Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Tina, du er så søt :fnise:

Så fin mann du har, også så heldig du er som har sluppet den verste kvalmen. Legen sa til meg, at var jeg ikke kvalm i uke 8/9, så kom jeg ikke til å bli det heller. Så krysser fingrene HARDT for at du slipper elendigheten!!

Bh´er, ja.. Jeg har ikke vokst så mye, men tipper det kommer på slutten. Har fått større areola, men bare litt.

TENK at du allerede er over 9 uker på vei!! Oioiii... Tiden går virkelig fort! Kose deg med kulen, etter 12 uker så skyter magen fart! Det gjorde det iallfall her.. Veldig rare greier :) Og MAKAN til kos!!

Håper ikke hormonene dine tar helt overhånd da, det er sikkert ikke så ålreit. Men kanskje litt morsomt å se tilbake på ;)

Ønsker deg en heeeeerlig uke :hjerte:

Ja, må innrømme at jeg nesten tar for gitt at jeg slipper kvalme nå, ja. Skal prøve å minne meg selv på hver dag om at jeg er heldig som ikke er kvalm og stakkars de som er det....

Har ikke følt at de der hormonene har tatt helt overhånd enda, bortsett fra i går, og bortsett fra et par episoder før jeg fant ut at jeg var gravid. Det var sånn: "Aha! Nå skjønner jeg de derre reaksjonenene, ja....!". Men tipper jo at mannen merker det bedre enn meg, hehe. Mannen har på spøk begynt å skylde på hormonene for alt. I går klaget jeg litt på at han stakk av med alle mobil-laderne våre, og at han trengte ikke å ta med seg enda en på jobben, for der lå det sikkert 10 fra før. Og han svarte med - "slutt å sutre nå, det er de derre hormonenen dine vettu!" Han skulle liksom være morsom da, hehe, men jeg syns jo ikke det var såååå morsomt :icon_lol:

Ha en fin uke, du også, Nuttapia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*knegg* :fnise: Det føles ihvertfall sånn i starten. Tiden går jo så seint! :daane: Når er det du har termin?

Jeg har dagbok, ja. Den heter BabyBelle i signaturen min. :nigo:

Jeg har termin etter min egen beregning, 19.mars.

Da skal jeg inn og sjekke dagboka di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin etter min egen beregning, 19.mars.

Da skal jeg inn og sjekke dagboka di!

19.mars, ja. Da er du litt lengre unna enn jeg trodde. Hoderegning er ikke alltid like lett for en gravidhjerne. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.mars, ja. Da er du litt lengre unna enn jeg trodde. Hoderegning er ikke alltid like lett for en gravidhjerne. :sjenert:

Haha, det kan jeg skrive under på! Jeg er ingeniør og føler vel ikke akkurat at jeg overpresterer om dagen :sprettoy:

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Jeg også er ingeniør. Må skrive ned absolutt alt jeg skal gjøre og huske på, ellers glemmer jeg det. :bond:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3

I dag har jeg vært hos legen... Må innrømme at jeg ble litt skuffa... Legen mente at man pleier ikke å ta noen prøver etc. før 12 uker, da prøver nå ikke ville gi pålitelige resultater. Trodde det var vanlig å gå til første kontroll uke 8-10? Vi bare fylte ut skjema og avtalte å møtes om 3 uker.

Hadde håpet at jeg skulle få tatt noen prøver slika at jeg i det minste ble litt beroliget. Har jo vært litt bekymret siden symptomene har avtatt... Men han mente det var normalt og at det var mye fordi kroppen vente seg til å gå gravid.

Ok da. Det er sikkert mammahormonene som bekyrer seg, men men.... Hadde håpet å gå hjem med et skjema der alle prøver var fine; blodtrykk, blodprosent, hormoner, +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart, Tina.. Jeg var til første svangerskapskontroll da jeg var 8+4..! :klo:

Hva kan man gjøre da?..

Kanskje du skal få tak i jordmor, så tar du svangerskapskontrollene hos henne/ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos min lege tar de heller ikke noen prøver før uke 12. Tror det er helt vanlig altså, uten at jeg er sikker på det. :klo: Og de blodprøvene jeg har tatt har kun vært for å sjekke blodtype, samt antistoffer i blodet (HIV og rubella hovedsakelig). Blodprosent tror jeg man må spør etter for å få, ihvertfall hos min lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, Tina.. Jeg var til første svangerskapskontroll da jeg var 8+4..! :klo:

Hva kan man gjøre da?..

Kanskje du skal få tak i jordmor, så tar du svangerskapskontrollene hos henne/ham?

Han foreslo at jeg skulle gå annenhver gang til legen og annenhver gang til jordmor. Dvs. første kontroll vil være hos legen om tre uker og neste hos jordmor om sju uker.

