Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Ååååå, så koselig med en liten :babyjente: ! Nå ble jeg helt rørt her!

Hvordan føles det å vite kjønnet på knøttet? Gleder meg veldig veldig mye til det er min tur å se den lille igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååå, så koselig med en liten :babyjente: ! Nå ble jeg helt rørt her!

Hvordan føles det å vite kjønnet på knøttet? Gleder meg veldig veldig mye til det er min tur å se den lille igjen!

Trodde egentlig ikke på jordmora, for jeg var jo sikker på at det var en gutt;-) Satt bare å ventet på at hun skulle si at hun hadde tatt feil, hehe. Kjempedeilig å vite kjønnet, litt lettere på en måte å begynne å glede seg og forestille seg hvordan ting blir. Og mannen er overlykkelig - har skjønt at han har ønsket seg ei jente, selv om han har sagt at det spiller ingen rolle, så har han ikke klart å skjule at det var jente han egentlig ønsket seg. Det blir så herlig i familien nå - blant søsknene mine blir det tilsammen 4 jenter på 2,5 år. Kjempeartig!

Oi, jeg gjettet riktig! Så hærlig det må være å få se henne. :) Det kan jeg tenke meg var en fin start på helgen!

Veldig fin start på helgen! Artig å se at hun syklet og syklet! Har ikke kjent så mye og tydelige bevegelser, så godt å se at hun var veldig aktiv:-) Jordmora sa at hun sannsynligvis lå slik at jeg ikke kjnte beina hennes så godt, at det var derfor jeg ikke kjente så tydelige bevegelser.

Så moro med en liten :babyjente: ! Godt å høre at alt var bra med den lille. :hjerte:

ja, veldig moro med en liten jente! Tipper hun blir ei skikkelig pappajente! ;-)

Grattis med ei lita jente!!! :strix:

Tusen takk, Nuttapia:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 + 2 :hjerte: :hjerte:

På tide med litt status, ser nå at det ikke er mange ting igjen å krysse av på lista:

Unnfangelsen finner sted omkring: 15. juni 2012

Hjertet begynner å slå: 10. juli 2012

Embryoet beveger seg: 3. august 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 10. august 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 10. august 2012

Risiko for spontanabort avtar: 24. august 2012

Første svangerskapskontroll: 10. september

Tidlig ultralyd: 6. aseptember

Kvalmen avtar for de fleste: 31. august 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 7. september 2012

Fosteret svelger og tisser: 21. september 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 5. oktober 2012

Tid for ultralyd: 19. oktober 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 19. oktober 2012

Fosteret begynner å høre: 9. november 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 7. desember 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 11. januar 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 17. februar 2013

Antatt termindato: 10. mars 2013 (Ut fra ultralyd 19. oktober)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jente i magen! :rodmer:

Wee! Takk! Har lyst å feire med et aldri så lite innkjøp av noe søtt babytøy, jeg nå.....;-) Hmmm, er det litt tidlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee! Takk! Har lyst å feire med et aldri så lite innkjøp av noe søtt babytøy, jeg nå.....;-) Hmmm, er det litt tidlig??

Syns du skal feire med litt babytøy. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Asanti! På tide med litt babyshopping, Tina!! At du har klart å la være og kjøpe noe så lenge, er faktisk beundringsverdig :fnise: Vi var ute og shoppa for å feire uke 12, vi :fnise: Men der har du meg ;)

Kos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke for tidlig å kjøpe noe nå! Synes jeg ihvertfall. :fnise: Vi feiret UL med A ved å kjøpe de mest rosa klærne vi fant i butikken. Denne gangen feiret jeg ved å kjøpe en sjokkrosa fleecedress til Bolla. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ikke kjøpt noenting, men har likevel et rom full av stæsj! I slekta og omgangskretsen min er det nemlig vanlig med arving og låning. Og det har strømmet på av seg selv;-) vet ikke helt hva jeg trenger ennå, men bare tar i mot jeg, hehe. Helt ukritisk;-)

Til nå har vi bilstol, vippestol, seng, sengetøy, en kasse med nyfødtklær, ullpose, bæresele, skiftematte, saueull +++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten - ang mammatøy, tenkte å legge inn en liten erfaring her. Har bestilt noen klær fra almostmama.no. Fine klær og relativt rimelig. Men ekstremt store i størrelsen! Jeg er vanligvis M, kanskje stor M. Kjøpte flere gensre og skjørt i M og jeg svømmer! Men de har god returordning da heldigvis.

Er alle mammaklær ekstremt store?? Skjønner at de skal være store rundt magen, men resten? Skuldrene blir vel ikke bredere selv om du er gravid... Og rumpa blir gjerne større, men dobbelt så stor? Tør ikke bestille noe mer jeg. Får se om jeg finner noe i butikkene. Og jeg som pleier å ha motsatt problem... :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - ang mammatøy, tenkte å legge inn en liten erfaring her. Har bestilt noen klær fra almostmama.no. Fine klær og relativt rimelig. Men ekstremt store i størrelsen! Jeg er vanligvis M, kanskje stor M. Kjøpte flere gensre og skjørt i M og jeg svømmer! Men de har god returordning da heldigvis.

