vært koselig å høre hvordan det går!

Ønsker dere uansett en strålende sommer!

Plutselig innom!

Vi har det fortsatt bra:-) Vesla utvikler seg som hun skal og vi har ikke hatt store utfordringer heldigvis. Hun er blitt ei lita jente nå, med personlighet og vilje. Smiler og ler, og sier i fra når hun ikke er fornøyd;-) Ikke mye skriking, så tror hun har det veldig bra;-)

Hun er ganske urolig om kveldene, hun er veldig sulten, og puppene blir " tomme" lenge før hun er fornøyd. Så etter litt forskning, fant vi ut at vi gir henne en flaske MME om kvelden. Det har vært gull for både vesla og mamman;-) Ble jo helt utslitt av "makking" hele kvelden, såre brystvorter og lite søvn om natta. Nå er hun mye mer fornøyd, og sover noen timer i strekk på natta. Puh:-)

Vi har hatt barnevakt noen ganger, og det har gått strålende. Bestemor og storesøster er overlykkelig over å få passe henne et par timer. Pumper morsmelk på formiddagene når jeg har mye melk slik at hun kan få dette når vi har barnevakt (eller pappan har henne). Vi kjenner på at vi har litt behov for kjærestetid, og vi har fått anledning til to sykkelturer sammen. Det var gull! Og savna vesla heeelt utrolig mye etter bare to timer, hehe. I tillegg syns jeg det er viktig å slippe til pappan, så han tar henne en time eller to innimellom slik at jeg får litt alenetid med trening. Da er både mor, vesla og pappa kjempehappy:-D syns det er godt å se at pappan er ivrig og koser seg med vesla.

Hold dere fast: jeg vet jeg er klin gærn, men har allerede begynt å lengte etter å bli gravid igjen! Tør ikke nevne det for mannen enda, hehe. Det har jo gått veldig bra, kroppen er i kjempeform, og vi har snakket om to tette.(bare ikke nevnt hvor tette). Må vel kanskje vente til etter bryllupet i november....?

God sommer til deg og Nuttapia, og til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om utviklinga til vesla, også kanskje:-)

Hun er 9,5 uker, føles ut som om vi har hatt henne myye lengre:-)

Hun smilte (bevisst) da hun var 3 uker, nå ler hun:-) spesielt om morran, da er det som om hun sier: "Endelig kan vi stå opp!!" herlig å se hun smiler over hele ansiktet og hikster av glede!

De siste ukene har "praten" virkelig tatt seg opp. Hun babler og kommuniserer med oss.

Vippestolen og babygymmen har også blitt veldig populær i det siste. Babygymmen har et speil, og hun ser på seg selv og pludrer og smiler. Vi har hengt opp leker på vippestolen, og de dingler og lagerlyd når hun spreller. Det er visst kjempegøy! Passer veldig godt å ha en vippestol når vi skal spise middag f.eks;-)

Soving er sånn passe rutine på natta. På dagtid er det null rutine, og som regel bare trilling som får henne i søvn. Prøver å få til soving tidligere på kvelden også, men sjelden vi sovner før 12-01... Og står opp mellom 09-11. Skulle gjerne ha dratt natta litt tidligere på kvelden, men klager absolutt ikke, for hun sover flere timer i strekk, og det er gull verdt for mor:-D

Hun virker veldig sterk. Har snudd seg fra magen til rygg flere ganger (sikkert ikke bevisst, da)! Første gangen var hun bare 4-5 uker.

Har ikke veid og målt henne siden. 6-ukerskontrollen, men hun begynner å bli rund i kinna og fått litt "ringer" på låra, så hun får nok i seg nok mat;-)

Alt i alt har dette gått over all forventning. Vi storkoser oss og føler oss trygge i rollen som foreldre. Var forberedt på at dette kom til å bli en tøff tid, men det er litt klisjeaktig - vi svever på en rosa sky;-) Hvis det er en ting jeg ikke var nok forberedt på, og som er litt utfordring, så er det mangel på tid og nærhet med kjæresten. Vesla krever oss hele tiden og det blir lite voksentid. Var jo forberedt på at det ble mindre sex, men kjenner mer behov for kos og nærhet. Savner på en måte mannen selv om vi er sammen. Vi har snakket om det siste uka, og vi føler det sånn begge to. Vi har ordnet oss barnevakt senere i uka, og da blir det et par-tre timer med voksentid:-D

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro å lese! Virker som dere koser dere max! Hun høres jo helt fantastisk ut!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om hvordan dere har det. Godt at du liker hverdagen med lillejenta :) Som vokser til ja :)

God helg til dere. Tenker det blir deilig med litt voksentid :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så moro å lese! Virker som dere koser dere max! Hun høres jo helt fantastisk ut!! :klemmer:

Så gøy å lese om hvordan dere har det. Godt at du liker hverdagen med lillejenta :) Som vokser til ja :)

God helg til dere. Tenker det blir deilig med litt voksentid :klemmer:

Ja, vi har det kjempebra:-)

Nå nærmer hun seg 3 mnd, så skal så smått begynne å prøve å få til litt rutiner på soving, spising etc. Foreløpig er det null rutiner! Første vi skal jobbe med er å få henne til sove i egen seng (ved siden av meg) om natta:-) Har gjort dt nå i 4 dager, og det går ganske bra. Neste blir nok tidligere leggetid, nå blir klokka fort 23-24.... Når det er på plass, blir det å prøve å få til lengre tid mellom måltidene, nå spiser hun stort sett hele dagen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon legging versjon 2.0:

Etter at vi har innført egen seng om natta for vesla, og det har funka ganske bra, ville jeg prøve på neste steg i kveld: framskynde leggetida. Verktøy er faste rutiner og faste tider.

