Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Spennende å bli satt fram da! :jepp: Nesten halvannen uke mer enn mensterminen sa, hvis det er riktig med 17 da! :biggrin: Wow, dette går plutselig så fort!! :blink: Sikkert herlig å høre hjertelyd! :hjerte:

Hoho, nå ser jeg på papirene mine at målene tilsvarer uke 20(!) ikke rart jordmoren sa at jeg burde kjenne bevegelser snart.... :-) vel, må vel bare vente til UL for å få bekreftet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så spennende!!

Det går fort til UL nå :jepp:

Koselig med hjerte-lyd :hjerte:

:klemmer:

Koselg med hjertelyd, jordmoren anslo ca 140 slag i minuttet. Mamma er nå enda sikrere på at de blir gutt, for pulsn var visst nesten bevis, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, nå ser jeg på papirene mine at målene tilsvarer uke 20(!) ikke rart jordmoren sa at jeg burde kjenne bevegelser snart.... :-) vel, må vel bare vente til UL for å få bekreftet;-)

Oi oi oi! :overrasket: Blir kjempespennende å høre hva endelig termin blir da!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos jordmor i dag:-) Fikk litt nye innspill på terminen min.....:

Min mens-termin er 19.03.13, det betyr at skulle ha vært 15+3 i dag

Min tidlig ultralydtermin, sier senest 12.03.13, men jeg har hele tiden trodd at jeg vet mer enn legen (!), så har holdt fast på "min" termin....

Jordmoren sa i dag at livmormålet mitt tilsa at jeg definitivt var kommet minst til uke 16, men hun trodde heller på uke 17...!

Kjente jeg fikk høy puls og ble helt rød - så moro! Men samtidig begynte jeg å tenke på at da får jeg jo mindre itd å forberede meg, huset, jobben, ting og tang osv. knis. Hallo. en uke fra eller til spiller vel egentlig ikke så stor rolle;-)

Jaja. får vel endre terminen min da:-) Putter den en uke frem i første omgang, så får jeg endelig bekreftelse hos ordinær UL 19. oktober:-)

Hørte forresten hjertelyd i dag, sterkt hjerte med klar lyd, så det her blir nok en spreking! ;-)

Kjenner jeg blir litt sjalu på deg som blir flyttet flere uker frem altså :fnise: Jeg vil ooooooog være i uke 17! ;)

Skjønner at du blir litt stessa når du flyttes frem til uke 17, det er jo ikke mer enn en uke siden vi var i uke 7!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende! :hoppe:

Pulsen, ja. De sier vel så mangt. :fnise: Jenta vår lå alltid mellom 140 og 150, altså midt mellom ''gutt'' og ''jente''. Bolla hadde 132 i går, altså definitivt ''gutt''. Håper bare de ikke har sett feil på ultralyden. :bond::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende! :hoppe:

Pulsen, ja. De sier vel så mangt. :fnise: Jenta vår lå alltid mellom 140 og 150, altså midt mellom ''gutt'' og ''jente''. Bolla hadde 132 i går, altså definitivt ''gutt''. Håper bare de ikke har sett feil på ultralyden. :bond::ler:

Tar det med pulsen med en klype salt, jeg;-) Bare morsomt at alle som har uttalt seg om kjønn har vært dønn sikker på at det blir en gutt:-)

Gutt eller jente - jeg blir overlykkelig uansett :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar det med pulsen med en klype salt, jeg;-) Bare morsomt at alle som har uttalt seg om kjønn har vært dønn sikker på at det blir en gutt:-)

Gutt eller jente - jeg blir overlykkelig uansett :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Pulsen varierer jo en god del på barna når de er i magen uansett :)

Husker når vi var på fødselsforbredende og sjekken på sykehuset i uke 31. Da fikk vi beskjed om at pulsen skal variere masse under en måling. Fra f.eks 125 til 145 i puls som endres innen noen få minutter er å regne som frisk og rask :)

Men jeg har også hørt folk som har basert kjønn på puls og hatt rett. Det er jo 50% sjanse for at det man tror selv er rett da ;)

Vil dere vite kjønn på UL eller vente til fødselen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsen varierer jo en god del på barna når de er i magen uansett :)

Husker når vi var på fødselsforbredende og sjekken på sykehuset i uke 31. Da fikk vi beskjed om at pulsen skal variere masse under en måling. Fra f.eks 125 til 145 i puls som endres innen noen få minutter er å regne som frisk og rask :)

Men jeg har også hørt folk som har basert kjønn på puls og hatt rett. Det er jo 50% sjanse for at det man tror selv er rett da ;)

Vil dere vite kjønn på UL eller vente til fødselen ?