Er alle mammaklær ekstremt store?? Skjønner at de skal være store rundt magen, men resten? Skuldrene blir vel ikke bredere selv om du er gravid... Og rumpa blir gjerne større, men dobbelt så stor? Tør ikke bestille noe mer jeg. Får se om jeg finner noe i butikkene. Og jeg som pleier å ha motsatt problem... :-)

Mammaklærene til HM er også store i størrelsen. Jeg er vanligvis en 36/38, men kan ikke ha noe større enn 36 når jeg har handlet både bukser og jakker der.

Kjøpte feks en lys grå kåpe på nett i str 38 som er aaaalt for stor. Den er for bred i skuldrene, lang i ermene og ser generelt ut som en sekk.

Jeg mistenker at gravidklærne er litt større i størrelsen sånn at vi vordene mødre ikke skal merke av vi har lagt på oss så mye :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+5 :hjerte:

Liten status på formen:

Formen er kjempefin. Skammelig bra, nesten. Opplagt, god form, trener og går fortsatt på fjellet, ikke uvel eller dårlig, ingen hodepine, fordøyelsen har jeg fått skikk på.... Tja - jeg nyter det, og skjønner at jeg er kjempeheldig!

Litt kviser, men ikke mer enn at litt foundation og litt dekkstift fjerner alle tegn. Litt dårlig balanse, går med staver når jeg går fjelltur, og bruker laang tid ned:-) Trenger ikke pause opp, men ned, hehe.

Apetitten har normalisert seg også. Jeg tipper at for andre som sliter med masse gravidplager, er jeg i irriterende god form. Jeg passer meg faktisk for å si det til andre gravide. Ikke her inne da, for dette er jo en dagbok;-)

Men jeg griner!! :cry3: :cry3:Ofte og mye. Skikkelig hulkegrining. Herregud! I går så jeg private practice - jeg gråt meg gjennom nesten hele episoden. Og i morges hadde jeg fått melding om at det var kommet barn til verden. Og da måtte jeg bare fjerne all sminken jeg hadde tatt på. Og når jeg snakker med mannen om alt annet enn praktiske ting, så griner jeg da og. Stakkars mann. Jeg har fortalt det til de på jobben, litt for å advare de. Tror ikke jeg har grått på jobben enda, da. Men de tar skikkelig hensyn hehe. Snakker forsiktig med litt sånn lav og mild stemme til meg og veier ordene sine - hahaha. Jeg blir jo helt flirfull slik de holder på :fnise:

I går dro jeg i butikken for å kjøpe mammatøy. Måtte bare krype til korset og kjøpe noe som faktisk passet. En stilig slim-bukse, genser, flere basistopper + amme-bh-er som jeg kan bruke allerede. Jeg føler meg så stilig! Genseren fremhever magen i stedet for å skjule den, og buksa sitter godt, så jeg ikke føler meg stor i det hele tatt. I dag skal jeg gå rundt å briefe med magen min, så :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hihi, du er søt, Tina! :hug:

Gråting er vel tillatt, vel! Det gjør jo ingen fortred, selvom noen av disse mannfolka er ganske svake for kvinnetårer ;) Og det er bedre å gråte, enn å ha bekkenløsning, kraftige kynnere og kviser som spiser opp ansiktet!

Supert at du er i strålende form! Kos deg med det, spreka! Deilig med vanlig apetitt, ja!!

Og er det ikke moro å vise frem magen sin?? :fnise:

Det er helt fantastisk! Jeg tror at de fleste blikkene jeg har fått, er fra jenter i tidlig 20-årene. Funny :ler:

Ha en deilig dag, søta! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er fascinerende hva disse hormonene gjør med oss altså! Jeg merker at tårene sitter litt løsere her også. ;) Og så er lunta ganske mye kortere. :ler: Godt å høre at du er i god form! Da er vi to, jeg har det strålende jeg også. Merker bare litt trøtthet på kveldene og litt ømhet i korsryggen. Men det er ingenting å klage over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg må le litt :fnise: Men du er ikke alene om å være litt følsom om dagen!

Jeg er ikke fullt så ille som deg, men jeg har blitt svært nærtagen og blir veldig lei meg av den minste ting.

Jeg begynte feks nesten å gråte da vi var på visning forrige uke (måtte virkelig ta meg sammen), fordi det var så mye folk på visningen at jeg skjønte at vi ikke kom til å få leiligheten. Jeg ble rett og slett overveldet av hvor trist det var at det var så mange andre mennesker på visningen i huset som skulle blir vååååårt... :grine::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra det ikke er bare meg som er følsom:-) og jeg er enig, bedre med grining enn med bekkenløsning, kvalme og oppkast. Men rart likevel. Og jeg er virkelig ingen griner til vanlig. Skjer vel maks en gang i året vanligvis. Så ny erfaring dette:-) spesielt for mannen;-) men ser heldigvis humoren i det, og kan le av meg selv tiit og ofte;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...