Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Dagene går rundt her for tiden.

Småen sover i grunn nesten ikke lengre. Til den grad at jeg blir ganske bekymret :sjokkert:

Fra ca 8 om morgenen til ca 20 så sover kan kanskje 2-3 små dupper på max 45 minutter.

Det er helt uvirkelig. Han er stuptrøtt, men kjemper imot søvnen konstant.

Skal være lys våken og jeg vet ikke hva det er meningen jeg skal gjøre.

Han er da ikke sulten (f.eks nettopp spist og er mett), han får tilbud om smokken (som han som regel spytter ut etter noen minutter) har ren og tørr bleie og får ligge på f.eks brystkassa mi eller i armene og blir bysset med.

Han ligger der med store øyne som ser på alt i rommet, men kommer konstant med små klynk og krampetrekninger.

Regner med at det er at han har vond mage?

Kjenner det tar på noe fryktelig for tiden.

Nå har han holdt det gående i nesten ei ukes tid, og jeg har han hele natten alene.

Som regel sovner han mellom 21 og 01 og får ca 3 timer søvn, så er det mat og nye 2 timer søvn. Er jeg heldig (!!!) så får jeg lagt han en runde til med ca 1-3 timer søvn. Det er ALTFOR lite for en så liten gutt!

Er jo kun 4 uker nå :(

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre enkelte stunder......

Vi hadde barnefri og dro på et komedie-show i går med Gabriel Iglesias (fantastisk mann!), og han holdt showet gående 1.5 timer etter egentlig slutt. Jeg holdt på å sovnet blandt alle de hundre folkene der og med DET høye anlegget. Helt utrolig :vetikke:

I natt skal heldigvis L ha "ansvaret" for mating og jeg skal få mulighet til å hente meg inn litt. Forhåpentligvis...

Kjenner at det TRENGS etter 4 tunge uker nå......... :)

Fryktelig søt liten pjokk, men jeg får iblandt lyst til å ta tak i ørene og hyle " sov for faen!" :(

Han har jo overhode ikke godt av å være SÅ mye våken! Og småsutrer hele tiden...

Har ikke peiling hva det er meningen jeg skal gjøre..

Nå får han malt i maten på morgenen, men tror jeg må gi litt på kvelden også for å holde systemet i gang bedre........

Sliiiiiiiiiiiiiiiiiiten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du,kjære deg.. Jeg vet nettopp hva du føler!! Holdt på å fly på veggen de første ukene her! Følte at jeg ikke gjorde noe annet enn å slenge ut puppen hele tida! Ville ikke sove så mye heller.. Blei ganske sjalu når jeg så samboer'n ligge ved siden av meg å snorke mens jeg måtte være oppe å fore å skifte bleie på jentungen.. Satt å grein opp til flere ganger av at jeg var såå sliten!!! Men forrige uke forandret alt seg.. Hun sover veldig mye,spiser seg mett(maser ikke om pupp hele tiden),hun er kjempe snill,gråter kun når det er mat som er ønskelig.. I natt sov hun f.eks. 7 timer! uten mat! Fikk helt sjokk når jeg kikka på klokka i dag tidlig :P når hun var 3 uker,syntes jeg hun var så rar,sov lite og var slapp,bare ynka seg(gråt veldig lite) så dro til lege,da fant vi ut at hun hadde øvre luftveisinfeksjon! Hjalp med noen paracet stikkpiller.. Så han er ikke syk ell no da?

Men uannsett,bare holde ut.. Det går over!!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Jeg lurte på om det er maltekstrakten som roter litt med systemet nå. Han har fått 1 ts i melka om morgenen for å smøre litt og sørge for avføringen er ok. Får det ca kl 8 og det kommer masse avføring mellom 12 og 15. Prøver heller å gi en halv skje (bittelitt) morgen og kveld i 1-2 dager, og dersom det ikke er noen endring så prøver vi uten malt :)

Småen sovnet rundt 19 og sov 3,5 timer :) På tide!

Fikk mat i sta mens jeg så slutten på twilight (nrk3) og sover igjen nå. Fikk bittelitt malt i forrige måltid...

Han er jo fryktelig søt når han ikke har vondt i magen sin :hjerte:, men tror ikke han er noe syk (?) ingen andre tegn enn urolige ben pga avføringen i grunn....

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvansker høres stressende ut, fælt å ikke vite akkurat hva som skal til.. :( håper det er små justeringer som skal til, og at dere snart finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at d bare r mageproblemer da :) hvis han da ikke viser noen andre tegn,ville jeg ikke bekymra meg så :) hun her var jo litt snørrete også da.. Håper han blir bedre i magen snart :) for hans og din del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt tok L ei mating så jeg fikk sove litt ekstra :)

Det trengtes gitt!

Vi ble liggende å prate en del i gårkveld og sovnet ikke før rundt 1-2 tiden en gang :)

Han hadde hørt fra mora si at jeg sa at jeg håpte julegaven var i en liten eske og rund :fnise:

hoho!