Ble nesten litt flau for at jeg kom så tidlig siden han ikke ville ta noen prøver eller sjekke noenting.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil til kontroll tidligere, så ville jeg ringt sykehuset og hørt med dem :)

Ikke vær flau pga det, du har jo et liv inni deg - såklart du vil vite at alt er i orden!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos min lege tar de heller ikke noen prøver før uke 12. Tror det er helt vanlig altså, uten at jeg er sikker på det. :klo: Og de blodprøvene jeg har tatt har kun vært for å sjekke blodtype, samt antistoffer i blodet (HIV og rubella hovedsakelig). Blodprosent tror jeg man må spør etter for å få, ihvertfall hos min lege.

Ok, takk, greit å vite at det er relativt vanlig:-)

Har jo ikke lyst å være sånn hysterisk bekymra person heller, er jo ikke det til vanlig (hallo, jeg er realist og ingeniør og tenker og handler i sannsynligheter... :sprettoy: ), så kommer vel bare til å vente.

Men har jo lyst til å fortelle det til venner og familie snart, og vil liksom ha en liten bekreftelse på at alt er som det skal. Hmm. Men vi kan kanskje snart fortelle det til familie og nærmeste venner, samt sjefen, så kan resten få vite det etter første kontroll? Da er jeg 12+4... :question: :question:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil til kontroll tidligere, så ville jeg ringt sykehuset og hørt med dem :)

Ikke vær flau pga det, du har jo et liv inni deg - såklart du vil vite at alt er i orden!! :)

Ok, takk for tips, skal tenke på det hvis jeg bekymrer meg mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, at dersom det er liv du vil bekrefte, så må du bestille tidlig ultralyd. Siden du er førstegangs (regner jeg med?) er det svært uvanlig å kunne høre hjertelyden i uke 12. Vi har forresten hatt tidlig ultralyd begge gangene og det er virkelig verdt de pengene det koster! :hjerte:

Og du, det er helt normalt å bli en ''hysterisk og bekymra mamma'' så snart man får vite at man er gravid. :fnise: Det slutter vel egentlig...aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Jeg tok masse prøver dag jeg var inne på første kontroll. Og det var i uke 6-7?? Tok for hiv, rødehunder, hcg, blodtype og stoffskifte.

Husker det godt for det var 4 glass, og jeg holdt på å besvime etterpå :(

Tydelig det praktiseres forskjellig.. Men det er jo standar prøver så hva er vitsen med å vente? Og hcg tok jeg to ganger. For å bekrefte at det var stigning. Pluss at jeg fikk med meg masse brosjyrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg tok masse prøver dag jeg var inne på første kontroll. Og det var i uke 6-7?? Tok for hiv, rødehunder, hcg, blodtype og stoffskifte.

Husker det godt for det var 4 glass, og jeg holdt på å besvime etterpå :(

Tydelig det praktiseres forskjellig.. Men det er jo standar prøver så hva er vitsen med å vente? Og hcg tok jeg to ganger. For å bekrefte at det var stigning. Pluss at jeg fikk med meg masse brosjyrer :)

Ja, det er veldig rart at det er så forskjellig. Ikke rart man blir forvirra da! :fnise:

Men jo, jeg synes det er teit å ikke kunne ta prøvene mens du allikevel var der. Det er jo som sagt standardprøver. Men hcg? Det har jeg måttet spørre om pga blødninger. Visste ikke at det var vanlig å ta. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig rart at det er så forskjellig. Ikke rart man blir forvirra da! :fnise:

Men jo, jeg synes det er teit å ikke kunne ta prøvene mens du allikevel var der. Det er jo som sagt standardprøver. Men hcg? Det har jeg måttet spørre om pga blødninger. Visste ikke at det var vanlig å ta. :vetikke:

Det virka litt som at de tok hcg for at jeg skulle føle meg mer sikker på at det var noe. Og at det hang fast inni der :gjeiper:

Jeg ba om det første gang jeg var der. Var da 5 uker. Er inne og sjekker stoffskiftet jevnlig. Og da sa ho som tok prøven at vi lett kunne ta et glass ekstra og få bekrefta av graviditetstesten var riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk vite av legen at første kontroll ville være mellom 8-10 uke.

Og jeg var på en GU her om dagen å da fikk jeg se livet inni magen og at hjerte slo.

Venter å på å bli kontaktet av jordmor fra helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ordna meg time for tidlig UL, jeg:-) Men de hadde ikke ledig time før uke 12 (liten by, bare en lege som driver med det en dag i uka....). Samme dag som første svangerskapskontroll, faktisk. Det blir uansett 6 uker før ordinær UL, så litt greit, kjenner jeg. Og da kan vi vente til etter tidlig UL med å offentliggjøre det også.

Skal klare å vente i tre uker :smilorange:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde i uke 12 begge gangene. Synes det er greit å vente såpass lenge, for da er det faktisk et menneske i magen, ikke bare en peanøtt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Skal bli morsomt å følge med deg, vi er jo nesten kommet like langt!! Jeg har ikke vært til kontroll ennå, men tenkte å ringe til legen min snart for å høre om når jeg bør komme. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...