Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

I dag er bekkenet myye bedre! Litt støl, men ellers fin, går tilnærmet normalt, ikke som ei gammal kjerring lengre :fnise:

Har til og med bevegd meg opp på treningsrommet, fant en fin gammel ergometersykkel som funka, og det gikk helt fint å trene. Fikk tatt litt styrke på rygg og sidemagemuskler og :trene: Så nå har jeg letta samvittigheten min litt;-) Har en venninne som er fysioterapaut som jeg ser en gang i året, og hun mente for litt siden at hun så at jeg hadde forsømt ryggmusklene mine. Fikk streng beskjed om å trene opp mage/rygg i svangerskapet! Er ikke så flink til det.... Men nå kan jeg ihvertfall krysse av en økt :danse:

Ellers brukte jeg dagen i senga i går til å forske litt på barnevogn. Det er jo en jungel, men fikk satt opp noen punkter som er viktige for oss:

- Vi trenger både bag/sportsvogn OG joggevogn. Joggevogn haster ikke så mye, den blir nok ikke brukt første månedene likevel, så den setter jeg litt på vent.

Så for en bag/sportsvogn har jeg satt opp følgende punkter:

- Vi må han en kombi eller duo, må kunne brukes i flere år

- Være mulig å trille på grusvei og litt ulendt terreng – lufthjul og store hjul

- Sportsvogndelen bør være mulig å ha vendt mot meg

- God lagringsplass under og i vesker

- Sammenleggbar

- Regulerbart håndtak - det er forskjell på høyden til meg og mannen...

Foreløpig har jeg sett litt på Emaljunga Duo Edge. Men det er sikkert mange andre vogner som svarer til kravene også. Må ta meg en tur i butikker når jeg kommer hjem igjen.

Vi trenger en ny bil også, nå kjører vi toseter begge to. Og det er jo et poeng at barnevogna skal passe i bilen. Så kanskje jeg må kjøpe bilen først?! Oioi. Avansert å kjøpe barnevogn gitt.... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe - pusse opp er kjekt da! Ikke meningen å klage da. Men reise til Brasil på jobb står ikke øverst på ønskelista mi akkurat nå, men har det absolutt ikke ille altså. Kjekke kollegaer og godt å få unna ting som jeg vet må gjøres her. Men du vet.... hjemme best.... og tur til varmere strøk er en ting som i "ferie", en helt annen ting som "jobb"....

Skjønner deg godt, Tina :klemmer: Det var en spøk :jepp: Håper tiden går fort og at du koser deg! Ta gjerne med deg litt :sol: hjem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huff, bekkenproblemer er ikke noe å spøke med! Det var nok bare kroppen sin måte å si ifra at du må ta det litt mer med ro. :Nikke: Sykling er forøvrig kjempegod trening når man har problemer med bekkenet. :)

Vogn, ja. Det er ikke lett det der altså. :ler: Jeg går i bresjen for store, svingbare lufthjul jeg da, og foreslår Easywalker June. Den skulle jeg gjerne hatt om vi skulle hatt ny vogn nå. Skulle jeg hatt fire faste hjul tror jeg jeg ville ha gått for Brio Happy (duo - jeg er ikke fan av kombivogner generelt) eller Emmaljunga City Cross. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser ut til at vi er i samme situasjon mhp barnevogn. Vi også må bytte begge bilene, og vi har omtrent samme krav til vogn.

Vi endte opp med følgende alternativer:

- Emmaljunga City Cross

- TFK joggster twist

Pluss med Emmaljunga er at den er penere å se på, kan ha sportsvogna begge veier (veldig viktig!), er stabil. Minus er at den ikke har lufthjul, og at trehjulinger er enklere å svinge.

Pluss med TFK er store luftfylte hjul, håndbrems (vissnok veldig kjekt i bratte nedoverbakker) og veldig lett å svinge. Minus er at trehjulinger er litt mindre stabile, den er ikke like pen å se på, og sportsdelen kan bare være vendt fra deg. Man får riktignok den nye Multi-X bagen som gjør at barnet kan sitte vendt mot deg frem til ca 6 mnd, men etter det må man bruke sportsdelen. Den bagen er heller ikke noe pen å se på, og gjør vogna etter min mening enda mindre pen. (Ja, jeg vet det er teit å legge vekt på hvor pen vogna er :fnise:)

Ifht lufthjul så tenker vi at hjulene på City Crossen duger i massehvis til trilling på grus etc, og så kommer vi uansett til å bruke bæremeis hvis vi skal i skogen etc. Det er vissnok også kommet nye hjul med ekstra demping.

Valget vårt har til slutt falt på Emmaljunga, selv om det skal sies at TFK-en en periode så ut til å vinne.

Åssen bil skal du forresten ha? I bilen min er det bare plass til 3 bæreposer i bagasjen, så jeg tenker å bytte den med en Golf eller A3. Og så har vi en stasjonsvogn i tillegg da,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, Tina :klemmer: Det var en spøk :jepp: Håper tiden går fort og at du koser deg! Ta gjerne med deg litt :sol: hjem!

