Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Grattis med 13 + 1, Tina!! :strix:

Så snill mann du har! Er sånn det skal være :jepp::hjerte:

Takker:-) Ja, mannen er snill! Nå vil jeg bare at han skal være litt snill med seg selv også. Han er så sliten hele tiden, han stiller opp for alt og alle. Prøver å være litt streng med han, men er ikke så lett;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13+4 :hjertesmil: :hjertesmil:

Nå begynner det å vises for andre også. Ser at folk som sannsynligvis ikke vet det, stirrer på magen min. Og i går møtte jeg en gammel kjenning som spurte hvordan det gikk, jeg fortalte etterhvert at jeg var gravid, og da svarte han at han hadde tenkt å spørre, siden det så slik ut! :overrasket:

Og merker at apetitten har økt... Blir liksom ikke mett når jeg spiser, og blir sulten igjen fort. Er ikke så gira på å legge på meg for mye, så spørs om jeg må være litt bevisst her... :forvirret: Har vært overvektig tidligere (veid 20 kilo mer!) og vet at jeg har anlegg for å legge på meg. Spesielt når jeg er mindre aktiv, og det kan jo fort skje... :icon_lol: Vel vel, jeg vet jo hva som må til, men skjønner også at her må kroppen få det den trenger. Så skal ikke stresse for mye.

I helga får jeg besøk at to gamle venninner. De har med seg barna sine som begge er under 1 år. Blir så koselig! Og de vet ikke at jeg er gravid ennå, klarer nesten ikke å vente til å fortelle! De har bestilt baby fra meg, så de blir nok fornøyde :biggrin: Har styra på i leiligheta til langt på kveld i flere dager nå, ikke så lenge siden vi flytta inn, så masse småtteri som fortsatt står igjen. Kommer litt nærmere hver dag:-) Nå legger jeg skruing og hamring og fiksing litt på vent, i dag står vask for tur. Kan jo ikke ha flust med hybelkaniner når det skal krabbe rundt småbarn på gulvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en merkelig tid når folk ser litt magen, men ikke tørr heeelt å spørre ;) haha!

Husker jeg også syntes det var like greit å bare si det rett ut om jeg merket litt små blikk ned mot magen ;)

Tenk hvor flaut det er å spørre noen om det er smått på vei og de bare har lagt på seg litt? :overrasket:

Du er jo superflink og holder på hjemme! Makan til energi :)

Bra du leverer bestillinger til vennene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en merkelig tid når folk ser litt magen, men ikke tørr heeelt å spørre ;) haha!

Husker jeg også syntes det var like greit å bare si det rett ut om jeg merket litt små blikk ned mot magen ;)

Tenk hvor flaut det er å spørre noen om det er smått på vei og de bare har lagt på seg litt? :overrasket:

Du er jo superflink og holder på hjemme! Makan til energi :)

Bra du leverer bestillinger til vennene dine ;)

Ja, haha, søstersen gikk på en tabbe for litt siden da hun spurte om ei bekjent var gravid. Hun fikk et stygt blikk og svaret NEI. Det var jo helt forferdelig for søstersen!! Men det viste seg imidlertid etterpå at hun var gravid, det var bare ikke offentlig ennå!! Stakkars....:-)

Ja, jeg kan jo bare si det når jeg merker de ser, men f.eks. i jobbsammenheng er det ikke alltid jeg syns det er naturlig eller relevant....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg ble faktisk spurt om jeg var gravid på forrige julebord, og da var jeg IKKE det! Hadde en typisk "gravidkjole" på, sånn med empireliv. Var sikkert god og mett også. ;) Vedkommende ble flau kan jeg love.

Koselig å fortelle det til venninner! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh. Selv om jeg er veldig glad i mannen og synest han er fantastisk, kan han gjøre meg sint og skuffa også! Orker ikke begynne å forklare, for da høres det sikkert ut som en bagatell. Og det er det vel og egentlig. Men må bare få ut frustrasjonen. At det går an!!! Og unnskyldningen han kom med gjorde det ikke noe bedre, heller tvert om. Av og til tenker han ikke konsekvenser. Framsynt som et barn. Hallo!! Dumme mannen. Og Tina på hormonkjøret takler det ikke bra.

Sånn utblåsning ferdig. Så da håper jeg bare mannen kommer seg hjem og varter opp den gravide dama si. For hun trenger det akkurat nå...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhhh. Selv om jeg er veldig glad i mannen og synest han er fantastisk, kan han gjøre meg sint og skuffa også! Orker ikke begynne å forklare, for da høres det sikkert ut som en bagatell. Og det er det vel og egentlig. Men må bare få ut frustrasjonen. At det går an!!! Og unnskyldningen han kom med gjorde det ikke noe bedre, heller tvert om. Av og til tenker han ikke konsekvenser. Framsynt som et barn. Hallo!! Dumme mannen. Og Tina på hormonkjøret takler det ikke bra.

