Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet
*sniklese* :sjarmor:

Men det er fint å ha noen å spise lunch sammen med, da :icon_smile:

Ja, det er sant. Jeg ble plutselig fryktelig sulten mens jeg var i byen. Men jeg liker ikke å spise ute alene. Hadde jeg hatt noen med meg hadde vi satt oss et koselig sted og spist lunsj, men det er nå så. Sparte jo litt penger der da. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*snikleser står frem i boka*

Grattis med ny sveis og masse klær! :)

Skrevet

:vinke: Hei Saeria. Godt at flere står fram. Så koselig med alle som titter innom og legger igjen hilsener.

Skrevet
I dag sov vi til kl 13, men til vårt forsvar la vi oss ikke før halv tre i natt. Vi hadde det for koselig. Vi skulle egentlig bare være hjemme og ta livet med ro, men sannelig ble det ikke en liten tur til Sandvika Storsenter. Spiste lunsj og kjøpte litt smått. Skal straks igang med middagen, deilig italiensk kyllinggryte, den skal stå og putre litt. :sikle:
Skrevet

Og der forsvant enda flere penger på Amazon. Amazon er rett og slett farlig, ender alltid opp med å bestille flere bøker enn jeg hadde tenkt, det er så fort gjort. Men det er jo billigere enn å kjøpe i butikkene, så man får mer for pengene.

Jeg er skikkelig bokelsker. Bøkene står hulter til bulter i bokhyllene (tja, ikke helt da, de fleste bøkene har sine faste plasser, plassert etter forfatter og i kronologisk rekkefølge, kokebøker og fagbøker er derimot plassert for seg selv), det er umulig å få pene rekker fordi det er for mange bøker i forhold til plassen. Jeg har vurdert å skrive oversikt over alle, men det gidder jeg ikke. Selv om jeg har mange bøker vet jeg godt hvor alle befinner seg og hvilke jeg har. Jeg ser fram til å flytte et sted hvor jeg kan ha et bibliotek. Der skal jeg fylle hver eneste vegg, fra tak til gulv med bokhyller, og alle skal være organisert og plassert på nøye utvalgte steder. Og så skal jeg ha et par skikkelig gode, myke stoler. Godt leselys, masse planter og et lite bord for lesesnacks/-drikke. Det skal bli et rom man kan kose seg i, et slags drømmerom som tar deg med til alle slags forunderlige verdenes og hendelser. :)

Skrevet

Akkurat slikt rom har jeg også alltid drømt om å ha i mitt framtidige hus :)

Ha en fin kveld, Arkana!

Skrevet

Akkurat et slikt rom vil jeg også ha, men jeg kunne tenke meg en peis der inne også jeg da. ;)

Skrevet (endret)
Akkurat et slikt rom vil jeg også ha, men jeg kunne tenke meg en peis der inne også jeg da. ;)

Åja, peis hadde vært herlig. Men det er kanskje litt vanskelig å finne da. Et rom, som ikke er stua, som har peis. Tror jeg ver om litt mye da kanskje?

Endret av Arkana
Skrevet

Mulig du ber om litt mye da ja, men det er jo lov å drømme. Jeg tenker slik at er vi heldige å finner et rekkehus som har en kjellerstue med peis så blir det biblioteket vårt.

Skrevet

Hei Arkana !

Tenk å hatt sitt eget bibliotek...

Ser for meg store bokhyller som dekker hele vegger fulle av bøker, peisen som knitrer og en lenestol man bare kan synke sammen i med en god bok og en kopp te, det hadde vært noe :)

Skrevet

:vinke: til Lythande og Gypsy

Ja, rekkehus er nok ganske sannsynlig for oss også, og en kjellerstue er jo ypperlig som bibliotek. :) Hus er det viktigste for meg, jeg bruker heller mye penger på et hus jeg trives i, i den bydelen jeg vil bo i, og ofrer heller andre ting om det så skulle være. Det er viktig å trives der man bor, man skal oppholde seg der hver eneste dag. Og en bolig er jo også en mye bedre investering enn f.eks. en dyr bil. Jeg ser veldig fram til jeg er ferdig utdannet og vi kan begynne å lete etter hus. Jeg sikler litt i boligannonsene allerede. :ler:

