Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hehe, jeg leser jeg også da! Bortsett fra akkurat nå når jeg er på KG. :sjenert: Endret av Arkana
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg bestilt time til hårklipp! :hoppe: Det har jeg planlagt lenge. Jeg har de siste ukene irritert meg over at håret har blitt så langt (rekker meg til skuldrene) og jeg holder det oppe med en klype hele tiden. Lite fantasifullt egentlig. Det er problemet med langt hår. Folk flest lar det bare henge rett ned, skikkelig kjedelig. Og jeg er slik selv, har hatt langt hår før, i årevis, og det bare henger der. Med kort hår må jeg ordne det hver dag, og det ser plutselig litt mer ordentlig ut. Men nå skal det bli fikset. Og så er det greit med ny frisyre til studiestart.

Aner ikke hva jeg har på mandag, jeg vet det er fra 9-13, og jeg tror det er fordypning i et eller annet. Må sjekke timeplanen litt bedre når det nærmer seg. Dette semesteret har mindre obligatorisk undervisning enn forrige semester, herlig. Men til gjengjeld har vi eksamen i desember, så den ekstra "fritiden" vi har er jo ment å skulle brukes til lesing.

Mamma kommer i slutten av august, 30 aug. til 9 sept. skal hun være her. Hun skal på et kurs og har ellers fri, men jeg har dessverre forelesning alle dagene. Heldigvis slutter de 12, så jeg kan bruke resten av dagen sammen med henne. Eneste "problem" er at kjæresten til bestevenninnen er her, akkurat de samme dagene. Og vi hadde planlagt at de skulle komme hit, han skulle få treffe meg og sambo og jeg skulle lage middag til dem. Men, med Mamma her blir det litt vanskelig. Så jeg tror vi får dra ut og spise istedet.

Skrevet

Sånn da var middagen vel fortært. Det var godt! Fersk tagliatelle og kylling, og jeg mekket sammen en saus med crème fraîche, fløte, kremost med urter, løk, purre, hvitløk, revet squash og gulrot ++ Snart kommer broren min, og litt senere skal vi lage vafler.

I morgen skal jeg klippe håret, og shoppe litt. Jeg må/vil ha:

- bursdagsgave til sambo :hjerte:

- ark til filofax

- overstrykningspenner

- høstjakke

- sko

- et par bukser

- studentkort til sporveien

- Oreo Dream Cake fra Deli de Luca :sikle:

- et par bøker

Ja, jeg tror jeg har nok å gjøre i allefall, og pengene kommer til å fly.

Skrevet

God kveld!

Lykke til hos frisøren i morgen, får håpe det går bedre for deg enn meg. Ble jo greit, men når man stiller med veldig lyst hår og ber om at det skal vedvare slik, om enn i en litt mer naturlig blondfarge, så regner man jo ikke med å komme ut igjen som brunette... :sjenert:

Skrevet

:ler::ler:

Ja, får håpe det ikke går så ille. Skal ikke farge mitt hår da, er veldig fornøyd som ekte brunette. :sjarmor:

Nå skal jeg se MythBusters mens jeg spiser kveldsmat. Broren min og sambo spiller fremdeles WoW (det har de gjort siden kl 20).

Skrevet

:Gjesp:

Hva i alle dager gjør jeg oppe så tidlig på en fridag? Og jeg la meg ikke før 02.30 i natt? :overrasket: Jeg skal riktignok til frisøren kl 11, men hadde ikke tenkt å stå opp før 10. Men, sambo gikk ut døra kvart over åtte (han la seg også 02.30, så han unnet seg litt ekstra tid i senga i morges), og da var det uråd å få sove. Jaja, jeg har fått med meg nyhetene på BBC World, skal straks lese Aftenposten mens Puseline får morgenkos og så blir det frokost. På planen i dag står frisør og shopping, så litt lesing, ukeshandel, biff til middag i kveld og ellers bare ta livet med ro.

