Arkana Skrevet 18. august 2005 Forfatter #3041 Skrevet 18. august 2005 Fikk pakke fra Amazon i dag forresten. I sommer leste jeg The Reunion av Sue Walker, en utrolig spennende bok som jeg hadde store problemer med å legge fra meg. Og så gav hun ut en ny bok for bare et par uker siden, og siden norske bokhandlere er så treige med å få den hit kastet jeg meg over Amazon og nå har jeg den. Jeg har vanvittig viljestyrke og skal ikke åpne den før i morgen, da er det nemlig helg og jeg kan lese og lese og lese hele natta om jeg vil. :-D Og så fikk vi katalog fra Royal Caribbean. Jeg er veldig tidlig ute med å tenke på bryllupsreise. Jeg kunne tenke meg et cruise. Opprinnelig til karibien, men det slo vi fra oss, så kanskje et middelhavscruise? Skader ikke å sikle på mulighetene selv om ingenting blir bestilt før tidligst om et år. Jeg er en skikkelig planlegger. Jeg drar aldri på ferie uten å vite nøyaktig hvor jeg skal, må ha bestilt hotell på forhånd, jeg har alltid sjekket hvilke attraksjoner og slikt som finnes slik at jeg vet hva vi kan gjøre. Jeg planlegger absolutt alt og liker å ha kontroll. Og så er jeg vanvittig effektiv, får alltid høre det fra andre. Jeg har gjerne 10 baller i lufta samtidig, og alt blir gjort skikkelig. Hehe.... ja, ble litt skryt nå da, men det er vel greit. Man må holde fast på alt som er positivt!
Shoegal Skrevet 18. august 2005 #3042 Skrevet 18. august 2005 Bryllupsreise, sier du? Er det wedding på gang?
Arkana Skrevet 18. august 2005 Forfatter #3043 Skrevet 18. august 2005 (endret) Hehe, ja, vi har jo vært forlovet i 3 1/2 år, så en gang må det jo bli bryllup. Vi satte dato (dog er jo ingenting klart enda, med borgerlig bryllup kan man ikke bestille før tidligst 4 mnd før) 28 juni 2007. Aldri for tidlig å tenke på bryllupsreise. Endret 19. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 19. august 2005 Forfatter #3044 Skrevet 19. august 2005 Da var denne uken over og jeg er rett og slett utslitt! Kjenner det i hele kroppen. 8 uker ferie var herlig, det gjorde godt i kropp og sjel og jeg følte at jeg virkelig trengte det. Men, med så lang ferie merkes det når man plutselig skal tilbake igjen! Heldigvis er neste uke litt bedre. Forelesning på mandag, kurs på tirsdag, fri onsdag og torsdag (=lesedager) og forelesning på fredag. I kveld skal sambo og jeg ut og spise. Gleder meg til det. I morgen er vi invitert til en kollega/venn av sambo. Får se hva jeg føler for. Nå skal jeg spise, er utsultet, og tebriks med hjemmelaget kyllingsalat og en iskald Sansão venter på meg!
Gjest Myztica Skrevet 19. august 2005 #3045 Skrevet 19. august 2005 Hei hei! Har snoket litt rundt i dagboken din jeg da... Har ikke lest ALLE sidene da.. Er litt mange! Hva studerer du? Ble ferdig med utdannelsen min i juni. Trodde jeg skulle savne skolen nå, men det gjør jeg faktisk ikke! Men regner med at jeg savner skolebenken da jeg begynner å jobbe Ser at du liker å lese, det gjør jeg og! Hadde vært kos med et eget bibliotek ja Akkurat nå leser jeg Feel, Robbie Williams boka. Den er på engelsk, så det går litt tregt. Men artig! Ha en fin fredagskveld
Arkana Skrevet 19. august 2005 Forfatter #3046 Skrevet 19. august 2005 Hei LinKri. Koselig når sniklesere står fram. Jeg studerer profesjonsstudiet i psykologi. Veldig spennende, men tungt! Jeg liker å være student, føler meg fri selv om man har eksamenspress hengende over seg. Hva er det du studerer da?
Gjest Myztica Skrevet 19. august 2005 #3047 Skrevet 19. august 2005 Psykologi er jo kjempespennende da Har du lenge igjen eller? Ble ferdig med studiene i juni, så nå er jeg sykepleier fått jobb på en akutt psykiatrisk avdeling. Nattevakter da, men er bare 67%, så da kan jeg jo jobbe dagvakter ved siden av... Kan jo være så rolig på natta, så jeg trenger å jobbe dag/kveld for å utvikle meg
Sniglå Skrevet 19. august 2005 #3048 Skrevet 19. august 2005 Hei! Bare innom med en fredags og håper du får en fin helg, hente deg inn igjen til neste uke
Arkana Skrevet 19. august 2005 Forfatter #3050 Skrevet 19. august 2005 Psykologi er jo kjempespennende da Har du lenge igjen eller? Ble ferdig med studiene i juni, så nå er jeg sykepleier fått jobb på en akutt psykiatrisk avdeling. Nattevakter da, men er bare 67%, så da kan jeg jo jobbe dagvakter ved siden av... Kan jo være så rolig på natta, så jeg trenger å jobbe dag/kveld for å utvikle meg ← Jeg har 2 år igjen, så jeg begynner å se lyset i enden av tunnellen. Det er kjempespennende, det er først forrige semester jeg virkelig følte vi begynte på det viktigste: psykopatologi, diagnostisering og terapi. Men samtidig er det også noe av det hardeste jeg har gjort, mye å lese på liten tid. Etter jul skal vi ha hovedpraksis, 4 dager i uken i 6 mnd. Det skal bli gøy! Dette året har vi praksis 1 dag i uken, spennende det også. Få lov å bruke alt vi har lært på en annen måte. Gratulerer med ferdig overstått studium. Natt er kanskje litt rolig ja, men du får jo litt bedre lønn. Du kommer sikkert til å få jobbe mange ulike steder og til ulike tider, et veldig fleksibelt yrke.
