Gjest 1111 Skrevet 15. august 2005 #3021 Skrevet 15. august 2005 Godt å høre det ikke var en altfor grusom start på skole igjen da :-) Gruer meg som en liten unge til i morgen, da begynner jeg opp på en helt ny skole, huff, huff.
Arkana Skrevet 15. august 2005 Forfatter #3022 Skrevet 15. august 2005 Godt å høre det ikke var en altfor grusom start på skole igjen da :-) Gruer meg som en liten unge til i morgen, da begynner jeg opp på en helt ny skole, huff, huff. ← Er du ferdig med VGS nå? Eller har bare byttet det siste året? Lykke til på ny skole da. Litt skummelt, men også veldig spennende.
Gjest 1111 Skrevet 15. august 2005 #3023 Skrevet 15. august 2005 Skal ta siste året på VGS nå, Allmenn påbyggning. Den gamle skolen min har ikke det tilbudet, så det blir en annen skole
Arkana Skrevet 15. august 2005 Forfatter #3024 Skrevet 15. august 2005 Ok, du har ombestemt deg? Det er jo fint at man kan gjøre det. Hva skal du gjøre etterpå?
Gjest 1111 Skrevet 15. august 2005 #3025 Skrevet 15. august 2005 Til neste år aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Må vel bestemme meg snart.. :S
Arkana Skrevet 15. august 2005 Forfatter #3026 Skrevet 15. august 2005 Du har enda litt tid på deg heldigvis. Ingen hast.
Gjest 1111 Skrevet 15. august 2005 #3027 Skrevet 15. august 2005 Litt tid Hvordan går det med deg for tiden da?
Arkana Skrevet 15. august 2005 Forfatter #3028 Skrevet 15. august 2005 Jo, det går i grunnen ikke så verst. Litt sånn "vil holde på sommerferien litt til"-modus, og jeg gruer meg til å måtte opp tidlig framover og begynne å bekymre meg til eksamen. Sommeren er herlig bekymringsløs. Men, sånn er det bare. Og du? Hva har du bedrevet med mens du har vært borte fra oss?
Lythande Skrevet 15. august 2005 #3029 Skrevet 15. august 2005 Det høres ut som om du har hatt en vellykket første dag etter ferien, det er bra. Håper jeg får samme følelsen når jeg begynner på neste onsdag.
Arkana Skrevet 15. august 2005 Forfatter #3030 Skrevet 15. august 2005 (endret) Det høres ut som om du har hatt en vellykket første dag etter ferien, det er bra. Håper jeg får samme følelsen når jeg begynner på neste onsdag. ← Det gjør du sikkert. Føles litt rart med det samme, man er liksom i feriemodus ennå, men man kommer raskt inn i det igjen. Mens vi satt der i kantinen og spiste lunsj og skravlet var det nesten som om det ikke hadde vært ferie i det hele tatt. Endret 15. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 15. august 2005 Forfatter #3031 Skrevet 15. august 2005 Aaah, stappmett på bursdagsmiddag og nyyyydelig kake. Så lite som skal til for å gjøre en hverdag litt koseligere.
Arkana Skrevet 15. august 2005 Forfatter #3032 Skrevet 15. august 2005 Da er det vel på tide å legge seg. Håper på i allefall 6 timers søvn i natt. Står opp kvart over 7, men jeg ligger og leser en del før jeg sovner. Rart å snu døgnet på den måten. Jeg er naturlig B-menneske, og i sommerferien har vi ikke lagt oss før 3-4 tiden, og står opp kl 13-14. Passer meg utmerket. Men, nå er det i seng lenge før kroppen min synes dagen er over, og dra seg opp altfor tidlig. Lurer på hvordan jeg klarte meg da jeg jobbet fulltid. Og den sommeren jeg var 17 jobbet jeg som frokostvakt på et hotell, da måtte jeg stå opp 05.30, og jeg jobbet 7 dager i uken hele sommeren, ikke en eneste dag fri til å sove ut. Men jeg kan ikke huske at det var spesielt fælt. :klø: Jaja, natti natt alle sammen.
Gjest 1111 Skrevet 15. august 2005 #3033 Skrevet 15. august 2005 Jo, det går i grunnen ikke så verst. Litt sånn "vil holde på sommerferien litt til"-modus, og jeg gruer meg til å måtte opp tidlig framover og begynne å bekymre meg til eksamen. Sommeren er herlig bekymringsløs. Men, sånn er det bare. Og du? Hva har du bedrevet med mens du har vært borte fra oss? ← Høres ut som meg, er fortsatt i ferie-modus. Hva jeg har bedrevet med mens jeg har vært borte? Hmm, ikke så mye interessant. I ferien har jeg jo vært nordpå en måned og så har jeg vært ei ukes tid på hytta her på Sørlandet. Ellers så har jeg prøvd å samle krefter til et nytt skoleår, vil ikke ende opp med å bli sykemeldt tredje året på rad. God natt, Arkana!
