Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Nommin se på han da :) Han er så nydelig, trheimspia!! Hva står det på lua hans tro?

It started with a kiss :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille E skaper forvirring om dagene :vetikke:

Hele uken har han vært frytelig urolig om kvelden og utover natten. Natt til Torsdag styret han fra ca 22 til 4 om natta, og natt til fredag så var det fra omkring 20 til 02. Da er han utrøstelig. Pupp er ok, så sovner han ved puppen. Så snart vi tenker tanken om å flytte han så våkner han igjen. Ny runde med byssing, bleieskift og pupp, og slik går det X antall ganger :plystre:

Begynner virkelig å lure om han har kollikk eller om det er noe som plager han?!?

Bestilte time til manuellterapaut i går, men hun hadde først ledig den 5november. Så vi får vel høre da :)

Han har jo en favorittside å ligge med hodet mot, så jeg prøver å flytte hodet over til høyre til stadighet når han sover. Har blitt mye bedre på noen dager og har nå hodet litt mere til høyre av seg selv også, men han foretrekker likevel venstre side.

Han sliter litt med å ta venstre puppen enda. Tror det er pga at anatomien min er litt forskjellig. Venstre pupp har på en måte litt "flatere" brystknopp enn høyre. Når han tar høyre så er han fornøyd tvert, men styrer mye med venstre....

I natt så har han utrolig nok sovet en del og vært snill med foreldrene sine :danse:

Tok tillogmed venstre puppen ved en amming og tømte den nesten....

I dag tidlig var han mere urolig igjen og amming/skifting/hele opplegget tok 2 timer :sjokkert:

Til slutt sovnet han på brystkassa mi mens jeg bysset han i søvn.....

Han hadde en våken periode i dag tidlig som tok litt tid da :)

Og den var så herlig!

Lys våken og mett, så bare på meg i sikkert 10 minutter :hjerte:

Vet ikke helt når vi skal ha tid til å f.eks la han ligge på magen for å styrke nakken sin og slikt. Han er som regel enten sulten eller så sover han... Og de gangene jeg prøver å legge han litt på magen på stellematta så blir han så sint! Trekker opp bena og sitter på huk på en måte. Mens han hyler og synes at det er forferdelig gjort.... Men han løfter jo en del på hodet når han henger over skuldra for å få opp luft, så håper det er nok?

Forvirra mor her gitt :fnise:

Jeg har også veldig lyst til å trille en liten tur med han i dag, men vet ikke helt om jeg skal time det før eller etter amming? Han sovner som regel under ammingen og det ville kanskje ikke være så snillt for han å bli vekt da?

Og før amming er det vel "krise" for han for å få i seg maten fort nok ;) Tålmodigheten har han definitivt arvet fra meg :lur:

Var en tur til legen i går for å sjekke stingene ettersom det har blitt en del vondere "der nede" de siste dagene. Fikk en antibiotika-kur for 1 uke :vetikke:

Bra jeg dro før helgen for å sjekke det :)

Det var faktisk DEILIG å være borte fra hjem litt. Var borte i tilsammen 3 timer. Handlet mat og var innom apoteket også :)

L ga småen MM som jeg hadde pumpet av før jeg dro, så jeg kom hjem til en sovende liten baby som trolig ikke hadde savnet mora si så altfor mye i grunn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda!!

Jeg har så lite peiling, tr.heimspia! :klemmer:

Men jeg tror nok E sovner godt i vogna, selvom du har ammet og kledd på ham. Prøv da vel! :jepp:

Ingen tvil om at L er bra pappa! Godt for deg å få pause innimellom :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuellterapeut er nok ikke så dumt, siden det var en tøff fødsel. Og det er jo ikke sååå lenge til heller!

Håper alt er bra i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille E nekter å ta venstre pupp :grine:

Ikke sjans.

Han herjer, hyler og synes fryktelig synd på seg selv. Tilbyr jeg høyre pupp så blir han kjempefornøyd og sovner til slutt. Teit...

Hadde et mini sammenbrudd i natt, grein som bare det og følte meg som verdens verste mor.

Jeg fikk ikke roet han ned, fikk han ikke til å sove, og fikk han ikke til å ta venstre pupp.

Det er fryktelig vondt å høre lille babyen være så frustrert og samtidig føle seg totalt misslykket :(

Tror jeg skal ta en tur til ammepoliklinikken i morgen å spørre om hjelp....

Kan ikke fortsette å kun ta en pupp og jeg må pumpe av den andre.... :klo:

Bah!

Jeg trenger søvn, og en liten E som virker fornøyd og ikke furten på meg :dry::sur::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk trillet en liten tur etter amminga i dag. E sovnet i vogna og ble liggende i den noen timer. Dumme oss var sosial hos naboen den timen isteden for å sove....

Tok E 2 timer fra puppen kom fram til han nettopp sovnet!

Og nå må jeg bruke 40 min på å pumpe før vi må spise middag, og jeg trenger definitivt en dusj...

E skal bades i kveld også, + at vi må sove...

