Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Grattis med vogn og tripp trapp stol! Så deilig å være i gang!

Vi skal ut å titte på vogn for siste gang i helgen før avgjørelsen skal tas på søndag (kan ikke noe for det, bare MÅ ha en plan, er jo ikke prosjektleder for ingen ting :fnise: )

Hvilken farge valgte du på tripp trapp stolen?

Hehe, smart å velge en "maskulin" stelleveske ;) Tror kanskej jeg må gjøre det jeg også, har nemlig mine tvil til om kjære vil gå rundt med en veske med spenner og dilldall på :fnise:

Så bra at formen er fin! Formen min er god den også, det eneste jeg har å klage på er at jeg er veldig trøtt om dagen. Men trøttheten går i bølger, så jeg håper denne bølgen snart er over. Prøvde meg faktisk på litt jogging på mølla her om dagen, og det gikk overraskende bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med vogn og tripp trapp stol! Så deilig å være i gang!

Vi skal ut å titte på vogn for siste gang i helgen før avgjørelsen skal tas på søndag (kan ikke noe for det, bare MÅ ha en plan, er jo ikke prosjektleder for ingen ting :fnise: )

Hvilken farge valgte du på tripp trapp stolen?

Hehe, smart å velge en "maskulin" stelleveske ;) Tror kanskej jeg må gjøre det jeg også, har nemlig mine tvil til om kjære vil gå rundt med en veske med spenner og dilldall på :fnise:

Så bra at formen er fin! Formen min er god den også, det eneste jeg har å klage på er at jeg er veldig trøtt om dagen. Men trøttheten går i bølger, så jeg håper denne bølgen snart er over. Prøvde meg faktisk på litt jogging på mølla her om dagen, og det gikk overraskende bra! :jepp:

Hehe, ser ut som om du har litt mer planlagt prosess for vognkjøp:-) Jeg hadde riktignok gjort litt undersøkelser på forhånd, men det visste jo ikke mamma om, som var med i butikken. Hun bare lo av meg, for alt gikk så kjapt og at jeg var rask å bestemme meg;-) Vel, får håpe valget mitt var riktig da, til tross for litt rask prosess...... :jolie:

Valgte whitewash på tripptrappstolen, det var vel den fargen som var "tryggest" i forhold til leiligheta vår. Rosa trekk på sittetrekket da;-)

Ja, tror det var et litt triks med maskulin stelleveske. Svogeren min går rundt med en gullfarga, stor dameveske som stelleveske, vet ikke om han er heeelt komfortabel med det, ihvertfall tror jeg neppe mannen ville ha vært det!

Bra det gikk bra med jogging på mølla, høres ikke utsom om du har noen bekkenvondter da - så bra! Godt å høre om andre som er i god form også, har liksom inntrykk av at "alle" gravide sliter og er i dårlig form. Jeg er bare supertakknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg spørre om hva som gjorde at det ble Brio Happy? Jeg har snart sett meg blind på vogner, og føler egentlig at vi har god tid (termin i påsken). Men det er så mye å velge mellom... Hvor mye måtte du/besteforeldre forresten ut med for utstyr m/new born set?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stelleveske, ja! Dét må skrives opp!

Maskulin stelleveske er nok smart! Hadde jeg kjøpt inn en gullfarget en, så hadde mannen fått fullstendig bakoversveis!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det gikk bra med jogging på mølla, høres ikke utsom om du har noen bekkenvondter da - så bra! Godt å høre om andre som er i god form også, har liksom inntrykk av at "alle" gravide sliter og er i dårlig form. Jeg er bare supertakknemlig!

Det er så utrolig godt å lese at du er i god form :danse:

Unner deg det virkelig!

Stelleveske, ja! Dét må skrives opp!

Maskulin stelleveske er nok smart! Hadde jeg kjøpt inn en gullfarget en, så hadde mannen fått fullstendig bakoversveis!! :ler:

Vi kjøpte en North Face bag som fungerer supert som stellebag :)

Den er i tillegg vanntett, annbefales på det sterkeste og er veldig "manne-vennlig".

Ala denne: http://uncrate.com/stuff/the-north-face-base-camp-bag/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg spørre om hva som gjorde at det ble Brio Happy? Jeg har snart sett meg blind på vogner, og føler egentlig at vi har god tid (termin i påsken). Men det er så mye å velge mellom... Hvor mye måtte du/besteforeldre forresten ut med for utstyr m/new born set?