Ble litt prat omkring temaet bryllup og han sa at han har jo tenkt en del på slikt selv også. Fortalte at jeg vurderte å fri i februar (skuddår), og hvorfor jeg droppet det. Han var glad at jeg ikke gjorde det, for det ville han gjøre selv en dag :hjerte: , men OM jeg hadde gjort det så ville han seff svart ja :danse:

Og jeg som var usikker på svaret hans :sjokkert:

Var veldig koselig å ligge å prate sammen, og jeg tror og føler at han åpnet seg veldig og var ærlig på alt.

Jeg spurte om han hadde tenkt noe på tidsperspektiv og fikk høre at det trolig kunne skje innen 2.5 år til :) Vi har vært i lag i 2.5 år nå...

:hjerte:

Lille pjokken har hatt en litt urolig natt, men sov mesteparten av dagen i går mens jeg handlet julegaver! Elsker å ligge i vogna og bli trillet på gitt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi på tuuuuuuuur!

Har pakket baggen og kjører en tur. Tenkte vi skulle gå en tur i marka eller langs fjorden. Tenne bål, grille pølser og ha en "friluftstur"!

Tidlig krøkes som god turkamerat skal bli :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at L også har vært inne på tanken om bryllup! Da blir det nok vei i vellinga etter hvert :) Vi hadde vært sammen i seks år før vi forlovet oss, og da var det etter kraftig hinting fra meg, så håper det går fortere for din del :jepp:

Håper dere hadde en fin tur i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bedre med lillegutten eller? :klemmer:

Spennende med bryllupsplaner :jepp: er du ei sånn jente som nesten har funnet brudekjolen, ell? Jeg er helt håpløs, og kan surfe på bryllupskjoler i mange timer om gangen :fnise:

Så koselig med tur! Og det er viktig å ta med barna ut!

Ha en finfin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bedre med lillegutten eller? :klemmer:

Spennende med bryllupsplaner :jepp: er du ei sånn jente som nesten har funnet brudekjolen, ell? Jeg er helt håpløs, og kan surfe på bryllupskjoler i mange timer om gangen :fnise:

Så koselig med tur! Og det er viktig å ta med barna ut!

Ha en finfin dag!!

Hei søta :)

Det går både og med poden. Vi prøvde å droppe malt i maten i gårkveld, og i dag tidlig var han skikkelig urolig igjen :vetikke:

Hadde 2 fine nattmatinger først, og nå er det full rulle...

Er en innkjøringsperiode og vi må prøve oss litt fram :)

Skal på barseltreff på en cafè i dag, så da vet jeg at han får sovet ut litt. Har ikke møtt disse damene før, så det blir spennende!

Han sovner som regel tvert han blir trillet i vogna :) Fryktelig trivelig liten kar å ha med på tur! Sover hele tiden og bryr seg nada om bråk rundt seg :)

Så han er i grunn mere urolig hjemme enn ute...

Nå har han så smått begynt å fokusere på ting rundt seg (f.eks uroen sin) og da blir det litt mere spennende for han. Håper han starter å smile snart, for det gleder jeg meg MYE til :laugh:

Jeg er nok ikke ei som har sett ut kjole og slikt på forhånd nei :fnise:

Jeg trodde ikke jeg kom til å få lyst på verken mann eller barn tidligre, før jeg møtte L :)

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker søstra mi faktisk tok nesten en hel spiseskje i flaska til hvert eneste måltid til sønnen sin... Han fikk MME fra ca 3 mnd, men kanskje det er litt for mye malt for lillegutten din enda? :klo:

Hvordan gikk det på barseltreff da? :popcorn: Kjekt med bebiss som liker vogna si, ja :jepp:

Skjønner godt at du gleder deg til første smil :hjerte: Hihi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker søstra mi faktisk tok nesten en hel spiseskje i flaska til hvert eneste måltid til sønnen sin... Han fikk MME fra ca 3 mnd, men kanskje det er litt for mye malt for lillegutten din enda? :klo:

Hvordan gikk det på barseltreff da? :popcorn: Kjekt med bebiss som liker vogna si, ja :jepp:

Skjønner godt at du gleder deg til første smil :hjerte: Hihi!!

Tror det er litt tidlig med så mye allerede ja :) Nå er vi på 1/3 t-skje morgen og kveld og det fungerer ganske fint :)

Jeg trivdes ikke på treffet i går.... :vetikke:

Var ei ny gruppe med 7 andre damer. De var veldig trivelige alle sammen altså, men vi hadde ingen kjemi. Alle de andre barna var fra 3 mnd og opp utenom meg og ei til med en gutt på 4 uker. Hun var flerbarnsmor fra før av,... Ble så jeg var der i 1 1/2 time før jeg ble lei.