Skrevet

Høres ut som du får en fin dag :). Jeg er litt misunnelig på deg som har fri. Kunne godt tenke meg å avspasere for å ta en tur til byen, men jeg har allerede så mange timer i minus etter innspurten på hovedfaget, at det nok er best å holde seg i skinnet ;)

Vet ikke om jeg faktisk har sagt det, men jeg setter stor pris på at du deler av alle oppskriftene og erfaringene dine med matlaging. Jeg er ingen nybegynner selv heller og har mine gode to-tre meter med kokebøker i hylla, men det veldig fint å kunne se hvordan andre tenker. Noen ganger er jeg uenig med deg, og det er kanskje ikke så rart for vi liker alle forskjellige ting. Men det er inspirerende å lese det du skriver. Og hvitløksdressingen din har jeg adoptert ;)

Skrevet

Takk for koselig hilsen Fakse! Det er jo heldigvis helg rett rundt hjørnet, og da kan du jo unne deg litt fri. Hyggelig at du setter pris på oppskriftene mine. :-D Hvem er vel enige hele tiden? Det er det som er så fint med KG, man kan få mange ulike idéer og innspill og sette det sammen til noe som passer en selv.

God helg! :rosasmil:

Skrevet

:digge::digge:

"Ta en potet!

Ta gjerne fire, ta åtte, ta alle,

men ta en potet!

Stek den, og kok den og spis gjerne skallet,

men ta en potet!

Skal du ha selskap,

så gir du hver gjest

bare poteter,

for da blir det fest!

Så, ta en potet!

Ta gjerne fire, ta åtte, ta alle,

men ta en potet!

Stek den, og kok den og spis gjerne skallet,

men ta en potet!

Ta en potet!"

:digge::digge::digge:

Skrevet
:ler: Den husker jeg godt!! Fra Portveien 2!
Skrevet (endret)
Ja, den var riktig så kul! Kan godt huske jeg sang med som bare det. Utrolig hva som detter i hodet på en sånn helt uten videre. :ler: Endret av Arkana
Skrevet

Du verden, har jeg også fått smuglesere. :sjarmor:

:vinke:

Skrevet

Puh, det var sannelig tungt å dra alle posene hjem! Skal si pengene fikk ben å gå på. :sjenert:

Jeg har kjøpt:

- vår-/høstjakke (endelig fant jeg en!)

- fire bukser (ja, jeg burde vel kaste et par gamle i det minste da)

- en tynn, hvit cardigan

- tynn, lyseblå genser

- en kremfarget fleecejakke, fin til kjølige dager som ikke er kalde nok til vinterjakka (:ler:) Jeg kjøpte faktisk en helt lik i fjor, men den er for stor for meg nå. :roll: eller kanskje jeg heller burde si :-D

- tre bøker + 1 CD til sambo (bursdag)

- britiske Marie Claire og Cosmo (litt lett lektyre til sofakosen i kveld)

- nye ark til A-plan (nå kan jeg skrive inn timeplanen for høstsemesteret) og overstrykningspenn (klare til bruk i ferske pensumbøker)

og en kyllingbaguette på Meny som jeg spiser på nå. :sikle:

Sko fant jeg ikke, det er visst bare stygge sko i butikkene i år. :sur:

Ja, jeg klippet jo håret i dag også. Det ble kjempestilig! Jeg hadde det halvveis mellom ørene og skuldrene, og nå er det helt kort, kan ikke ha det bak øret en gang. Men det er skikkelig stilig og litt sånn rufsete. :-D Gleder meg til sambo får se det. Nå skal jeg pakke inn gavene hans (bare spise ferdig først). Tror jeg er for gira til å sette meg ned og lese, må finne på noe annet.

Skrevet

Er inne og snikleser i dagboken din jeg :rodme: God dag, forresten!

Skrevet

Hei Rhiakath! :vinke:

Du har vært lenge borte fra oss. Godt å ha deg tilbake igjen. :-D

Skrevet

Gratulerer med masse nytt, da! :) Er det ikke deilig? Jeg gruer meg litt til å kjøpe vinterjakke i år, siden magen kommer til å være på sitt største i den kalde perioden :ler:

Bra du ble fornøyd med håret! Det forandrer jo det bildet jeg hadde av deg, da... Rart, men man forestiller seg jo på en måte hvordan andre ser ut, og for meg har du ganske langt, tykt, mørkt hår :sjenert: Da jeg så bryllupsbildene til Heidi76 ble jeg overrasket, for hun var jo akkurat som jeg trodde ;):ler:

Skrevet (endret)

Ja, det er rett og slett herlig å kjøpe klær! Jeg er kanskje litt sær, men når det gjelder klær foretrekker jeg å handle alene. Da har jeg ingen å ta hensyn til og kan gå inn og ut av prøverommene, bruke en time i samme butikk. Jeg kjøper jo klær med andre også, og synes det er koselig med venninne-shopping, men de gangene jeg kjøper mest klær er jeg alene.

