Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet
Denne dagboken burde egentlig kommet med en advarsel. :sjarmor:
Videoannonse
Annonse
Skrevet
For alle som har lyst på BlackChancery-fonten (og den er veldig fin altså, bare se på linken), så kan den enkelt lastes ned her.
Gjest Bertine
Skrevet

Hei hei!

Hyggelig at du er innom dagboken min ;)

Du har virkelig en kjekk dagbok!! Får vann i munnen....

Ha en fin kveld!

klem b

Skrevet

Takk for hilsen Bertine! :-D

I dag er det faktisk ganske fint vær, 26 grader til og med. To skinkebiffer ligger i marinade, de skal grilles i kveld og spises sammen med hjemmelaget potet/purre-grateng og noen grønnsaker. I kveld kommer broren min. Vi har installert WoW på den bærbare PC'en, så nå kan han og sambo spille ved siden av hverandre og være litt mer sosiale og jeg kan gjøre noe heeeeelt annet på min PC (ikke bitt av WoW-basillen, nei). :ler:

Men, først er det frokost, lese Aftenposten mens jeg koser meg Puseline og så litt lesing. :)

Skrevet

Orker ikke, gidder ikke, vil ikke lese. :roll:

Det hadde visst vært stor brann i byen til bestefar (i Provence) på mandag. Brannen strakte seg fra en landsby 10 minutters kjøring fra der han bor, og helt til gaten ovenfor ham. 400 hektar skog forsvant. Og i en annen landsby ikke så langt unna brant 2000 hektar bort. Det er påsatte branner. De venter til det blir Mistral-vind og så tenner de på, med sterk vind og tørre skoger forsvinner alt på null komma niks. Tragisk.

Mamma har bestilt gravstein til Pappas grav nå. Samme type som den ved siden av (hvor besteforeldrene mine ligger), så det blir fint. Det er kanskje litt teit å tenke, men jeg liker at de får ligge ved siden av hverandre.

Skrevet

Mamma har bestilt gravstein til Pappas grav nå. Samme type som den ved siden av (hvor besteforeldrene mine ligger), så det blir fint. Det er kanskje litt teit å tenke, men jeg liker at de får ligge ved siden av hverandre.

Synes ikke det er teit at du tenker slik i det hele tatt. :klem:

Skrevet

Ja, det er rart hvilke tanker man gjør seg i slike situasjoner. Men alt er vel egentlig normalt. Man er jo i en slags unntakstilstand.

Mamma var på hytta for første gang for en uke side (det var på hytta Pappa døde). Det hadde tatt henne lang tid å samle mot nok til å dra, og det var en sterk opplevelse. Jeg og broren min var der bare noen dager etter, for å rydde og ta med oss ned det de hadde tatt opp. Det var rart, men ikke vondt. Det var nok for tidlig enda, det hadde kanskje ikke helt gått opp for meg. Rart å tenke på at det var "min" seng han døde i. Kanskje hadde han overlevd hvis han hadde vært hjemme? Kanskje hadde vi andre sett tegnene? Men det går ikke an å tenke slik. Det er godt vi ikke vet når vi skal dø. Tenk at Pappa gikk på butikken og kjøpte påskegodt til hytta, uten å vite at han aldri ville få spise det. Tenk at han sa hadet til Mamma, uten å vite at det var siste gang han ville se henne. Han sendte meg en mld på telefonen bare timer før han døde, og jeg slettet den. Jeg husker enda hva som stod, men jeg angrer på at jeg slettet den. Men jeg kunne jo ikke vite... :tristbla:

Skrevet

Hei på deg også Milly. :vinke:

Takk for hilsen. Det er ikke så trist hele tiden heldigvis, man lærer seg å leve med det. :)

Og :klem: til deg også søndagsengel?.

Skrevet

:klem:

jeg har ikke opplevd det samme som deg, Arkana, så jeg kan jo ikke si at jeg vet hvordan du har det.

men jeg skjønner godt det du skriver :)

Skrevet

Hei igjen :) Håper det går bra med deg i alle fall.

Nå har jeg installert fonten din, men jeg ser den ennå ikke her... må jeg restarte først kanskje? :klø: (har dradd den inn i fonts-mappa altså) Hvordan får du forresten til farge på linken til dagboka di?

Skrevet

Hmm, det var rart. Du skal ikke behøve å restarte maskinen.

Farge på linken fikk jeg vet å sette en farge-tag rundt navnet på dagboken min.

Hvis du klikker på "siter" under innlegget her så kan du se hvordan jeg har gjort det:

~Arkadia~

Skrevet

Vile egentlig bare innom og si hei! Har sett dagboken din mange ganger men ikke vaert innom foer naa! Kommer garantert tilbake for litt inspirasjon i matveien...og andre veier!

Trist med faren din, Arkana. :tristbla:

:klem1:

Skrevet (endret)

Hei Popelka! :vinke:

Takk for hilsen.

Ser du bor i Skottland. Jeg bodde tre år i England, og savner det veldig. Jeg er anglofil som bare det, men selv om England er et vakkert land og britene et utrolig hyggelig folk er det ikke bare bare å bo der. Vi er ganske heldige her i Norge. Så jeg koser meg på ferie der, men nyter å komme hjem etterpå. :-D

Endret av Arkana
Skrevet

Aha - fargetaggene må innenfor URL-taggene :icon_idea:

Takk for hjelpen! :)

Skrevet

Da var studielånet vel inne på konto. :sjarmor:

I dag er det faktisk litt sol, godt det. Jeg sliter mellom å skulle lese og sprinte til byen og shoppe. :ler: Men jeg tenkte at jeg skulle være flink i dag, og heller stå opp litt tidligere i morgen og handle uten at det er så masse folk i byen.

Det var veldig koselig å ha broren min her i går. Vi satt alle tre ved hver vår PC, og sambo og broren min kunne diskutere WoW mens jeg holdt på med mitt. Og broren min syntes det var koselig å spille sammen med noen framfor å sitte alene hos seg. Hvis man likevel skal spille PC'spill kan man jo gjøre det sammen med andre.

Skrevet
Aha - fargetaggene må innenfor URL-taggene :icon_idea:

Takk for hjelpen! :)

Bra du fikk det til. Det er ikke alltid så lett å vite hvordan det skal være. :)

Skrevet

Shoppe --------- lese

:roll:

Jeg beundrer viljestyrken din :ler:

Skrevet

Shoppe vs. lese ja!

Er i samme situasjon som deg, men jeg leser! Hah! :ler:

Utenom når jeg sjekker KG med jevne mellomrom....

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...