Arkana Skrevet 19. august 2005 Forfatter #3051 Skrevet 19. august 2005 Kattepusen din høres så koselig ut ← Ja, hun er verdens skjønneste! :hjerte. Utrolig hvor glad man kan bli i kjæledyr.
Arkana Skrevet 19. august 2005 Forfatter #3052 Skrevet 19. august 2005 (endret) Hei! Bare innom med en fredags og håper du får en fin helg, hente deg inn igjen til neste uke God helg til deg også! Ja, jeg skal virkelig slappe av og håpe at studielysten kommer tilbake for fullt etter helga. Endret 20. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 19. august 2005 Forfatter #3053 Skrevet 19. august 2005 Nå har jeg og sambo vært på Friday's og spist kjempegod mat. Så kjøpte vi turtle brownies på Deli de Luca på veien hjem, til dessert. Vi var så stappmette etter middagen at vi ikke orket på dessert (selv om jeg siklet veldig etter mocca mud pie). Nå sitter han og spiller WoW, jeg tror jeg skal sette meg ute i varmen og lese den nye boka mi. :-D
Arkana Skrevet 20. august 2005 Forfatter #3054 Skrevet 20. august 2005 Nå har vi vært i byen en tur. Vi så etter nye gardiner til stua og soverommet på Kid, men fant ingenting vi likte. Så kikket vi etter sko til meg, fant heller ingenting vi likte. Deretter kjøpte vi olje til kjøkkenbenken og så spiste vi is på Oslo City. En snartur innom Meny på veien hjem. Sambo skal ut i kveld, men jeg orker ikke. Ser heller fram til å være litt alene. Skal ha rask og enkel middag da, hjemmelagede hamburgere, krydrete potetbåter og salat.
Arkana Skrevet 20. august 2005 Forfatter #3055 Skrevet 20. august 2005 (endret) Da har jeg kjørt sambo på fest og har huset for meg selv resten av kvelden og natta. Jeg har nybakt sjokoladekake, brus, potetgull og snop. Jeg har en ny god bok å lese, et par DVD'er jeg ikke har sett, KG og en liten pus. Dette blir en behagelig kveld. :-D *vinker til snikleserne* Endret 20. august 2005 av Arkana
Lythande Skrevet 20. august 2005 #3056 Skrevet 20. august 2005 Håper du koser deg maks - i morgen skal jeg være alene, min kjære skal nemlig spillerollespill. Min plan er å lese, spille dataspill og muligens se på et par dvd'er.
Arkana Skrevet 20. august 2005 Forfatter #3057 Skrevet 20. august 2005 Ja, det er godt med litt alenetid. Og jeg koser meg skikkelig. Er ordentlig stappmett på bare usunne greier. Nå skal jeg bruke masse penger på Amazon (men noe av det er pensumbøker da. *fornuftig*)
Arkana Skrevet 20. august 2005 Forfatter #3058 Skrevet 20. august 2005 Sånn, der var 3000 brukt på 10 minutter. Tre pensumbøker, en kokebok (marokkansk mat) og forhåndsbestilling av "Thud!" av Terry Pratchett. Hadde lyst på mye mye mer, men det får vente litt. Mangler fremdeles én pensumbok + en haug artikler. Men ellers er alt av pensumbøker på plass. Føles bra! Jeg må begynne å lese skikkelig på mandag, 3 mnd til eksamen og mange bøker å lese. Vi har vært så heldige å få (vel, koster oss 200 kr i kopiering da) sammendrag av bøkene som kullet over oss laget til sin eksamen. Det er bra! Noe må jo forandres, det har allerede kommet nye bøker som vi skal bruke istedet, men det meste er det samme. Det sparer oss for en god del arbeid.
Lythande Skrevet 21. august 2005 #3059 Skrevet 21. august 2005 3000 var mye penger for 5 bøker, men det koster dessverre mye for pensumbøker. Selv skal jeg ut med 2000 for 6 pensumbøker, og synes det er mye. Nå er jeg alene, må vaske endel klær og sånt, men skal kose meg også.
Arkana Skrevet 21. august 2005 Forfatter #3060 Skrevet 21. august 2005 Ja, det er skummelt dyrt. Jeg som var så glad og tenkte at tre bøker, slipper billig unna nå ja. Men, nei... 1500 kroner kostet den dyreste. 1500 kroner, for én bok. Skulle ikke forundre meg om det var en av disse tunge, uleselige, kjedelige bøkene også. Nå står pizzasaus og putrer på komfyren. Har sendt mld til broren min om at han kan få halve sjokoladekaken jeg bakte i går, vi klarer neppe å spise den opp selv. Har også avtalt med en venninne at vi skal spise på El Granada i neste uke. I morgen har jeg forelesning fra 12-14, og så lesing. Relativt rolig dag med andre ord.
Fremhevede innlegg