Hohoho! Heldigvis slipper jeg sola og voldsom varme, er nemlig egentlig varm årstid nå, men tilfeldigvis er det 24 grader og overskya i dagesvis. Ahhh heldig for meg, jeg er nemlig ikke spesielt glad i sterk varme - og jeg har rød hud og rødt hår :fnise: Hurra for skyer :biggrin:

Tida går fort, og har hatt en kjempebra dag på jobb i dag, bare tre dager til jeg reiser hjem :hoppendeglad: Bare så synd at min kjære mannenam ikke kommer hjem enda, han er også på reise. Så må vente enda ei uke før jeg får se han.... :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn, ja. Det er ikke lett det der altså. :ler: Jeg går i bresjen for store, svingbare lufthjul jeg da, og foreslår Easywalker June. Den skulle jeg gjerne hatt om vi skulle hatt ny vogn nå. Skulle jeg hatt fire faste hjul tror jeg jeg ville ha gått for Brio Happy (duo - jeg er ikke fan av kombivogner generelt) eller Emmaljunga City Cross. :)

Oi, takk for input! Disse alternativene skal jeg sjekke ut. ASAP! Er jo heeelt grøønn på dette, så trenger litt forslag...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ser ut til at vi er i samme situasjon mhp barnevogn. Vi også må bytte begge bilene, og vi har omtrent samme krav til vogn.

Vi endte opp med følgende alternativer:

- Emmaljunga City Cross

- TFK joggster twist

Pluss med Emmaljunga er at den er penere å se på, kan ha sportsvogna begge veier (veldig viktig!), er stabil. Minus er at den ikke har lufthjul, og at trehjulinger er enklere å svinge.

Pluss med TFK er store luftfylte hjul, håndbrems (vissnok veldig kjekt i bratte nedoverbakker) og veldig lett å svinge. Minus er at trehjulinger er litt mindre stabile, den er ikke like pen å se på, og sportsdelen kan bare være vendt fra deg. Man får riktignok den nye Multi-X bagen som gjør at barnet kan sitte vendt mot deg frem til ca 6 mnd, men etter det må man bruke sportsdelen. Den bagen er heller ikke noe pen å se på, og gjør vogna etter min mening enda mindre pen. (Ja, jeg vet det er teit å legge vekt på hvor pen vogna er :fnise:)

Ifht lufthjul så tenker vi at hjulene på City Crossen duger i massehvis til trilling på grus etc, og så kommer vi uansett til å bruke bæremeis hvis vi skal i skogen etc. Det er vissnok også kommet nye hjul med ekstra demping.

Valget vårt har til slutt falt på Emmaljunga, selv om det skal sies at TFK-en en periode så ut til å vinne.

Takk for gode innspill! Nå har jeg (som den ingeniøren jeg er) lagd en tabelloversikt med alle forslagene der jeg systematisk går gjennom kategori for kategori, dette kan da ikke overlates til amatører :fnise: Men det var mye mer arbeid enn jeg trodde, så dette blir ikke avgjort på en kveld, merker jeg (ikke rart det er dyrt å leie ingeniører..... :icon_lol: )

Åssen bil skal du forresten ha? I bilen min er det bare plass til 3 bæreposer i bagasjen, så jeg tenker å bytte den med en Golf eller A3. Og så har vi en stasjonsvogn i tillegg da,

Det blir en stasjonsvogn. Drømmebilen er en Volvo XC, men regner med det blir en Passat eller lignende. Jeg syns Volvoen ligger for høyt i pris. Må ihvertfall ha stort bagasjerom, får nå er jeg vant med en to-seter Mulitvan, og da kjører jeg nesten rundt med like mye lasterom som i en lastebil, hehe. Men vi må ha to biler, så kommer uansett til å beholde en toseter med mye lasteplass til andre ting, og så blir stasjonsvogna "barnebilen". Mannen er ikke så veldig bilinteressert, så er nok jeg som må ta denne jobben også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo tipse om barnevognguiden.no dersom du ikke har vært der inne og sett. :jepp:

Vi har en Mazda 6 stasjonsvogn forresten. Den er svær. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til bil med stor plass innvendig og svært bagasjerom, Skoda Superb! Det blir det her i gården når vi gidder kjøpe ny bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett dette her med vogn nei, vi har heller ikke bestemt oss ennå. Og alle har så forskjellige meninger så jeg blir helt forvirra når jeg spør venner og kjente om hva de anbefaler. :fnise: Får nok gjøre som deg, og sette opp en liste. :Nikke: Og så skal jeg sjekke ut barnevognguiden.no! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho! Heldigvis slipper jeg sola og voldsom varme, er nemlig egentlig varm årstid nå, men tilfeldigvis er det 24 grader og overskya i dagesvis. Ahhh heldig for meg, jeg er nemlig ikke spesielt glad i sterk varme - og jeg har rød hud og rødt hår :fnise: Hurra for skyer :biggrin:

Tida går fort, og har hatt en kjempebra dag på jobb i dag, bare tre dager til jeg reiser hjem :hoppendeglad: Bare så synd at min kjære mannenam ikke kommer hjem enda, han er også på reise. Så må vente enda ei uke før jeg får se han.... :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil:

Godt at det ikke er for varmt! Er lik som deg, rødlig og IKKE glad i sterk varme..

