Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)


Arkana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klem: til Holly.

Joda, her er alt bra. Minstepusen vår har akkurat fått sin første løptetid. Hun tilbringer det meste av dagen liggende på gulvet med baken i været og halen stiv og rett ut til siden mens hun murrer og lager koselyder. Skal bestille time til kastrering, det er på tide å få det gjort (egentlig hadde vi tenkt å gjøre det før hun fikk løpetid, men det rakk vi altså ikke, ren latskap).

Ellers er vi på boligjakt da. Har vel vært på 4 visninger siden nyttår og ingenting som har sagt *pang*. Vi har god tid da, men det er frustrerende for vi har så mange flere og andre krav enn vi hadde da vi flyttet hit. Og så er spørsmålet om vi skal prioritere størrelse (og flytte ut av Oslo) eller beliggenhet (og dermed nøye oss med noe litt mindre). Jaja, har allerede planlagt tre visninger denne helga, så får vi se hva som skjer framover. Det verste blir faktisk å flytte fra den fantastiske kattepasseren vår. Så jeg håper vi raskt blir kjent med nye naboer som gjerne vil bytte kattepass med oss. Det har vært så fint å kunne ha kattene hjemme istedet for pensjonat, ikke bare sparer vi penger, men vi vet at de har det best hjemme.

Samboeren min drar på firmaskitur i helga, så jeg skal kose meg alene med pusene. Mamma har nettopp vært på en ukes overraskelsesbesøk (koselig da!). Og ellers skjer det ikke så mye her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir visst enda mer alene denne uka enn planlagt. Ikke bare er samboeren min borte nå i helga, men tirsdag og onsdag er han i Sverige med prosjektgruppa på jobb. Jaja, jeg synes nå det er litt deilig å være litt alene en gang i blandt. :sjenert: Jeg har handlet inn god mat og snop/snacks. Jeg har akkurat vasket og ryddet i leiligheten (av en eller annen grunn er det noe av det første jeg gjør hvis jeg skal være alene hjemme noen dager. Motivasjonen til å rydde er visst større når jeg vet det bare er mitt rot, så det er rimelig prikkfritt her når jeg er alene.) og så har jeg bakt løyper (nam nam!). Broren min kommer nå som vanlig til søndagsmiddag så jeg blir ikke heeeelt alene da. Vi skulle egentlig på et par visninger i helga, men det får bare være. Samboeren min har bilen med seg og disse boligene ligger temmelig langt unna så jeg orker ikke tenke på kollektivtransport dit. De var uansett bare i kategorien "kanskje, vi tar nå en tur og så får vi sett området også", så det var ikke så viktig. Men jeg skal gå alene på en visning på søndag, en som er rett i nærheten, men jeg mistenker at det ikke er garasje (siden det ikke er nevnt i annonsen) og da er den i grunnen utelukket.

Så har jeg bestilt time til kastrering og ID-merking av Emmelina (du all vide verden så dyrt, jeg ringte litt rundt for å se hva prisene lå på, og prisforskjellen mellom dyrest og billigst var 1700 kroner.) Synes det er litt skummelt å skulle ta lillepusen min til dyrlegen for operasjon. :sjenert: *bekymret pusemamma* Men det går nå bra, og så vet jeg jo at hun får et mye bedre liv og mindre fare for skumle sykdommer på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det lenge siden jeg har vært.

Boligjakt er veldig spennende, men det tar tid å finne den perfekte leiligheten ("perfekt" i den forstand at den stiller de viktigste kravene samtidig som den ligger innenfor den økonomiske tålegrensa ;)).

Er du ferdig med utdannelsen nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Emmelina blir kastrert i dag, og jeg er bekymret pusemamma som sitter hjemme og gruer meg til å få en døsig og nyopereret liten pus hjem. Hun skalv så fælt i bilen i dag at da vi var framme måtte jeg bare ta henne ut av boksen og kose litt. :hjerte::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arkana,

jeg har fått helt dilla på indisk mat, men har laget lite av dette selv. Lurer derfor på om du har en god indisk oppskrift du kan anbefale meg? Planen er å overraske sambo i helga... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei! Må bare ønske deg velkommen som postcrosser! Håper du får mange gleder ut av det!

Håper det går fint med lillepus!

:) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Hei hei! :vinke: 

Hvordan staar det til? Har dere kommet over noe spennende paa husfronten ennaa?

:klem:

Ja, det har faktisk det. Vi har kjøpt hus og flytter inn om et par måneder. :smilbla: Er i gang med salgsprosessen på vår egen leilighet. Tror jeg må skal starte en ny og fersk dagbok når "det nye livet" begynner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...