Ja, skjønner at det varierer, så akkurat det tar jeg med ei klype salt;-)

Vi vil gjerne vite kjønnet på UL, føler liksom at det blir lettere å bli kjent med kiden før den kommer ut da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag har det vært en i overkant dramatisk dag. Såpass dramatisk at jeg ble redd for om det skulle skje noe med den lille inni der. Alt gikk bra, og har ikke kjent noe ubehag ift. Magen, så er ikke så bekymret lengre. Men det har satt en støkk. Orker ikke fortelle hva som har skjedd, men alt er bra nå.

Pass godt på alle dere er glade i, og sørg for at de vet at dere bryr dere, man vet aldri hva som kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag har det vært en i overkant dramatisk dag. Såpass dramatisk at jeg ble redd for om det skulle skje noe med den lille inni der. Alt gikk bra, og har ikke kjent noe ubehag ift. Magen, så er ikke så bekymret lengre. Men det har satt en støkk. Orker ikke fortelle hva som har skjedd, men alt er bra nå.

Pass godt på alle dere er glade i, og sørg for at de vet at dere bryr dere, man vet aldri hva som kan skje.

Det hørtes ikke noe bra ut. Håper alt står bra til med dere. Sender noen gode klemmer og tanker. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag har det vært en i overkant dramatisk dag. Såpass dramatisk at jeg ble redd for om det skulle skje noe med den lille inni der. Alt gikk bra, og har ikke kjent noe ubehag ift. Magen, så er ikke så bekymret lengre. Men det har satt en støkk. Orker ikke fortelle hva som har skjedd, men alt er bra nå.

Pass godt på alle dere er glade i, og sørg for at de vet at dere bryr dere, man vet aldri hva som kan skje.

:hug:

Godt å høre at alt gikk greit iallefall, og håper at det ikke skremte deg/dere for mye.

Man setter så uendelig pris på livet og de vi er glade i når man opplever uhell eller dramatiske situasjoner. :hjerte:

Ta godt vare på deg selv og de rundt deg du også! Og lille magen din :):hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for omtanke:-) Alt er bra med oss, men har satt en støkk i oss begge. Mannen fikk et illebefinnende, jeg trodde faktisk at han sa takk og farvel, og det ble dramatisk å oppleve for meg. Han er helt frisk nå, men er noen ting som må justeres fremover for at det ikke skal skje igjen.

Er ikke helt meg selv enda, merker jeg, klarer ikke å konsentrere meg på jobb. Tok dagen fri i går for å følge opp mannen på sykehuset +++. Har jobbet hjemmefra i dag, men innsatsen har vært så som så. Er ops på den lille i magen da, har ikke kjent noe ubehag. Men er livredd for å utsette meg for mer stress nå. Musklene i hele kroppen ble helt ømme etterpå, og jeg er helt støl i hele kroppen enda (til og med bak øret!) pga. ekstremstresset i situasjonen på lørdag. Det forteller kanskje litt om hva kroppen gikk igjennom. Så nå er det fokus på null stress for både meg og mannen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...

Ser for meg alle tankene som kom uforventet på ja.

Fra å gå ifra idyll og lykke til redselen for å være alenemor og uten sin elskede på et blunk.

:hug:

Bra dere fokuserer på ro og hvile nå. Sett uendelig pris på hverandre, noe som jeg i grunn egentlig tror dere gjør fra før av også da :laugh:

Fortsatt god bedring til mannen! Håper de får ordnet en perfekt kombo med medisiner slik at dere slipper å gå igjennom dette igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, jeg skjønner godt at dette satt en skikkelig støkk i dere begge. :omg::frown: Godt at alt gikk bra og at situasjonen er under kontroll. Jeg grøsser bare jeg tenker på det stresset du har opplevd, nå må dere ta godt vare på hverandre framover og bare stresse ned. :hjerte::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det hørtes skummelt ut :( Sånne hendelser setter ting i perspektiv, spesielt når man har en liten en i magen. Håper det går bedre med deg/dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe særlig å høre, Tina!! Håper dere får god og tett oppfølging, slik at dere kan senke skuldrene.

Er ikke rart du er øm i kroppen :klem:

Ta deg fri med god samvittighet hvis det blir vanskelig å utføre jobben!! Deg og baby er viktigst!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...