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! Tenk så koselig det blir å se hverandre igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett med disse barnevognene nei. Vi endte opp med Bugaboo. Men nå løper ikke jeg rundt i skogen, så denne er ikke noe for deg tror jeg ;)

Av bil så har vi nettopp kjøpt oss Mazda 6. Er kjempefornøyd. God plass i bagasjen og baksetet. Har prøvd med basen og bilsetet bak føreren, og da kan mannen min også kjøre uten problemer. Han er ikke veldig lang da. Normal 1.80 type :)

Anbefaler deg i hvertfall å prøvekjøre en del biler før dere/du bestemmer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo tipse om barnevognguiden.no dersom du ikke har vært der inne og sett. :jepp:

Vi har en Mazda 6 stasjonsvogn forresten. Den er svær. :fnise:

Barnevogn.no er trålet opp og ned i mente;-)

Mazda 6 stasjonsvogn - det var et godt tips. Har vært og sett litt på finn.no nå, og jammen tror jeg ikke at jeg skal se om det blir en prøvetur eller flere. Har ikke engang vurdert Mazda tidligere, men ser at den kan passe, både med størrelse og motor. Samt prisen er da ikke så skrekkelig høy heller ift. Volvo og passaten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til bil med stor plass innvendig og svært bagasjerom, Skoda Superb! Det blir det her i gården når vi gidder kjøpe ny bil. :)

Den har jeg også sett litt på nå, men det var svært lite utvalg foreløpig i nærheten av der vi bor. Skal følge med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! Tenk så koselig det blir å se hverandre igjen :hjerte:

Og vet du hva?? Min kjære mann syntest det var litt veeeel lenge til vi fikk se hverandre igjen (har ikke nevnt det til han eller masa i det hele tatt, men lata som om det gikk helt fint :fnise: ), og han skal prøve å komme hjemmom en dag i slutten av helga eller begynnelsen av neste uke, før han reiser igjen. Jippi! Tør ikke juble for tidlig da... Men fikk ihvertfall litt håp;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: :hjerte: 22+5 :hjerte: :hjerte:

Magen vokser for hver dag og jeg tror litjpia har det bra :hjertesmil: Jeg kjenner litt aktivitet, men bare litt småbevegelser og små dult innimellom. En kveld for noen dager siden var det voldsom aktivitet, men det var første og eneste gangen det har vært skikkelig dansing inni der:-) Da vi var på ultralyd for noen uker siden, så vi jo at hun var veldig aktiv, uten at jeg kjente noe, så er ikke bekymret:-)

Jeg gleder meg til å vise kjempemagen til mannen når vi får se hverandre igjen!

Formen min er fortsatt kjempebra! Ikke spesielt sliten, og ingen særlige plager. Som jeg fortalte om litt tidligere, så streika bekkenet etter en litt overmodig joggetur, men til hverdags kjenner jeg ingenting. Prøvde å gå fort i oppoverbakke på tredemølle i dag, og kjente det ikke var helt som det skulle. Men vanlig gange og sykling funker som bare det.

Har faktisk begynt å få litt vann i kroppen, anklene er hovne og jeg føler meg litt oppblåst. Håper det bare er maten og jobbinga som gjør det. Maten i Brasil er generelt veldig mye salt og sukker, og selv om jeg prøver å velge litt ok alternativer, blir det en del mer enn når jeg velger maten selv hjemme. I morgen er det hjemreise med laang flytur, så da blir det støttestrømper! Og når jeg kommer hjem, da blir det litt hardere regime på kosten og trimminga, tror kroppen trenger å hente seg litt inn etter et par uker på reise. Få saltet og sukkeret ut av kroppen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk så koselig å se hverandre, spes nå som du har voksende mage og alt er spennende!! :hjerte:

Ønsker deg en riktig god tur hjem, Tina :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett med disse barnevognene nei. Vi endte opp med Bugaboo. Men nå løper ikke jeg rundt i skogen, så denne er ikke noe for deg tror jeg ;)

Av bil så har vi nettopp kjøpt oss Mazda 6. Er kjempefornøyd. God plass i bagasjen og baksetet. Har prøvd med basen og bilsetet bak føreren, og da kan mannen min også kjøre uten problemer. Han er ikke veldig lang da. Normal 1.80 type :)

Anbefaler deg i hvertfall å prøvekjøre en del biler før dere/du bestemmer deg :)

Da har vi både samme vogn og samme bil. :fnise:

---

Vann i kroppen, ja. Det er noe herk! Pass på å drikk så mye vann du klarer, det har hjulpet veldig her ihvertfall. :Nikke:

Det er så deilig å se hverandre igjen etter noen ukers fravær. :hjerte: Særlig nå som man kan se forskjell på magestørrelsen på disse to ukene. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...