Sånn utblåsning ferdig. Så da håper jeg bare mannen kommer seg hjem og varter opp den gravide dama si. For hun trenger det akkurat nå...:-)

Mannfolk! ;)

Kjenner meg godt igjen, er på hormonkjøret om dagen jeg også. Prøver å ta meg i det da, for jeg skjønner jo at mine reaksjoner ikke alltid er helt rasjonelle. Feks. så har jeg begynt å bli veldig lei meg når jeg blir sint, er veldig nærtagen. Jeg ble for eksempel veldig fornærmet på banken her om dagen :fnise:

Gratulerer med vel overståtte 12 uker forresten! Jeg var på ultralyd for et par dager siden jeg også, så nå føler jeg meg trygg på at alt skal gå bra. Magisk å se den lille krabaten, var det ikke?

Jeg går rundt i en lykkerus om dagen, det er så herlig og være over 12 uker, ha sett at alt er som det skal på ultralyd, og endelig kunne fortelle familien! Endelig er det litt mer virkelig, og man kan begynne å glede seg! :strix:

Ellers, hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina:

Husker selv at hormonenen fosset i kroppen rundt den tiden du er på vei nå :fnise:

Roet seg betraktelig etter uke 14/15 og etter det har jeg i grunn bare vært normal og ikke hormonell.

Du får få utløp for frustrasjonen din så mye du trenger, men vit at det roer seg som regel ned igjen ;)

Håper han kom hjem og dullet masse med deg i gårkveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk! ;)

Kjenner meg godt igjen, er på hormonkjøret om dagen jeg også. Prøver å ta meg i det da, for jeg skjønner jo at mine reaksjoner ikke alltid er helt rasjonelle. Feks. så har jeg begynt å bli veldig lei meg når jeg blir sint, er veldig nærtagen. Jeg ble for eksempel veldig fornærmet på banken her om dagen :fnise:

Tina:

Husker selv at hormonenen fosset i kroppen rundt den tiden du er på vei nå :fnise:

Roet seg betraktelig etter uke 14/15 og etter det har jeg i grunn bare vært normal og ikke hormonell.

Du får få utløp for frustrasjonen din så mye du trenger, men vit at det roer seg som regel ned igjen ;)

Håper han kom hjem og dullet masse med deg i gårkveld :)

Takk for forståelse, snille dere! Var helt på grinekjøret i går kveld.... I dag morges kom mannen hjem. Og litt klem og kos og gode ord, så var alt bra igjen;-) Vi "skulket" litt jobb, og var sammen et par timer før vi måtte jobbe igjen. Var godt det siden han har vært borte hele uka og jeg får besøk hele helga. Trengte det, kjenner jeg. Verste jeg vet er å gå rundt å være lei meg og ikke få prata om det. Så nå er humøret på topp igjen;-)

Gratulerer med vel overståtte 12 uker forresten! Jeg var på ultralyd for et par dager siden jeg også, så nå føler jeg meg trygg på at alt skal gå bra. Magisk å se den lille krabaten, var det ikke?

Jeg går rundt i en lykkerus om dagen, det er så herlig og være over 12 uker, ha sett at alt er som det skal på ultralyd, og endelig kunne fortelle familien! Endelig er det litt mer virkelig, og man kan begynne å glede seg! :strix:

Ellers, hvordan er formen din?

Ja, det var magisk!! Jeg følte meg gravid og som en kommende mamma for første gang! Nå er det liksom virkelig:-D Så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det nå;-)

Formen min er kjempebra! Ikke mye som holde meg tilbake her nei. Hvis jeg skal tvinge meg selv til å komme med to "begrensninger" jeg har ift. graviditet nå:

- Hormonkjør.... Blæh. GrineTina. Ikke akkurat vant til det....

- Nærmer meg "menneskelig" ift. energinivå og kapasitet. Er normalt litt vel aktiv og har kapasitet som de færreste skjønner noe av. Nå føler jeg meg litt mer sliten når jeg har stått på veldig over lang tid, men har skjønt at det er slik som andre føler seg til vanlig. Så skal absolutt ikke klage!

Du da, bortsett fra Lykkerusen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det er bare det beste som finnes når mannfolka skulker litt jobb for å være med oss happy.png

Jeg har også en slik en som har hatt tendensen til at dersom det blir litt kosing og egentid på morgenen, så kommer han heller inn en time eller to senere på jobb ;)

Slikt skjer ikke akkurat nå for tiden da, men før jeg ble for gravid laugh.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelse, snille dere! Var helt på grinekjøret i går kveld.... I dag morges kom mannen hjem. Og litt klem og kos og gode ord, så var alt bra igjen;-) Vi "skulket" litt jobb, og var sammen et par timer før vi måtte jobbe igjen. Var godt det siden han har vært borte hele uka og jeg får besøk hele helga. Trengte det, kjenner jeg. Verste jeg vet er å gå rundt å være lei meg og ikke få prata om det. Så nå er humøret på topp igjen;-)

Ja, det var magisk!! Jeg følte meg gravid og som en kommende mamma for første gang! Nå er det liksom virkelig:-D Så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det nå;-)

Formen min er kjempebra! Ikke mye som holde meg tilbake her nei. Hvis jeg skal tvinge meg selv til å komme med to "begrensninger" jeg har ift. graviditet nå:

- Hormonkjør.... Blæh. GrineTina. Ikke akkurat vant til det....