Skrevet

Ja, rekkehus er nok ganske sannsynlig for oss også, og en kjellerstue er jo ypperlig som bibliotek.  :)  Hus er det viktigste for meg, jeg bruker heller mye penger på et hus jeg trives i, i den bydelen jeg vil bo i, og ofrer heller andre ting om det så skulle være. Det er viktig å trives der man bor, man skal oppholde seg der hver eneste dag. Og en bolig er jo også en mye bedre investering enn f.eks. en dyr bil. Jeg ser veldig fram til jeg er ferdig utdannet og vi kan begynne å lete etter hus. Jeg sikler litt i boligannonsene allerede.  :ler:

:Nikke: Høres akkurat ut sånn som jeg tenker - sikler på boligannonser støtt og stadig jeg også.

Skrevet
Nå holder jeg på å lage bursdagskake til samboeren min. Et sukkerbrød står til avkjøling og jeg har laget bringebærmousse som står i kjøleskapet og stivner. Det skal være fyllet, lagvis med pisket fløte iblandet hakkede valnøtter. Og så marsipanlokk. Det er år og dag siden jeg laget marsipankake, har savnet det faktisk.
Skrevet

Så er det tilbake til strilefsa og havreskjorta. I morgen begynner et nytt semester, denne gangen med en eksamen i sikte. Det ble fortalt at dette semesteret skulle være litt mer avslappende (dvs mindre obligatorisk undervisning) enn det forrige, men etter min timeplan å dømme har jeg undervisning hver eneste dag. Nå vet jeg ikke om all undervisning er obligatorisk da, må få sjekket det. Semesteret begynner greit, har kurs i PPT (pedagogisk-psykologisk tjeneste) fra 9-13 hele neste uke. Så er det kurset ferdig. Ellers er det tre fordypningsfag, et annet kurs i utviklingsforstyrrelser hos barn og ellers praksis. Tirsdagene kommer til å bli harde, 9-18. :overrasket: Det blir et kort og intenst semester, eksamen er allerede 1 desember. Deilig med lang juleferie da. Gruer meg til å stå opp tidlig igjen, men sånn er livet.

Bursdagskaken ble forøvrig riktig lekker. Gleder meg til å smake på den i morgen. :sjarmor:

Skrevet

Trøtt, trøtt, trøtt..... :Gjesp:

Det var vanskelig å sovne i natt, og tungt å stå opp. Tror jeg har fått 5 timers søvn.

I dag fyller min kjære 36 år. Stor gutt! Han har fått gavene sine og gikk akkurat ut døren. I kveld blir det middag og kake. Ellers vil dagen gå ganske stille for seg.

Nei, det er ikke noen vits i å prøve å presse ut fornuftige ord så tidlig på morgenen.

Skrevet

Ha en fin dag! Det er godt du har bursdagsfeiring og god kake å se fram til! :)

Skrevet

Ha en riktig fin dag - håper det ikke blir for tøff start på semesteret. :klem:

Skrevet

Du får hilse samboeren din og si at alle vi på KG gratulerer han med dagen! :ler:

Håper det går greit med studiene, og at det tross alt var greit å begynne igjen (hvertfall håper jeg at jeg får den følelsen...)

:klem:

Skrevet
Hei Rhiakath! :vinke:

Du har vært lenge borte fra oss. Godt å ha deg tilbake igjen. :-D

Godt å være tilbake også ;)

Du må hilse samboeren din og si gratulerer med dagen!

Skrevet

Jeg skal hilse fra alle dere, han blir sikkert glad for at fremmede damer sender ham bursdagshilsen. En mann i beste alder, det er han i allefall. Jeg er heldig som fant ham. :hjerte:

Og tusen takk for alle "skolestart"-hilsener, dere er så søte! :blomst:

Joda, første undervisningsdag var i grunnen ganske greit. Det var litt kjedelig i dag (kurs om PP-tjenesten), men gruppearbeidet gjorde det litt bedre. Hyggelig å se alle de solbrune fjesene igjen, og høre hva alle hadde gjort. Litt rar stemning i kantinen da. Alle er i feriemodus, men samtidig smertelig klar over at hverdagen er tilbake og at vi nå må jobbe intenst mot eksamen og at vi leste alt for lite forrige semester. :ler: Sånn er det.

Nå skal jeg lage meg lunsj, baguette med kylling, majones, mais, rødløk og annet snacks. Og så skal jeg (prøve å) være flink student.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...