Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)


Arkana

Anbefalte innlegg

og kos deg på harrytur! tror vi må  tusle en tur snart selv, det er jo så mye god og billig mat der borte!

:klem:

Ja, mye god og billig mat! Selv om vi har god plass i bilen ble det likevel stappfullt overalt når fire stykker skulle dytte posene inn både her og der. Det var så vidt vi fikk igjen lokket til bagasjerommet og enda måtte vi stappe masse innimellom setene og på gulvet. :ler: Kjøpte masse kjøtt som er merket og lagt i fryseren og uante mengder snop og potetgull.... :sjenert: Har bare så vidt smakt litt da. *stolt over selvbeherskelse* :mrgreen:

:klem: til deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Her har det vært øde lenge ja. :sjenert: Det er ikke så veldig mye som skjer for tiden da. Jeg er fremdeles ganske sliten, men heldigvis har muskelverkingen stort sett gitt seg. Blodsukkeret mitt er nå endelig normalt (har vært det ca en uke), og neste uke har jeg siste besøk hos diabetessykepleieren. Egentlig kunne jeg vært ferdig forrige gang, men hun tilbød meg et møte til for å snakke om svangerskap/fødsel siden jeg var i den rette alderen, så det synes jeg var greit.

Tenk at det er julaften neste uke! Tiden går så fort. Jeg har omtrent alle gavene i boks. Mangler bare samboeren min, men jeg har endelig funnet ut hva han skal få. Torsdag kveld sitter vi alle på flyene hjem til jul, min samboer skal til sin familie og jeg og broren min reiser sammen til vår. Vi har byttet nøkler med naboen og en venninne som skal passe kattene våre. Naboen vår er den som pleier å passe, men hun er borte noen dager rundt julaften så da tar venninnen min over akkurat de dagene. Vi kommer tilbake akkurat når naboen vår reiser bort igjen, så da passer vi hennes til nyttår. Det er herlig med en slik ordning. Sparer oss for store utgifter til kattepensjonat og kattene har det jo best hos seg selv. Er spent på hvordan det går nå når vi for første gang har to stykker som skal være alene lenge.

Svigerforeldrene min var her tidligere i uka, ny kontroll for svigermor (litt rart at de kalte henne inn for forrige gang ble det jo avtalt at hun skulle fortsette i hjembyen sin siden det ikke er noe de kan gjøre for henne, men de hadde kanskje glemt å si ifra?). Uansett, det så ikke så bra ut. De siste cellegiftkurene har ikke hatt noen virkning, tvert i mot har svulsten bare vokst. Og nå er hun såpass svak at de ikke vil gi henne den vanlige cellegiften mer, så hun skal over på tabletter istedet. Dette lover ikke godt. :tristbla: Samboeren min og jeg har nå begynt å tenke tanken på om hun vil være her til bryllupet neste år. Hva om hun dør like før? Skal vi avlyse alt? Hva om hun lever, men er så dårlig at hun overhodet ikke kan komme seg til Oslo? Vi ønsker jo at det skal være en lykkelig tid, og det vil neppe skape gode minner om bryllupsdagen vår er "to uker etter at svigermor døde" eller noe sånt. Vi får se det litt an.

I kveld er samboeren min på julebord med jobben. De har leid hele New Orleans restaurant, så jeg regner med det blir god mat for dem. Jeg har spist gryterett fra fryseren og spilt Nintendo. Broren min hadde tatt med seg den eldgamle Nintendoen vi hadde da vi var små og jeg har nettopp lånt den, så jeg har skikkelig kost meg med Super Mario. Husker fremdeles de gamle hemmelige triksene og snarveiene. :ler:

Bakte Mammas gode lussekatter på Lucia-dagen. :sikle: Skal prøve å spare noen til broren min kommer på middag på søndag. Han ville forresten at jeg skulle lære ham å bake kroningskake (hans favoritt) slik at han kunne bake den for noen venner når de flytter sammen. Det er jo en veldig enkel kake å bake, som krever minimalt av utstyr, så det skal han nok fint klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Trist med svigermoren din. :tristbla: Godt samboeren din har deg oppi det hele.

Naa har jeg nettopp bakt gulrotkaken din, og det ble en slager! T, som digger gulrotkake, syntes det var den beste jeg noen gang har laget, saa naa skal jeg holde meg til din oppskrift fremover! ;) Tilsatte ca. en spiseskje sitronsaft i glasuren, ellers fulgte jeg din oppskrift.