Slik går nå dagene i grunn.... :vetikke: Er lov å være sliten da.....

Når alt går i ett så har jeg en tendens til å glemme å spise mat! Dumt, ja jeg vet! men jeg kjenner ikke sult, og tenker ikke på stort annet enn amming og søvn :vetikke: ,

I går ble det frokost kl 09 og middag/kvelds kl 20.00 :sjokkert:

Kroppen er merkelig!!!!!!!

Men jeg kan glede meg over 1 ting, E tok venstre pupp ei lita stund i dag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir sliten når det er sånn!! :kose: Men så bra at E tok venstre pupp da! :jepp: Sikkert lurt å dra til ammepoliklinikken og få litt svar der. Kan jo hende han har litt vondt i nakken sin eller noe sånt, og derfor liker den ene siden best. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med ammingen, og lurer på når skal man hive inn håndkleet å eventuelt innse sine egne begrensninger?

Jeg har veldig lyst til å få til ammingen, men de siste gangene så ender jeg opp i tårer og føler meg som verdens verste mamma. Jeg ender regelrett oppløst i tårer og føler meg utrøstelig!

:grine:

Lille tar kun høyre puppen min, og blir så sint og stressa når jeg prøver med venstre pupp.

Høyre brystvorte er normal, mens venstre er noe flatere.

Det virker som om han ikke får skikkelig "tak på" den venstre knoppen, ettersom den ikke vil holde seg stiv...

De siste dagene har han nektet plent å ta venstre, så jeg har pumpet en del. Han har også fått noe MM i flaske siden han er så fryktelig sulten til måltidene. Bruker en Medela Calma-flaske som skal være tilsvarende en brystvorte å suge på.

Da drikker han og er fornøyd.

Jeg vurderer om jeg må pumpe og gi flaske framover :(

Høyre bryst er blitt veldig øm og vond med små sår, og venstre vil han ikke ta.

Har prøvd uten hell:

- Håndmelke før jeg legger han til venstre bryst, ingen hell.

- Pumpe litt før jeg legger til venstre bryst, han får tak i den 1 av 10 ganger, men slipper den etter ca 5 minutter og blir urolig igjen.

- Liggende stilling

- Sittende stilling

- Tvillingstilling

- Gi han høyre bryst i noen minutter først for å dempe den umiddelbare sulten, men likevel så blir han så sinna på venstre etterpå.

- Melka renner på venstre bryst når han suger på høyre, så det er masse produksjon i venstre brystet.

Jeg snakket med ammeklinikken på St.Olavs hospital i dag og avtalte at jeg skal ta en tur til dem i morgen dersom ting fortsatt ikke går seg til i løpet av dagen i dag..

Har dere noen gode råd/tips til meg?

Føler meg virkelig som en elendig mamma som ikke får til å amme gutten min :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Skulle så gjerne ønsket at du fikk det til, men jeg er dessverre den siste som har noen fornuftige råd om amming.. :( jeg håper det løsner, men at du ikke tar det som et personlig nederlag dersom det ikke går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffeh, ikke noe moro :hug:

Har du forsøkt med skjold da? Kanskje det hadde holdt brystvorten din mere stiv..? Uff, jeg hakke peiling :(:klo:

Synes du skal ta en tur til st-olavs uansett, jeg? Stooor klem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååå mange som sliter med amminga, så du skal ihvertfall ikke føle seg mislykket! :klemmer: Ta deg en tur på ammepoliklinikken, de er jo der for å hjelpe! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk lov for ammepoliklinikken på St. Olavs :)

Jeg føler meg 10 kg lettere etter dagens besøk.

Jeg trengte kun hjelp til små justeringer, og problemene har vist vært fordi småen ikke har fått nok bryst i munnen ved ammingen. Fikk lært meg noen teknikker for å hjelpe til med dette, og han har tatt venstre bryst 2 ganger etter at vi kom hjem fra sykehuset :)

Mye hardt arbeid må til, men jeg tror faktisk at vi skal klare det :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søteste lille E min tar nå venstre puppen :danse:

Det blir litt fjas og tidkrevende, men til slutt så tar han den.

Merker godt at høyre trenger mere ro, for den er fortsatt øm og vond. Venstre er ikke vond i heletatt :)

Han foretrekker enda høyre best, men godtar venstre sånn noenlunde ok :fnise:

I natt var han ganske krakilsk. Hadde veldig vondt i magen og det tok flere timer før han endelig sovnet. Er fryktelig glad for at L tok han litt slik at jeg fikk sove en times tid. Da trodde jeg at jeg skulle slå hodet i veggen ei lita stund :sjokkert:

Er VELDIG glad for at vi har en så rolig og real baby, så jeg skal egentlig ikke klage :)

Men når ammingen drøyer ut i 2.5 timer og han våkner hver gang han selv slipper/spytter ut puppen og sovner, da blir hu mor litt sliten altså... Pupp er ikke lik smokke!

Men igjen så var det jo magen, så jeg synes jo fryktelig synd på han.... Ikke lett å ha vond mage, det er sikkert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...