Det er ikke helt meg å sitte i flere timer å snakke om baby-ting :)

Føler at jeg ønsker også å prate om andre ting også i grunn :fnise:

Emil har begynt å smile :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse:

Ikke pga at han sovner (som er refleks), men en gang når han nøs, og når jeg kom inn på soverommet i sted :laugh:

Hurra!!!

Og SÅ fin da gitt!

På fredagen skal vi på baby-fotografering, så håper at han vil smile en gang da også :)

Trenger tips til rekvisitta eller settinger vi kan prøve på fotograferingen om noen har tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her forsømmer jeg virkelig dagboken min :sjokkert:

Fy!

Lurer på om jeg skal lage meg en blogg isteden i grunn... Er flere av vennene mine som har sagt det som en bikommentar om at jeg burde vurdere det. Er jo glad i å skrive, og forsåvidt skriver jeg mye rart :fnise:

Er det noen som vet om et nettsted som man kan anbefale til meg å bruke?

Må være enkelt å bruke og ikke noe dill-dall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kort fortalt så har vi fått godt grep på nattmatingene og poden mener at dagen starter rundt 8 om morran :)

Dagtid går med på å lalle/spise/bæsje og se på meg med stoooooore øyer :)

I dag plasserte jeg han på leketeppet med slike leker hengende over, og han var stille og plundret for seg selv i 5 minutter :danse:

Merker at han begynner å vise litt interesse for ting rundt seg nå og kan holde fokus lengre enn 3 sekunder :fnise:

Jeg pakket bort en stor pose med babyklær som han har vokst utav allerede.... :(

En del av de fikk vi aldri brukt heller... Bah!

Litt rart å innse at han har blitt så stor allerede :vetikke:

I dag var vi på babyfotografering og poden tisset hele 3 ganger på teppene han skulle ligge på :fnise: Haha!

Gleder oss til å se neste uke om det ble noen fine bilder, så kanskje det blir noen julekort til slekta i Canada :)

Styggdyrt å bestille bilder via Fame som vi brukte nå, så vi skal prøve å finne en annen fotograf som gjør det privat også, og ta noen selv :)

Da kan jeg publisere noen også, og det er jo stas :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at det ikke var noen kjemi på treffet, da!

Jeg er litt sær, liker ikke sånne samlinger. Har en termin-gjeng som jeg har møtt én gang. Men jeg føler ikke at det var helt min greie :fnise:

Synes det er koselig å snakke med dere på KG, jeg :hjerte:

Så herlig at matingen av E går bra! Også så deilig at han sover helt til 08! Høres fantastisk kos ut!!! SOM jeg gleder meg, altså!!

Ting skjer fort med disse små, altså.

Så gøy med bilder :danse: Ja, er nok deilig å være litt i friluft, veitu! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg anbefaler blogspot.com

Helt enkelt og veldig greit :D Brukte den selv når jeg blogga endel i fjor, så kan hjelpe deg hvis du står fast :)

Endret av lizzie88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at det ikke var noen kjemi på treffet, da!

Jeg er litt sær, liker ikke sånne samlinger. Har en termin-gjeng som jeg har møtt én gang. Men jeg føler ikke at det var helt min greie :fnise:

Synes det er koselig å snakke med dere på KG, jeg :hjerte:

Så herlig at matingen av E går bra! Også så deilig at han sover helt til 08! Høres fantastisk kos ut!!! SOM jeg gleder meg, altså!!

Ting skjer fort med disse små, altså.

Så gøy med bilder :danse: Ja, er nok deilig å være litt i friluft, veitu! :fnise:

Han sover over hodet ikke til 8 :fnise: Mulig jeg skrev litt feil der. Vi har matinger hver 3 time hele natta, men etter 8 så vil han som regel ikke sove mere :vetikke:

Jeg anbefaler blogspot.com

Helt enkelt og veldig greit :D Brukte den selv når jeg blogga endel i fjor, så kan hjelpe deg hvis du står fast :)

Takk for tipset!

Skal se litt på det, og spør deg helt sikkert om hjelp :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØVN! :hjerte:

I natt har jeg sovet MASSE :danse: :danse: :danse: :danse:

Jeg tok nattmatingene (som går finfint for tiden, hurra!), og L tok poden på morrakvisten fra 6-7 tia :)

De gikk ned i kjelleren og så tv/herja, mens jeg fikk sove ut til jeg våkna av meg selv rundt 10,30 :laugh:

Skikkelig uthvilt! Sååååååååååååå deilig!

Nå ligger småen i babygymmen og titter på ting, mens faren har med kameraet og tar bilder :)

Og mora sitter å pumper puppene... :fnise:

Tror jeg nærmer meg slutten på melka nå, etter å ha "pumpet ned" i 2 uker nå :)

I går pumpet jeg kun 1 gang :sjokkert:

Dermed er det litt spreng i dag, men jeg tenker å prøve kun 1 pumping i noen dager nå, til melka er nesten helt borte. Håper på å kunne pakke bort pumpa neste helg :)

Og det uten å bruke noe medisin!! Litt stolt av det altså ;) Flinke meg! :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...