Fordi kronprisesse Victoria har den! Hehe :fnise: Nei da. Jeg gjorde en liten oversikt over de fire mest aktuell vognene for oss, bl.a. på bakgrunn av tips her inne.

Vi hadde denne "kravspecen":

- Kombi eller duo, helst duo, må kunne brukes i flere år

- Være mulig å trille på grusvei, ulendt terreng, snø, brøytekanter -> Lufthjull

- Sportsvogndelen må være mulig å vende mot meg

- Lett sammenleggbar - ta liten plass

- Regulerbart håndtak

- Stødig -> fire hjul

Det stod da mellom Brio Happy og Emaljunga Edge Duo. Brio Happy er mye lettere samt billigere. Og i tillegg har søsteren Brio Happy, og litt lik "livsstil" som oss, og de er kjempefornøyde. Samt at vi kunne få bagen deres, og da sparte vi litt penger:-)

Helt ærlig, så er nok ikke jeg den som gjør grundigst undersøkelser - jeg finner noe som svarer til "specen", og da er det nok leting;-)

Besteforeldrene betalte 2600,- for tripptrapp, newborn + bøyle og trekk. Da var det 20% rabatt. Så det koster.... Jeg syns det var litt i overkant for dåpsgave, men de hadde gitt akkurat det samme til alle barnebarna, så da måtte jeg visst bare godta det. De har virkelig ikke så mye å rutte med, men jeg tror de lever litt gjennom barnebarna nå;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stelleveske, ja! Dét må skrives opp! Maskulin stelleveske er nok smart! Hadde jeg kjøpt inn en gullfarget en, så hadde mannen fått fullstendig bakoversveis!! :ler:

Ja, haha, her og! Han fikk tilogmed bakoversveis da jeg sendte "innkalling" til fødselskurs her nå :fnise:

Vi kjøpte en North Face bag som fungerer supert som stellebag :) Den er i tillegg vanntett, annbefales på det sterkeste og er veldig "manne-vennlig". Ala denne: http://uncrate.com/stuff/the-north-face-base-camp-bag/

Genialt!! Hvorfor tenkte jeg ikke på det?! Vi lever jo normalt i Northface-bagger, hehe. Vi har to boliger, så det blir mye bag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Lurer veldig på muligheten til svingbare forhjul (2) her, men får se.

Jeg fikk inntrykk av at svingbare forhjul er veldig greit hvis man manøvrerer seg en del i by og i butikker.

For vår del skjer det nesten aldri, så vi valgte litt mer stødighet i stedet. Vi fant ihvertfall ut at vi måtte se på bruksmåtene våre i stedet for å lese oss blind på tester. Vi er jo alle veldig forskjellige og har ulike behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stausoppdatering:

På vei: 25 + 3

Neste kontroll: Jordmor 19. desember

Kjønn: Ei lita jente

Utålmodig:.Nei, egentlig ikke enda. Trenger fortsatt litt tid til å blir «klar»;-)

Navn: Ja, bestemte oss i går! Weee! Tror vi kommer til å holde det hemmelig. Eller det vil si, jeg kommer til å holde det hemmelig, men mannen kommer aldri til å klare det, så det blir hemmelig helt til han har røpet det

Innkjøp: Vi har bare kjøpt vogn og stelleunderlag. Ellers har besteforeldre bidratt med tripptrapp m/tilbehør, og slektninger bidratt med seng, klær, bilstol ++++. Ikke mye som manglerJ

Vektøkning: Har gått opp ca 6kg fra jeg ble gravid til nå.

Melk i brystene: Nei

Strekkmerker: Nei, ikke enda.... Smører flittig morgen og kveld i håp om at det kanskje holder det unna....

Hevelser og vann i kroppen: Litt i anklene ved lange reiser eller lange arbeidsdager. Ellers ikke noe særlig

Hodet ned: Aner ikke! Kjennes ut som om det er mye turning der inne, og at leie varierer hele tiden

Aktivitet: Ja, blitt mer og mer siste ukene og dagen. Nå trenger jeg ikke «kjenne etter» for å kjenne det lengre – det merkes tydelig! Mannen kan kjenne utenpå magen også.