Saa goey med Super Mario! Ble litt misunnelig naar jeg leste at du fikk spille...savner Nintendoen naa! :ler:

Haaper du har en fin loerdagskveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naa har jeg nettopp bakt gulrotkaken din, og det ble en slager! T, som digger gulrotkake, syntes det var den beste jeg noen gang har laget, saa naa skal jeg holde meg til din oppskrift fremover!  ;)  Tilsatte ca. en spiseskje sitronsaft i glasuren, ellers fulgte jeg din oppskrift.

Du skulle sett samboeren min da jeg bakte gulrotkake til ham for første gang. "Æsj, gulrotkake, er det noe godt da"?" mens han himlet med øynene. Nå er det en klar favoritt her i huset. :) Og det samme skjedde i grunn da jeg skulle bake kroningskake (med poteter i, derfor har vi pleid å kalle den potetkake), han kunne ikke helt se for seg poteter og kos samtidig, men han smatter og koser seg når han spiser det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer julen seg med stormskritt! Bare tre dager til vi sitter på flyet hjem til Mamma. :)

Nå venter jeg på at samboeren min kommer hjem fra jobb (han er hjemme hvert øyeblikk). Vi skal ut og kjøpe nest siste julegave og handle litt mat. Han har bare to arbeidsdager til dette året, har tatt seg ferie fra og med torsdag. Onsdag har han kameratjulebord, så da har jeg leiligheten for meg selv igjen. Onsdag har jeg også siste møte med sykepleieren, etterpå skal jeg kjøpe siste del av julegaven til samboeren min og så skal jeg til frisøren. Det skal bli deilig å klippe håret, har ikke gjort det siden påske. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til frisøren i morgen og det gleder jeg meg til. Det er riktignok ikke så lenge siden jeg klippet meg da. Gjorde det i august, så en ny klipp nå er kjapt til meg å være. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til jul nå nei! :nisse: Kjempegodt skal det bli, drar hjem til mor&far i morgen jeg, kommer til å savne samboeren (fremdeles uvant å si det, men jeg skal nok klare å venne meg til det!), men det er jo noe spesielt med å være hjemme i jula.

Hvis du ikke har vært hos frisørdamen siden påsken så er det vel på tide ;) Selv var jeg hos frisøren for 1,5 uke siden, første gang siden midten av juni! Frisøren så det... Litt slitt og trengte nok litt stell dette stakkars håret :ler:

Du får ha en fin førjulstid! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arkana.

Vil bare innom og takke deg for så mange fine oppskrifter. Siste jeg har prøvd er Daim Butter Cookies'ene dine og de ble kjempegode. Nam nam, både mannen min og jeg digga de.

Riktig god jul til deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Arkana.

Vil bare innom og takke deg for så mange fine oppskrifter. Siste jeg har prøvd er Daim Butter Cookies'ene dine og de ble kjempegode. Nam nam, både mannen min og jeg digga de.

Riktig god jul til deg.

:klem:

Så bra at du likte dem. :-D God jul til deg også. :klem::nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være kvitt det lange håret, men det ble kort! Først klippet han en del og jeg syntes kanskje ikke det ble kort nok (han er sikkert vant til alle de som er livredd for å klippe bort en mm for mye) så jeg sa at han godt kunne klippe mer. Og da satte han i og bare klippet og klippet og jeg ble litt bekymret for om det skulle være noe igjen, men det ble akkurat passe og kjempestilig. :-D *fornøyd*

Fikk også kjøpt resten av gaven til samboeren min. Det kostet litt mer enn beregnet, men han er vel verdt det (dessuten skal jeg vel ikke klage når han bruker betydelig mer på meg enn jeg bruker på ham.... :sjenert:).

Nå må jeg bare spise litt. Har ikke spist siden kl 11 (hadde time hos sykepleier først, og med hårklipp og shopping har tiden flydd). Samboeren min har julebord i kveld, så jeg og pusejentene skal kose oss alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er kofferten pakket og klar. Samboeren min hadde litt problemer med å få lukket sin. Han har tross alt gaver til åtte stykker i den, og de fleste var rimelig store. Vi drar ikke før om en time da, så jeg får pusle litt på PC'en så lenge. Vi drar i god tid, skal hente broren min på veien og så skal vi spise på Gardermoen. I fjor var det så vanvittig kø utover at hadde ikke flyet vårt vært en halv time forsinket hadde vi faktisk ikke rukket det. Så dette ønsker vi ikke å gjenta.

Jeg kommer til å savne pusene masse. Dette er første ferien hvor de er to alene hjemme, og jeg håper den eldste setter pris på litt selskap istedet for å være for seg selv. Naboen vår og en venninne skal veksle mellom å se til dem.

Jeg kommer nå innom KG i løpet av julen da, må holde meg oppdatert. ;)

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...