Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da har jeg lest noen kapitler om barn med atferdsproblemer. Skal så smått begynne å lage hakkebøffene og rense og skjære opp grønnsaker.

Pusekatten er så søt der hun ligger på sambos kontorstol ved siden av meg. Med jevne mellomrom ser hun opp og prater til meg, før hun snur meg og sover videre en stund. Utrolig så mye selskap det er i en liten pus faktisk. :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Myztica
Skrevet

Hei hei :)

Har du fått deg pus??? Pusekatter er nydelige... Har en selv, og den er VEEELDIG kosete :) Hvordan går eksamenslesinga di?? Håper det går bra :)

Skrevet

Pus har vi hatt lenge. Men jeg slutter aldri å forelske meg i henne, eller nyte alt det søte hun gjør. :hjerte:

Lesingen går bra. Kaller det ikke eksamenslesing akkurat, siden det er lenge til eksamen enda. Er litt småbekymret for om jeg skal rekke gjennom alt, men det går vel bra.

Skrevet

Lykke til med et nytt semester! :) Det går nok på et vis, virker alltid mye i starten men... :) Koslig å ha pusekatt i huset. :) Der jeg var på ferie nå var det tre, koslig det også.....

Ha en kjempefin dag!

iingvild

Skrevet

:vinke: til iingvild og LinKri! :-D

I dag høljer det ned, perfekt dag til å sitte inne i varmen og lese. Tror faktisk jeg skal lage høstens første kopp med varm sjokolade, med et stykke krydderkake til. :)

Skrevet

Den beste lukten i verden, det er puselukt! Rett som det er må jeg bare begrave nesa i Trulys myke pels og virkelig ruuuuuse meg på den gode lukten. Dette høres sikkert helt fremmed ut for alle som ikke er katteeiere, men sånn er det bare.

Var nettopp en snartur på butikken. Det regner og en dame brukte badehette på hodet. Sånn lekker, gjennomsiktig man får på hoteller. :ler:

Gjest Myztica
Skrevet

Syns jeg ser den dama med badehette foran meg! :hoho:

Varm sjokolade og krydderkake hørtes jammen meg godt ut! :)

Ha en fin dag :)

Skrevet
:vinke: til iingvild og LinKri!  :-D

I dag høljer det ned, perfekt dag til å sitte inne i varmen og lese. Tror faktisk jeg skal lage høstens første kopp med varm sjokolade, med et stykke krydderkake til.  :)

Så koselig! Selv en pensumbok blir litt hyggeligere da :)

Var nettopp en snartur på butikken. Det regner og en dame brukte badehette på hodet. Sånn lekker, gjennomsiktig man får på hoteller. :ler:

:ler:

Skrevet

Hei Arkana!

Det hender jeg er innom dagboken din - den er så hyggelig å lese. Så jeg tenkte det var på tide å hilse på!

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om katten din, jeg har to selv, og de lukter godt begge to! De lukter ikke likt, men begge lukter veldig svakt, og også veldig godt! Så jeg borrer nesa ned i pelsen deres støtt og stadig, og de skjønner at jeg bare vil kose! :hjerte:

Skrevet

Puselukt ja! Du er ikke alene om å grave nesa ned i pelsen, det gjør jeg sikkert flere ganger til dagen! :ler: Jeg prøver å forklare sambo hva som er så godt med det, og jeg trykker katten opp i ansiktet på han, men han bare rister på hodet og sier jeg er rar. Eneste gangene han er litt enig med meg er når katten er nydusja, men da lukter jo katten såpe!

Det er en av grunnene til jeg like katter bedre enn hunder, hunder lukter IKKE noe godt! ;)

Skrevet

Da jeg hadde pysekatt gjorde jeg ikke annet :hjerter_rundt: De lukter så godt at det er helt ubeskrivelig. Gleder meg så mye til å få en liten pys igjen!

Skrevet
Puselukt ja! Du er ikke alene om å grave nesa ned i pelsen, det gjør jeg sikkert flere ganger til dagen! :ler: Jeg prøver å forklare sambo hva som er så godt med det, og jeg trykker katten opp i ansiktet på han, men han bare rister på hodet og sier jeg er rar. Eneste gangene han er litt enig med meg er når katten er nydusja, men da lukter jo katten såpe!