Tungt: Nei, føler meg fortsatt veldig sprek og frisk og lett. Bortsett fra influensa+bihulebetennelse siste par ukene, så er formen kjempebra

Kynnere: Nei, tror ikke det

Hodet festet: Nei

Barnerom: Hun skal sove inne hos oss i begynnelsen, så blir det vel eget rom etter hvert når vi er klar

Sulten: Ja, spesielt om morgenen. Må av og til stå opp før jeg er ferdigsovet fordi jeg er så sulten!

Matkick: Sur og frisk frukt! I massevis.....

Plager: Nei..

Humør: Stort sett i godt humør! Griner i tide og utide, men tror jeg er litt mer stabil nå enn tidligere? Har hatt et par dager der jeg har vært lei meg uten at jeg er sliten eller klarer på annen måte å forklare hvorfor, og det er ikke helt meg.

Sykehusbaggen: Så langt har jeg ikke kommet, men har ønsket meg «sykehusklær» til hjul:-)

Høygravid: Nei, er en god stund til det ennå:-)

Edit: Magebilde...:-)

post-59587-3815_thumb.jpg

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Tina :hjerte:

Så gøy å lese listen din :hoppendeglad: Også så fin du er!! *dåne*

Hehe, takk! Må faktisk allerede korrigere listen min....:

1) vektøkning: gikk på vekta i morges og total vektøkning er 6,6kg(!) og er nå oppe i 74,1kg - ohh. Håper jeg holder meg under 80kg, hehe.

2) humør. Nei det har visst ikke blitt mer stabilt. Like etter jeg postet dette fikk jeg en melding av søstersen som skrøt av "mormor", dvs. Mamma. Jeg ble så rørt at jeg begynte å grine. På jobb. Og like etterpå der igjen var jeg inne hos sjefen. Begynte å grine der også av en filleting. Pinlig. Til nå har jeg holdt meg unna å grine for jobbrelaterte ting, men det ser ikke ut for at det er en "grense" lengre. Og kom på en ting til: i helga var jeg nesten litt sjalu fordi mannen hadde vært på fest, og tenkte at han hadde sikkert flørtet med masse damer... Irriterende å bruke energi på sånt! Mannen kan forsåvidt finne på å flørte uskyldig og danse med andre damer, men det har da aldri brydd meg før, jeg er veldig trygg på mannen min. Og ikke noe som skulle tilsi at jeg burde bli sjalu denne gang. Er det en vanlig greie eller, å bli litt mer sjalu år man er gravid? Kjente liksom ikke meg selv helt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og kom på en ting til: i helga var jeg nesten litt sjalu fordi mannen hadde vært på fest, og tenkte at han hadde sikkert flørtet med masse damer... Irriterende å bruke energi på sånt! Mannen kan forsåvidt finne på å flørte uskyldig og danse med andre damer, men det har da aldri brydd meg før, jeg er veldig trygg på mannen min. Og ikke noe som skulle tilsi at jeg burde bli sjalu denne gang. Er det en vanlig greie eller, å bli litt mer sjalu år man er gravid? Kjente liksom ikke meg selv helt igjen

:ler: Var litt lik akkurat der jeg også... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist samboer var ute med jobben, som er på helt andre siden av Norge i forhold til hvor vi bor, så hadde jeg et utrolig ekkelt mareritt om at samboer var utro på den festen. Og drømmene nå for tiden virker jo så ekte at jeg våknet å lå å gråt. Jeg sendte med en gang melding til han å fortalte hvor dum jeg følte meg mens tårene trillet. Heldigvis våknet han av den å ringte om å forsikret meg om at alt var som det skulle. :fnise:

Så ja, jeg vil si at det har blitt litt verre nå. Skal virkelig ikke være lett med disse hormonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, takk! Må faktisk allerede korrigere listen min....:

1) vektøkning: gikk på vekta i morges og total vektøkning er 6,6kg(!) og er nå oppe i 74,1kg - ohh. Håper jeg holder meg under 80kg, hehe.