Du er jo ikke helt på jordet med utseendet mitt da, bortsett fra at håret mitt nå er kort og ikke langt, så stemmer jo resten. ;) Rart hvordan man forestiller seg folk ja. Noen ganger har jeg nesten ikke lyst å se på bildene i galleriene, for jeg har så fine bilder i hodet mitt allerede.

Hvordan er det å være gravid da? Det rasler i eggstokkene her, men jeg har jo enda to år igjen av studiene, så det får bare vente litt. Det kommer til å bli rart, livet vil aldri bli det samme igjen. :)

Endret av Arkana
Skrevet
Ja, det er rett og slett herlig å kjøpe klær! Jeg er kanskje litt sær, men når det gjelder klær foretrekker jeg å handle alene. Da har jeg ingen å ta hensyn til og kan gå inn og ut av prøverommene, bruke en time i samme butikk. Jeg kjøper jo klær med andre også, og synes det er koselig med venninne-shopping, men de gangene jeg kjøper mest klær er jeg alene.

Du er jo ikke helt på jordet med utseendet mitt da, bortsett fra at håret mitt nå er kort og ikke langt, så stemmer jo resten.  ;) Rart hvordan man forestiller seg folk ja. Noen ganger har jeg nesten ikke lyst å se på bildene i galleriene, for jeg har så fine bilder i hodet mitt allerede.

Hvordan er det å være gravid da? Det rasler i eggstokkene her, men jeg har jo enda to år igjen av studiene, så det får bare vente litt. Det kommer til å bli rart, livet vil aldri bli det samme igjen.  :)

Jeg er også sånn, at jeg finner mest klær når jeg er alene! Og hvis jeg skal ha med noen, så må det være mamma :rodme: Jeg vet at hun er ærlig, og hun har ikke så verst smak :)

Galleriene, ja! Det har jeg ikke tenkt på! Kanskje jeg skal ta en tur inn og se på noen av brukerne her inne? *nysgjerrig*

Hittil har det vært veldig koselig å være gravid! Jeg har jo vært heldig som ikke har vært i dårlig form. Men for min del er det mye mer bekymringsfullt enn jeg hadde trodd! Har i bakhodet nesten hele tiden at det faktisk er en mulighet for at spiren i magen min ikke lever... :tristbla: Slitsomt! Det skal bli godt å få avkreftet det (håper jeg) på ultralyd til torsdag! Livet blir ikke det samme etter at man har fått barn, nei, men dette har jeg ventet på og gledet meg til så lenge jeg kan huske!! Så det blir nok bare til det bedre :):)

Skrevet

Gratulerer med ny sveis og masse nye klær. Jeg er også sånn som trives best alene når jeg skal handle klær - finner mest da ja.

Skrevet

*sniklese* :sjarmor:

Gratulerer med nytt hår, da ;) Høres stilig ut. Jeg har også lyst å klippe meg kort, egentlig, men vet ikke om jeg tør... blir så stor overgang - har hatt langt hår i mange år. Men jeg har en liten plan om å ta permanent eller gjøre noe annet gøy med det :smilbla: Hadde vært fint med ny frisyre før skolestart.

Jeg fikk kjempelyst å shoppe av å lese om handleturen din! Dessverre har jeg brukt utrolig nye penger i det siste - var i Oslo to ganger nå i ferien og der klarer jeg ikke å styre meg i butikkene :rodme: Det er jo så gøy... hadde med en venninne nå siste gangen, men vanligvis er jeg som deg og liker å handle alene. Da kan jeg gå akkurat der jeg vil og være der så lenge jeg vil uten å få dårlig samvittighet eller føle at jeg må forte meg. Men det er fint å ha noen å spise lunch sammen med, da :icon_smile:

Ha en fin dag!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...