Det er en av grunnene til jeg like katter bedre enn hunder, hunder lukter IKKE noe godt! ;)

:ler: Sambo er akkurat sånn han også, bare ser rart på meg der jeg snuuuuser og sniffer på Truly (som sikkert også kan styre sin begeistring over dette noen ganger :ler:. Stakkar, hun blir jo forstyrret rett som det er fordi jeg må ha mine jevnlige doser.)

Og hunder lukter vondt ja, særlig våt hund. :forvirret:

Skrevet
Da jeg hadde pysekatt gjorde jeg ikke annet  :hjerter_rundt: De lukter så godt at det er helt ubeskrivelig. Gleder meg så mye til å få en liten pys igjen!

Godt med kattemennesker som forstår hverandre. :Nikke:

Pusedatter er nyyyydelige. Får dere pus snart?

Skrevet

Nei, det blir ikke før jeg flytter ut, som sikkert er en god stund til. Men gleder meg som en liten unge likevel.

Skrevet

Snart blir det langhelg i Stavanger. Koselig det, får prøve å komme oss litt ut av huset (der blir det bare sofa og NRK1), dra på kino, besøke noen gamle venner av sambo, shoppe litt på Kvadrat kanskje. (Ja, teknisk sett er Kvadrat i Sandnes da. Men altså, Stavanger - Sandnes, samme greia for meg, men ikke si det til sambo, han ville bli dødelig fornærmet. :ler:) Jeg hører ikke forskjell på dialekta en gang, men altså, her ber man om mye, det er ikke mer enn et par år siden jeg begynte å høre forskjell på Stavanger og Haugesund. Synes det er stort bare det. :ler:

Skrevet

Huff, Sandnes vs. Stavanger er et minefelt! :ler:

Og jeg er ei Sandnes-jente, bare så det er sangt :)

Og stavangerdialekten er fæl i forhold til vår :eeeh:

Skrevet

Eg e gysla go å hekla. :ler::ler::ler:

Skrevet

Hehe, det er vel litt sånn Narvik-Harstad. (Narvik er selvsagt best. :ler:)

Litt vennskapelig humor bare. Men, sånn, jeg overdriver kanskje ørlite da. Sambo stiller seg litt utenforstående til den Stavanger-Sandnes-greia, annet enn når jeg erter ham med det. Jeg eeeeelsker å herme etter dialekten hans (og han påstår jeg er flink, men han høres bare teit ut når han skal snakke nordnorsk), men det er også bare vennskapelig erting, for jeg synes den dialekten er så herlig. Og så er det rasende morsomt. Rogalendinger er de perfekte stand up-komikere, det er ikke så nøye hva de sier, man hyler av latter bare ved å høre på dem. Og så alle disse morsomme ordene da, ånnas og rauaradl og tedalokt og ønnik og.... og..... :grine2: :grine2:

Men Sandnes er fint også da, som sagt hører jeg ikke forskjell på dere. Kan ikke si jeg kjenner Sandnes så godt, minnes vagt en ganske liten og tom hovedgate, og så Kvadrat da. :rodme: Kanskje jeg burde tilbringe litt tid der, og ikke bare høre rett gjennom. :sjenert:

Skrevet

Litt artig å være på 2007-lista. Bryllupet føles liksom litt nærmere da, selv om det er nesten to år til. Selv om jeg ser mest på den praktiske og jurdiske siden av ekteskap, gleder jeg meg også litt til å kalle ham for mannen min, til å være gift. Men utover det har jeg ingen "prinsesse for en dag"-drømmer eller noen overromantiske tanker om at livene våre tar en helt annen vending den dagen vi blir mann og kone. 2007 blir i det hele tatt et begivenhetsrikt år. Jeg er ferdig utdannet og begynner å jobbe (forhåpentligvis), vi kommer til å flytte, gifte oss og kanskje slenge oss i rekken av prøvere også (avhengig av når jeg får jobb). Spennende! :-D

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...