- Nærmer meg "menneskelig" ift. energinivå og kapasitet. Er normalt litt vel aktiv og har kapasitet som de færreste skjønner noe av. Nå føler jeg meg litt mer sliten når jeg har stått på veldig over lang tid, men har skjønt at det er slik som andre føler seg til vanlig. Så skal absolutt ikke klage!

Du da, bortsett fra Lykkerusen??

Skal ikke klage over formen altså, for det kunne vært mye, mye verre. Men jeg er ganske sliten og trøtt om dagen, og siden mitt normale jeg også er en av de som trives med mange baller i luften og en hektisk hverdag, så kjenner jeg ganske stor forskjell. Har feks ikke trent på to uker, mot normalt 3-4 økter i uka. Har prøvd å tvinge meg gjennom noen økter med den forventning om at jeg kommer til å føle meg mye bedre etterpå, sånn som kroppen fungerer til vanlig, med det resultat at jeg nesten ikke har klart å gå opp trappa hjemme etterpå ;) Så jeg må bare lære meg og akseptere at kroppen ikke tåler at jeg presser den sånn som jeg er vant med, og at jeg trenger å hvile - og det UTEN å få dårlig samvittighet! :) Ikke bare bare skal jeg si deg :fnise:

Men så lenge jeg tar ting litt med ro, får meg en dupp i løpet av dagen, og spiser jevnlig så går det så fint atte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere fikk snakket ut og at alt er bra igjen nå. :) Finnes ikke noe verre enn å gå rundt med klump i magen og gråten i halsen fordi man kverner rundt på de kjipe tingene og ikke får snakket om det. Kjæresten min er også veldig snill, men kan plutselig henge seg opp i dumme detaljer og bli skikkelig sur for det. Hater når han er sånn humørsyk. :( Men kommer det noen tårer fra meg så " snapper" han ut av det med en gang, hehe. ;)

Høres ut som du er i storform, så bra! :jepp: Jeg føler meg også veldig bra om dagen og nesten som mitt vanlige jeg, skal bli godt å få bekreftet at det virkelig er noen der inne på ul til uka! :)

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må bare lære meg og akseptere at kroppen ikke tåler at jeg presser den sånn som jeg er vant med, og at jeg trenger å hvile - og det UTEN å få dårlig samvittighet! :) Ikke bare bare skal jeg si deg :fnise:

Men så lenge jeg tar ting litt med ro, får meg en dupp i løpet av dagen, og spiser jevnlig så går det så fint atte! :)

Det er nok en nøkkel det, ja! Jeg kjenner jo litt på det selv. Og så må jeg prøve å ha det i bakhodet for planer jeg legger fremover. At jeg ikke kan planlegge slik som vanlig med full pupp i månedsvis. Selv om jeg er i god form nå, kan man jo ikke forvente at man har 130% kapastet frem til fødselen:-) Note to self: Husk at du er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at dere fikk snakket ut og at alt er bra igjen nå. :) Finnes ikke noe verre enn å gå rundt med klump i magen og gråten i halsen fordi man kverner rundt på de kjipe tingene og ikke får snakket om det. Kjæresten min er også veldig snill, men kan plutselig henge seg opp i dumme detaljer og bli skikkelig sur for det. Hater når han er sånn humørsyk. :( Men kommer det noen tårer fra meg så " snapper" han ut av det med en gang, hehe. ;)

Høres ut som du er i storform, så bra! :jepp: Jeg føler meg også veldig bra om dagen og nesten som mitt vanlige jeg, skal bli godt å få bekreftet at det virkelig er noen der inne på ul til uka! :)

Hehe, tror det var noen hormoner som jobbet her, ja, får nå føler jeg bare at det er fryd og gammen, og har nesten glemt at jeg gråt meg i søvn på torsdag:-D (selv om jeg fortsatt synes han kunne tenkt seg om da, det er ikke det. Men rart hvor mye det påvirker humøret og sinnsstemningen....)

Håper at formen din fortsetter å være bra, da! Og lykke til på UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror det var noen hormoner som jobbet her, ja, får nå føler jeg bare at det er fryd og gammen, og har nesten glemt at jeg gråt meg i søvn på torsdag:-D (selv om jeg fortsatt synes han kunne tenkt seg om da, det er ikke det. Men rart hvor mye det påvirker humøret og sinnsstemningen....)

Håper at formen din fortsetter å være bra, da! Og lykke til på UL!

Hormonene hjelper ikke akkurat til nei. ;)

Takk, gleder meg masse til UL! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og i dag gråt jeg av hotell Cæsar! Er det mulig....

Hahahaha! Godt jeg ikke er alene om å være lettrørt! I går gråt jeg av den DNB reklamen om han som rakk flyet hjem til bursdagen til sønnen sin :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knis. Ikke så greit - godt nå at det er offentlig, så har jeg ihvertfall en unnskyldning når tårene triller til ugunstige tider;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+6:-)

Magen har virkelig skutt fart siste uka, og morsomt å se forskjell fra bilde jeg postet 3. august

post-59587-0-48152600-1348303820_thumb.j

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...