2) humør. Nei det har visst ikke blitt mer stabilt. Like etter jeg postet dette fikk jeg en melding av søstersen som skrøt av "mormor", dvs. Mamma. Jeg ble så rørt at jeg begynte å grine. På jobb. Og like etterpå der igjen var jeg inne hos sjefen. Begynte å grine der også av en filleting. Pinlig. Til nå har jeg holdt meg unna å grine for jobbrelaterte ting, men det ser ikke ut for at det er en "grense" lengre. Og kom på en ting til: i helga var jeg nesten litt sjalu fordi mannen hadde vært på fest, og tenkte at han hadde sikkert flørtet med masse damer... Irriterende å bruke energi på sånt! Mannen kan forsåvidt finne på å flørte uskyldig og danse med andre damer, men det har da aldri brydd meg før, jeg er veldig trygg på mannen min. Og ikke noe som skulle tilsi at jeg burde bli sjalu denne gang. Er det en vanlig greie eller, å bli litt mer sjalu år man er gravid? Kjente liksom ikke meg selv helt igjen

Jeg har gått opp 6-7 kg jeg også :sjenert: Dvs. jeg hadde gått opp 6 kg for en uke siden, og nå har vekta gått i stykker. Synes ikke jeg har gått opp noe særlig utover magen, så lurer litt på hvor alle kiloene har blitt av. Men men, de kiloene som må på får bare komme. De kiloene som ikke må på, de vil jeg helst unngå. Nekter å tro at lillegutt har godt av at jeg blir breiere over stumpen ;)

Hehe, tårene sitter løst her også. Har riktignok ikke grini på jobb enda, men det var veldig nærme i går når jeg satt der med hundre ting som skulle fikses, og var trøtt og sliten.

Ifht kjære så er jeg vel ikke så mye mer sjalu, men jeg kjenner litt på at jeg for første gang er litt avhengig av han. Jeg trenger han virkelig i perioden fremover, det er ikke lenger bare at jeg er veldig veldig glad i han. Jeg har alltid vært selvstendig og fikser det aller meste selv, men akkurat dette med baby er ikke noe jeg føler at jeg fikser alene. Så sånn sett så er jeg kanskje blitt litt mer sjalu, for det er jo på en måte mye mer som står på spill nå.

Mulig det ble dårlig forklart, men jeg tror jeg forstår hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er heelt unormal;-) grininga får jeg bare akseptere, det er jo nesten komisk til tider, så kan absolutt le av det. At jeg føler littebitt på sjalusi får jeg bare akseptere også. Det er jo ikke blitt et problem akkurat, vat bare litt irriterende og uvant. Prøver å ikke la det gå utover mannen:-) tror nesten bare at han tar det som et kompliment, haha;-)

Wee, har fått på plass ting på jobben, det er klart hvordan området mitt skal håndteres når jeg er borte. Og det ble akkurat slik jeg ville ha det:-D det er så deilig, da kan jeg stresse litt ned, og jeg vet jeg snart får litt avlastning. Bare det å vite det gjør at jeg føler det er mindre press. Ahhh, nå skal jeg begynne å nyte tiden litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg syns jeg har fått verdens største pupper og er egentlig ikke så glad for det. Liker at de er små og håndterbare;-) vel, jeg har tullet med dette, og liksomklaget til venninnene mine. De har jo selvfølgelig sagt at jeg skal være glad, de er jo flotte, og de er ikke sååå store osv... Kjente mest på det før magen kom, da ble det litt silikonpuppaktig, men nå som magen er kommet ser det jo litt normalt ut. Vel:

I går besøkte jeg ei venninne. Jeg jobber sammen med mannen hennes. Han hadde fortalt til kona si for en tid tilbake at når jeg kom gående "rundt hjørnet", så så han først to store pupper, så kom jeg etterpå! Hahaha! Det var ikke bare jeg som syns at de var gedigne!! Greit at "sannheten" kommer frem;-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg syns jeg har fått verdens største pupper og er egentlig ikke så glad for det. Liker at de er små og håndterbare;-) vel, jeg har tullet med dette, og liksomklaget til venninnene mine. De har jo selvfølgelig sagt at jeg skal være glad, de er jo flotte, og de er ikke sååå store osv... Kjente mest på det før magen kom, da ble det litt silikonpuppaktig, men nå som magen er kommet ser det jo litt normalt ut. Vel:

I går besøkte jeg ei venninne. Jeg jobber sammen med mannen hennes. Han hadde fortalt til kona si for en tid tilbake at når jeg kom gående "rundt hjørnet", så så han først to store pupper, så kom jeg etterpå! Hahaha! Det var ikke bare jeg som syns at de var gedigne!! Greit at "sannheten" kommer frem;-

Jeg har også fått sinnsykt store pupper! Litt for store for min smak.... Heldigvis så gjør den store magen så de ikke ser så vanvittig store ut.

Hehe, "to store pupper, og så kom du bak" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...