Sniglå Skrevet 16. august 2005 #3034 Skrevet 16. august 2005 Jeg var også et skikkelig B-menneske før, jeg kunne fint sove til 12-13! Men nå de siste årene har jeg liksom blitt mer og mer A-menneske. Vet ikke hvordan det kan ha skjedd, men jeg klager ikke jeg, fra mandag av må jeg begynne å stå opp halv syv-syv....
Arkana Skrevet 16. august 2005 Forfatter #3035 Skrevet 16. august 2005 Heldig du da, skulle nesten ønske jeg var A-menneske, men jeg har det nå godt da. Har ikke klart å bli noe mer A-menneske jeg. Selv ikke da jeg jobbet fulltid og måtte opp tidlig hver dag. Det var et ork. Det sies jo at B-mennesker lettere klarer å tilpasse seg andre døgnrytmer enn A-mennesker da. Heldigvis er det ikke så ofte vi begynner så tidlig som kl 9 (eller kvart over ni da, for å være helt korrekt), og det er heldigvis også det tidligste. Men jeg trenger god tid på morgenen, klarer ikke å skynde meg. Jeg må dusje, spise frokost, se på nyheten på God Morgen Norge og titte litt på KG. Så jeg står opp halv åtte hver morgen. Tar T-banen ca kvart på ni. Så jeg tar min tid om morgenen, men det hjelper for å våkne ordentlig da.
Arkana Skrevet 16. august 2005 Forfatter #3036 Skrevet 16. august 2005 Mmmm, sjokobanan-milkshake er godt! Laget det av vaniljeis, melk, litt vaniljesukker, banan og sjokoladesaus. I går brukte jeg resten av mynteiskremen min på å lage myntesjokolade-milkshake. Det var også veldig godt! Broren min er her i dag også. Vi har spist opp bursdagskaken til sambo (to dager tok det altså ). I kveld begynte egentlig taekwondo-treningen til sambo igjen, men han begynner heller på torsdag. Jeg vurderer seriøst å kutte ut et av introduksjonskursene jeg tar. Jeg må ikke ha det, annet enn hvis jeg skal fordype meg i dette faget. Nå er det på tredje plass av ønskene mine, og jeg ser det som sannsynlig at jeg får et av de to første valgene, og jeg er overhodet ikke interessert i dette faget. Det gir meg unødig ekstraarbeid dette semesteret og om jeg dropper det får jeg også en dag fri i uka. Jeg leser mye bedre de dagene jeg ikke har annet å gjøre i tillegg. Ganske teit i grunn, men når jeg allerede har hatt praksis eller forelesning er det ikke like lett å sette seg med bøkene som når jeg har hele dagen foran meg. Må tenke litt på det...
Lythande Skrevet 17. august 2005 #3037 Skrevet 17. august 2005 Høres ut som en god ide da å droppe det introduksjonskurset om det gir deg bedre tid til å lese. Ha en riktig fin dag.
Fakse Skrevet 17. august 2005 #3038 Skrevet 17. august 2005 Høres ut som en lur ting å droppe introduksjonskurset. Har man for mange fag fører det bare til at man blir stressa, utslitt og gjør det dårlig i alle fagene. Det er sjelden noen god i de. Konsentrer deg heller om de fagene som er viktigst for deg!
Arkana Skrevet 17. august 2005 Forfatter #3039 Skrevet 17. august 2005 Jeg er sliten! Og enda er vi bare halvveis i første uke. Det er rett og slett tungt å starte igjen etter en lang og avslappende ferie. Men det går jo bedre etterhvert. Neste uke blir garantert lettere. Nå skal jeg spise Snickers-is og sette meg ute i sola og lese.
Arkana Skrevet 18. august 2005 Forfatter #3040 Skrevet 18. august 2005 I natt kom Mamma'n til Puseline hjem. Hun ble nok glad da tenker jeg, selv om hun har fått masse kos hele uka. I dag er jeg bare trøtt og lei. Kurset tok evigheter. Jeg har ikke lyst til å lese, ikke lyst til å lage middag (mekker sammen en kjapp omelett, hvis sambo skal lage middag blir det vel grandiosa, og det spiser jeg bare ikke...), bare lyst til å ligge i sofaen og sløve. Gleder meg til helga, jeg trenger inderlig å sove mer enn 6 timer. Men lille pusen er veldig oppmuntrende. Hun ligger på sambos kontorstol og prater til meg. Alle sier at pusen vår prater så mye, og det er sant det. Hun har alltid mye å si, og hvis hun ligger og sover og vi holder på med noe helt annet må hun komme med jevnlige mjau for å fortelle oss hva hun drømmer om og slikt. Jeg har lyst på sjokolademilkshake...... melk...ja, iskrem....ja, sjokoladesaus...ja *sprinte på kjøkkenet*
Fremhevede innlegg