22:00: Startet med bleiskift og bytte til nattdrakt. Det har vi forsåvidt hatt rutine på hele tiden.

22-22:30: Amming og kosing. Puppene er tom på denne tiden...

22:30: Flytter inn på soverommet, dempet belysning. Flaske ca 130ml. Selv om jeg har ammet henne nesten hele kvelden i strekk, var det tydeligvis ikke nok med ei flaske i kveld. Hun er frustrert og mer sulten, og godnattsangen er det bare jeg som blir trøtt av.

23:00: kapitulerer og går for å lage en flaske til. Nå roer hun seg endelig, drikker halve flasken.

23:15: hun sover! Tør ikke legge henne i senga ennå, redd for at hun våkner.

23:30: legger henne forsiktig i senga, hun er i drømmeland nå:-)

Prøver på igjen i morra:-)

Edit:

00:30: hun smågråter i halvsøvne. Jeg står i mot og venter. Og magisk: hun sovner igjen av seg selv! Litt stolt av meg selv;-)

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese! Ja, det går seg til, selv om det tar et par timer :fnise:

Driver med litt snuing av rutiner her også som du sikkert leste, og ikveld sovnet han uten puppen :tommelopp:

Vi har grunn til å være stolte begge to :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese! Ja, det går seg til, selv om det tar et par timer :fnise:

Driver med litt snuing av rutiner her også som du sikkert leste, og ikveld sovnet han uten puppen :tommelopp:

Vi har grunn til å være stolte begge to :danse:

Ja her gjelder det å holde ut og være konsekvente:-) litt øving til vi starter med oppdragelse...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon legging versjon 2.1:

Dag 2 med faste tider og dag 6 med soving i egen seng.

Måtte tre forsøk til før hun sovnet i går, men like lang tid som i går, kl 23:30 var hun i drømmeland.

Men det med soving i egen seng er utfordring for min del, merker jeg. I og med at jeg nå prøver å amme henne sittende for så å løfte henne tilbake i sin egen seng, våkner jeg mye mer selv og har vanskelig for å sovne igjen. Kjenner at dette går ikke i lengden. Etter 05:00-måltidet i natt har jeg ikke sovet, og til slutt stod jeg bare opp (og har fått gjort mye husarbeid, hehe. Herremin for ei husmor jeg har blitt!). Spørs om jeg ikke for egen del, må revurdere opplegget litt. Hun sover lenge første perioden, fra 23:30 og 4-6 timer, men etter det er det kortere perioder på 0,5-2 timer, det er da jeg ikke får sove noe særlig. Vurderer å ha henne opp i min seng igjen for morraduppene, slik at jeg får sove litt mer. Regner med at etterhvert vil hun ikke trenge så mye mat om morran, og at da kan jeg begynne å ha henne i egen seng da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Jeg brukte å ha vesla sammen med meg i sengen etter mating i ca 5tiden. Da sov vi begge kjempegodt. :)

Har du også fått ekstrem ryddemani nå? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg amma så sovna jeg ALLTID med ungen på puppen om jeg lå nede :P Var veldig flink og satt i senga den amminga som var rundt kl 2, men kl 5 amminga da lå jeg nede. Plugga på ungen og sovna :P Funka veldig greit det :) Og plutselig skal du se at ho drøyer det til kl 6-7 og da kan man heller stå opp.

Skjønner at du vil ha ho i egen seng, men ikke stress for mye med det. Er bedre at du får sove litt. Ho vil jo ikke alltid bli sovende inntil deg, og du har jo heldigvis en del måneder igjen til ho blir mer viljestyrt :)

Du må foressten få deg en ticker.. jeg må jeg tenke meg om for å finne ut hvor gammel jenta di er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må foressten få deg en ticker.. jeg må jeg tenke meg om for å finne ut hvor gammel jenta di er :P

Ok da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for tilbakemeldinger:-) Tror nok det blir min seng utpå morran, ja:)

I natt gikk det veldig bra, altså. Startet legginga kl 22:15, og kl 23:00 var hun i søvn. Sov helt til kl 06:00! Hurra! Så neste mating kl 08:00 og da sov hun i senga mi til kl 10 mens jeg stod opp og fikk et par timer for meg selv på morran:-D Veldig fornøyd.

Mannen sover ennå - hoho. Disker opp med egg og bacon til han står opp, han trenger litt kjærlighet i dag, tror jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også fått ekstrem ryddemani nå? :ler:

Kan vel egentlig ikke si det, men nå så hoper det seg opp med hybelkaniner, oppvask, klesvask, sengetøy etc. Henger etter hele tiden, og får litt fnatt av rot... Tror jeg må omstille hjernen littegranne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at legginga går så bra!

Ja, veien til mannens hjerte er jo gjennom magen, så :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon legging, versjon 2.3:

Magisk! Hun sovna i sin egen seng uten puppen i munnen! Er såå stolt:-D

Etter flaska duppa hun på armen min, prøvde å legge henne over i senga, men da slo hun opp øynene med en gang. Tenkte jeg skulle prøve å legge henne ned likevel. Hun kava og grynta lenge. Jeg snudde meg bort og prøvde å holde ut. Hun begynte å sutre, men prøvde fortsatt å ikke ta henne opp. Når hun ble passe sur og grinete, klarte jeg ikke holde ut lengre, og bøyde meg over senge for å holde henne i hånda. Hun roa seg, og plutselig begynte hun å snorke! Wee!

Haha, tenk at det føles som en sensasjon at babyen min sovna for natta - hoho!!

Begynner leggingen noen minutter tidligere for hver kveld nå, og legginga tar litt kortere tid også, så begynner å nærme seg littebitt voksentid på kvelden snart, kanskje:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...